Witam serdecznie, mam problem z przekaźnikiem kierunkowskazów po wymianie zarowek kierunkowskazów na ledy. Szybko migają, nie obejdzie się bez wymiany przekaznika. Czy ktoś wie gdzie znajduje się przerywacz kierunkowskazów i jak sie do niego dostać?
Dodam, że ledy oświetlają przestrzeń wokół siebie w inny sposób. Próbowałem wstawić do swojej daci jako oświetlenie tablicy z tylu. Pięknie świeciły, ale nie na tablicę. Z kierunkowskazami może być podobnie - mogą być niewidoczne dla innych kierowców i w razie "W" powstanie większy problem niż dopasowanie przekaźnika czy inne modyfikacje.
Można w szereg z LEDą wstawić rezystor. Nie znam wartości odpowiedniej do uzyskania poprzedniej częstotliwości migania.
Można zmierzyć oporność żarówki. Przy niej oporność LEDa będzie pewnie nieznacząca.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lajkonik 2023-12-19, 13:07, w całości zmieniany 1 raz
Czy ktoś wie gdzie znajduje się przerywacz kierunkowskazów i jak sie do niego dostać?
Nie ma takiego typowego, łatwodostępnego przekaźnika kierunkowskazów, żarówki kierunkowskazów sterowane są z UCH. Przekaźnik znajduje się wewnątrz UCH, ale jest to przekaźnik wlutowany w płytkę drukowaną UCH.
Lajkonik napisał/a:
Można w szereg z LEDą wstawić rezystor. Można zmierzyć oporność żarówki. Przy niej oporność LEDa będzie pewnie nieznacząca.
Wręcz przeciwnie, rezystancja zwykłej żarówki jest malutka a żarówki LED porównywalnie bardzo duża i dlatego LEDy są widziane przez obwód sterujący jako przerwa (brak/przepalenie żarówki). Dlatego wstawianie rezystora szeregowego z LED nic tu nie da. Żeby coś takiego miało szansę działać, to musiałby to być rezystor podłączony równolegle do LED a jego rezystancja musiałaby zapewnić wymuszenie w obwodzie prądu takiego jak w przypadku żarówki zwykłej.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2023-12-19, 15:38, w całości zmieniany 6 razy
Witam serdecznie, mam problem z przekaźnikiem kierunkowskazów po wymianie zarowek kierunkowskazów na ledy. Szybko migają, nie obejdzie się bez wymiany przekaznika. Czy ktoś wie gdzie znajduje się przerywacz kierunkowskazów i jak sie do niego dostać?
W UCH rozebrać i powstawać oporniki. Tym sposobem u smażymy jednostkę. Jedyna opcja to zewnętrzne oporniki, ale po co?
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Ja czytałem, że zostawia się tradycyjną żarówkę na przewodzie równolegle, żeby sobie mrugała z przodu gdzieś w komorze silnika, a z tyłu - za plastikiem poszycia koło lampy. ;)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum