Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Konwersja sygnału 0-5 na 0-10 V
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-19, 10:09   Konwersja sygnału 0-5 na 0-10 V

http://www.daciaklub.pl/f...1695383#1695383
kali napisał/a:
Czujnik [prędkości] który widzisz wysyła sygnały cyfrowe

Wg DDT4ALL "vitesse du vehicule" to sygnał 8-bitowy, dodatkowo wg Elektrody jest to PWM prostokątny unipolarny 0-5 V - ale nie udało mi się nigdzie znaleźć informacji nt częstotliwości próbkowania.


Jest jakiś sposób, żeby to skonwertować na taki sam sygnał PWM, ale 0-10 V?


Znalazłem tylko coś takiego - https://www.gotronik.pl/k...100-p-5697.html - ale przy mojej słabej znajomości elektroniki wydaje mi się, że na wyjściu daje to tradycyjne PWM o zmiennej szerokości wypełnienia, dobrze myślę?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2021-07-22, 09:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-07-19, 11:19   

Ten konwerter ma na wejście 0-5V lub 0-10V także to zupełnie co innego.
Potrzebny jest wzmacniacz napięciowy. Nie siedzę w temacie od lat więc nie będę proponował konkretnych rozwiązać na współczesnych scalakach, ale szukaj takiego hasła np. na elektroda.pl
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2021-07-19, 11:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-20, 11:36   

Dzięki, przy braku wiedzy to oczywiście nawet nie wiadomo jakie zadać pytanie, ale odpowiedź to chyba "wzmacniacz operacyjny":

https://www.elektroda.pl/...pic2912307.html
https://www.elektroda.pl/...pic3548159.html
https://www.elektroda.pl/...pic2414868.html
https://www.elektroda.pl/...pic3180269.html

Niestety, nawet to jest powyżej mojego poziomu elektroniki, więc będę musiał się zwrócić bezpośrednio do jakiegoś fachowca.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-20, 23:02   

Generalnie przetwornica step-up w gotowym module powinna się do tego nadać. W zależności jaki ma być prąd ale myślę ,ze nie duży z tym napięciem szczytowym 10V?
A tak wogole po co podbijać to napięcie? Komu to potrzebne i do czego w dacii?
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2021-07-22, 05:43   

Google i konwerter 0-5 do 0-10v


https://www.gotronik.pl/k...100-p-5697.html
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-07-22, 07:56   

dopisałem co nieco ale wykasowałem kiedy doczytałem że na wejściu nie masz typowego sygnału analogowego. Nie będę więc mieszał.
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2021-07-22, 08:01, w całości zmieniany 2 razy  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3626
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-22, 07:57   

Marek1603 napisał/a:
Google i konwerter 0-5 do 0-10v
https://www.gotronik.pl/k...100-p-5697.html

Przepraszam uprzejmie, ale czy naprawdę przeczytałeś ten wątek od początku? :roll:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-22, 09:33   

Dla pełnej jasności dopisałem w oryginalnym poście, że chodzi jedynie o zmianę napięcia, natomiast rodzaj sygnału pozostaje taki sam - zarówno na wejściu, jak i na wyjściu jest i ma być PWM.

(Chociaż może się jeszcze okazać, że dojdzie do tego także zmiana częstotliwości, ale nie uprzedzajmy wypadków...).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2021-07-22, 09:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3626
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-22, 09:42   

Byłoby dobrze znać dokładną charakterystykę tego sygnału wejściowego a tego nie mamy. No bo mamy wzmocnić sygnał nie bardzo wiedząc jaki on jest... Ale zakładając, że jest to dwustanowy sygnał prostokątny (0V lub 5V), na 90% sprawę załatwiłby zwykły wzmacniacz operacyjny, oczywiście odpowiednio zasilany- więc albo jakiś scalak typu "rail to rail", albo zwykły operacyjny z dodatkową przetworniczką aby uzyskać konieczne ujemne napięcie zasilania.
laisar- nie napisałeś co to ma być, jak zasilane i do czego chcesz to użyć...
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-07-22, 10:02, w całości zmieniany 3 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-22, 10:03   

Na 99% jest tak jak, jak sugerowano na Elektrodzie - 0/5 V.

W chwili olśnienia znalazłem też uniwersalne rozwiązanie - https://taksometry.pl/oferta-dla-serwisow/dzielnik

Nie jest może tanie, bo przy odpowiedniej wiedzy samodzielne zrobienie podobnego układu kosztowałoby pewnie ułamek tej ceny - no ale właśnie trzeba wiedzieć, gdzie uderzyć tym młotkiem...


(Celem nie jest bynajmniej taksometr, tylko tempomat, ale szczegóły to już w innym temacie).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2021-07-22, 10:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3626
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-22, 13:14   

laisar napisał/a:
W chwili olśnienia znalazłem też uniwersalne rozwiązanie - https://taksometry.pl/oferta-dla-serwisow/dzielnik

Mam przeczucie, że to będzie trochę co innego niż potrzebujesz. Z tego dostaniesz najprawdopodobniej jednakowe impulsy o zmiennej częstotliwości a nie sygnał o zmiennym wypełnieniu....
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-22, 13:21   

Dymek napisał/a:
jednakowe impulsy o zmiennej częstotliwości

Tak właśnie działają czujniki prędkości - nie zmieniają wypełnienia. Określanie ich sygnału jako "PWM" jest więc być może nieprecyzyjne, ale tak to nazywają sami producenci aut.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3626
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-22, 13:30   

To nie jest nieprecyzyjne, tylko to bzdura totalna. PWM to impulsy o stałej częstotliwości i zmiennej szerokości a tutaj jest stała szerokość impulsu a zmienna częstotliwość... Niepotrzebnie od początku myśleliśmy o tym PWM.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-07-22, 13:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-28, 10:18   

Dymek napisał/a:
to bzdura totalna

Mam zaufanie do Twojej wiedzy i znam ograniczenia własnej - z czego wynika, że to ja musiałem coś źle zrozumieć studiując dokumentację...

Niemniej jednak firma montująca taksometry, na co dzień stykająca się z kwestią dostosowania różnych sygnałów czujników prędkości do odmiennych pomysłów producentów mierników taksówkowych, po wyjaśnieniu problemu orzekła, że ich magiczne pudełko zadziała - zamierzam więc sprawdzić i oczywiście zdać relację.


Dymek napisał/a:
Niepotrzebnie od początku myśleliśmy o tym PWM

Jak zwał, tak zwał, ale podbicia do samego napięcia sygnału potrzebny jest po prostu wzmacniacz operacyjny, tak?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2021-07-28, 10:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3626
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-28, 10:35   

laisar napisał/a:
... ale podbicia do samego napięcia sygnału potrzebny jest po prostu wzmacniacz operacyjny, tak?

Prosty wzmacniacz sygnału napięciowego, zbudowany na przykład na wzmacniaczu operacyjnym.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-07-28, 19:31   

Czyli jednak nadal trochę pamiętam pomimo 30lat przerwy w zawodzie ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne