Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2023-01-31, 11:26
1.0 tce - szarpanie i gaśnięcie na zimnym silniku
Autor Wiadomość
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1101
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-09-04, 16:21   

Mi na przeglądzie 60tys stwierdzili wymianę pokrywy zaworów ponieważ przez nieszczelności (pęknięcie) zalana była świeca na 2 cylindrze. Będę wiedział coś więcej pewnie w piątek bo w środę odstawiam samochód na wymianę.poniewaz uszczelka jest klejona to czas trwania 2-3dni.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1101
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-11-20, 11:07   

Postanowiłem przyjrzeć się temu szarpaniu na zimnym silniku i wydaje mi się że problemem jest po prostu "zalewanie" silnika za dużą ilością paliwa. Pomocny było wskazanie chwilowego zużycia paliwa w komputerze pokładowym i nos ;)
Kiedy po porannym rozruchu obroty spadną do 1000-850obr i lekko dodam gazu, to zamiast wejścia na obroty najpierw następuję ich obniżenie - zduszenie silnika, żeby po chwili "wystrzeliły". przy okazji w okolicy samochodu czuć ewidentnie smród benzyny.
podobne zachowanie jest kiedy zaczynam jechać - samochód się dusi, albo nadmiernie wchodzi na obroty, Ostatnio kilka razy stojąc/jadąc w porannym korku zaobserwowałem, że chwilowe zużycie paliwa jest bardzo duże - przy minimalnie mocniejszym wciśnięciu gazu - tak żeby silnik się nie zadusił, komputer pokazuje 20-29L/100 spalanie. Jeśli uda się ustabilizować np. ok 1500-2000 obr na 1 albo na 2 biegu to spalanie też pokazuje na poziomie 15-20L. Po kilku sekundach, komputer zaczyna pokazywać 4-8L/100 (co ewidentnie dowodzi że przy takiej temp. silnia i obciążeniu 10-20L/100 to była za duża dawka), przy delikatnym przyspieszaniu nie przekracza 10-13L/100 (cały czas piszę o chwilowym spalaniu) a silnik pracuje idealnie gładko-żadnego szarpania, duszenia się. Pomimo że od rozruchu minęło najczęściej kilkadziesiąt sekund, może do 20-3minut.
To spalanie, zaduszanie silnika dodawaniem gazu wg mnie wygląda na po prostu zalewanie go zanim sonda lambda zacznie poprawnie działać a komputer silnika poprawnie wyliczać dawkę paliwa.
Jestem ciekaw czy Wy zaobserwowaliście jakieś prawidłowości ?
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2023-11-20, 11:10, w całości zmieniany 4 razy  
 
husik 


Marka: Dacia
Model: Sandero stepway
Silnik: 1.0
Rocznik: 2021
Wersja: Stepway
Dołączył: 31 Maj 2013
Posty: 90
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2023-11-22, 09:34   

r70 napisał/a:
Postanowiłem przyjrzeć się temu szarpaniu na zimnym silniku i wydaje mi się że problemem jest po prostu "zalewanie" silnika za dużą ilością paliwa. Pomocny było wskazanie chwilowego zużycia paliwa w komputerze pokładowym i nos ;)
Kiedy po porannym rozruchu obroty spadną do 1000-850obr i lekko dodam gazu, to zamiast wejścia na obroty najpierw następuję ich obniżenie - zduszenie silnika, żeby po chwili "wystrzeliły". przy okazji w okolicy samochodu czuć ewidentnie smród benzyny.
podobne zachowanie jest kiedy zaczynam jechać - samochód się dusi, albo nadmiernie wchodzi na obroty, Ostatnio kilka razy stojąc/jadąc w porannym korku zaobserwowałem, że chwilowe zużycie paliwa jest bardzo duże - przy minimalnie mocniejszym wciśnięciu gazu - tak żeby silnik się nie zadusił, komputer pokazuje 20-29L/100 spalanie. Jeśli uda się ustabilizować np. ok 1500-2000 obr na 1 albo na 2 biegu to spalanie też pokazuje na poziomie 15-20L. Po kilku sekundach, komputer zaczyna pokazywać 4-8L/100 (co ewidentnie dowodzi że przy takiej temp. silnia i obciążeniu 10-20L/100 to była za duża dawka), przy delikatnym przyspieszaniu nie przekracza 10-13L/100 (cały czas piszę o chwilowym spalaniu) a silnik pracuje idealnie gładko-żadnego szarpania, duszenia się. Pomimo że od rozruchu minęło najczęściej kilkadziesiąt sekund, może do 20-3minut.
To spalanie, zaduszanie silnika dodawaniem gazu wg mnie wygląda na po prostu zalewanie go zanim sonda lambda zacznie poprawnie działać a komputer silnika poprawnie wyliczać dawkę paliwa.
Jestem ciekaw czy Wy zaobserwowaliście jakieś prawidłowości ?


Mam podobne odczucia.
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 743
Skąd: Poznań
Wysłany: 2023-11-22, 09:42   

Mam podobnie. Jeszcze rok temu napisałem w tym wątku, że mnie ten problem nie dotyczy. Po ostatnich letnich aktualizacjach oprogramowania związanych z różnymi zgłoszeniami (min. głośne turbo i wymiana czujnika gazu) jest jak u was - samochód gaśnie w temp. ok. 0 stopni C przy próbie ruszenia z dodaniem gazu. Regularnie go zaduszam zgodnie z twoim opisem. Nie ma natomiast problemu z rozruchem. Wg mnie widać wyraźnie, że to wina zepsutego softu...
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2023-11-22, 09:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
Aktyn 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 tce lpg
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 28 Lip 2021
Posty: 82
Skąd: Łódź
Wysłany: 2023-11-22, 14:43   

r70 napisał/a:
Postanowiłem przyjrzeć się temu szarpaniu na zimnym silniku i wydaje mi się że problemem jest po prostu "zalewanie" silnika za dużą ilością paliwa


Mam podobnie od nowości ... jak tylko zaczną się chłodne poranki to przez 1 minuty auto "nie jedzie " Ale przyczyną jest raczej nie nadmiar paliwa a krańcowe odchudzenie zimnego silnika / pewnie ze względu na naszą ulubiona ekologię ../ I raczej nie sądzę żeby coś z tym zrobili bo auto przestanie spełniać wysrubowane normy. ...
 
Kzzysio 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway 1
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Dołączył: 22 Lis 2023
Posty: 12
Skąd: Północna Polska
Wysłany: 2023-11-22, 18:38   

Witam!

Panowie Mam wrażenie ,że przyczyna leży zupełnie gdzie indziej. IMO to brak właściwej regulacji instalacji gazowej(Nie wiem jaka macie- Landi Renzo Omegas?). Opowieści o sofcie bym sobie darował. Przerabiałem to już w kilku samochodach. Po właściwej regulacji ( i strojeniu podczas jazdy) problem nie występuje. Autko na gazie jedzie równie ładnie i gładko jak na benzynce. Przejscie z jednego paliwa na drugie , nie zależnie od temp. silnika nie skutkuje żadnymi objawami .

Jak sprawdzić że winne jest LPG?
Wystarczy odałczyć klemę minus aku na okres około 15-20 min. Chodzi aby sterownik silnika (benzynowy) wykasował wyuczone wartości . Potem podpinamy klemę , LPG na Off i na samej benzynce robimy próbę. Jeżeli teraz Dacia zachowuje się prawidłowo jedziemy na strojenie instalacji gazowej. Najlepiej nie właczajac PB, żeby sterownik silnika nie przyswajał sobie złych wartości.
Jeżeli service sobie nie radzi szukamy dobrego gazownika.
Z doświadczenia wiem , że na service nie ma co liczyć.
W mojej Daci zamontowali wtryskiwacz LPG w niewłaściwym miejscu i mówili że jest OK. Pomimo wypadajacych zapłonów na tym cylindrze i komunikatów o usterce katalizatora (auto nowe) uparcie twierdzili że wszystko jest OK
_________________
Pozdrawiam Kzzysio
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1101
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-11-22, 20:47   

Aktyn, ja na początku też tak myslal. Ale wskazanie kompa temu przeczy - samochód szarpie, dusi się kiedy chwilowe spalanie wynosi stałe kilkanaście litrów. Kiedy nagle spada, samochód zaczyna jechać płynnie. Czyli problemem jest za bogata mieszanka a nie za ubogą. Przynajmniej u mnie.
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2023-11-22, 20:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1101
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-11-22, 20:49   

Kzzysio, cały czas pisze tylko o jeździe na Pb, na LPG jeździ u mnie idealnie
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Kzzysio 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway 1
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Dołączył: 22 Lis 2023
Posty: 12
Skąd: Północna Polska
Wysłany: 2023-11-22, 22:33   

r70 napisał/a:
Kzzysio, cały czas pisze tylko o jeździe na Pb, na LPG jeździ u mnie idealnie



Zgadza się .Zrób tak jak pisałem .
A po czym wnioskujesz że na LPG pracuje idealnie?
Na oko? czy po korektach?
_________________
Pozdrawiam Kzzysio
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 308
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2023-11-23, 00:10   

Tak ma być! Chodzi o wygrzewanie CAT+GPF.
Wiadomość z Rumunii :lol: (tłumacz)
"Pojechałem do serwisu w celu aktualizacji komputera wtrysku. Powód małe przerwy (strzały) raz podczas ciągłej jazdy pomiędzy 1500/2500rpm i słabe przyspieszenie przy pierwszym uruchomieniu z zimnego miejsca.
1. Luki w przyspieszaniu – przepustnicy – ​​przy zimnym silniku wynikają z tego, że faza wstępnego nagrzewania CAT+GPF nie została jeszcze zakończona. To znaczy nie dałeś silnikowi dokończyć - musisz poczekać aż obroty jałowe spadną z 1500rpm do 800rpm A ZIMĄ CIĄGLE CZEKASZ - im zimniej na zewnątrz tym dłużej trwa faza wstępnego nagrzewania CAT+GPF , nawet 3-4-5 minut, to zależy...
Po zakończeniu fazy wstępnego nagrzewania CAT+GPF (GPF osiąga 250 stopni Celsjusza) te puste przestrzenie znikają."
_________________

 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1101
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-11-23, 08:33   

Ok. Jeśli tak, to euro6full z kontrolą emisji do przebiegi 100.000km "robi robotę".
W takim przypadku 1.0 bez GPF, te w wersji euro6temp powinny mieć problem zmarginalizowany ale nie występujący. Może ktoś to potwierdzić ?

Dziś czekałem na nagrzanie silnika przeszło 6min - wydawało się być lepiej ( w nocy przymrozek do -5, teraz +1 ale silny, mroźny wiatr) ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2023-11-23, 08:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
mastertester 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0TCE LPG
Rocznik: 2023
Dołączył: 23 Lis 2023
Posty: 16
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2023-11-23, 09:37   

D3FL - ten sam objaw. Bardzo podobnie miałem w 1.0TSI - tylko tam nie występowało szarpanie a gumowatość zanim kat/GPF się nagrzeje.
Dogrzewanie zapewne odbywa się poprzez zwiększenie dawki paliwa? Jak to jest? Musi wystąpić uboga czy bogata mieszanka?
Natomiast samo czekanie na opadniecie obrotów to duży błąd. Im szybciej się nagrzeje jednostka napędowa (co dzieje się po tym, jak ruszymy chwilę po uruchomieniu) tym lepiej.

- Niskie temperatury a olej silnikowy: W niskich temperaturach olej silnikowy staje się gęstszy i mniej płynny, co utrudnia jego przepływ i smarowanie silnika. Włączenie silnika i pozostawienie go na biegu jałowym w celu "rozgrzania" może spowodować, że olej nie rozprowadzi się równomiernie po wszystkich kluczowych częściach silnika, co może prowadzić do większego zużycia i potencjalnych uszkodzeń.
- Efektywność rozgrzewania silnika: Samochody z silnikami spalinowymi generują ciepło podczas pracy, a nie w stanie jałowym. Oznacza to, że efektywniejszym sposobem na rozgrzanie silnika jest delikatna jazda zaraz po uruchomieniu, niż pozostawianie go na biegu jałowym.
- Emisje spalin i zużycie paliwa: Pozostawianie silnika na biegu jałowym w niskich temperaturach prowadzi do nieefektywnego spalania paliwa, zwiększając emisje spalin oraz zużycie paliwa. Jazda natychmiast po uruchomieniu silnika prowadzi do szybszego osiągnięcia optymalnej temperatury pracy, co z kolei wpływa pozytywnie na efektywność spalania.
- Wpływ na żywotność akumulatora: W zimowe dni akumulator samochodowy jest bardziej obciążony. Długie stanie na biegu jałowym w niskich temperaturach może dodatkowo obciążyć akumulator, skracając jego żywotność.
Ostatnio zmieniony przez mastertester 2023-11-23, 09:41, w całości zmieniany 4 razy  
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 308
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2023-11-24, 14:59   

A gdzie jest napisane, że trzeba koniecznie czekać?? Ktoś opisał zjawisko i tyle.
Osobiście zanim poscigągam wodę z bocznych szyb oraz dachu, by nie spływała na tylnią szybę zasłaniając kamerę to obroty są poniżej 1k. Czynność ta zajmuje mi ok minuty, a odśnieżanie i skrobanie szyb bocznych i tylniej maksymalnie 2 min. i to przy dużych opadach. Po tych czynnościach odjeżdżam z mininmalnym poszarpywaniem. Pewnie gdybym nie miał 50m pod górkę, to szarpania by nie było.
Rozpocząłem budowę garażu, który będzie gotowy na lato, więc wrócę do tematu za rok. Będę miał porównanie do obecnej sytuacji. :shock:
_________________

Ostatnio zmieniony przez piotrek400 2023-11-24, 15:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1101
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-11-24, 16:40   

Ja startuje często zanim obroty spadną poniżej 1000obr. A już naprawdę nieczęsto czekam aż osiągną 800-850obr. Olej o niskiej lepkości docieram momentalnie wszędzie i smarowanie jest. Przez minutę czy 2 i tak temperatury zasadniczo nie zmieni, więc smarowanie wynikające z lepkości jest zbliżona do tego tuż po rozruchu. pakiet dodatków też swoje robi. 0w20 jest stosowany w wielu hybrydach które często zaraz po odpaleniu silnika spalinowego wbijają go na średnie obroty i też zapewnia smarowanie i ochronę.
Tyle że manewrowanie na szarpiący silniku nie jest ani komfortowe ani bezpieczne ani nie sprzyja trwałości silnika, sprzęgła, dwumasy, poduszek pod silnikiem i czort wie czego jeszcze.
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2023-11-24, 16:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
Jarekf3d 


Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: 1.0 tce
Dołączył: 28 Mar 2022
Posty: 114
Skąd: Waw
Wysłany: 2023-11-26, 20:48   

Czyli nadal nie ma tak naprawdę rozwiązania tego problemu ? Ja mam go od nowości i niedawno oczywiście wrócił gdy pojawiły się niższe temperatury. W sumie się tym już nie przejmuje. Raz ruszę szybciej, raz wolniej gdy pochodzi dłużej na luzie.
Mam jeszcze uwagę co do tego zjawiska. Wczoraj przy zaciągniętym ręcznym zaraz po uruchomieniu silnika dodałem lekko gazu żeby podbić obroty, puściłem gaz i silnik zgasł!!! Można robić tak na zimnym silniku w miejscu i zawsze zgaśnie. Ewidentnie coś tu jest zrypane. Czy w innych samochodach po wciśnięciu gazy silnik wam gasł ? No właśnie...
Ostatnio zmieniony przez Jarekf3d 2023-11-26, 20:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
Kzzysio 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway 1
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Dołączył: 22 Lis 2023
Posty: 12
Skąd: Północna Polska
  Wysłany: 2023-11-26, 21:16   

Jarekf3d napisał/a:
Czyli nadal nie ma tak naprawdę rozwiązania tego problemu ? ....


Z ciekawości zapytam: Jarek ma instalację LPG? :-)
_________________
Pozdrawiam Kzzysio
 
mrc 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2023
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 27 Lis 2023
Posty: 1
Skąd: EPI
Wysłany: 2023-11-27, 08:08   

Witam,
Dacia SS ECO-G 2023 to samo u mnie co u was.
Dziś 0 stopni w garażu jak było auto na ssaniu pierwsze kilkanaście sekund to wyjechałem z garażu i zaparkowałem żeby pozamykać nie gasząc silnika. Po chwili wsiadłem do auta żeby ruszyć i zgasło.
Odpaliłem żeby go rozgrzać. Chciałem na postoju dodać gazu na 1500 obrotów żeby szybciej się zagrzało do LPG. Silnik zgasł i tak kilka razy bez jazdy. Brak możliwości dodania gazu żeby auto weszło na trochę wyższe obroty bo od razu gaśnie dławi się.

Po rozgrzaniu do temperatury progu przełączania się na LPG nie było większych problemów z PB95.

Będę chciał wyjeździć stare paliwo PB95 i zalać nowym i zobaczę czy problem dalej występuje. Dodać jakiś dodatek do czyszczenia wtrysków ?
_________________
Pozdrawiam
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1101
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-11-27, 08:37   

Zmiana paliwa na świeże/sezonowe nic nie da, czyszczenie wtrysków też nie. Przerabiałem.
Od nowego roku będą jeszcze większe jaja bo wejdzie E10 i zaczną się zmiany softu pod nowy rodzaj paliwa
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Jarekf3d 


Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: 1.0 tce
Dołączył: 28 Mar 2022
Posty: 114
Skąd: Waw
Wysłany: 2023-11-27, 10:36   

Kzzysio napisał/a:
Jarekf3d napisał/a:
Czyli nadal nie ma tak naprawdę rozwiązania tego problemu ? ....


Z ciekawości zapytam: Jarek ma instalację LPG? :-)

Tak silnik 1.0 tce lpg jogger.
Tutaj nie wystarczy
Kod:
swieża benzyna
lub
Kod:
zimowa
. Próbowałem rożnych sposobów i bez skutku. Wyjeździsz cały bak benzyny, zalejesz do pełna i nadal nic. Zgłaszałem do aso zostawiłem samochód na 2 dni. Rzekomo odpalali i wszystko ok *oczywiście w zimie*
Dostałem odpowiedź pod nosem od doradcy - 3 cylindry takie są tego uroki.
To moje 1 auto z taką małą pojemnością. Wcześniej miałem 4 cylindry z lpg i nigdy nie miałem takich problemów. Może jest trochę w tym prawdy. Jeżeli to nie związek z ilością garów w silniku to pewnie zasługa pseudo ekologii. Co do zapachu benzyny przy odśnieżaniu auta i skrobaniu. Zwróćcie uwagę że dacia w moim przypadku jogger wydech ma pośrodku auta! Nie z tyłu jak każdy samochód tylko po środku. Może dlatego bardziej zalatuje benzyną ?
 
MartinezTychy 



Marka: Dacia
Model: Lodgy Techroad
Silnik: 1.6 SCe S&S
Rocznik: 2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lut 2019
Posty: 241
Skąd: Tychy
Wysłany: 2023-11-27, 11:15   

Takie tam pierdzielenie, że 3 cylindry gasną gdy są ziemne.
Toyota, Ford, Fiat i wielu innych producentów mają silniki 3 cylindrowe w ofercie i nie gasną na zimnym. W rodzinie była Matiz od nowości przez 22 lata 800 cm3 i nie gasł przy próbie ruszania na zimnym. Jak się nie wie co powiedzieć to się pieprzy takie głupoty. Niech dadzą to na piśmie zobaczysz jaka będzie ich reakcja.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 890
Skąd: EL
Wysłany: 2023-11-27, 11:45   

Moje auto z silnikiem 1.0 SCe z trzema cylindrami ma już prawie 6 lat. Nigdy nie bylo problemu z odpaleniem silnika zimą (nawet przy -20C) czy latem w upały. Dbam tylko o to by auto nie stało zbyt wiele dni z niepelnym bakiem paliwa (problem skraplania wody z powietrza w pustym baku). Tankuję na sprawdzonych stacjach.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1101
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-11-27, 12:00   

Z tego co mi wiadomo (nieoficjalnie) to temat jest znany - jest cała masa zgłoszeń z tym defektem, ale ASO jest bezsilne. Zgłaszają do Renault/Dacia i nic więcej nie mogą zrobić. Mnie poproszono, żebym obserwował i próbował znaleźć prawidłowość (kiedy przestaje szarpać) ponieważ im bardziej przewidywane będzie wystąpienie/ustąpienie dolegliwości tym większa szansa że producent coś z tym zrobi.
ASO może wgrać nowy soft i sprawdzić czy wszystko jest ok. Nic więcej nie poprawią - a nie ma na razie softu który eliminuje ten problem. 30.11 będę oddawał samochód do wymiany obudowy termostatu, na pewno dostanę nowy program a może uda mi się pogadać z diagnostą. Zobaczymy...

Dla mnie na razie najbardziej prawdopodobne jest "zalewanie" silnika za bogatą mieszanką (krótko po rozruchu, kiedy obroty spadną do 1000 i poniżej) stąd intensywny zapach benzyny, dławienie się silnika, albo przy delikatnym muśnięciu gazu - zadławienie a potem nagły, nieproporcjonalny chwilowy wzrost obrotów.
Taki bogaty wtrysk może tłumaczyć chęcią jak najszybszego nagrzania układu CAT+GPF.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 743
Skąd: Poznań
Wysłany: 2023-11-27, 18:22   

r70 napisał/a:


Dla mnie na razie najbardziej prawdopodobne jest "zalewanie" silnika za bogatą mieszanką ...Taki bogaty wtrysk może tłumaczyć chęcią jak najszybszego nagrzania układu CAT+GPF.


Zgadzam się. To bardzo prawdopodobne, że w ten sposób chcą najszybciej osiągnąć temperaturę roboczą. Ja nadal uważam, że u mnie popsuli coś aktualizacją oprogramowania wtrysku, który zafundowali mi w czerwcu tego roku przy okazji wymiany czujnika LPG. Mechanik coś gadał wtedy, że to jakieś aktualizacje związane z normą Euro i podobno mój muszą zrobić. Mam samochód z czerwca 2021. Zeszłej zimy nie miałem najmniejszych problemów z zimnym silnikiem. To chyba nie zbieg okoliczności?
To gorzej niż z Windowsem - co poprawka to się trzęsiesz, że coś schrzanią.
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2023-11-27, 18:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
Kzzysio 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway 1
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Dołączył: 22 Lis 2023
Posty: 12
Skąd: Północna Polska
Wysłany: 2023-11-27, 20:44   

Jarekf3d napisał/a:
Kzzysio napisał/a:


Z ciekawości zapytam: Jarek ma instalację LPG? :-)

Tak silnik 1.0 tce lpg jogger.


OK Jarek . Widzę że jako jedyny chciałbyś mieć sprawne auto.

Dziwnym trafem problemy z zimnym autem mają tylko posiadacze LPG , to powinno dać do myślenia. Posiadacze aut z PB nie mają takich przypadłości. A przecież gdyby to była wina softu , kata GPF( :mrgreen: ) ,ekologi , sposobów ruszania , szybkostarzejącego się paliwa( :mrgreen: ) , czy rozgrzewania silnika....takie problemy występowałyby we wszystkich pojazdach . Tak się jednak nie dzieje. Przypadek?

Moja małżonka ma LPG w FSI . Siada i jedzie . Nie musi myśleć o temperaturze , obrotach itp itd.

Do rzeczy.
Jarek zrób jak pisałem (22.11.2023) Odłącz aku .... Ważne aby próbę wykonać na zimnym silniku.

Jaki masz sterownik gazowy?
O pozostałe komponenty nie pytam , bo wiem z doświadczenia że może być trudno.

PS.
Ostatnio Poprawiałem GDI, w którym nie było błędów silnik szarpał 1200 do 2000 czasami do 2500. Błędy nie miały prawa się pokazać , bo fachowiec włączył opcję (w sterowniku) -ciągłe kasowanie błędów.
_________________
Pozdrawiam Kzzysio
 
mastertester 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0TCE LPG
Rocznik: 2023
Dołączył: 23 Lis 2023
Posty: 16
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2023-11-28, 10:28   

Skoro dotyczy to silników z LPG to od razu na myśl przychodzą mi różnice w oprogramowaniu/mapach silnika. Jednostki te w zależności od tego czy są z LPG czy nie legitymują się różnymi mocami - ale czy macie wiedzę na temat tego, czy mają jednakowe komputery?

Dodam, że sprawdziłem PB95 i PB98 - brak różnic.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne