Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Sandero 1 z małym przebiegiem, czy dołożyć do Sandero 2?
Autor Wiadomość
Iwo 
Zielony listek


Marka: Daewoo
Model: Nubira 2
Silnik: 1,6 LPG
Rocznik: 2004
Dołączył: 31 Lip 2024
Posty: 7
Skąd: Łódź
Wysłany: 2024-08-01, 16:30   Sandero 1 z małym przebiegiem, czy dołożyć do Sandero 2?

Cześć. Czytam artykuł o różnicach Sandero 1 i 2 i jakoś nie widzę progresu znacznego, ale nie znam się... https://www.wyborkierowco...neracje-wybrac/
Czy radzicie Sandero 1 od 2010 z mniejszym przebiegiem, czy już jednak dołożyć do lepszego (dlaczego najbardziej) Sandero 2?
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1928
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2024-08-01, 20:08   

Wszystko zależy co czego od auta oczekujesz. Jeżeli bezawaryjności i kosztów naprawy to zarówno generacja I jak i II stoi na podobnym poziomie - prosta wytrzymała technologia, części zamienne tanie. Natomiast jeśli zależy Tobie jeszcze na wyglądzie , to według mnie Sandero II bije Sandro I na głowę, za równo pod względem wizualnym( z zewnątrz i wewnątrz) jak jakościowym ( jeżeli możemy w ogóle mówić o jakości wykonania w Dacii). Mnie osobiście bardziej podoba się Sandero II, wnętrze auta jest po prostu stylistycznie ładniejsze. Środek Sandero I jest niemal że żywcem wyjęte z Logana I generacji . Na plus wnętrza w Sandero I jest to że na boczkach drzwiowych w wyższych wersjach posiada trochę materiału czego w Sandero II generacji nie uświadczysz. Pozostałe elementy wnętrza przemawiają za Sandero II, gdzie mamy możliwość zainstalowania bez żadnych problemów radio dotykowe MN1 lub MNE, jeśli do tego dołożymy chromowane klamki z auta po FL oraz kratki nawiewów to wnętrze Sandero II jak na auto budżetowe może sie podobać. Co do wyglądu zewnętrznego Sandero II wygrywa w każdej kwestii, no chyba że porównamy najbiedniejszą wersję Sandero II Acces do Sandero I Stepway to tu I generacja będzie górą. Na duży plus Sandero I są silniki, 1.6 8v, 1.4 8v czy 1.6 16v. Są na pewno dynamiczniejsze niż podstawowy 1.2 16v. Ja na Twoim miejscu szukał bym jednak Sandero II bo wygląda po prostu nowocześniej i pomimo 12 lat może nadal sie podobać.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3839
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-08-02, 08:25   Re: Sandero 1 z małym przebiegiem, czy dołożyć do Sandero 2?

Iwo napisał/a:
Cześć. Czytam artykuł o różnicach Sandero 1 i 2 i jakoś nie widzę progresu znacznego...
Co musisz zrobić? Otóż musisz bezwzględnie na żywo usiąść dla porównania w obu modelach- wtedy prawdopodobnie zobaczysz niuanse, o których autor artykułu wspomniał a także takie, o których nie napisał w ogóle. Jeśli chodzi o wnętrze, to dla mnie w Sandero I wieje jednak tandetą a wrażenie to jest wzmocnione faktem jak starzeją się te elementy wnętrza, bo (niezaprzeczalnie) będą to samochody starsze niż Sandero II a tworzywa w Sandero I gorzej niestety znoszą czas.
Siadając w Sandero II wrażenie jest już zupełnie inne, moim zdaniem jakość tapicerki, tworzyw sztucznych deski, wszelkich elementów regulacyjnych i przełączników, jest znacznie lepsza. Kolejna sprawa- nie tak łatwo wyszukać Sandero I w stanie nie wykazującym znacznego zużycia wnętrza. Szczególnie wrażliwe są tam elementy lakierowane (na srebrno), takich elementów w Sandero II nie ma. Po prostu- co innego przeczytać a co innego zobaczyć to wszystko na własne oczy. Autor nie wspomniał też o różnicach pomiędzy Sandero II a Sandero II po FL, od końca 2016 roku- zmiany grila, lamp przednich i tylnych, zmian tapicerki, kierownicy, przeniesienia przycisków elektrycznych szyb na drzwi itp. Sandero II FL to kolejny krok, po którym we wnętrzu stało się bardziej estetycznie i nowocześnie, głównie za sprawą nowego wzoru kierownicy. Niektóre rzeczy autor pominął- np. to, że koło zapasowe w Sandero II umieszczone jest na dnie bagażnika a w Sandero I wisi ono pod samochodem. Nie wiem też dlaczego podkreśla, że w przypadku Sandero II warto zwrócić uwagę na wersję Stepway... przecież Sandero I również miało wersję Stepway z analogicznymi róznicami w stosunku do bazowej wersji... Tak na marginesie- wersje Stepway to jedyne Sandero, które byłbym w stanie kupić i to niezależnie od generacji. Dla niektórych to w sumie ten sam samochód, ale te różnice, które są (dla mnie) sprawiają, że wersje zwykłe Sandero I i Sandero II zupełnie mi się nie podobają.
Nie mogę się też zgodzić z autorem na temat korozji- napisał, że wszędzie tam, gdzie w nadwozie uderzy kamień, pojawia się rdza. Bzdura, przez prawie 7 lat użytkowania Sandero II dorobiłem się już odprysków od kamieni (maska), ale żaden odprysk nie miał nawet zamiaru korodować. Nie widać też takich cierpiących egzemplarzy na ulicach. Czyli owszem, lakier nie jest zbyt odporny (jak we wszystkich obecnie samochodach), ale blacha nadwozia zabezpieczona jest bardzo dobrze.
Powtórzę jeszcze raz- to trzeba koniecznie obejrzeć i dopiero po tym podjąć decyzję, której generacji Sandero szukać.
dudu$ napisał/a:
Na plus wnętrza w Sandero I jest to że na boczkach drzwiowych w wyższych wersjach posiada trochę materiału czego w Sandero II generacji nie uświadczysz...
A dla mnie wszelkie wstawki "materiałowe" na drzwiach (na desce też) to duży minus pod względem praktyczności. To się brudzi od rąk, to moknie na deszczu gdy otworzymy drzwi, to z czasem przestaje wyglądać estetycznie. Zdecydowanie "na nie" :roll:
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2024-08-02, 09:26, w całości zmieniany 2 razy  
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1082
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2024-08-02, 09:21   

Dymek napisał/a:
Tak na marginesie- wersje Stepway to jedyne Sandero, które byłbym w stanie kupić i to niezależnie od generacji.


Nie wiem, czy patrzyłeś na różnicę w miedzy zwykłym Sandero, a Stepway w obecnym modelu. Dla mnie obecne Sandero wnetrzem jest ładniejsze niż nieco odpustowy obecnie Stepway. Zwykłe też jest cichsze przy wiekszych predkosciach. Główna zaleta Stepway, to zawieszenie.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3839
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-08-02, 09:54   

Michał B24 napisał/a:
Dla mnie obecne Sandero wnetrzem jest ładniejsze niż nieco odpustowy obecnie Stepway. Zwykłe też jest cichsze przy wiekszych predkosciach. Główna zaleta Stepway, to zawieszenie.
Zgadza się, zawieszenie to jest numer jeden, ale ja o "trójce" tutaj nie pisałem a tylko o dwóch pierwszych generacjach. Wnętrze obecnych wersji Dacii nie podoba mi się zupełnie... Jest dużo fajnych, praktycznych rzeczy, których brakowało w Sandero II, ale ogólny kształt i estetyka całej deski idąca w stronę długich, prostych linii nie leży mi w ogóle. Nie wspomnę już o lewarku od zmiany biegów, który w najnowszej generacji kojarzy mi się tylko ze szczotką do mycia kibla, wstawioną w kwadratowe wiaderko. :mrgreen:
Znacznie bardziej wolę tą wysoką, łukowatą deskę poprzedniej generacji z superfajną półeczką na górze (szkoda że nie jest większa, jak w Dokkerze) i boczki drzwi bez wstawek ze szmaty. Dlatego z przyjemnością widziałbym tylko kolejny lifting "dwójki", gdyby dorzucono regulację głębokości kierownicy, dodano kierownicy funkcji i podświetlono, wrzucono fotele z nowoczesną regulacją wysokości i unowocześniono zegary a właściwie tylko komputerek pokładowy (bo same zegary w trójce to tragedia wyglądająca jak samoróbka z drukarki), dodano oświetlenie tyłu kabiny i przerzucono przyciski szyb tylnych na drzwi a podgrzewanych foteli na ich miejsce). I byłoby wnętrze idealne! No nie podoba mi się kierunek obecnych zmian wnętrza a to, co odwalili w Dusterze 3 to już jest dla mnie naprawdę straszne... :cry:
No ale o gustach przecież nie dyskutujemy :-D
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2024-08-02, 10:23, w całości zmieniany 8 razy  
 
Iwo 
Zielony listek


Marka: Daewoo
Model: Nubira 2
Silnik: 1,6 LPG
Rocznik: 2004
Dołączył: 31 Lip 2024
Posty: 7
Skąd: Łódź
Wysłany: 2024-08-02, 10:39   

Dziękuję za odpowiedzi. Oczekuję (1) jak największej bezawaryjności, (2) klimatyzacji, (3) radia (z Bluetooth lub chociaż AUX) i (4) by po kilku latach pod chmurką nie przerdzewiał za szybko.
Moc Silnika 1,2 75 KM mi absolutnie wystarczy, bo po A1 jeżdżę 120-140km. Nic mi do szczęścia więcej nie potrzeba. Kwestie wizualne są 3rzędne, bardziej praktyczne.
Ostatnio zmieniony przez Iwo 2024-08-02, 10:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1082
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2024-08-02, 14:37   

1.2 75 koni, przy tych szybkościach strasznie wyje, przy 120km/h masz już 4000rpm
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 633
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2024-08-02, 15:16   

W Sandero 1 z silnikiem 1,4 (też 75KM) przełożenia (zwłaszcza piąty bieg) są dużo dłuższe.
https://www.youtube.com/watch?v=1Vs1Blkl-po
W Sandero 2 1.0 SCE sam silnik aż tak bardzo nie przeszkadza, ale przy 120-140 to jest już ogólnie głośno, brak dynamiki nawet pod lekki wiatr czy wzniesienie (trzeba redukować na 4-kręcić nawet do 6000 obr/min), a spalanie to już wtedy wychodzi bliżej 7 l/100 km.
W drugiej generacji Sandero/Logan na trasy to raczej trzeba szukać TCE90 lub diesla.
Ostatnio zmieniony przez velomar 2024-08-02, 15:37, w całości zmieniany 2 razy  
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 633
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2024-08-04, 15:51   

Pod koniec produkcji drugiej generacji Sandero/Logan montowano już silnik TCE100 (czyli 1.0 turbo) i tutaj też przełożenia są dużo dłuższe niż w wersji SCE75. Na piątym biegu, przy prędkości autostradowej 140 km/h jest dopiero 3000 obr/min. Całkiem dobrze to już idzie.
https://www.youtube.com/watch?v=0yZ2wO6-3zU
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1082
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2024-08-05, 13:10   

velomar napisał/a:
Pod koniec produkcji drugiej generacji Sandero/Logan montowano już silnik TCE100 (czyli 1.0 turbo) i tutaj też przełożenia są dużo dłuższe niż w wersji SCE75. Na piątym biegu, przy prędkości autostradowej 140 km/h jest dopiero 3000 obr/min. Całkiem dobrze to już idzie.
https://www.youtube.com/watch?v=0yZ2wO6-3zU


0.9 TCE, przy 140 też nie ma tragediii z obrotami, ale hałas od powietrza juz spory. Dla mnie dynamika 0.9 TCE jest bardzo fajna, czego nie moge powiedzieć o TCE90 z 1.0. 1.0 ma nisko moment, co jest fajne, ale góry już nie ma, a 0.9 ciągnie im szybciej, tym lepiej.
 
Iwo 
Zielony listek


Marka: Daewoo
Model: Nubira 2
Silnik: 1,6 LPG
Rocznik: 2004
Dołączył: 31 Lip 2024
Posty: 7
Skąd: Łódź
Wysłany: 2024-11-04, 16:40   

Czy te same różnice dotyczą Sandero StepWay 1 vs Stepway 2? Czy Warto dopłacić bardziej do drugiej edycji?
Zwiększyłem budżet do 20.000 PLN jednak wolę Stepway i mogę z przebiegiem ok 150.000
    1 Stepway 1 z silnikiem 1,6/85KM z 2012,
    2 Stepway 2 z silnikiem 0,9/90KM z 2013/2014 (inne silniki nie mieszczą się w budżecie ).

PS Trochę się boję tych TCE przy 150.000 - każdy mechanik mi odradza je kategorycznie przy tym przebiegu.
Ostatnio zmieniony przez Iwo 2024-11-04, 16:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1928
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2024-11-04, 23:00   

Iwo napisał/a:
Czy te same różnice dotyczą Sandero StepWay 1 vs Stepway 2? Czy Warto dopłacić bardziej do drugiej edycji?
Zwiększyłem budżet do 20.000 PLN jednak wolę Stepway i mogę z przebiegiem ok 150.000
    1 Stepway 1 z silnikiem 1,6/85KM z 2012,
    2 Stepway 2 z silnikiem 0,9/90KM z 2013/2014 (inne silniki nie mieszczą się w budżecie ).

PS Trochę się boję tych TCE przy 150.000 - każdy mechanik mi odradza je kategorycznie przy tym przebiegu.


ja nadal będę się upierał że lepsze prawie pod każdym względem jest Sandero II. W środku lepiej wygląda od Sandero I ale w dzisiejszych czasach i wnętrze Sandero II wygląda już słabo. Silnik 0,9Tce dobry motor, szwagier ma cos ponad 170tyś. km i silniku co musiał robić to na gwarancji wymiana obudowy termostatu ( czasem lubi cieknąc) i przy przebiegu ponad 150tyś. km rozpadł się ślizg prowadzący łańcuch rozrządu więc poszedł cały nowy rozrząd i tyle w temacie. Wymieniać olej co co 10 tyś. km i będzie jeździć. Wada 0,9Tce to to, że jest to motor 3 cylindrowy czyli czuć drgania na biegu jałowym i brzydko brzmi dopóki nie nie złapie temperatury. Sam od ponad tygodnia mam Logana II z tym silnikiem i jak na razie nie mogę się do tego przyzwyczaić, od zawsze jeździłem benzynowymi silnikami 4 cylindrowymi bez turbo czyli wolnossakami.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne