Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2022-02-11, 18:21
DUSTER 999 LPG 2022 - sceptycznie, ironicznie, realistycznie
Autor Wiadomość
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1083
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-01-24, 12:06   

Temat jest znany od wakacji ubiegłego roku. Pierwotnie rozwiązanie miało się pojawić do końca listopada 2022, następnie do końca marca 2023. Problem jest tylko natury "estetycznej" czyli nie ma wpływu na bezpieczeństwo oraz mobilność.
Ja mam na to wywalone - jak coś wymyślą to zrobią. Jedynie jeśli się będzie kończyła gwarancja to zażądam zobowiązania się pisemnego do usunięcia usterki zgłaszanej wielokrotnie (dowodu - przyjęcia na serwisy) problemu.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2023-03-11, 11:48   

Zrobione 2 x po ok. 800 kilometrów Dusterem. Wózek wypożyczałem od właścicielki, bo w moim Doblo coś stuka, więc dłuższe trasy przed sprawdzeniem odpadają.

Refleksje: Duster daje radę. Jest umiarkowanie elastyczny, dość zwinny, dość cichy jak na Dacię. Spalanie 10-12 l LPG - w tym autostrady, góry i drogi raczej podrzędne.

Niestety klekot od turbiny staje się naprawdę natrętny. Nie słychać tego w czasie jazdy, ale na luzie jest już nie do wytrzymania.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2023-03-13, 09:12   

Cytat:


Współczucia z powodu tej turbiny, bo gdyby nie to to auto całkiem OK by było
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1083
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-03-13, 18:07   

Kurcze, chciałbym mieć tylko takie problemy w samochodach jak ten brzęczący popychacz zaworu turbo , naprawdę....

Silnik mega ekonomiczny (jak się chce) - zarówno jeśli chodzi o spalanie Pb, LPG jak i ilość oleju, zdecydowanie bardziej dynamiczny niż 1.6 (jak się chce), nie bierze oleju, cichy (choć oczywiście bardziej telepie na jałowym niz r4, nie podlewa paliwem oleju , nie jest wrażliwy na nagary na pierścieniach, zaworach itp. Można sądzić że trwały skoro Dacia decyduje się na gwarancje nawet 150tys km przy interwale olejowym 30tys km/2lata. Nie straszna mu jazda ani na bardzo krótkich ani na średnich czy długich dystansach.
Przyznam, że nawet jeśli do końca swoich dni miałby popyrkiwać metalicznie na luzie , to nie zamienilbym go na żadnego 1.0TSI, 1.2tce czy 1.3tce, 1.2 z psa ,ani inne które wymagają w dalszej perspektywie znacznie większej dbałości i nakładów (konsekwencje di) a poza tym spalają znacznie więcej pieniędzy na każde 100km.
Ale ja podchodzę pragmatycznej - samochód jest narzędziem do przemieszczania a nie ozdoba ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2023-03-14, 13:47   

r70 napisał/a:
Kurcze, chciałbym mieć tylko takie problemy w samochodach jak ten brzęczący popychacz zaworu turbo , naprawdę....
Przyznam, że nawet jeśli do końca swoich dni miałby popyrkiwać metalicznie na luzie , to nie zamienilbym go na żadnego 1.0TSI, 1.2tce czy 1.3tce, 1.2 z psa ,ani inne które wymagają w dalszej perspektywie znacznie większej dbałości i nakładów (konsekwencje di) a poza tym spalają znacznie więcej pieniędzy na każde 100km.
Ale ja podchodzę pragmatycznej - samochód jest narzędziem do przemieszczania a nie ozdoba ;)


Bardzo mi zaimponowałeś swoją postawą. Lecz powtórzę, gdybym chciał mieć klekota to bym świadomie wybrał klekota. Gdyby w opisie auto podali, że klekocze jak wiadro żołędzi, to by było OK.

Inna rzecz, że akurat nie jestem zwolennikiem silników od kosiarek w samochodach i gdybym miał wybór to jednak cztery cylindry, bez turbiny, w okolicach 1.6 litra. Na polskie warunki i moje potrzeby to by było w sam raz.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1083
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-03-14, 14:43   

Chyba źle mnie zrozumiałeś:)
Nikt z wyboru i świadomie nie kupuje samochodu który grzechocze, ale to w obecnej chwili niewielki problem w stosunku do innych bolączek z którymi borykają się inne silniki/samochody.
Ja po prostu twierdzę że wolę mieć taki defekt , niż nadmierne zużycie oleju, albo podlewaniem oleju paliwem, problemy z filtrem cząstek stałych, blokującym się zaworem EGR, nagary na zaworach, denkach tłoków, zapieczone pierścienie, rozpuszczający w oleju pasek rozrządu, i całą masę innych.
Silniki wolnossące 1.4, 1.6 mają swoje zalety - niestety są w stosunku do "kosiarek" jak je nazwałeś, mało ekonomiczne i jeszcze mniej dynamiczne. Nie wiem dlaczego akurat w naszym kraju miałby być lepszym wyborem ?
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2023-03-15, 18:22   

jan ostrzyca napisał/a:
Inna rzecz, że akurat nie jestem zwolennikiem silników od kosiarek w samochodach i gdybym miał wybór to jednak cztery cylindry, bez turbiny, w okolicach 1.6 litra. Na polskie warunki i moje potrzeby to by było w sam raz.


Nie leje się młodego wina do starych bukłaków.

Nie leje się świeżej benzyny do starych kanistrów.

Kto jeździł starą benzyną - nie chce nowej. Mówi bowiem "Stare jest lepsze".
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2023-03-16, 08:50   

Eeetam, stara motoryzacja fajna, jak jest fajna, a nowa też jest fajna, jak jest fajna.

Przejechałem sie niedawno Golfem III 1.8, ale takim 75PS i z automatyczną skrzynią biegów. Niby auto wielkosci obecnego Sandero, duży silnik, ale na litość boską, dla cierpliwych. Moje oba Sandero, to przy tym rakiety kosmiczne.

Jeździłem też Megane 1.6 benzyna, no też bez szału.

A pomykam często Hondą Civic 1.5 turbo, czyli downsizing, ale taki mocno wyrywny. Fakt, że nie kręci tak wysoko jak stary dobry Vtec, ale jedzie szybciej. Dźwięk, też ma lichy, jednak w porównaniu do Civica 1.8 Vtec, to jednak jest rakieta.

Focus 1.0 Ecoboost, jedzie duzo fajniej niż Focus 1.6 benzyna 100 konny.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2023-03-20, 14:17   

Co do schyłkowych silników w pojemności 1.2-1.4-1.6, r4, bez turbo, to kocham ten koncept, bo jestem niezwykle spokojnym gościem i nigdzie się nie spieszę. Do tego wszystkie doskonale znosiły LPG. Moje poczciwe Doblo (7 osobowe) smoli w mieście 12 l. LPG co daje przeliczeniu na koszty 6 litrów zielonej, co jest absolutnie miłe przy kasie. Inna rzecz, że Doblo ma 95 konisiów i przy swojej sylwetce i masie jest okropnie mułowate. Ech, gdzie te stare dobre 1.6 k4 i k7 Renault, które były proste i trwałe. Pierwsza Dacia MCV paliła tyle co napisali w katalogu, a czasem nawet mniej.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2023-04-23, 09:09   

Roczny wóz i ruda tańczy jak szalona. To tylko dwa z wielu miejsc na karoserii gdzie ruda zaczyna dokazywać. Sądziłem, że chociaż z tym dacia sobie przez lata poradziła. Ale jak widać nie...
Będzie standard: reklamacja, odrzucenie reklamacji, rzeczoznawca, ponowna reklamacja, uznanie reklamacji, naprawa lakieru. Koniec zabawy pewnie jesienią.

rdza 2.jpg
Plik ściągnięto 23 raz(y) 245,95 KB

rdza1.jpg
Plik ściągnięto 26 raz(y) 192,79 KB

_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2023-04-23, 14:04   

jan ostrzyca napisał/a:
Roczny wóz i ruda tańczy jak szalona. To tylko dwa z wielu miejsc na karoserii gdzie ruda zaczyna dokazywać. Sądziłem, że chociaż z tym dacia sobie przez lata poradziła. Ale jak widać nie...
Będzie standard: reklamacja, odrzucenie reklamacji, rzeczoznawca, ponowna reklamacja, uznanie reklamacji, naprawa lakieru. Koniec zabawy pewnie jesienią.


A jesteś pewien że to jest korozja elementów blacharskich ? ja wątpię, prawdopodobnie jest to pył z klocków hamulcowych który powbijał się w lakier i koroduje. Swego czasu kiedy byłem posiadaczem pierwszej swojej Dacii która był Logan MCV II miałem identyczne ślady na karoserii jak Ty. Byłem przekonany że to korozja i zaraz auto z białego stanie się rude. Najtańsza pasta polerska załatwiła sprawę, z lakieru zeszły opiłki z klocków i już się nie pojawiły. Taki jest urok białych samochodów. Więc zanim pojedziesz do ASO i zaczniesz robic awantury umyj porządnie auto i lekko wypoleruj.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2023-04-23, 16:16   

Też tak sądzę. To mogą być też szczątki truchła jakiegoś Opla lub Forda w stanie rozpadu gnilnego, które przykleiły sią akurat do tej Dacii w trakcie jazdy lub podczas parkowania obok i tam dokończył się proces ich biodegradacji.
Lepiej to szybko usunąć bo jeszcze jakaś zaraza z tego wyniknie.
https://www.reddit.com/r/...ormal_on_white/
Ostatnio zmieniony przez velomar 2023-04-23, 16:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2023-04-23, 18:29   

Albo efekt szlifowania płotu kątówką przez sąsiada
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2023-04-23, 19:30   

Dziękuję Łaskawym Panom za serię odpowiedzi jakimi uraczy mnie ASO.
Rzecz w tym, że wykwity są na różnych powierzchniach karoserii, w tym na dachu i na elementach zasłanianych drzwiami.
W najlepszym razie są to wtrącenia metalowych paprochów wyplutych przez robota lakierniczego które zaczęły korodować, w gorszym razie rosnące purchle korozii.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2023-04-23, 21:32   

jan ostrzyca napisał/a:
Dziękuję Łaskawym Panom za serię odpowiedzi jakimi uraczy mnie ASO.
Rzecz w tym, że wykwity są na różnych powierzchniach karoserii, w tym na dachu i na elementach zasłanianych drzwiami.
W najlepszym razie są to wtrącenia metalowych paprochów wyplutych przez robota lakierniczego które zaczęły korodować, w gorszym razie rosnące purchle korozii.


Ja dalej będę upierał się, ze jest to pył z klocków. Też miałem identyczne ślady jak Ty w miejscach w, których bym się tego nie spodziewał, ba znalazłem nawet takie miejsca na plastikowym zderzaku. Masz gotowe rozwiązanie co zrobić aby się pozbyć tych śladów z auta a Ty najwyraźniej masz dużo czas i pieniędzy na pb aby jeździć do ASO i robić gówno burzę z niczego. Nie wierzysz w to co mówi ASO i my na forum, po podjedź do pierwszego lepszego blacharza czy lakiernika i zapytaj się czy to jest rdza i tyle
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2023-04-24, 06:03   

Dzięki za przemądre analizy, chociaż na oczy nie widziałeś tego o czym się "upierasz".
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2023-04-24, 07:25   

jan ostrzyca napisał/a:
Dzięki za przemądre analizy, chociaż na oczy nie widziałeś tego o czym się "upierasz".


Żeby to o czym myślisz/mówisz było prawdą, musiałbyś być wyjątkowym pechowcem/szczęściarzem. Byłby to pierwszy taki przypadek na tym forum.

Nie ma stuprocentowej pewności, że takie coś nie może sie zdarzyć, ale błąd komory lakierniczej, nie zdarza się w dzisiejszych czasach na jednym aucie, tylko na całej partii aut. To oznacza akcję serwisową, w tym wypadku właściwie wymianę nadwozia/auta.

Jednak to naprawdę wygląda jak nalot ze źródła zewnętrznego. Takie coś zdarzało mi się w autach po wizytach w stoczniach remontowych, w zakładach przemysłowych przy spawaniu konstrukcji stalowych, przy terenach kolejowych, ale też niektóre drzewa dają taki nalot, do złudzenia podobny do rdzy.

Weź pastę lekko ścierną, na przykład pasta Tempo, lub jakiegoś turtle waxa, szmatkę i potraktuj jeden, lub kilka z takich zakwitów. Zobaczysz czy przenika to przez wszystkie warstwy lakieru, czy tylko nawierzchnię.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2023-04-24, 14:12   

Misiaczku, zdziwisz się zapewne ale problem korozji i wtrąceń lakierniczych był szeroko omawiany na tym forum, a ja jestem nawet potrójnym szczęściarzem, bo moje dwie poprzednie dacie były gwarancyjne naprawiane lakierniczo z powodu korozji i wtrąceń. Poza tym, nie bywam w stoczniach, hutach, etc. Wiem zaś jak wygląda korozja karoserii.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2023-04-24, 14:23   

Ja kupilem brązowe auto i albo rudy nie ma, albo slepy jestem. Dowiem się o tym dopiero kiedy zobaczę dziury na wylot w karoserii. Podobno dacie są dobrze ocynkowane pod warstwami lakieru. Bez ocynku wszystko w nich rdzewieje. Nie wiem czy w (Twoim) aucie łatwo mozna sprawdzić jakość ocynku. Moze tu lezy problem.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2023-04-24, 20:55   

Sorry ale ja tego nie mogę zrozumieć. Piszesz posta na forum, ludzie dają Tobie propozycje rozwiązania problemu lub jego zdiagnozowanie a Ty nadal upierasz się na swoim twierdząc że roczne auto koroduje. Dzisiaj sklepy były otwarte, podjechałeś do jakiego kol wiek sklepu motoryzacyjnego lub zwykłego hipermarketu aby kupić najtańsza pastę polerską i sprawdzić czy Ty masz rację czy my ? Ok miałeś problem ze swoimi poprzednimi Daciami ale zauważ, że marka Dacia znacznie poprawiła zabezpieczenia antykorozyjne produkowanych przez siebie pojazdów od 2010-2011r. i jeżeli w autach pojawiała się gdzieś korozja to zazwyczaj było to standardowe miejsce tz. wlew paliwa. Miałem kilka Dacii ( obecny Duster jest 5tą) w trzech z nich do poprawy lakierniczych kwalifikowały się powyżej opisane miejsce ( w dwóch zostało to zrobione). Nie odbieraj wszystkich postów jako atak na swoją osobę, napisaliśmy co według nas należało by zrobi zanim będziesz jeździł do ASO i uważam, że czynności te nie zrujnują Twojego portfela ani nie zajmą więcej czasu niż wizyta w ASO a w pewnym stopniu pozwolą w 100% odpowiedzieć na napisany przez Ciebie post i rozwieją wszystkie wątpliwości tz, korozja czy nie.

Znalazłem swoje zdjęcie, które zrobiłem kiedy znalazłem na swojej pierwszej Dacii identyczne ślady jak u Ciebie. Niestety robione telefonem ze słabym aparatem ale musisz mi uwierzyć, na żywo wyglądało identycznie jak u Ciebie i w pierwszej chwili gdy to zobaczyłem nie mogłem uwierzyć , że w roku 2017 w samochodzie 3 letnim z przebiegiem 55tys km. występuje już korozja co jak wyżej napisałem w jednym z wcześniejszych postów była tylko opiłkami z klocków hamulcowych które wbiły się w lakier i po zastosowaniu lekkiej pasty polerskiej i nałożeniu wosku rozwiązało problem do sprzedaży auta a z tego co wiem, auto jeszcze do niedawna jeździło i nie maiło śladów korozji.

Na zakończenie dla żartów dodam , że auto o którym piszę zakupiłem właśnie w Lublinie Przypadek ???

Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2023-04-24, 21:05, w całości zmieniany 3 razy  
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2023-04-25, 09:11   

jan ostrzyca napisał/a:
Misiaczku, zdziwisz się zapewne ale problem korozji i wtrąceń lakierniczych był szeroko omawiany na tym forum, a ja jestem nawet potrójnym szczęściarzem, bo moje dwie poprzednie dacie były gwarancyjne naprawiane lakierniczo z powodu korozji i wtrąceń. Poza tym, nie bywam w stoczniach, hutach, etc. Wiem zaś jak wygląda korozja karoserii.


Jeśli jesteś pewien, że to rdza pochodząca z blach twojego auta, to czekamy na info, jak zareagowało ASO/importer.

Wiem, że Dacie z czasów wczesnego Logana rdzewiały, ale Duster II nie miał takich wpadek, na razie. Jesteś pierwszym.

Miałem nawet Dacię 1300 73', w rodzinie w latach 73-94 i nie było takich jaj na karoserii.

Za to miałem, Mercedesa A160, pierwszej generacji, gdzie rdza zaczynała się na środku paneli blaszanych, a nie krawędziach, czy od odprysków i jest to jak najbardziej możliwe.

Według mnie, takie wykwity na środku blach, to nie błędy lakiernicze, tylko w hucie produkującej blachę.
Ostatnio zmieniony przez Michał B24 2023-04-25, 09:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 827
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2023-04-25, 12:36   

Przypadki pokazane na zdjęciu a zwłaszcza ta rudawa otoczka świadczy że najprawdopodobniej rdzewieje coś na powierzchni lakieru, rdza pod lakierem wygląda zazwyczaj zupełnie inaczej.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2023-04-25, 14:20   

Na moich lewych, przednich drzwiach, nisko, za kołem też znalazłem podobny punkcik:
https://zapodaj.net/5d606ee30f3db.jpg.html
Poza tym, w tym miejscu jest dużo plamek z jakiejś smoły, pomimo że samochód był niedawno myty. Takie rzeczy zostają, jeśli się nie zrobi polerowania pastą lekkościerną lub glinką.
Jestem na 99% pewien, że to zejdzie po przetarciu szmatką z odrobiną pasty.
Na białym Peugeocie 306 też zdarzały się takie plamki.
Ostatnio zmieniony przez velomar 2023-04-25, 14:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2023-04-26, 05:09   

Może jakieś zakłady postawimy, rdza czy brud? :-D :-D
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2023-04-26, 12:15   

eplus napisał/a:
Może jakieś zakłady postawimy, rdza czy brud? :-D :-D


nie ma co się zakładać. Myślę, że nie tylko ja będę obserwował twój temat i czekał na informację co to faktycznie jest rdza czy brud. Jak brud to ok jak rdza to najwyraźniej trafiła sie Tobie wadliwa sztuka. Pożyjemy zobaczymy
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne