Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Duster II 1.0 - zbyt wysoka temperatura silnika
Autor Wiadomość
vasco 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe LPG Eco-G
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige
Dołączył: 31 Maj 2024
Posty: 11
Skąd: Polska
Wysłany: 2024-05-31, 10:43   Duster II 1.0 - zbyt wysoka temperatura silnika

Opis problemu:
W trakcie 5-10 minut poruszania się w dużym korku temperatura płynu w układzie chłodzenia zaczęła szybko rosnąć – doszła do 90-95% zakresu skali. Po przerwaniu jazdy na ok. 5 minut i późniejszym przejechaniu 500-1000 metrów przy prędkości 60-70 km/h temperatura wróciła do normy. Sytuacja powtórzyła się dwa tygodnie później – wskaźnik temperatury przekroczył 70% skali. Jednak tym razem „korek” (przemieszczanie się 1000 metrów w sposób 10-30 dojazd/zatrzymanie) na drodze skończył się szybciej i podczas „normalnej” jazdy temperatura wróciła do normy. W trakcie normalnej jazdy wskaźnik temperatury „silnika” nigdy nie przekroczył połowy skali i wskazywał prawidłową (zalecaną) wysokość temperatury.
Porada w serwisie:
Komputer nie zanotował przekroczenia temperatury - proszę się zgłosić do naprawy gdy "wyskoczy" błąd przekroczenia temperatury. ???
Samochód na gwarancji. Trochę mnie irytuje postawa serwisu - mam doprowadzić do zagotowania płynu chłodzącego i np. uszkodzenia uszczelki głowicy?
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1973
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2024-05-31, 10:55   

Masz może interfejs na BT ? Dobrze jest zainwestować te 50zł i samodzielnie sprawdzać jaka jest temperatura silnika podczas jazdy. Możliwe że czujnik temperatury świruje i zawyża wskazania.
 
vasco 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe LPG Eco-G
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige
Dołączył: 31 Maj 2024
Posty: 11
Skąd: Polska
Wysłany: 2024-05-31, 11:05   

Czujnik temperatury jest w porządku - nawet wewnątrz samochodu czuć było wzrost temperatury. Zastanawia mnie to kiedy (przy jakim wskazaniu na panelu wyświetlacza) komputer odnotuje przekroczenie dopuszczalnej temperatury? Najprawdopodobniej coś dzieje się z termostatem lub na pompie (nie sprawdziłem co z wentylatorem) - ale to są tylko domysły. Dziwi mnie dlaczego serwis nie zdiagnozował problemu - wystarczyło uruchomić samochód na postoju i poczekać aż temperatura zacznie rosnąć. Tłumaczenie, że samochód jest na gwarancji i dopóki komputer nie odnotuje wzrostu temperatury nic nie mogą zrobić mnie nie przekonuje.
ps.
BT mam ale tylko potwierdzi to co widzę na wyświetlaczu.
Ostatnio zmieniony przez vasco 2024-05-31, 11:10, w całości zmieniany 4 razy  
 
villager 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1 SCe
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2021
Posty: 173
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 2024-05-31, 13:30   

vasco napisał/a:
Tłumaczenie, że samochód jest na gwarancji i dopóki komputer nie odnotuje wzrostu temperatury nic nie mogą zrobić mnie nie przekonuje.
Dlaczego tu na forum potraficie się upominać i upierać przy swoim, a w ASO jesteście jak trusie i przyjmujecie wszystko co wam wciskają? Podjeżdżasz do ASO z konkretnym podejrzeniem usterki i jak Ci magik tłumaczy, że ten typ tak ma to powiedz mu co o nim i jego diagnozach myślisz. Jeśli coś nie działa jak powinno to oni są jak d..pa od s...nia żeby to sprawdzić i doprowadzić do stanu jaki fabryka przewiduje. Ma być "jak w książce piszą" i wszystko w tym temacie.
Mój kolega po kilku dniach używania Lanosa zauważył na akumulatorze kropelkę "czegoś tam", jakby elektrolitu. Pojechał na ASO, jak go próbowali zbyć to zrobił raban i wymienili mu cały akumulator. Drugiemu coś skrzypiało przy dźwigni biegów. Tak im dziurę w brzuchu wiercił, że musieli zrobić z nim jazdę próbną, zlokalizować skrzypienie i zrobić tak żeby nie skrzypiało - Skoda Superb - skrzypiało, bo jakaś spinka nie zaskoczyła. Tak trza żyć!
 
Pepone 


Marka: Dacia
Model: Spring
Silnik: EV
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2024
Posty: 63
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2024-05-31, 14:10   

Warto zdawać sobie sprawę że obecnie w samochodach wskazowka pokazująca temperaturę cieczy rzadko kiedy odzwierciedla prawdziwe zmiany temperatury. Przykład z Megane IV - wskazowka ustala się na wartości "OK" że to tak nazwę kiedy temperatura przekroczy bodaj 85 stopni. I nieważne że potem ciecz nagrzewa się do ok 95 stopni, że z każdym otwarciem termostatu temperatura spada po czym znów rosnie (co jest absolutnie normalne) - wskazówka stoi jak wryta na wartości optymalnej. Moim zdaniem jest to celowe "ogłupianie" klienta bo on ma widzieć że się nagrzalo i jest ok a falowanie przy pracy termostatu 80% klientów zgłaszało by jako usterkę.
Jeżeli ASO olewa a nie chcesz się kłócić to popieram propozycje podłączenia , -akiegokolwiek interfejsu obd i obserwacje na wykresie - wtedy zobaczysz czy termostat prawidłowo otwiera się i zamyka.
Być może masz jakąś wersję softu w której niechcący pokazują faktyczne zmiany temperatury.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3770
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-05-31, 14:15   

Nawet w epoce żuka czy dużego fiata gdy miałeś analogową wskazówkę temperatury to bezwładność przyrządów nie wychwytywała tych zmian w pętli histerezy
 
vasco 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe LPG Eco-G
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige
Dołączył: 31 Maj 2024
Posty: 11
Skąd: Polska
Wysłany: 2024-05-31, 17:41   

Problemem nie jest wskaźnik temperatury - ten działa prawidłowo. "Kopanie się" z ASO wydaje mi się mało efektywne. ASO zastosuje manewr Barei "nie mamy Pańskiego płaszcza i co nam Pan zrobi?". Spróbuje konsultacji w innym ASO może w ten sposób uda mi się rozwiązać problem.
W tej chwili mam dylemat przez jaki czas mogę utrzymywać maksymalną temperaturę silnika (wskaźnik na maksa) aby w końcu odnotował to komputer i jednocześnie żebym nie uszkodził silnika?
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2955
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2024-05-31, 18:59   

No to nie kop sie z Aso. Podłączyć komputer sprawdzić temperature wyswietlana , porównać z temperaturą zmierzoną termometrem. Tak sprawdzisz czy czujnik jest ok, następnie diagnoza wentylatora i rezystora pierwszej i drugiej predkosci obrotowej via komp lub miernik. Jesli wszystko ok to wymiana termostatu na poczatek.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
villager 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1 SCe
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2021
Posty: 173
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 2024-05-31, 19:29   

shrek napisał/a:
No to nie kop sie z Aso. Podłączyć komputer sprawdzić temperature wyswietlana , porównać z temperaturą zmierzoną termometrem. Tak sprawdzisz czy czujnik jest ok, następnie diagnoza wentylatora i rezystora pierwszej i drugiej predkosci obrotowej via komp lub miernik. Jesli wszystko ok to wymiana termostatu na poczatek.

To ja się pytam: po jaki (...) jest ta gwarancja, jeśli miałbym robić to, do czego zobowiązane jest ASO? Przecież cena ewentualnej diagnostyki i napraw w okresie gwarancyjnym jest doliczana do ceny pojazdu. Jeśli sprzedający (w w zasadzie producent) udziela gwarancji na PRAWIDŁOWE działanie urządzenia to jego psim obowiązkiem jest wywiązanie się z tego. Ludzie, nie dajcie się robić w balona! Kolego vasco, jedź do ASO , opie...dol ich z góry na dół i z powrotem i to ONI mają się zająć tym problemem. Jeśli dacie sobie w kaszę dmuchać, to za chwilę odmówią naprawy jeśli, np. w czasie jazdy korbowód wystawi kopytko.
 
vasco 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe LPG Eco-G
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige
Dołączył: 31 Maj 2024
Posty: 11
Skąd: Polska
Wysłany: 2024-06-01, 08:24   

Może ktoś zna odpowiedź: przez jaki czas mogę utrzymywać maksymalną temperaturę silnika (wskaźnik na maksa) aby w końcu odnotował to komputer i jednocześnie żebym nie uszkodził silnika?
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1973
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2024-06-01, 09:55   

Najpierw zrób to o czym piał kolega Shrek czyli sprawdź temperaturę silnika przez komputer lub aplikację na telefon oraz przydało by się to porównać mierząc temperaturę silnika zewnętrzny, termometrem. A jeżeli nie jesteś w stanie tego zrobić to naucz się wywoływać ta usterkę, jedź do ASO gdzie ty będziesz z serwisantem na jeździe próbnej kierował aby wywołać przy nim usterkę i tyle. Lekko podniesiona temperatura silnika go nie zabije ale temperatura w okolicy 120 stopni C i powyżej może nie doprowadzić od razu do usterki ale spowoduje ze z biegiem czasu będzie szansa wystąpienia uszkodzenia UPG. Nie wiem jak to jest w 1.0Tce ale w 1.6Sce temperatura silnika w zimę i normalne dni wahała się w granicy 80-90stopni C, natomiast w ciepłe dni i lato, stojąc w korku silnik nagrzewał się do 100 stopni C
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2955
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2024-06-01, 20:41   

vasco napisał/a:
Może ktoś zna odpowiedź: przez jaki czas mogę utrzymywać maksymalną temperaturę silnika (wskaźnik na maksa) aby w końcu odnotował to komputer i jednocześnie żebym nie uszkodził silnika?


Nikt ci na to pytanie nie odpowie.

Na zalaczonej klimie jest to samo?
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 946
Skąd: EL
Wysłany: 2024-06-01, 21:56   

W małych 1-litrowych silnikach temperatury są wyższe niz w większych silnikach. Można o tym poczytać w artykulach dostępnych w internecie. U mnie plyn 95C, olej 86-94C, blok silnika 140C (link) i auto nie krzyczy, że jest mu zbyt ciepło. Ale niedawno wymieniałem simmering wału - w połowie minimalnego przebiegu dla innych aut. Warto sprawdzic jaką temperaturę wskazuje komputer. Acha, od dołu nic nie kapie, nie ubywa oleju?
 
vasco 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 TCe LPG Eco-G
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige
Dołączył: 31 Maj 2024
Posty: 11
Skąd: Polska
Wysłany: 2024-06-02, 07:57   

Dziękuję za wszystkie rady ale ... .
Nie zamierzam sam naprawiać samochodu gdyż jest to zadanie serwisu gwarancyjnego. Liczyłem na to, że ktoś już miał taki problem i wie po jakim czasie zapali się kontrolka zbyt wysokiej temperatury i jakie skutki miało to dla silnika.
Jeszcze raz dziękuję za wszystkie porady i były one w 100% trafne i na pewno przydatne gdybym sam musiał rozwiązywać problem z przegrzewaniem się silnika.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 117 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3986
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-06-02, 09:04   

eio napisał/a:
W małych 1-litrowych silnikach temperatury są wyższe niz w większych silnikach.
W przypadku TCe jest dokładnie odwrotnie, np. w 0,9TCe temperatura płynu nie przekracza nigdy 83 stopni a w większości czasu nie przekracza 80 stopni.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2024-06-02, 09:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 946
Skąd: EL
Wysłany: 2024-06-02, 09:16   

Dymek napisał/a:
W przypadku TCe jest dokładnie odwrotnie, np. w 0,9TCe temperatura płynu nie przekracza nigdy 83 stopni a w większości czasu nie przekracza 80 stopni.

Silniki te bardzo się różnią. Zupełnie inna idea. W 1.0 Sce jest metalowy bagnet, ktory musi wytrzymać wysokie temperatury. A w 0.9-1.0 Tce jest chyba plastikowy, bo nie zagrażają mu tak wysokie temperatury (?)
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 117 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3986
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-06-03, 09:44   

eio napisał/a:
[A w 0.9-1.0 Tce jest chyba plastikowy, bo nie zagrażają mu tak wysokie temperatury (?)
Bagnet jest metalowy, plastikowy jest tylko jego uchwyt ;-)
Wątek jest o silniku TCe, dla mnie sygnalizacja maksymalnej temperatury w tym silniku jest dziwna i świadczy raczej o jakimś uszkodzeniu. Tak jak koledzy- uważam, że najlepiej by było w takim momencie odczytać konkretnie temperaturę przez OBD- ile to jest w stopniach?
Z drugiej strony- w Daciach poprzedniej generacji nie mamy żadnego wskaźnika temperatury silnika poza kontrolką przegrzania, także... wymieniony temat w ogóle by nie zaistniał aż do przegrzania. :roll:
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2024-06-03, 10:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
Łukasz_M 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Blue dCi 95
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 389
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2024-06-04, 13:06   Re: Duster II - zbyt wysoka temperatura silnika

vasco napisał/a:
Opis problemu:
W trakcie 5-10 minut poruszania się w dużym korku temperatura płynu w układzie chłodzenia zaczęła szybko rosnąć – doszła do 90-95% zakresu skali. Po przerwaniu jazdy na ok. 5 minut i późniejszym przejechaniu 500-1000 metrów przy prędkości 60-70 km/h temperatura wróciła do normy. Sytuacja powtórzyła się dwa tygodnie później – wskaźnik temperatury przekroczył 70% skali. Jednak tym razem „korek” (przemieszczanie się 1000 metrów w sposób 10-30 dojazd/zatrzymanie) na drodze skończył się szybciej i podczas „normalnej” jazdy temperatura wróciła do normy. W trakcie normalnej jazdy wskaźnik temperatury „silnika” nigdy nie przekroczył połowy skali i wskazywał prawidłową (zalecaną) wysokość temperatury.
Porada w serwisie:
Komputer nie zanotował przekroczenia temperatury - proszę się zgłosić do naprawy gdy "wyskoczy" błąd przekroczenia temperatury. ???
Samochód na gwarancji. Trochę mnie irytuje postawa serwisu - mam doprowadzić do zagotowania płynu chłodzącego i np. uszkodzenia uszczelki głowicy?

Z opisu wynika że silnik grzeje się w korku a nie podczas normalnej jazdy. Pytanie raczej brzmi co się stanie jeśli zostaniesz w tym korku dłużej oraz jaką właściwie temperaturę oznacza 95% zakresu czy te 70% zakresu. Zakładanie że termostat będzie utrzymywał temperaturę jest błędne. On pracuje w tandemie z wentylatorem, który powinien się załączyć kiedy temperatura zbyt długo się utrzymuje na wysokiej wartości. To nie termostat odpowiada za zmniejszenie temperatury tylko chłodnica na którą ten płyn trafia. Jeśli ta chłodnica nie jest w stanie spełniać swojej roli z racji braku pędu powietrza do akcji wkracza wentylator. Wentylator jednak ma inny poziom temperatury przy której się załącza i jest ona wyższy niż ta z termostatu. Zasadne jest więc to pytanie czy wentylator się załącza i po jakim czasie. Bo możesz się zdziwić tym co się wydarzy jak się załączy. Temperatura zostanie sprowadzona do znacznie niższej temperatury i proces jej narastania rozpocznie się od nowa i tak w kółko dopóki nie wrócą prawidłowe warunki pracy silnika tj. praca w ruchu, z wymuszonym pędem powietrza. Warto również mieć z tyłu głowy że jeśli masz temperaturę silnika wyższą niż zazwyczaj i jest to w sytuacji braku pędu powietrza to trzeb działać z wyczuciem i jednak nie wyłączać zbyt pochopnie silnika bo dopiero wtedy jeśli nie załączy się wentylator to ten silnik podgotujesz. Włączasz klimę na grzanie, i zostawiasz silnik na wolnych obrotach na jakiś czas.
Ostatnio zmieniony przez Łukasz_M 2024-06-04, 13:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3770
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-06-04, 15:11   

Jeszcze mi przyszło do głowy uszkodzenie wirnika pompy płynu , w tych silnikach jest plastikowy zrobiony chyba z opakowań po jogurtach. Były przypadki że się rozpadały.


https://www.facebook.com/...e=recently_seen

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2024-06-06, 14:38 ]
O wirnikach i płynach chłodzących - http://www.daciaklub.pl/f...1846747#1846747 i dalej...
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2024-06-04, 15:13, w całości zmieniany 3 razy  
 
Marcinho 



Marka: Fiat
Model: Tipo
Silnik: 1.6 automat
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 156
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2024-06-05, 16:05   

Zamontować czujnik temperatury oleju. Fajna rzecz.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne