Marka: opel
Model: vectra c
Silnik: 3,2
Dołączył: 03 Lut 2016 Posty: 14 Skąd: konin
Wysłany: 2017-09-18, 04:32 Wibracje kierownicy powyżej 120 km/h po odpuszczeniu gazu
Witam mam problem juz od jakiegos czasu.gdy jade autostrada z duza szybkoscia okolo 120,130,140 gdy odpuszczę pedal gazu pojawia sie drżenie kierownicy podobne .,do nie wywazonych kol.dzieje się to zawsze lecz gdy potem lekko dodam gazu zeby utrzymac stałą prędkość juz jest ok lub bicie w mniejszym stopniu.po odpuszczeniu gazu zawsze jest bicie a z stala predkoscia to różnie sa momenty ze jest dobrze.czasem pojawi sie wibracja kiery zaraz po ruszeniu z miejsca autem.
Do 100km/h jest wszystko ok tv
-wywazalem kola,zamienialem,zmienilem felgi na takie same z innego auta i jest to samo
-mam wrazenie ze auto plywa przodem przy predkosciach autostradowych chyba ze to normalne bo auto wrazliwe na podmuchy wiatru itp.
-czuc lekki ruch galki biegów gdy jest reka na niej przy dodawaniu,/ujmowaniu gazu jesli moze miec to zwiazek z tym biciem kierownicy
-
Auto to Logan 1 Ekspres 2009 1.5 dCi przebieg 96 tys
Wbrew pozorom polubiłem to auto i niemam zamiaru go zmienić to taki moj wołek roboczy robi trasy Pl-De
Ostatnio zmieniony przez darkow1988 2017-09-18, 04:46, w całości zmieniany 2 razy
Udać się na stację diagnostyczną i sprawdzić zawieszenie, zbieżność i dla pewności pooglądać poduszki pod silnikiem i skrzynią.
Mogą być np. tuleje na wahaczach, końcówki drążków kierowniczych, gumy z łożyskami obrotowymi od góry amortyzatorów.
Jak widzisz nie ma jednoznacznej odpowiedzi, a jedynie potencjalne elementy.
czuc lekki ruch galki biegów gdy jest reka na niej przy dodawaniu,/ujmowaniu gazu jesli moze miec to zwiazek z tym biciem kierownicy
norma
Cytat:
wywazalem kola,zamienialem,zmienilem felgi na takie same z innego auta i jest to samo
Tu jest problem bo u nas jest pełno wyważaczy ale mało kto kalibruje maszynę , taki dziad może ci 20 razy wyważać koła i ich nigdy dobrze nie wyważy więc polecam kogoś kto ma nowe maszynki ale on weźmie 2-3 razy większa stawkę
Ja walczyłem z drganiami powyżej 120 wyważałem koła z 6 raz aż zmieniłem zakład i pomogło od ręki
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2880 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-09-18, 12:17 Re: Wibracje kierownicy powyżej 120 km/h po odpuszczeniu gaz
darkow1988 napisał/a:
Witam mam problem juz od jakiegos czasu.gdy jade autostrada z duza szybkoscia okolo 120,130,140 gdy odpuszczę pedal gazu pojawia sie drżenie kierownicy podobne .,do nie wywazonych kol.dzieje się to zawsze lecz gdy potem lekko dodam gazu zeby utrzymac stałą prędkość juz jest ok lub bicie w mniejszym stopniu.po odpuszczeniu gazu zawsze jest bicie
Przegub wewnetrzny ma jakis zadzior i dlatego sie tak dzieje. Powinienes jeszcze slyszec bardzo delikatne dudnienie ledwo slyszalne.Zeby sprawdzic, ktora strona to odejmuj gazu w luku w prawo potem w lewo.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2017-09-18, 12:21, w całości zmieniany 3 razy
Marka: opel
Model: vectra c
Silnik: 3,2
Dołączył: 03 Lut 2016 Posty: 14 Skąd: konin
Wysłany: 2017-09-19, 09:29
To da sie kupic tylko ten przegub czy lepiej cała półoś? Na allegro widzialem cale półosie za okolo 300 zl tylko czy to cos warte jest czy moze uzywke...
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2880 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-09-20, 20:41
Tak nie wyjdzie na szarpakach, bo przeciez w rekach mamy wiecej sily od silownikow. Bzdury piszes.
Na kole po uniesieniu to mozesz wyczuc luz lozyska, koncowki drazka( juz dobrze wybitego), ale guma whacza?! Nawet po odkreceniu sruby ciezko by bylo wyczuc, ze jej nie ma.
Pierwszy slyszalno- wyczuwalny objaw gumy to stuki przy ruszaniu i hamowaniu.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2017-09-20, 20:44, w całości zmieniany 1 raz
Tak nie wyjdzie na szarpakach, bo przeciez w rekach mamy wiecej sily od silownikow. Bzdury piszes.
Na kole po uniesieniu to mozesz wyczuc luz lozyska, koncowki drazka( juz dobrze wybitego), ale guma whacza?! Nawet po odkreceniu sruby ciezko by bylo wyczuc, ze jej nie ma.
Pierwszy slyszalno- wyczuwalny objaw gumy to stuki przy ruszaniu i hamowaniu.
Masz rację, mój błąd. Miałem na myśli sworzeń wahacza. Na szarpakach nic nie wychodziło, ale wystarczyło podnieść i odciążyć - luz był od razu wyczuwalny. Po wymianie wszelkie negatywne objawy ustąpiły.
Ostatnio zmieniony przez funyo 2017-09-20, 22:01, w całości zmieniany 1 raz
Marka: opel
Model: vectra c
Silnik: 3,2
Dołączył: 03 Lut 2016 Posty: 14 Skąd: konin
Wysłany: 2017-10-10, 16:31
Bylem dzisiaj na stacji diagnostycznej i pan mily sie przejechał.stwierdzil ze ten typ tak ma.ze moze od skrzyni to.przyznal mi racje ze wystepuje drzenie po 120 km/h
Krew zalewa mnie gdzie człowiek nie uderzy to zbywaja
Ja tak mam przez oponę fabrycznie "źle" wyważoną . Żeby ją wyważyć dynamicznie trzeba było nawalić na felgę 100g a może nawet więcej ( próbowałem 2-3 razy ją w różnych warztatach doważyć ) ale efekt ten sam i wszędzie tyle ciężarków ... Ale mam nadzieję , że po zmianie na zimówki już tak nie będzie biło na kierownicy ...
Z tym przegubem to nie do końca wyeliminowałeś. Przecież jest napędzany, tylko że od drugiej strony. Tam jest chyba "trójpalczak"? I chyba nie występuje jako część zamienna, tylko razem z półosią?
Marka: opel
Model: vectra c
Silnik: 3,2
Dołączył: 03 Lut 2016 Posty: 14 Skąd: konin
Wysłany: 2017-10-30, 10:15
pany odkrecilem kolo i dokrecilem po wulkanizatorach z racji wymiany filtra paliwa musialem zdemontowac kolo i nadkole...i co? bylo dokrecone dosc mocno chociaz dokrecal najpierw ppneumatem potem dynanometrycznym kluczem.musialem sie galancie zaprzec przedluzko ok 50 cm. objawy sie poprawily juz nie trzesie tak choc auto jest wrazliwe na zmiany nawierzchni przy tych predkosciach autostradowych z racji zapewnie wagi.
wystarczylo odkrecic i dokrecic po swojemu po przekatnej nie dopie... az tak
jeszcze jest 2 str ale pogoda ujowa wiec przeloze na inny dzien :)
pozdrawiam i dzieki za rady tylko jak ten blad wulkanizatora wytlumaczyc?moze ktos z was jest wulkanizatorem nie takim z pierwszej łapanki :D
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum