Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
1.3 Tce podwyższony stan oleju !!
Autor Wiadomość
marsko 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.3
Rocznik: ---
Dołączył: 25 Paź 2022
Posty: 16
Skąd: Głuchołazy
Wysłany: 2023-03-24, 11:37   1.3 Tce podwyższony stan oleju !!

Witam wszystkich forumowiczów i z góry dziękuję za cenne uwagi ;)
Zacznę od początku.. mam dustera 1.3 130 km od grudnia 2022 (kupiony jako nowy).
Przy przebiegu 1700 km zauważyłem podwyższony stan oleju (około 0,5 cm) oczywiście udałem się do aso ponieważ i tak chciałem wymienić olej po dotarciu no i sprawdzić czemu przybywa oleju. W serwisie potwierdzili ze jest paliwo w oleju, poza tym sprawdzili świece komputer i powiedzieli ze wszystko jest w porządku, a jeśli chodzi o paliwo w oleju to jest to spowodowane częściową jazdą po mieście..(kurde nie wiedziałem że nie można jeździć autem po mieście). No ale wymieniłem olej na swój koszt i po przejechaniu 700 km znowu podwyższony stan oleju. Zadzwoniłem do serwisu pan zasugerował żeby zrobić dłuższą trasę. Wsiadłem do auta trasa 150 km częściowo autostrada.. wróciłem sprawdzam olej dalej za wysoko. Nadmienię tylko że robię tygodniowo jakieś 140 km z czego 120 to jazda odcinkami 20 km w jedną stronę reszta po mieście. Czy ktoś z drogich forumowiczów miał taki przypadek lub ma nadal ?? I co z tym fantem można zrobić ? Oczywiście zamierzam udać się ponownie do aso.
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 300
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2023-03-24, 12:49   Re: 1.3 Tce podwyższony stan oleju !!

marsko napisał/a:
co z tym fantem można zrobić ?

nic , bo TTTM

TTTM = ten typ tak ma
 
marsko 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.3
Rocznik: ---
Dołączył: 25 Paź 2022
Posty: 16
Skąd: Głuchołazy
Wysłany: 2023-03-24, 12:54   

Mam rozumieć że to normalne ?? jak by nie spojrzeć na instrukcję to jest wyraźnie napisane że nie jeździć z podwyższonym stanem oleju udać się do aso..poza tym nie jestm mechanikiem ale rozrzedzanie oleju paliwem powoduje że olej traci swoje właściwości smarne. Trochę kiepsko to wygląda.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 594
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2023-03-24, 18:23   

Trza jechać do Kiviego na wycięcie GPF-a.
https://www.youtube.com/watch?v=OB96ty3vWyk
Ta ekologa nas zniszczy.
 
MartinezTychy 



Marka: Dacia
Model: Lodgy Techroad
Silnik: 1.6 SCe S&S
Rocznik: 2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lut 2019
Posty: 240
Skąd: Tychy
Wysłany: 2023-03-25, 08:38   

marsko, Sprawdź poziom oleju po około 20 min od wyłączenia silnika,na zimnym silniku z chwilą wyciągania bagnetu robi się lekkie podciśnienie jak w strzykawce którą chcesz na pusto pociągnąć do siebie,wtedy oleju na bagnecie może być nieco więcej. Wiem brzmi to mało wiarygodnie ale w grupie VAG ze starszymi silnikami 1.4 16V był dokładnie ten sam problem.
 
marsko 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.3
Rocznik: ---
Dołączył: 25 Paź 2022
Posty: 16
Skąd: Głuchołazy
Wysłany: 2023-03-25, 10:16   

Zawsze sprawdzam olej po właśnie około 20-30 minutach ewidentnie jest podwyższony stan. Serwis tłumaczy że paliwo w oleju jest dla tego że jak jeździsz np. po mieście to pierścienie przepuszczają bo silnik jest nie dogrzany. Moim zdaniem głupie tłumaczenie bo to mój nie pierwszy samochód styl jazdy mam przecież taki sam. Zresztą miasto to tylko powiedzmy jedna czwarta moich przebiegów.
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 832
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2023-03-25, 10:31   

marsko napisał/a:
bo to mój nie pierwszy samochód

Pewnie pierwszy z bezpośrednim wtryskiem, chyba wszystkie silniki z bezpośrednim wtryskiem mają coś takiego że jazdy na krótkich odcinkach powodują wzrost poziomu oleju spowodowany przedostawaniem się paliwa i raczej nic z tym nie zrobisz.
 
marsko 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.3
Rocznik: ---
Dołączył: 25 Paź 2022
Posty: 16
Skąd: Głuchołazy
Wysłany: 2023-03-25, 11:09   

Trafna uwaga że pierwszy z pezposrednim wtryskiem..tylko jak pisałem wyżej troszkę kiepsko to wygląda jeśli chodzi o dluższą eksploatację. Z jednej strony wykupiłem przedłużoną gwarancję więc można powiedzieć że przez najbliższe 5 lat mi to fruwa. No ale po tych pięciu to może być różnie. Gdzieś czytałem że facet miał podobną sytuację w renówce i zmienili oprogramowanie i wszystko jest ok. Mi w serwisie sprawdzili i mam najnowsze więc lipa. Wypada chyba tylko opuscić trochę oleju i sprawdzać co będzie się działo dalej.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-03-25, 12:04   

Jedyna rada mając samochód z gdi - systematycznie, np raz w tygodniu jechać nim na trasę kilkadziesiąt kilometrów, najlepiej wyższych obrotach, żeby silnik i olej oczywiście się dobrze dogrzały. żeby część paliwa przynajmniej miały szansę odparować z oleju a gromadzące się od miejskiej jazdy nagary na tłokach (na zaworach i tak się nie usuną i problem będzie tylko narastal) wypalić. Poza tym drastycznie skrócić interwał olejowy, stosować dobre płukanki.
ASO ma rację - ten typ tak ma. Na (wątpliwe) pocieszenie powiem Ci że hybrydy (dedykowane do jazdy po mieście) także cierpią na podnoszenie poziomu oleju wskutek podlewania oleju paliwem.
Generalnie dlatego m.in wybrałem 1.0 LPG który jest w 100 odporny na upierdliwości korzystania gdi w cyklu miejskim, albo w sposób ekonomiczny (gdi nie kochają obu).
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
villager 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1 SCe
Rocznik: 2018
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lis 2021
Posty: 145
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 2023-03-25, 16:39   

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-03-25, 17:20   

villager napisał/a:
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:


Jak ktoś ma wątpliwości, warto prześledzić historię wprowadzania DI w silnikach benzynowych od lat 90tych kiedy to Carisma dostała 1.8gdi i kilka lat później laguna 2.0ide. do dziś co się poprawiło, ale nadal nie ma silnika benzynowego DI który nie ma problemów przy jeździe miejskiej. Pytania tylko czy wyjdą one bokiem przy 30, 50 czy 100 tys km ? Dotyczy to raczej wszystkich marek.
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2023-03-25, 17:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
MartinezTychy 



Marka: Dacia
Model: Lodgy Techroad
Silnik: 1.6 SCe S&S
Rocznik: 2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lut 2019
Posty: 240
Skąd: Tychy
Wysłany: 2023-03-26, 10:53   

Temat mnie zaciekawił,postanowiłem skontaktować się z mechanikami niezależnym obu marek działających w okolicy miasta w którym mieszkam.
W takich markach jak Mercedes czy BMW też są stosowane silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny,też są kłopoty z podwyższonym stanem oleju,o ile Mercedes jakoś jeździ to ma duże problemy z trwałością kół zębatych i łańcuchem rozrządu,to BMW tylko w cyklu miejskim nie dociąga do 130tyś km.BMW nie posiada też bagnetu oleju i użytkownik sprawdza stan oleju tylko w kompie pokładowym.Mercedes po jakimś czasie niestosowania bagnetu bodajże w modelu W203,w każdej kolejnej generacji już wrócił do tradycyjnej miarki.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-03-26, 14:01   

bmw, vw, mercedes, psa/fiat, hyundai, ford, renault... wszystkie silnik gdi mają ten problem; nie nadają się do jazdy miejskiej. Jak samochody śmigają po trasie, najlepiej szybko, to pracują ładnie - tyle że wtedy nie są ekonomiczne, bo one mało palą jak pracują na niskim obciążeniu i na ubogiej mieszance - ale wtedy tworzą się nagary, zaczynają się problemy ze spalaniem superstukowym, pierścienie coraz bardziej się zapiekając, podlewanie paliwa do oleju się zwiększa, smarowanie słabnie - w oleju juest coraz mniej oleju, pomimo tego że na miarce często go przybywa, itp.
Jeśli ktoś kupuje taki silnik do jazdy po mieście (w większości) to przespał ostatnią dekadę w motoryzacji - lepszym wyborem jest mały diesel (jak 1.5dci z dobrze dopracowanym wypalaniem DPF).

Powaga - zmiana oleju co 8-10tyś(max), nie rzadziej niż rok - z dobrą płukanką, co jakiś czas czyszczenie dolotu itp. Mój Captur 1.2 maolej zmieniany co 5tyś, z płukanką oczywiście (duster 1.0 LPG , na wtrysku pośrednim co 15tyś i zobaczę czy nie wydłużę do 20tyś)
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2023-03-26, 14:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 832
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2023-03-26, 16:40   

r70 napisał/a:
Powaga - zmiana oleju co 8-10tyś(max), nie rzadziej niż rok - z dobrą płukanką,

8-10 może być niewystarczające, jak jest dużo paliwa to płukanka nie jest potrzebna a wręcz niebezpieczna bo choć silnik na niej pracuje niedługo to może narobić wiele złego.
 
villager 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1 SCe
Rocznik: 2018
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lis 2021
Posty: 145
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 2023-03-27, 12:34   

Ludzie! To jakiś horror jak czytam o tych silnikach gdi... Raz mi się dolało paliwa do oleju w starym benzyniaku z gaźnikiem (dziurawy pływak) i pamiętam, że majster za głowę się złapał, że tak nie może być. A teraz tak robią fabrycznie... Pora umierać.
Ostatnio zmieniony przez villager 2023-03-27, 12:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-03-27, 13:29   

jeszcze bardziej doceń swoje 1.0SCe ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2023-03-27, 13:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2023-03-27, 13:32   

marsko napisał/a:
Zawsze sprawdzam olej po właśnie około 20-30 minutach ewidentnie jest podwyższony stan. Serwis tłumaczy że paliwo w oleju jest dla tego że jak jeździsz np. po mieście to pierścienie przepuszczają bo silnik jest nie dogrzany. Moim zdaniem głupie tłumaczenie bo to mój nie pierwszy samochód styl jazdy mam przecież taki sam. Zresztą miasto to tylko powiedzmy jedna czwarta moich przebiegów.


ale pierwszy Twój silnik z bezpośrednim wtryskiem i masą ekologicznych rozwiązań. Silnik 1.3 stosowany także w wielu Mercedesach gdzie jest ten sam problem.
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2023-03-27, 14:41   

villager napisał/a:
Raz mi się dolało paliwa do oleju w starym benzyniaku z gaźnikiem (dziurawy pływak) i pamiętam, że majster za głowę się złapał, że tak nie może być. A teraz tak robią fabrycznie...


E, bez przesady, w dwutaktach było trzeba dolewać oleju do paliwa ;-) można zatem powiedzieć, że wiele się musiało zmienić, żeby wszystko zostało po staremu.
 
marsko 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.3
Rocznik: ---
Dołączył: 25 Paź 2022
Posty: 16
Skąd: Głuchołazy
Wysłany: 2023-03-27, 14:59   

Powiem szczerze że trochę przerażony jestem. Co do płukanek to lipa auto na gwarancji więc za bardzo nie chce lać ich bo jednym pomagają innym nie, oczywiście wymiana oleju będzie raz w roku albo 10000 km. Z tego wynika że dobrze zrobilem że przedłużyłem gwarancję na 5 lat. Poza tym dużo przecież sprzedali z tym silnikiem i jakoś nie słuchać żeby motory nagminnie padały..pożyjemy zobaczymy.
 
MartinezTychy 



Marka: Dacia
Model: Lodgy Techroad
Silnik: 1.6 SCe S&S
Rocznik: 2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lut 2019
Posty: 240
Skąd: Tychy
Wysłany: 2023-03-28, 07:01   

Dużo sprzedali to fakt,ale wielu użytkowników ma wylogowane na swoje auto,jest nowe tanie i ma jeździć,nie patrzą pod maskę więc nie dostrzegają problemów.
 
marsko 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.3
Rocznik: ---
Dołączył: 25 Paź 2022
Posty: 16
Skąd: Głuchołazy
Wysłany: 2023-03-28, 09:24   

Niestety ale już nie tanie, ceny mocno poszły w górę i to nie koniec. Pradą jest również to że wszystkie marki podniosły ceny. Przed odbiorem swojego Dustera wszedłem na konfigurator tipo po dodaniu dwuch opcji cena 100000 :shock: silnik 1.0 masakra
 
marsko 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.3
Rocznik: ---
Dołączył: 25 Paź 2022
Posty: 16
Skąd: Głuchołazy
Wysłany: 2023-03-28, 09:26   

Jeszcze tylko dodam że facet w serwisie powiedział że dosyć często wychodzą nowe aktualizacje oprogramowania i może problem się rozwiąże z paliwem w oleju.
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2023-03-28, 09:39   

marsko napisał/a:
Jeszcze tylko dodam że facet w serwisie powiedział że dosyć często wychodzą nowe aktualizacje oprogramowania i może problem się rozwiąże z paliwem w oleju.


Lata temu się okazało, że zamiast produkować prawidłowo skorygowane optycznie obiektywy fotograficzne, można temu zarazić w oprogramowaniu aparatu -- teraz wyjdzie na to, że problemy z olejem też można naprawić pracą programistów ;-)
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 300
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2023-03-28, 11:15   

r70 napisał/a:
hybrydy (dedykowane do jazdy po mieście) także cierpią na podnoszenie poziomu oleju wskutek podlewania oleju paliwem.

ale hybrydy pracuja w cyklu Atkinsona więc jak to w ogóle możliwe ?
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2023-03-28, 14:20   

michauek22 napisał/a:
r70 napisał/a:
hybrydy (dedykowane do jazdy po mieście) także cierpią na podnoszenie poziomu oleju wskutek podlewania oleju paliwem.

ale hybrydy pracuja w cyklu Atkinsona więc jak to w ogóle możliwe ?


niektóre hybrydy pracują w cyklu Atkinsona większość w cyklu Otto
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne