ile razy regulowaliście ustawienie wysokości pasów?
Tu nie chodzi o częstą regulację przez jednego kierowcę, tylko o możliwość dostosowania - nawet jednorazowego - auta do swoich wymiarów przez różnych kierowców.
(Odległość fotela od kierownicy też zmienia się rzadko - to co, również do wywalenia?).
W salonie Dacii w Zamościu sprzedawca opowiadał mi nawet historię, że mieli klientkę która po zakupie wersji, która nie miała na wyposażeniu regulacji wysokości pasa uparła się, żeby to dołożyć i zamontowali, choć kosztowało słono.
Ale to w ogóle było możliwe tylko dlatego, że istniała wersja z regulację - a teraz takiej brak... Co jest bardzo dziwne, bo poza tym nowym modelom naprawdę nic nie brakuje - od wersji bazowej mają 6 poduszek (w tym kurtynowe) oraz wszystkie pasy bezpieczeństwa z napinaczami, ogranicznikami napięcia i kontrolkami zapięcia.
ile razy regulowaliście ustawienie wysokości pasów?
Tu nie chodzi o częstą regulację przez jednego kierowcę, tylko o możliwość dostosowania - nawet jednorazowego - auta do swoich wymiarów przez różnych kierowców.
(Odległość fotela od kierownicy też zmienia się rzadko - to co, również do wywalenia?).
A dla niedowiarków: moja Małżonka ma 158 cm wzrostu, ja 180 cm -- czasem ja jeżdżę jej Soulem, czasem ona Dusterem...
No, cóż, trzeba było myśleć wcześniej :) Chociaż nie jestem pewien, czy dobór Małżonki pod kątem przyszłego wspólnego korzystania z auta jest najlepszym kryterium...
U mnie różnica wzrostu wynosi 13 cm i w zasadzie jedyna konieczna rekonfiguracja po żonie to przesunięcie krzesła o jeden lub dwa ząbki do tyłu.
A jeśli chodzi o marudzenie na temat nowego Sandero, to parę dni temu na angielskim WhatCar pojawił się film pełen ciepłych słów odnośnie tego modelu. Widać nie tylko Pertyn uznał, że coś jest w tym samochodzie, co warto docenić. Natomiast różnice w konfiguratorze dla poszczególnych rynków są faktycznie dziwne - w brytyjskim materiale kilkakrotnie musieli zaznaczać "opcja niedostępna w UK".
https://www.youtube.com/watch?v=IqLbpPWRf38
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-24, 20:16
Z kluczykiem (choć jeszcze niepotwierdzone) i tą regulacją pasa, jak u mnie w Dusterze to szkoda.
Każdy będzie mógł się przyczepić, i w sumie słusznie, bo ceny urosły tak, że jednak ludzie oczekują czegoś co w corsie za 43 tys. pln jeszcze niedawno było normalne.. Więc w Dacii za 64 kPLN wypadałoby, żeby to było standardem, tak po dołożeniu poduszek i napinaczy rzeczywiście nic by nie brakowało
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3642 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-25, 08:49
Prezes napisał/a:
Z kluczykiem (choć jeszcze niepotwierdzone)...
Na pewno kluczyk pozostał w dotychczasowej, nieskładanej formie- dostępne filmy pokazują kluczyk identyczny, jak obecnie, tylko z 3 przyciskami, zapewne doszło osobne otwieranie bagażnika.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-01-25, 08:55, w całości zmieniany 3 razy
No, cóż, trzeba było myśleć wcześniej :) Chociaż nie jestem pewien, czy dobór Małżonki pod kątem przyszłego wspólnego korzystania z auta jest najlepszym kryterium...
Akurat na szczęście zarówno Duster, jak i Soul ma regulację ustawienia pasa bezpieczeństwa. W Dacii brakuje tylko podwójnego ustawienia kierownicy (oszczędzania na regulacji kierownicy i fotela kompletnie nie rozumiem).
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2021-01-26, 19:31
Nowa jakość daci SANDERO
Trzecie auto (tym razem Nowe Sandero ustawione w salonie) także posiadające kilka widocznych wad m.in.
- krzywo osadzony klosz lampy przedniej (prawa strona wystawała około 1cm poza obrys, lewa strona prosta). Zapytany pracownik salonu o tą sytuację stwierdził że lampy są wyregulowane i taki montaż nie wpływa na jakość świecenia . Z ciekawości zajrzałem pod maskę i faktycznie nie da się inaczej jej wyregulować bo aż takiej regulacji nie ma na uchwytach lamp. Coś tutaj nie zagrało.
- różnica w szczelinie plastykowej atrapy miedzy lampami (dobre 1,5 - 2 cm różnicy pomiędzy lewej a prawej strony) - to po kłosie wady krzywej lampy
- bujający się fotel kierowcy (buja się lewo-prawo bardziej w kierunku środka samochodu).
Tak więc sprawdzajcie samochody przed odbiorem.
Swoją drogą ciekawe gdzie jest kontrola jakości w fabryce - trzy auta i każde z widocznymi gołym okiem wadami.
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Nie zauważyłem - jechaliśmy za dnia i bez żadnych ograniczeń widoczności, więc kwestia oświetlenia jakoś nie wypłynęła, ale mimo nieco innego kształtu samej kierownicy te przyciski są identyczne jak w clio V, istnieje zatem niezerowe prawdopodobieństwo, że są podświetlane.
(Inna sprawa, że w ogóle uważam podświetlanie większości przycisków trochę za sztukę dla sztuki, bo powinny być tak umieszczane, żeby używać ich bezwzrokowo... [Te się tak da].).
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3642 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-27, 14:45
laisar napisał/a:
... mimo nieco innego kształtu samej kierownicy te przyciski są identyczne jak w clio V, istnieje zatem niezerowe prawdopodobieństwo, że są podświetlane.
Istotnie, filmy pokazują, że podświetlenie jest. Szkoda, że nie w Dusterze i innych modelach po FL, z właściwie identyczną kierownicą...
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-30, 23:28
Byłem w piątek na przeglądzie i na dworze, tylko z zewnątrz obejrzałem sobie 4 sztuki nowego Sandero
Wszystkie miały lampy tak samo zmontowane i równo. Choć mają duży margines na błędy, tj dużo luzu na około. W ogóle przednie lampy z atrapą się nie schodzą, jakoś tak dziwnie wymyślone.. 3 sztuki miały płetwy na dachu krótkie, a jedna miała mega płaetwę-bata, tj. płetwę, ale wysoką jak antena. Wyglądają bardzo ładnie i przód i szczególnie tyłki im się poprawiły. Dobrze to widać jak stara i nowa stały obok siebie
To co zauważyłem prócz płetw to:
- zegary, wskaźniki klimy, gałka zmiany biegów, kierownica jak w Dusterze 2, kierownica ma dodatkowe przyciski od tempomatu, więc nawet lepsza,ale wygląd ten sam
- jak w Dusterze 2 podniesiona do góry deska rozdzielcza - mniej widoku przez szybę
- z tyłu przez okno ale widać, że miejsca niezadużo dla pasażerów
- jakiś nowy patent z drzwiami? W innych autach tego nie widziałem, prawie jak bez ramkowe okna. I nie chodzi o to, że nie włażą na dach jak u poprzedników, ale że nie zasłaniają słupka. Tylko cienka ramka przylega do uszczelek
I tyle. Ceny porażają, ale teraz wszędzie, a wygląd bardzo na plus
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum