Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2022-12-23, 02:22
Kupno Sandero II FL z małym przebiegiem - wnioski i pytania
Autor Wiadomość
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-12-26, 16:00   

EBmazur napisał/a:
Perkusista i Dymek dane podstawowe mojego auta są widoczne
Coś to chyba w takim razie zależy od rocznika... Bo to, że są 1,0SCe z S&S to łatwo znaleźć.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2022-12-26, 16:59   

A to nie jest tak, że od któregoś roku system Start-Stop był już wymagany przez jakieś przepisy homologacyjne? Wydaje mi się, że w 2020 nawet wersje Access już go miały.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2022-12-26, 18:12   

Mojego 1.0 Sce Laureate odebrałem w aso w 2018 r. Nie posiada S&S. Nie ma aku efb ani agm, ale zwykły. I żadnego dodatkowego oprzyrządowania - czyli nie odzyskuje energii z hamowania i ładuje do 100% z alternatora z jazdy, taką mam nadzieję.
 
Piotrek721015 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 90 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 443
Skąd: ZGY
Wysłany: 2022-12-26, 20:04   

Sandero 2020 1.0 Sce mojej siostry na S&S w standardzie. Wersja laureate.
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 584
Skąd: Mazury
Wysłany: 2022-12-26, 20:43   

O ile pamiętam w 2018 jesienią, jak kupowałem swoją daćkę, to zmieniały się przepisy dotyczące wielkości spalania czy też czystości spalin określane dla całości aut produkowanych / sprzedawanych przez daną markę. Z tego powodu auto stojące na placu zostało skierowane do rejestracji aby zmieścić się jeszcze w starych regułach. Ja oglądałem samochód ze sporym rabatem a wniosek o zarejestrowanie leżał w wydziale komunikacji.
_________________
Czerwone jeżdżą szybciej
 
Perkusista 


Marka: Peugeot / Dacia
Model: 308 SW (T9) / Sandero II
Silnik: 1.2 PT (130KM) / 1.0 SCE (73KM)
Rocznik: 2016 / 2018
Dołączył: 22 Gru 2022
Posty: 12
Skąd: Kraków / Tychy
Wysłany: 2022-12-26, 23:09   

Dzięki za ostatnie wpisy. Wydaje się więc, że decydująca jest tu data produkcji. I że granicą jest przełom roku 2018 i 2019.
_________________
Pozdrawiam,

Paweł
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-12-27, 00:36   

Cytat:
nie jest tak, że od któregoś roku system Start-Stop był już wymagany przez jakieś przepisy homologacyjne?

Nie.
 
michal22 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCe B4DB411
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 20 Paź 2021
Posty: 103
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2022-12-27, 07:55   

Rocznik 2019, silnik 1.0SCe, wersja wyposażenia Open, samochód posiada niestety Start&Stop, który na szczęście można w prosty sposób zdezaktywować.
Ostatnio zmieniony przez michal22 2022-12-27, 07:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2022-12-27, 09:21   

michal22 napisał/a:
Rocznik 2019, silnik 1.0SCe, wersja wyposażenia Open, samochód posiada niestety Start&Stop, który na szczęście można w prosty sposób zdezaktywować.


Dlaczego niestety? Ten system w Sandero oszczędza sporo paliwa, nie widać, żeby obniżał trwałość auta, a 3 cylindrowy silnik na postoju ma dość nieprzyjemne wibracje. Wyłączam ten system, jedynie w bardzo gęstym korku i w czasie upałów.
 
uno0 



Marka: Dacia / Opel
Model: Sandero Stepway 2021 / Yaris III/ Piaggio MP3
Silnik: 999 TCE X-Tronic
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 30 Maj 2021
Posty: 321
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 2022-12-27, 09:58   

Michał B24 napisał/a:
michal22 napisał/a:


Dlaczego niestety? Ten system w Sandero oszczędza sporo paliwa, nie widać, żeby obniżał trwałość auta, a 3 cylindrowy silnik na postoju ma dość nieprzyjemne wibracje. Wyłączam ten system, jedynie w bardzo gęstym korku i w czasie upałów.

Skoro ma najwięcej w korkach oszczędzać to czemu go wyłączasz? Ja osobiście odpiąłem ten system od akumulatora....ale mam model SS3 więc może o co innego chodzi....
 
michal22 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCe B4DB411
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 20 Paź 2021
Posty: 103
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2022-12-27, 11:47   

Michał B24
Jest to mój pierwszy samochód z tym systemem, od początku nie mogłem się do jego pracy przyzwyczaić. Monitorowałem parametry jego pracy (inteligentny system ładowania) jak i też samego akumulatora. Po gwarancji zdezaktywowałem go i mam w tym momencie normalne ładowanie, akumulator też ma teraz lepsze parametry, co może też wydłużyć jego żywotność. Jeżeli chodzi o różnice w zużyciu paliwa to u mnie są one niewielkie, a kultura pracy silnika na biegu jałowym jak dla mnie nie jest aż tak tragiczna, jest w miarę akceptowalna.
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2022-12-27, 11:52   

uno0 napisał/a:
Skoro ma najwięcej w korkach oszczędzać to czemu go wyłączasz?


No właśnie nie do końca. Oszczędności są na światłach, w sensie semaforach ulicznych. W korku, gdzie co kilka sekund podjeżdżasz parę metrów, system już taki pomocny nie jest.
 
Perkusista 


Marka: Peugeot / Dacia
Model: 308 SW (T9) / Sandero II
Silnik: 1.2 PT (130KM) / 1.0 SCE (73KM)
Rocznik: 2016 / 2018
Dołączył: 22 Gru 2022
Posty: 12
Skąd: Kraków / Tychy
  Wysłany: 2023-01-06, 23:41   

Dobry wieczór wszystkim!

A więc jednak kompletny golas, czyli wersja Access, przy czym ze zderzakami polakierowanymi w kolorze nadwozia już u dealera (standardowy niemetalizowany granat). Ale za to przebieg wręcz symboliczny - 7800km (przynajmniej zanim wróciłem do domu, a kawałek miałem). Rocznik 2018.

Autko oryginalnie kupione przez starszego pana w salonie i po prawie 5 latach oddane przez niego do tego samego salonu (stwierdził, że ze względu na pogorszenie się refleksu i czynności motorycznych nie powinien już być kierowcą).

Dealer był b. uprzejmy, odpowiedział na wszystkie moje pytania i wątpliwości bez żadnego kręcenia. Pełna ścieżka diagnostyczna zrobiona przy mnie (w tym hamulce, amortyzatory), łącznie z obejrzeniem przeze mnie auta od spodu. Nic się nie poci, podłużnice i podłoga proste, osłony przegubów na miejscu, nawet brak większych rdzawych naleciałości na elementach zawieszenia - poprzednik jeździł tylko latem, nie było nawet opon zimowych w komplecie. Jazda testowa pokazała dobrą pracę sprzęgła, zawieszenia, itp.

Jako bonus zrobiony podstawowy serwis typu olej, filtry, podpięcie do kompa, itp., a na wszystkie czynności serwisowe od 2018 mam papiery.

Jedynym moim zastrzeżeniem są miejscowe mikro-ubytki lakieru i ryski (częsta rzecz, kiedy kierowcą jest starsza osoba), ale po pierwsze trzeba się naprawdę przyjrzeć żeby je zobaczyć, po drugie podkład jest nienaruszony, a po trzecie lakiery niemetalizowane są z definicji mniej trwałe. Ale w związku z tym udało mi się wynegocjować pewien upust.

Pierwsze wrażenia - na razie przejechałem po różnych rodzajach dróg 370km (w skali całkowitego dotychczasowego przebiegu auta to i tak dużo) i na razie jestem pozytywnie zaskoczony, biorąc pod uwagę, że mam do czynienia z autem budżetowym. Nie będę tu oryginalny - na plus radzenie sobie zawieszenia na kiepskich drogach (dobrze wybiera nierówności i nie "jęczy"), na minus głośna jazda na autostradzie, no i jestem przyzwyczajony do większych mocy. No ale to auto typowo miejskie i temu ma służyć również u nas w domu. Co ciekawe, nie trzeszczą plastiki wewnątrz, choć może jeszcze za mały przebieg na to.

Trzymajcie kciuki, żeby nie tylko początek mojej przygody z Sandero był taki fajny!

Jeszcze raz dzięki wszystkim za odpowiedzi na moje pytania!
_________________
Pozdrawiam,

Paweł
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 584
Skąd: Mazury
Wysłany: 2023-01-07, 08:35   

Cytat:
(stwierdził, że ze względu na pogorszenie się refleksu i czynności motorycznych nie powinien już być kierowcą).

I takich ludzi bardzo szanuję , bierzmy z niego przykład ( ja być może w nie tak odległej przyszłości).
_________________
Czerwone jeżdżą szybciej
 
Perkusista 


Marka: Peugeot / Dacia
Model: 308 SW (T9) / Sandero II
Silnik: 1.2 PT (130KM) / 1.0 SCE (73KM)
Rocznik: 2016 / 2018
Dołączył: 22 Gru 2022
Posty: 12
Skąd: Kraków / Tychy
Wysłany: 2023-01-07, 10:57   

EBmazur napisał/a:
I takich ludzi bardzo szanuję , bierzmy z niego przykład ( ja być może w nie tak odległej przyszłości)


Ja też szanuję taką postawę ("trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść niepokonanym"). Zbyt wiele jest przypadków, kiedy taki staruszek np. wjeżdża pod prąd na drogę dwujezdniową i tragedia gotowa.

Dziadek mojej żony też parę lat temu powziął taką ciężką decyzję. Od kilku lat jeździł już tylko po kilku dobrze znanych sobie trasach, i to w godzinach minimalnego ruchu, aż w końcu zupełnie zrezygnował, sprzedając sąsiadowi kilkunastoletniego fiata Pandę I kupioną w salonie, z podobnym przebiegiem jak nasze Sandero.

A Tobie życzę, żebyś jeszcze długo się trzymał i po prostu nie musiał zbyt szybko podejmować decyzji o rzuceniu prawkiem.
_________________
Pozdrawiam,

Paweł
 
nowy 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe90
Rocznik: 2019
Wersja: Techroad
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2020
Posty: 429
Skąd: DTR
Wysłany: 2023-01-08, 23:16   

Perkusista napisał/a:
A Tobie życzę, żebyś jeszcze długo się trzymał i po prostu nie musiał zbyt szybko podejmować decyzji o rzuceniu prawkiem.


Coś mi sie wydaje, że nasze Państwo samo się o to zatroszczy
_________________
Paweł
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne