Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2023-03-11, 21:42
Hybrydowa Dacia Jogger
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-12-12, 20:48   

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=12807 - nie ma żadnego realnego problemu, tylko "ludzie mówio że się psujo".
 
kuba_malenstwo 


Marka: Dacia/Seat
Model: Lodgy/Mii
Silnik: 1.6 MPi LPG Fabryczne/1,0 MPi 60KM LPG BRC
Rocznik: 2015/2015
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lut 2015
Posty: 220
Skąd: Kraków/Elbląg
Wysłany: 2022-12-12, 21:13   

...a to jak mówio, to niech mówio. Dobrej klasy instalacja plus kontrola luzów zaworowych i jeździć, obserwować 👍
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 300
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2022-12-13, 15:52   

Jedno jest pewne - to będzie najtańsza hybryda w swojej klasie. Musi, nie ma innej opcji...
Ostatnio zmieniony przez michauek22 2022-12-13, 15:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
temporar 



Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: 1.0 TCE
Rocznik: 2022
Wersja: Extreme 5-os.
Dołączył: 02 Cze 2022
Posty: 80
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-12-20, 12:01   

We Francji wycenili hybrydę na 24,600 EUR = 115,000 PLN. W standardzie ma być elektryczny hamulec postojowy, wysoka konsola z zamkniętym schowkiem i podłokietnikiem oraz cyfrowy zestaw wskaźników. Dostępny ma być też nowy kolor - Schist Grey
Zamówienia mają być otwarte w styczniu.
Ostatnio zmieniony przez temporar 2022-12-20, 12:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-12-20, 12:16   

Ile drożej w stosunku do 1.0eco-g z podobnym wyposażeniem ?
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
kuba_malenstwo 


Marka: Dacia/Seat
Model: Lodgy/Mii
Silnik: 1.6 MPi LPG Fabryczne/1,0 MPi 60KM LPG BRC
Rocznik: 2015/2015
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lut 2015
Posty: 220
Skąd: Kraków/Elbląg
Wysłany: 2022-12-20, 12:54   

Po co porównywać 1,0 Eco-G z hybrydą, skoro w 1,0 nie ma automatu? No chyba, że szukamy punktu odniesienia po prostu.

A kolor, to oczywiście sprawa mocno subiektywna, ale takie szare kolorki, to na Audi RS6 albo Octavii VRS w mojej ocenie fajnie leżą. W Dacii ten Terracota, choć mocno opatrzony chyba najlepiej się prezentuje..
 
temporar 



Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: 1.0 TCE
Rocznik: 2022
Wersja: Extreme 5-os.
Dołączył: 02 Cze 2022
Posty: 80
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-12-20, 15:43   

Cytat:
Ile drożej w stosunku do 1.0eco-g z podobnym wyposażeniem ?


Taki ECO-G kosztuje teraz ~92 tys, więc może być tak jak wcześniej pisałem - dopłata rzędu 22,500 pln.
Ostatnio zmieniony przez temporar 2022-12-20, 15:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-12-20, 16:48   

Czyli uwzględniając automat, dopłata na poziomie 12-14tys do bardziej skomplikowanej, nowocześniejszej wersji.
Jeśli ktoś chce wersję 7 osób to rozumiem że tylko jogger, ale przy 5 miejscach to chyba wolałbym toyotę/Suzuki za niewielką dopłatą.
Prawdopodobnie napęd renault hybrydowy renault jest niezawodny, ale napęd toyoty jest taki na pewno ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 300
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2022-12-21, 15:30   

temporar napisał/a:
We Francji wycenili hybrydę na 24,600 EUR = 115,000 PLN.

A więc miałem racje :-D to będzie najtańsza hybryda w swojej klasie.
 
kuba_malenstwo 


Marka: Dacia/Seat
Model: Lodgy/Mii
Silnik: 1.6 MPi LPG Fabryczne/1,0 MPi 60KM LPG BRC
Rocznik: 2015/2015
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lut 2015
Posty: 220
Skąd: Kraków/Elbląg
Wysłany: 2022-12-21, 16:23   

Według poniższego artykułu zamówienia mają ruszyć w styczniu 2023 - odbiory w marcu 2023. Mój plan na montaż LPG upada, ponieważ wg artykułu bateria ma być zastosowana w miejscu koła zapasowego. Dlaczego Toyota potrafiła wygospodarować miejsce w Prius Plus pomiędzy kierowcą i pasażerem, a Dacia nie postarała się w tym aspekcie?

https://francuskie.pl/nowa-dacia-jogger-140-hybrid-juz-wkrotce-w-salonach-znamy-cene-i-szczegoly-napedu-hybrydowego/
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2022-12-21, 17:42   

Jogger jest na płycie małego auta -Clio - nie bardzo widzę tam miejsce na baterię, prius od początku był projektowany jako hybryda, tak samo Auris. Dacia ma być autem tanim co ma swoje konsekwencje - także na etapie projektowania. NA 99,9% taniej jest zmieścić baterię w miejsce koła zapasowego niż nawet minimalnie przeprojektować płytę podłogową, taniej też jest montować baterię blisko krawędzi pojazdu niż głęboko we wnętrzu. Powodów może być jeszcze wiele.
 
kuba_malenstwo 


Marka: Dacia/Seat
Model: Lodgy/Mii
Silnik: 1.6 MPi LPG Fabryczne/1,0 MPi 60KM LPG BRC
Rocznik: 2015/2015
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lut 2015
Posty: 220
Skąd: Kraków/Elbląg
Wysłany: 2022-12-22, 12:41   

chrom6, nie do końca zgodzę się z Twoją argumentacją, ponieważ wrzucałem tu filmik z montażu LPG w miejscu koła zapasowego w Clio E-Tech. Skoro płyta jest ta sama w Clio i Jogger, to co stało na przeszkodzie by powtórzyć miejsce montażu baterii?

Pojawił się cennik, ale.. Już go zdjęto ze strony 🤣
https://francuskie.pl/nowa-hybrydowa-dacia-jogger-sl-extreme-hev-140-km-my-23-znamy-polskie-ceny-o-ile-drozszy-od-wersji-z-lpg/
Ostatnio zmieniony przez kuba_malenstwo 2022-12-22, 12:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 300
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2022-12-22, 14:49   

Czekać czy brać takie coś ? https://pewneauto.pl/oferta/toyota-rav4/134162
 
kuba_malenstwo 


Marka: Dacia/Seat
Model: Lodgy/Mii
Silnik: 1.6 MPi LPG Fabryczne/1,0 MPi 60KM LPG BRC
Rocznik: 2015/2015
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lut 2015
Posty: 220
Skąd: Kraków/Elbląg
Wysłany: 2022-12-22, 15:05   

Rozumiem, że porównujemy wersję 5 osobową Jaggera do RAV4, tak?
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 300
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2022-12-22, 15:29   

No tak... Cena taka sama, ale...
RAV-ka ma 5 lat i około 60 000 km przebiegu.
Ma też pełną historię (polski salon) i LED-y, kamery dookoła, napęd 4x4, skórę, tempomat z radarem z funkcją stop&go... Tyle tylko, że nie jest fabrycznie nowa :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez michauek22 2022-12-22, 15:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2022-12-22, 15:37   

kuba_malenstwo napisał/a:
chrom6, nie do końca zgodzę się z Twoją argumentacją, ponieważ wrzucałem tu filmik z montażu LPG w miejscu koła zapasowego w Clio E-Tech. Skoro płyta jest ta sama w Clio i Jogger, to co stało na przeszkodzie by powtórzyć miejsce montażu baterii?

Pojawił się cennik, ale.. Już go zdjęto ze strony 🤣
https://francuskie.pl/nowa-hybrydowa-dacia-jogger-sl-extreme-hev-140-km-my-23-znamy-polskie-ceny-o-ile-drozszy-od-wersji-z-lpg/


a skoro tak to nie wiem jaki genialny pomysł przyświecał francuskim inżynierom :-)

115 tys za Joggera w hybrydzie - brałbym
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2022-12-22, 15:39   

michauek22 napisał/a:
No tak... Cena taka sama, ale...
RAV-ka ma 5 lat i około 60 000 km przebiegu.
Ma też pełną historię (polski salon) i LED-y, kamery dookoła, napęd 4x4, skórę, tempomat z radarem z funkcją stop&go... Tyle tylko, że nie jest fabrycznie nowa :mrgreen:


i do tego silnik 2,5L 200 KM - dwa kompletnie inne pojazdy.
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-12-22, 16:40   

r70 napisał/a:
Prawdopodobnie napęd renault hybrydowy renault jest niezawodny, ale napęd toyoty jest taki na pewno ;)


Oj, z tą Toyotą to już nie jest tak różowo -- w przypadku modelu CHR z niejasnych przyczyn b. łatwo można rozładować się akumulator. ASO nie przyznaje się, że ma to związek z hybrydowością, ale prawdą jest, że nawet jeżdżący dość regularnie musi mieć pod ręką starter albo prostownik.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-12-22, 17:03   

Nie będę się wymądrzał, bo nie wiem :) Ale jednak hybryda toyoty nie ma jakiś słabych punktów które w czasie użytkowania generują duże koszty. Natomiast napęd renault jest nowy i nikt nie wie jak będzie się zachowywał w czasie eksploatacji. Nie wiem jak będzie z awaryjnością skrzynia kłowej, nie wiemy czy idea jak najczęstszej jazdy elektrycznej - czyli notoryczne ładowanie aku trakcyjnego i przełączanie się na elektryka jak tylko osiągnie odpowiedni poziom naładowania - nawet w trasie, będzie wpływało na trwałość akumulatora trakcyjnego . Nie wiemy ile będzie kosztowa ewentualny serwis ?
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2022-12-22, 17:16   

r70 napisał/a:
Nie będę się wymądrzał, bo nie wiem :) Ale jednak hybryda toyoty nie ma jakiś słabych punktów które w czasie użytkowania generują duże koszty. Natomiast napęd renault jest nowy i nikt nie wie jak będzie się zachowywał w czasie eksploatacji. Nie wiem jak będzie z awaryjnością skrzynia kłowej, nie wiemy czy idea jak najczęstszej jazdy elektrycznej - czyli notoryczne ładowanie aku trakcyjnego i przełączanie się na elektryka jak tylko osiągnie odpowiedni poziom naładowania - nawet w trasie, będzie wpływało na trwałość akumulatora trakcyjnego . Nie wiemy ile będzie kosztowa ewentualny serwis ?


nie wiem jak zbudowali skrzynię ale jeśli tak jak w prius/auris/corolla to będzie totalnie bezawaryjne i bezobsługowe. Co to akumulatora trakcyjnego to aku z renault zoe i nissan leaf mają już ponad 10 lat i nie słychac o jakichś dramatycznych spadkach trwałości. na dodatek jest już dużo firm oferujących naprawę ogniw baterii także to sie zaczyna powoli już normowac i koszty nie są jakieś dramatyczne

ps. napewno mowa o skrzyni kłowej? bo skrzynia kłowa jest manualna i przeznaczona do aut rajdowych
 
kuba_malenstwo 


Marka: Dacia/Seat
Model: Lodgy/Mii
Silnik: 1.6 MPi LPG Fabryczne/1,0 MPi 60KM LPG BRC
Rocznik: 2015/2015
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lut 2015
Posty: 220
Skąd: Kraków/Elbląg
Wysłany: 2022-12-22, 18:50   

Wracając do porównania używanej Toyoty RAV4 i nowego Joggera, to będę tu przewrotny, ale wziąłbym nowe Suzuki Swace, bo takie auto doradziłem bratu i kupiłbym to samo.
Ale tylko w przypadku możliwości posiadania auta na 5 osób.

Ja potrzebuję auta na 6 osób, które Żona będzie użytkować przez 85℅ czasu w miejskich realiach i nie mam obecnie domu z fotowoltaiką, bo w czasie kiedy taki miałem, to nasza flota wyglądała tak - 2x Nissan Leaf 30kWh oraz Honda Odyssey na weekendy i wakacje.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-12-23, 20:29   

chrom6 napisał/a:
r70 napisał/a:
Nie będę się wymądrzał, bo nie wiem :) Ale jednak hybryda toyoty nie ma jakiś słabych punktów które w czasie użytkowania generują duże koszty. Natomiast napęd renault jest nowy i nikt nie wie jak będzie się zachowywał w czasie eksploatacji. Nie wiem jak będzie z awaryjnością skrzynia kłowej, nie wiemy czy idea jak najczęstszej jazdy elektrycznej - czyli notoryczne ładowanie aku trakcyjnego i przełączanie się na elektryka jak tylko osiągnie odpowiedni poziom naładowania - nawet w trasie, będzie wpływało na trwałość akumulatora trakcyjnego . Nie wiemy ile będzie kosztowa ewentualny serwis ?


nie wiem jak zbudowali skrzynię ale jeśli tak jak w prius/auris/corolla to będzie totalnie bezawaryjne i bezobsługowe. Co to akumulatora trakcyjnego to aku z renault zoe i nissan leaf mają już ponad 10 lat i nie słychac o jakichś dramatycznych spadkach trwałości. na dodatek jest już dużo firm oferujących naprawę ogniw baterii także to sie zaczyna powoli już normowac i koszty nie są jakieś dramatyczne

ps. napewno mowa o skrzyni kłowej? bo skrzynia kłowa jest manualna i przeznaczona do aut rajdowych


Aku w elektrykach jest jednak sporej pojemności więc ilość cykli ładowania/rozładowania jest relatywnie mniej niż w maleńkim Aku który ma cały czas ładować się po to żeby chwilę jechać na elektryku itp. nie wiem czy na trasę toyota też tak pracuje -wydaje mi się że nie. Co do skrzyni to o ile wiem taka właśnie jest i jest synchronizowana za pomocą drugiego silnika/generatora z napędem spalinowym i głównym elektrycznym. To zupełnie inne rozwiązanie niż odmiana przekładni planetarnej z toyoty. Wygląda fajnie, ale czy będzie bezawaryjne ? Tego nie wiem. Nie żebym chwalił toyotę a negował rozwiązanie renault - pisze tylko że jest relatywnie nowe i nie wygląda na proste ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 300
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2022-12-25, 13:24   

Śmiem twierdzić, że 5-letnia hybrydowa RAVka z polskiego salonu, nie-bita z przebiegiem do max 100 000 km będzie przez następne 5 lat mniej awaryjna od fabrycznie nowego hybrydowego Joggera...
 
kuba_malenstwo 


Marka: Dacia/Seat
Model: Lodgy/Mii
Silnik: 1.6 MPi LPG Fabryczne/1,0 MPi 60KM LPG BRC
Rocznik: 2015/2015
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lut 2015
Posty: 220
Skąd: Kraków/Elbląg
Wysłany: 2022-12-25, 21:04   

To jest oczywista oczywistość, ale ona wciąż jest 5 osobowa!
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2022-12-27, 08:49   

r70 napisał/a:

się po to żeby chwilę jechać na elektryku itp. nie wiem czy na trasę toyota też tak pracuje -wydaje mi się że nie. Co do skrzyni to o ile wiem taka właśnie jest i jest synchronizowana za pomocą drugiego silnika/generatora z napędem spalinowym i głównym elektrycznym. To zupełnie inne rozwiązanie niż odmiana przekładni planetarnej z toyoty. Wygląda fajnie, ale czy będzie bezawaryjne ? Tego nie wiem. Nie żebym chwalił toyotę a negował rozwiązanie renault - pisze tylko że jest relatywnie nowe i nie wygląda na proste ;)


czyli jak zwykle francuscy inżynierowie odkrywają koło na nowo. skrzynia kłowa jest prostą i odporną konstrukcją ale:
głośną, nieprecyzyjną i z dużą iloscią kół zębatych - dokładając do tego mechanizm elektrycznej automatycznej zmiany biegów otrzymamy niekoniecznie dobre rozwiązanie. ale zobaczymy co będzie
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne