Witam zauważyłem że po poluzowaniu korka wlewu oleju przy włączonym silniku podskakuje on do góry dymu raczej nie widać z otworu.Majonezu pod korkiem nie ma.Natomiast jest lekkie dymienie po wysunięciu bagnetu. Spotkaliście się z czymś takim ,jest to prawidłowa reakcja czy raczej jest się czego obawiać (kończy się żywot silnika)
przesyłam filmik
https://www.youtube.com/watch?v=1u8THjHHEU8
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-09-28, 22:34
Tłoki chodzą góra - dół - góra - dół w związku z tym zmienia się również ciśnienie w skrzyni korbowej. Żeby to ciśnienie nie wywalało uszczelnień w silniku zabudowana jest odma wraz z separatorem mgły olejowej. Jak odkręcisz korek na pracującym silniku to nadciśnienie zamiast do odmy trafia to do otworu wlewu oleju:
https://www.autocentrum.pl/motoslownik/odma/
Dzięki za wszystkie odpowiedzi w tej sprawie ,zawsze można liczyć na pomoc z waszej strony.Sprawa wyjaśniona jestem spokojniejszy
aktualny przebieg wozu 332 tyś. i jeszcze jest git,jadym dalej
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-09-29, 20:49
Lordi napisał/a:
Dzięki za wszystkie odpowiedzi w tej sprawie ,zawsze można liczyć na pomoc z waszej strony.Sprawa wyjaśniona jestem spokojniejszy
aktualny przebieg wozu 332 tyś. i jeszcze jest git,jadym dalej
ten silnik jest pancerny, jeżeli wymieniasz w nim regularnie olej, pamiętasz o wymianie rozrządu i regulowaniu luzu zaworowego ( jazda na LPG co 30 tyś km, na PB co 70-80tyś km) to powinieneś bez problemu dociągnąć do 500tyś km
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum