Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2023-01-31, 11:26
1.0 tce - szarpanie i gaśnięcie na zimnym silniku
Autor Wiadomość
Jarekf3d 


Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: 1.0 tce
Dołączył: 28 Mar 2022
Posty: 114
Skąd: Waw
Wysłany: 2024-01-28, 20:57   

r70 napisał/a:
Kiedyś gdzieś czytałem że ten eco-g ma sondę szerokopasmowa "na pokładzie" i dziś w rozmowie sms-owej z dar-gaz.net tez dostałem taką informację - że możemy spróbować zmierzyć skład mieszanki a, ale ten silnik "o ile pamiętam" ma już sonde afr i sam weryfikuje skład mieszanki.
Termin wizyty w przyszłym tygodniu - może uda mi się wstrzelić.

Ja kiedyś dzwoniłem do aso i pisałem maila czym się różni ten nowy eco-g od 1.0 tce lpg. Dostałem odpowiedź że niczym. To tylko nowa nazwa taki zabieg marketingowy. Widzę że dobrze są tam doinformowani...
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 307
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2024-01-29, 20:10   

Cytat:
fabryczne NGK na Denso IXEH22FTT

Jestem ciekaw czy ktoś stosował te świece w 1.0sce, bo na wiosnę muszę zmienić w aucie żony (60kkm, brak easyservice)? Ta wolnossąca boryka się z podobnym problemem :-x
_________________

Ostatnio zmieniony przez piotrek400 2024-01-29, 20:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
mastertester 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0TCE LPG
Rocznik: 2023
Dołączył: 23 Lis 2023
Posty: 16
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2024-02-01, 18:33   

r70 napisał/a:
Generalnie mam wrażenie że największy problem jest z tym, że w ASO trzeb udokumentować faktyczne efekt zalewania silnika albo normalnego startu. Sądzę że ASO jest trochę między młotem a kowadłem (użytkownikiem a producentem który twierdzi że wszystko jest w najnowszej wersji softu) albo mają ograniczone kompetencje w zakresie regulacji instalacji LPG. W obu przypadkach kiepsko bo my pozostaniemy z problemem.
Może jestem pesymistą, ale mam wrażenie że pozostawienie samochodu na noc, żeby sami mogli zweryfikować zimny start skończy się tekstem "u nas szarpania nie było - od początku pracował płynnie" ;)
Także trzeba by zostawić samochód u nich a następnie od rana być w serwisie żeby uczestniczyć w odpalaniu samochodu (choć wiem że to też może nie być wystarczający dowód, ponieważ spotkałem się z przypadkiem kiedy samochód na jeździe testowej trząsł się tak, że wszystko w nim latało, a diagnosta uparcie twierdził że nic nie czuje). Ale obym się mylił...
Tymczasem opowiedziałem o tych obserwacjach mojemu znajomemu diagnoście który wydał się zadowolony że przedstawiłem mu jakąś "prawidłowość" którą my potwierdziliśmy i obiecał że opisze to i wyśle dalej. Nieoficjalnie powiedział mi że mają bardzo dużo zgłoszeń szarpania na zimno 1.0tce a kiedy spytałem czy są także zgłoszenia od samochodów bez LPG, zaprzeczył.
Zobaczymy, ja na razie nie mam jak walczyć.
Myślę jednak że każdy kogo to meczy powinien problem opisać (te właśnie spostrzeżenia) i zgłosić do ASO, albo Renault Polska.
Ja teraz przy zimnym starcie dłużej jeżdżę na Pb i przełączam sięna LPG kiedy silnik jest bardziej rozgrzany i wydaje się już spalań "normalne" ilości paliwa (spalanie chwilowe). na razie 2 bak LPG (czyli ok 1200-1300km) i poranny start jest w miarę ok



Tak też zrobiłem, no prawie. Zostawiłem samochód na 3 dni. Dzień po odstawieniu dostałem telefon, że zrobione. Na pytanie o to co się udało zrobić usłyszałem: wgrać nowe oprogramowanie silnika. Generalnie nie zmieniło to nic.

Wcześniej wyjeździłem kilka zbiorników PB, 95 i 98. Delikatnie i mniej delikatnie. Żadnych różnic. Czuję zapach, który sugeruje mi zalany silnik. Ruszcie, wywołajcie szarpnięcie i od razu zatrzymajcie się oraz (na własną odpowiedzialność ) sztachnijcie się.

Ja odpuszczam. Proces udowadniania tego zjawiska i tak skończy się tym że to „cecha produktu”
 
Kzzysio 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway 1
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Dołączył: 22 Lis 2023
Posty: 12
Skąd: Północna Polska
Wysłany: 2024-03-15, 20:17   

r70 napisał/a:
Kiedyś gdzieś czytałem że ten eco-g ma sondę szerokopasmowa "na pokładzie" i dziś w rozmowie sms-owej z dar-gaz.net tez dostałem taką informację - że możemy spróbować zmierzyć skład mieszanki a, ale ten silnik "o ile pamiętam" ma już sonde afr i sam weryfikuje skład mieszanki.
Termin wizyty w przyszłym tygodniu - może uda mi się wstrzelić.


Można sprawdzić samemu ile kabelków odchodzi od sondy . Jeśli więcej niż cztery to szerokopasmowa. Dla Ciebie to i tak ... nic z tego wynika.

Sonda (każda) nie weryfikuje , robi to sterownik. Sonda odczytuje Zawartość tlenu w spalinach a weryfikuje i oddziaływuje na proces spalania sterownik silnika.

Proponuję przeprowadzić odczyt spalin AFR i z takim kwitem udać się do ASO prosząc o prawidłową regulację. Następnie udać się na pomiar AFR i tak do skutku.
Ew.kumaty gazownik.
_________________
Pozdrawiam Kzzysio
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne