Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Wpływ stylu jazdy na zużycie paliwa w funkcji prędkości śred
Autor Wiadomość
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2021-12-23, 22:52   

http://www.daciaklub.pl/f...1829334#1829334
villager napisał/a:
Wszystko zależy od kierowcy i stylu jazdy


Zrobiłem podsumowanie zycia motoryzacyjnego i wyszło mi:

1 Citroen BX, predkość przelotowa Gdynia- Warszawa 120km, we wioskach 80. Czas operacyjny 4h
2 Polonez 1.6GLE, predkość przelotowa 135, we wioskach 80, czas operacyjny 4h
3 Golf GTI Mk 1, predkość przelotowa 180km/h, we wioskach 80, czas przelotowy 4h
4 Nissan Terrano 2.7TD 100PS, prędkość przelotowa 110, we wioskach 80, czas operacyjny 4h
5 Toyota Land Cruiser LJ70, predkość przelotowa 90km/h, we wioskach różnie, czas operacyjny 4h
6 BMW E30, przelotowa 120, wioski 70km/h czas 4h
7 Obecnie Dacia, czas operacyjny 4h

Pytania?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2021-12-31, 00:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
uno0 



Marka: Dacia / Opel
Model: Sandero Stepway 2021 / Yaris III/ Piaggio MP3
Silnik: 999 TCE X-Tronic
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 30 Maj 2021
Posty: 321
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 2021-12-24, 07:44   

Michał B24 napisał/a:


Pytania?


Czas jest niezmienny i go nie zmienisz oraz nie cofniesz.
A najważniejsze to cało i zdrowo dojechać na miejsce...
Zdrowych spokojnych świąt Bożego Narodzenia
 
michal22 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCe B4DB411
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 20 Paź 2021
Posty: 103
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2021-12-24, 09:59   

Na chwilę obecną na ogrzewanie nie mogę narzekać, wręcz mogę zaryzykować stwierdzenie, że jest chyba bardziej wydajniejsze niż w moim poprzednim samochodzie. Staram się, aby przejeżdżone odcinki były minimum 5 - 6 km, aby silnik złapał temperaturę, nawet jak do celu mam dużo krótszy dystans. Samochód jest eksploatowany głównie w mieście, dlatego staram się zadbać o dobrą kondycję silnika i unikać jazdy na bardzo krótkich odcinkach rzędu ok. 2km na zimnym silniku.
Na trasie też mi się nie spieszy, na drogach krajowych nie przekraczam 90 km/h. Na ekspresówkach i autostradach staram się utrzymywać prędkość w okolicach 90 - 100 km/h, chyba, że trzeba się brać za wyprzedzanie, to wtedy pozwolę sobie na odrobinę szaleństwa i przyspieszę do 120 - 130 km/h, aby manewr ten wykonać w miarę szybko i bezpiecznie, aby nie utrudniać życia innym kierowcom.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-12-24, 10:17   

michal22 napisał/a:
Na chwilę obecną na ogrzewanie nie mogę narzekać, wręcz mogę zaryzykować stwierdzenie, że jest chyba bardziej wydajniejsze niż w moim poprzednim samochodzie. Staram się, aby przejeżdżone odcinki były minimum 5 - 6 km, aby silnik złapał temperaturę, nawet jak do celu mam dużo krótszy dystans. Samochód jest eksploatowany głównie w mieście, dlatego staram się zadbać o dobrą kondycję silnika i unikać jazdy na bardzo krótkich odcinkach rzędu ok. 2km na zimnym silniku.
Na trasie też mi się nie spieszy, na drogach krajowych nie przekraczam 90 km/h. Na ekspresówkach i autostradach staram się utrzymywać prędkość w okolicach 90 - 100 km/h, chyba, że trzeba się brać za wyprzedzanie, to wtedy pozwolę sobie na odrobinę szaleństwa i przyspieszę do 120 - 130 km/h, aby manewr ten wykonać w miarę szybko i bezpiecznie, aby nie utrudniać życia innym kierowcom.


5-6km to i tak jest za mało aby silnik się dobrze nagrzał. Oczywiście złapie temperaturę pracy czyli 80-86 st. C ale trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że jest to temperatura płynu chłodzącego a ważniejszym parametrem jest temperatura oleju która będzie optymalna po przejechaniu dobrych 15km. Co do samego spalania to u mnie niestety ostatnio idzie ono w górę. Zrobiło się zimniej, co jakiś czas kontroluję temperaturę silnika ( przez OBDII) i trzyma sie ona w granicy 82-86 st. C co wpływa właśnie na wzrost spalania i komputer pokazuje mi cały czas lekko poniżej 10l/100km . Jazda oczywiście tylko dużym mieście - Warszawa
 
michal22 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCe B4DB411
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 20 Paź 2021
Posty: 103
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2021-12-24, 10:41   

dudu$ napisał/a:

5-6km to i tak jest za mało aby silnik się dobrze nagrzał. Oczywiście złapie temperaturę pracy czyli 80-86 st. C ale trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że jest to temperatura płynu chłodzącego a ważniejszym parametrem jest temperatura oleju która będzie optymalna po przejechaniu dobrych 15km. Co do samego spalania to u mnie niestety ostatnio idzie ono w górę. Zrobiło się zimniej, co jakiś czas kontroluję temperaturę silnika ( przez OBDII) i trzyma sie ona w granicy 82-86 st. C co wpływa właśnie na wzrost spalania i komputer pokazuje mi cały czas lekko poniżej 10l/100km . Jazda oczywiście tylko dużym mieście - Warszawa

Tak jak napisałem, te przejazdy 5-6 km to są odcinki minimum i są one z pewnością mniejszym złem niż te odcinki ok. 2 km. Zdarzają się też i odcinki pokonywane jednorazowo rzędu 10 - 15 km.
Kontroluję tak jak Ty temperaturę płynu chłodzącego na telefonie przez złącze OBDII, przynajmniej wiadomo, jak szybko nagrzewa się silnik i czy termostat jest sprawny. Brak wskaźnika temperatury silnika jest niestety wadą, ale kupując Daćkę byłem tego świadomy i trzeba jakoś sobie radzić. Generalnie na razie jestem z tego samochodu zadowolony, oby tak dalej.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2021-12-24, 11:33   

michal22 napisał/a:
Kontroluję tak jak Ty temperaturę płynu chłodzącego na telefonie przez złącze OBDII, przynajmniej wiadomo, jak szybko nagrzewa się silnik i czy termostat jest sprawny. Brak wskaźnika temperatury silnika jest niestety wadą, ale kupując Daćkę byłem tego świadomy i trzeba jakoś sobie radzić.
Temp. płynu możesz sobie aktywować, bo masz zegary młodsze niż z 2017 r.
Ostatnio zmieniony przez eio 2021-12-24, 11:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
michal22 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCe B4DB411
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 20 Paź 2021
Posty: 103
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2021-12-24, 13:42   

eio napisał/a:
Temp. płynu możesz sobie aktywować, bo masz zegary młodsze niż z 2017 r.

Dzięki za tą informację, ale samochód jest jeszcze 2 miechy z małym hakiem na gwarancji, a ja jestem za cienki na takie operacje. Po gwarancji przy korzystniejszych warunkach pogodowych (samochód garażowany pod chmurką) będę musiał się uśmiechnąć do syna, może będzie w stanie dokonać kilku zmian ddt4all. Na razie używam apki Olivia Drive, gdzie mam dodatkowo oprócz temperatury cieczy chłodzącej kilka innych przydatnych informacji na bardzo czytelnym i przyjaznym interfejsie, więc dramatu nie ma.
Życzenia Zdrowych i Spokojnych Świąt dla wszystkich forumowiczów.
Ostatnio zmieniony przez michal22 2021-12-24, 13:49, w całości zmieniany 2 razy  
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-12-25, 17:15   

Cytat:
Na razie używam apki Olivia Drive

To użyj apki Car Scanner i włącz temperaturę płynu chłodnicznego. To tylko 3 kreski w menu komputera. Jedna kreska to wiadomo, dwie kreski coś powyżej 50* i trzecia kreska włącza się koło 80. Co ciekawe temperatura oleju łapie szybko roboczą. Jak auto złapie 80* to olej ma już tylko 5-6* mniej. Generalnie po mieście jeśli chodzi o jeżdżenie teraz po śniegu to w 10l LPG moja żona się nie mieści.
_________________
 
villager 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1 SCe
Rocznik: 2018
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lis 2021
Posty: 144
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 2021-12-25, 17:32   

Michał B24 napisał/a:
"We wioskach 80"

Rozumiem, że te 80 to prędkość rozwijana na obszarach zabudowanych. A tzw. prędkość przelotowa określana w granicach 110-180 km/h to poza obszarami zabudowanymi, na drogach krajowych z dopuszczalną maksymalną prędkością 90 km/h, tudzież "ekspresówkach" gdzie w zależności od ilości pasów ruchu dopuszczalna jest prędkość 100-120km/h a na autostradach 140 km/h.. Pogratulować! Jest się czym chwalić ;) To gdzie Kolega rozwijał tę zabójczą prędkość 180 km/h?
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2021-12-26, 11:17   

To było dwadzieścia lat temu. Zmądrzałem od tamtej pory, myslę że wtedy kolega jeszcze w kołysce leżał. Jeżdzę dużo wolniej i dalej dojeżdżam w tym samym czasie.

To nie jest chwalenie się, tylko nauka, że niezależnie jak zasuwasz i tak dojedziesz w tym samym czasie.

Obawiam się, że wtedy nie było dróg ekspresowych na tej trasie, ani kilometra, a ograniczenia w terenie zabudowanym były wyższe niz dziś.

Jest to dowód na poparcie Twojego twierdzenia, a nawet bardziej, bo wychodzi na to, że dynamiczną jazda niczego nie zyskujemy, a wręcz przeciwnie. Jadąc z Gdyni do Krakowa, zgodnie z przepisami byłem szybciej niż kolega, co "lubi zapi...lać". Niestety musiał dwa razy po drodze gaz tankować, gdy ja dojechałem na raz.
Ostatnio zmieniony przez Michał B24 2021-12-26, 11:29, w całości zmieniany 3 razy  
 
uno0 



Marka: Dacia / Opel
Model: Sandero Stepway 2021 / Yaris III/ Piaggio MP3
Silnik: 999 TCE X-Tronic
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 30 Maj 2021
Posty: 321
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 2021-12-26, 12:16   

Michał B24 napisał/a:
... Jeżdzę dużo wolniej i dalej dojeżdżam w tym samym czasie....tylko nauka, że niezależnie jak zasuwasz i tak dojedziesz w tym samym czasie....


Idealnie w punkt.....Uważam dokładnie tak samo
Ostatnio zmieniony przez uno0 2021-12-26, 12:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
villager 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1 SCe
Rocznik: 2018
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lis 2021
Posty: 144
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 2021-12-26, 16:40   

Michał B24 napisał/a:
To było dwadzieścia lat temu. Zmądrzałem od tamtej pory, myslę że wtedy kolega jeszcze w kołysce leżał.
20 lat temu "kolega" był już rok po sprzedaży wspomnianej Wołgi, którą eksploatował 12 lat ;-) Tak więc kwestią otwartą jest kto 20 lat temu leżał w kołysce ;-) Egzamin na prawo jazdy kat. B zdałem w 1979 roku, na kat. A rok później.
A jeśli chodzi o dopuszczalną maksymalną prędkość w obszarze zabudowanym (inna była jego definicja) to do 2004 roku było to 60 km/h. poza obszarem zabudowanym 90 km/h, na autostradach 110 km/h (dla samochodów osobowych i motocykli bez przyczep. Dla pojazdów z przyczepami i autobusów o 20 km/h mniej).
 
Mieciu_mlody 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6mpi
Dołączył: 08 Wrz 2019
Posty: 1
Skąd: Malopolska
Wysłany: 2021-12-26, 19:42   

Spalanie jak najbardziej od kierowcy zależy. U mnie corsA 1.3d 120km do90/h 3.6 150-5.5. Jazda do szkoły i powrotem 4.5do5
Narzekacie na 1.0 tce przypomnijcie sobie fiaty polonezy maluchy dynamikę i spalanie. Mi ten ostatni przy jeździe w zimie ok2km strona wyszedł 12l stanął w połowie drogi po czym wróciłem do darcia butów do szkoły a maluszek czekał na lato i jezioro.
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2021-12-26, 20:29   

villager napisał/a:
Michał B24 napisał/a:
To było dwadzieścia lat temu. Zmądrzałem od tamtej pory, myslę że wtedy kolega jeszcze w kołysce leżał.
20 lat temu "kolega" był już rok po sprzedaży wspomnianej Wołgi, którą eksploatował 12 lat ;-) Tak więc kwestią otwartą jest kto 20 lat temu leżał w kołysce ;-) Egzamin na prawo jazdy kat. B zdałem w 1979 roku, na kat. A rok później.
A jeśli chodzi o dopuszczalną maksymalną prędkość w obszarze zabudowanym (inna była jego definicja) to do 2004 roku było to 60 km/h. poza obszarem zabudowanym 90 km/h, na autostradach 110 km/h (dla samochodów osobowych i motocykli bez przyczep. Dla pojazdów z przyczepami i autobusów o 20 km/h mniej).


OK, kolega jednak starszy ode mnie.

Jeśli chodzi o przepisy, to prawie się zgadza, bo wtedy było rozróżnienie na Autostrady i drogi szybkiego ruchu, i różniło sie 110/120. Inna sprawa, że autostrad było tyle co kot napłakał.
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-12-26, 20:38   

Mieciu_mlody napisał/a:
Spalanie jak najbardziej od kierowcy zależy. U mnie corsA 1.3d 120km do90/h 3.6 150-5.5. Jazda do szkoły i powrotem 4.5do5
Narzekacie na 1.0 tce przypomnijcie sobie fiaty polonezy maluchy dynamikę i spalanie. Mi ten ostatni przy jeździe w zimie ok2km strona wyszedł 12l stanął w połowie drogi po czym wróciłem do darcia butów do szkoły a maluszek czekał na lato i jezioro.

Dokładnie, ja nie narzekam, piszę tylko prawdę jak to wygląda. A prawda jest taka że Dacia w zimę ma spalanie na poziomie Malucha.
_________________
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2021-12-27, 10:57   

Mi Daćka zimą wcale dużo wiecej nie pali, moze pół litra do góry, natomiast słuzbowa Honda wzrosła z 7.5 do 9.8 zimą. I nawet najdelikatniejszym traktowaniem Hondzi, nie jestem w stanie zejść ponizej 9.5l/100km. Jazda podmiejska, z dużą zawartością korków.

Dacia dalej mi się w 7l/100km miesci, pozytywne zaskoczenie. Dla Sandero, moje normalne spalanie w październiku było 6.6-6.7, Honda 7.3-7.5 była. Jeżdzę naprzemiennie, te same traski.

Dodam, że zimą Dacia dużo lepiej jeździ po śniegu niż 180konna Honda z automatem ;-)
Ostatnio zmieniony przez Michał B24 2021-12-27, 11:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2021-12-27, 11:31   

Michał B24 napisał/a:
Jeżdzę dużo wolniej i dalej dojeżdżam w tym samym czasie.

To nie jest chwalenie się, tylko nauka, że niezależnie jak zasuwasz i tak dojedziesz w tym samym czasie.

Doprawdy?
Czyli co, całą naukę ze szkoły, że prędkość, droga i czas są ze sobą ściśle powiązane mam wyrzucić do kosza?
Przecież to co piszesz to ewidentna bzdura. Powiedz to jakiemuś kierowcy rajdowemu czy wyścigowemu.
Jeśli na jakimś odcinku jedziesz wyraźnie szybciej niż innym samochodem a dojeżdżasz w tym samym czasie to znaczy, że na innym musiałeś jechać wolniej, albo stawałeś po drodze na jedzenie czy siku. Albo przed zamkniętym przejazdem kolejowym.
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2021-12-27, 11:36   

velomar napisał/a:
Michał B24 napisał/a:
Jeżdzę dużo wolniej i dalej dojeżdżam w tym samym czasie.

To nie jest chwalenie się, tylko nauka, że niezależnie jak zasuwasz i tak dojedziesz w tym samym czasie.

Doprawdy?
Czyli co, całą naukę ze szkoły, że prędkość, droga i czas są ze sobą ściśle powiązane mam wyrzucić do kosza?
Przecież to co piszesz to ewidentna bzdura. Powiedz to jakiemuś kierowcy rajdowemu czy wyścigowemu.
Jeśli na jakimś odcinku jedziesz wyraźnie szybciej niż innym samochodem a dojeżdżasz w tym samym czasie to znaczy, że na innym musiałeś jechać wolniej, albo stawałeś po drodze na jedzenie czy siku. Albo przed zamkniętym przejazdem kolejowym.


wyraźnie spałeś w szkole. na torze wyścigowym czy rajdowym też nie zawsze najszybszy wygrywa. A wiesz dlaczego? - przeszkody po drodze w postaci innych pojazdów a poza torem wyścigowym czy trasą rajdu inni użytkownicy, światła, skrzyżowania.
 
michal22 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCe B4DB411
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 20 Paź 2021
Posty: 103
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2021-12-27, 12:08   

eliks napisał/a:
Cytat:
Na razie używam apki Olivia Drive

To użyj apki Car Scanner i włącz temperaturę płynu chłodnicznego. To tylko 3 kreski w menu komputera. Jedna kreska to wiadomo, dwie kreski coś powyżej 50* i trzecia kreska włącza się koło 80. Co ciekawe temperatura oleju łapie szybko roboczą. Jak auto złapie 80* to olej ma już tylko 5-6* mniej. Generalnie po mieście jeśli chodzi o jeżdżenie teraz po śniegu to w 10l LPG moja żona się nie mieści.
Z Car Scanner nie chciał mi się połączyć, może dlatego, że była to wersja darmowa.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2021-12-27, 12:13   

velomar napisał/a:
Doprawdy?
Czyli co, całą naukę ze szkoły, że prędkość, droga i czas są ze sobą ściśle powiązane mam wyrzucić do kosza?
Przecież to co piszesz to ewidentna bzdura. Powiedz to jakiemuś kierowcy rajdowemu czy wyścigowemu.
Jeśli na jakimś odcinku jedziesz wyraźnie szybciej niż innym samochodem a dojeżdżasz w tym samym czasie to znaczy, że na innym musiałeś jechać wolniej, albo stawałeś po drodze na jedzenie czy siku. Albo przed zamkniętym przejazdem kolejowym.

Oh, @"velomar, lubię poczytać co piszesz, ale nie zawsze z tym się zgadzam. Od wielu lat jeżdżę z punktu A do punktu B - z miasta, przez miasto, poza miasto, przez wsie, las, ok. 40 km. Po drodze mnóstwo ograniczeń predkości (max 90 kmh na kilku km), krzyżówek, sygnalizacji świetlnych, zebr na przejściach dla pieszych i czasem kilku kierowców z mocno ograniczonym refleksem, wyczuciem kierownicy. W większości przypadków czas przejazdu trwa godzinę, niezależnie od tego czy jadę spokojnie mało spalając NoPb i zużywając hamulce, czy szybko, do max ograniczeń. Trwa godzinę plus minus 5 min. W przeszłości na całym odcinku drogi 2 razy miałem ciąg zielonych (kilkunastu lub więcej) i zero innych kierowców na drogach i pieszych na przejściach, kiedy jechałem ok. północy. Wtedy uzyskałem rekord poniżej 50 min. Słabo to pamiętam, bo wynikiem tak bardzo się nie przejąłem. Dlatego też uważam że (na mojej trasie) te kilka minut krótszej jazdy wcale nie jest mi pottzebne do szczęścia. A dodatkowo mniej spalam, mniej używam hamulców, jestem bardziej zrelaksowany w trakcie i po jeździe, bez utraty odrobiny czujności.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2021-12-27, 12:14   

To ty spałeś w szkole, chrom6.
Wciąż wygrywa ten, kto trasę pokona w najkrótszym czasie, czyli osiągnie najwyższą prędkość średnią.
To, czy przy obecnym natężeniu ruchu, wysokich mandatach, zwiększonym zużyciu paliwa i konieczności zachowania większej koncentracji w szybszej jeździe taka jazda się opłaca to już zupełnie inna sprawa.
Ostatnio zmieniony przez velomar 2021-12-27, 12:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2021-12-27, 12:16   

velomar napisał/a:
To ty spałeś w szkole.
Wciąż wygrywa ten, kto trasę pokona w najkrótszym czasie, czyli osiągnie najwyższą prędkość średnią.


zaraz zaraz, najpierw piszesz o najwyższej prędkości a jak zostałeś złapany na pisaniu bzdur to nagle zmieniasz wersję i piszesz o średniej?

nie ze mną te numery velomar
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2021-12-27, 12:23   

A z czego wynika prędkość średnia?
Każde chwilowe zwiększenie prędkość zwiększa szanse na uzyskanie wysokiej prędkości średniej. Zawsze lepiej mieć więcej i ewentualnie z tego musieć oddać (np. zamknięty przejazd kolejowy) niż mniej.
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2021-12-27, 12:31   

nie zawsze. jadąc z mniejszą prędkością ale przewidując wydarzenia na drodze możesz finalnie mieć większą prędkość średnią niż ten co jedzie z gazem w podłodze i hamuje co chwilę.

na czas przejazdu danym odcinkiem składa się wiele składowych, z których prędkość jest jednym ale nie jedynym.

i najwyższy czas zrozumieć że na drodze trzeba myśleć a wraz z nowymi przepisami przyswoić sobie termin "jazda defensywna" co polecam nie tylko Tobie. Wyniki zmiany nawyków potrafią miło zaskoczyć i portfel i własne samopoczucie.
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 835
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-12-27, 12:49   

velomar napisał/a:
A z czego wynika prędkość średnia?
Każde chwilowe zwiększenie prędkość zwiększa szanse na uzyskanie wysokiej prędkości średniej. Zawsze lepiej mieć więcej i ewentualnie z tego musieć oddać (np. zamknięty przejazd kolejowy) niż mniej.


Żeby się przekonać czy teoretyzowanie *zawsze* przekłada się na realne warunki, wystarczy wykonać pewien eksperyment.

Jego stałe warunki wyglądają następująco:

- jedziesz w dużym mieście, jest spory ruch;
- auto toczy się z prędkością 50 km/h;
- powiedzmy 50 metrów przed Tobą jest czerwone, na światłach stoi 5 aut;
- no i właśnie pojawia się światło zielone;

jego zmienne warunki (element testowany) natomiast prezentuje się tak:

- w momencie j/w przyspieszasz;
- w momencie j/w odpuszczasz gaz;

Pytanie: w którym wariancie szybciej miniesz "linię mety" (czyli przejedziesz pod światłami) -- i czy zawsze wynik będzie taki sam?

;-)
Ostatnio zmieniony przez defunk 2021-12-27, 12:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne