Witam!
Wiem, że pewnie temat wałkowany, ale szukam jakiejś nadziei i opinii osób, które mają już na tym silniki zagazowanym tysiące przerobione.
Wczoraj kupiłem rocznik 2019 z 40tys na blacie w w zasadzie od dealera. W swojej głupocie byłem przekonany, że jest to niezły silnik do zagazowania. Facet w serwisie Renault mocno wyprowadził mnie z błędu. Stwierdził, że te nissanowskie silniki na łańcuchu ludzie gazuja a potem są same problemy. Że za 40tys muszę się liczyć z wymianą/regeneracją głowicy, a to rok temu kosztowało już ponad 5 tysięcy. Ja robię ok. 10tys km rocznie.
Tak więc...Jak wynika z waszego doświadczenia?
Dacia stoi mi już na placu i nie wyobrażałem sobie żeby jej od razu nie zagazować. Czy może pomimo wszystko-warto?
Skoro jedne egzemplarze przejeżdżają bez większych kłopotów np 200 tys. km, a inne padają przy 50, to znaczy że problemem nie jest sam silnik, tylko coś innego.
Nie znamy statystyk awaryjności, ale gdyby była wysoka, to mielibyśmy wręcz zalew informacji o usterkach, a tymczasem pojawiają się one okazjonalnie, chyba nie częściej niż o innych częściach auta.
Największym faktycznym utrudnieniem jest nieco bardziej pracochłonny serwis, bo nawet sama kontrola luzów zaworowych nie jest zbyt prosta.
Skoro jedne egzemplarze przejeżdżają bez większych kłopotów np 200 tys. km, a inne padają przy 50, to znaczy że problemem nie jest sam silnik, tylko coś innego.
Części instalacji, jej montaż, regulacja, eksploatacja, serwisowanie... Pojedynczo lub w różnych zestawieniach.
Czasem owszem, także po prostu rzeczywiście słabszy egzemplarz samego silnika - to w końcu tylko produkcja masowa, przy setkach tysięcy jednostek, składających się z setek elementów, zawsze może się zdarzyć.
Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5 Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lut 2015 Posty: 385 Skąd: Polska
Wysłany: 2023-04-24, 20:13
Ja osobiście widziałem lodówy właśnie z tym silnikiem u znajomego na regeneracji głowic. Mówił,że ten silnik to śmietnik pod lpg,że ma co chwilę co robić.
To oczywiste, że na regenerację przyjeżdżają silnik w kiepskim stanie - ale żeby stwierdzić, że sam ich projekt lub wykonanie są kiepskie pod kątem współpracy z LPG, to trzeba by wiedzieć jaki jest odsetek motorów z problemami.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum