Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Samodzielna wymiana oleju, a EasyService - Jogger
Autor Wiadomość
kujon6 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6sce
Dołączył: 22 Lip 2023
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-05-27, 09:14   Samodzielna wymiana oleju, a EasyService - Jogger

Czy mogę samodzielnie wymienić olej i filtr mając gwarancję EasyService? Zaraz stuknie mi 15000 km przebiegu, a nie uśmiecha mi się przepłacać za taką usługę w ASO, pierwszy serwis dopiero przy 30000 km. Pozdrawiam
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3758
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-05-27, 10:22   

Możesz , kup oryginalny filtr i wkład.
Tylko jakim cudem masz Lodgy 1.6 Sce na gwarancji i z przebiegiem 15 kkm ?
 
kujon6 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6sce
Dołączył: 22 Lip 2023
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-05-27, 15:53   

Mam również Lodgy, ale ma przejechane już 150 tys. ;) w temacie mowa jest o Joggerze
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph2 Open, Duster 2 Prestige, SSIII
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021, 2023
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 357
Skąd: z ?
Wysłany: 2025-05-31, 16:35   

Nie wiem jak Jogger, ale Duster i 2 Sandera miały korek spustu oleju fabrycznie maznięty farbą tak aby było widać, że był odkręcany . Jeśli nic do 30 tys nie będzie się działo to pewnie nikt się nie będzie czepiał, gorzej jak jak przed pierwszą oficjalną wymianą silnik ulegnie uszkodzeniu, a gwarant będzie się starał zwalić usterkę na nieautoryzowaną wymianę oleju.
 
Osa_Sandero 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1,0 + LPG
Rocznik: 2021
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Gru 2021
Posty: 111
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2025-05-31, 21:53   

Ja co drugą wymianę (właśnie co 15tyś) robiłem poza serwisem. Kupuję oryginalne filtry i olej. Nigdy nie było problemu. Jedynie pierwszą wymianę po 3000 po dotarciu zrobiłem w serwisie, na wszelki wypadek, żeby nie było widać że korek odkręcany pierwszy raz przeze mnie.
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 640
Skąd: Poznań
Wysłany: 2025-05-31, 22:29   

Te ciapki na śrubach są dla kontrolera jakości w fabryce. Potwierdzają dociągnięcie jej na wymagany moment i tyle. To że czasem są zrobione tak, że wyglądają jak znacznik położenia łba względem podłoża wynika tylko z tego, że monter akurat tak machnął pisakiem. Dedykowane do takich operacji klucze dynamometryczne robią automatycznie dla przykładu tylko kropki na łbach, bo tyle wystarczy. Można sobie zrobić swój znacznik i nikt nie będzie w serwisie wnikał czy jest oryginalny :D
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph2 Open, Duster 2 Prestige, SSIII
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021, 2023
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 357
Skąd: z ?
Wysłany: Wczoraj 9:25   

Tych ciapków w Daciach jest niesamowita ilość. Niemalże każda kostka elektryczna jest ociapkowana nie wspominając o śrubach. W innych autach tak nie było.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne