Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia i Renault: 10 lat wspólnych sukcesów
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-07-06, 14:03   Dacia i Renault: 10 lat wspólnych sukcesów


Od daty jej przejęcia przez Renault 2 lipca 1999 roku, firma Dacia jest liczącą się na rynku samochodowym marką i jednym z filarów strategii Grupy Renault.

• Dacia – marka wyprzedzająca swoje czasy: dzięki gamie unikalnych modeli, Dacia stała się symbolem nowego stylu konsumpcji w sektorze samochodowym. Zachęceni atrakcyjnymi cenami, uspokojeni powiązaniami Dacii z Renault klienci uznali Dacię za najlepszą pod względem stosunku ceny do zalet użytkowych (przestronność, solidność, niezawodność) ofertę na rynku.

• Młoda gama pojazdów – Logan, Logan MCV, Logan Van, Logan Pick-up i Sandero – to pięć modeli wprowadzonych na rynek w ciągu pięciu lat.

• Dacia – marka charakteryzująca się systematycznym wzrostem sprzedaży: blisko milion egzemplarzy Dacii sprzedanych od momentu wprowadzenia na rynek modelu Logan w 2004 roku, wzrost o 11,7% w roku 2008 i aż o 15,5% w ciągu pierwszych pięciu miesięcy roku 2009.

• Dacia – od marki krajowej do marki o zasięgu światowym – w 2009 roku marka jest sprzedawana w ponad 50 krajach.

[ Czytaj ciąg dalszy ]
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-09-17, 11:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-09-17, 11:56   


1999: Dacia wchodzi w skład Grupy Renault
Firma Renault objęła 51% udziałów w kapitale zakładowym Dacii, zwiększając je stopniowo w kolejnych latach. Od roku 2003 Renault posiada 99,3% udziałów w tej firmie.


1999-2004: szeroko zakrojona modernizacja
• Zainwestowanie w okresie 5 lat przez Grupę Renault w modernizację zakładu w Pitesti (Rumunia) 489 milionów euro: unowocześnienie instalacji produkcyjnych, poprawa jakości, przeszkolenie personelu, nowe warunki pracy, renowacja budynków, wymiana sprzętu informatycznego, wybudowanie linii montażowych silników i skrzyń biegów Renault.
• Wprowadzone kolejno na rynek w roku 2000 i 2003 dwa modele, SuperNova i Solenza, pełniły rolę produktów testowych, na których badany był poziom dostosowania procesów przemysłowych i dostawców Dacii do nowych wymagań. Stanowiły one etap przygotowawczy przed wprowadzeniem na rynek modelu Logan.


2004-2005: wprowadzenie na rynek Dacii Logan, która staje się wzorem dobrego jakościowo samochodu rodzinnego za przystępną cenę
Przeznaczeniem tego rodzinnego, niezawodnego i przystępnego cenowo pojazdu było umożliwienie posiadania samochodu rodzinom w krajach o gospodarkach wschodzących (Rumunia, kraje Maghrebu). Pozytywnie przyjęta przez prasę oraz budząca zainteresowanie klientów, Dacia Logan trafiła na rynki krajów europejskich wiosną 2005 roku. Sukces był natychmiastowy. Na wszystkich rynkach: zarówno w Europie Wschodniej, w krajach Maghrebu, jak i w Europie Zachodniej, Dacia Logan zdobyła licznych klientów.


Sprzedawane również pod marką Renault poza Europą i krajami Maghrebu, Logany jeżdżą obecnie po drogach ponad 80 krajów. Na koniec czerwca 2009 roku sprzedaż Logana na wszystkich rynkach ogółem pod obydwiema markami (Renault i Dacia) przekroczyła milion egzemplarzy.

Kilka kluczowych dat
2 czerwca 2004 roku - światowa premiera Logana w Technocentre (Francja)
9 września 2004 roku - wprowadzenie Logana do sprzedaży w Europie Wschodniej
czerwiec 2005 roku - wprowadzenie Logana na rynki Europy Zachodniej
8 września 2005 roku - wprowadzenie do sprzedaży Logana 1.5 dCi


2006-2008: 3 nowe modele w gamie Dacii
Dacia wzbogaciła swoją gamę o model Logan MCV, będący wersją kombi Logana, a następnie o dwa modele dostawcze, Logan Van i Logan Pick-up. W bardzo krótkim czasie Logan MCV zdobył mocną pozycję na wszystkich rynkach. Ten mogący wygodnie pomieścić nawet do 7 dorosłych osób, model, stał się wzorcowym przykładem przystępnego cenowo kombi. Do dziś sprzedanych zostało ponad 220.000 egzemplarzy Logana MCV, głównie na terenie Europy.


Kilka kluczowych dat
marzec 2006 roku - prezentacja na Salonie Samochodowym w Genewie modelu Logan Steppe, pierwszego show-cara Dacii
październik 2006 roku - wprowadzenie modelu Dacia Logan MCV
luty 2007 rok - wprowadzenie modelu Dacia Logan Van
luty 2008 roku - wprowadzenie modelu Dacia Logan Pick-up


2008: Dacia eco² – ekonomiczne samochody przyczyniające się do lepszej ochrony środowiska
Wraz z wprowadzeniem znaku Dacia eco2 podczas Salonu samochodowego w Paryżu w październiku 2008 roku, Dacia udowodniła, że przystępne cenowo samochody i ochrona środowiska są pojęciami jak najbardziej kompatybilnymi. Wszystkie modele gamy są dostępne również w wersji Dacia eco2 z silnikami wysokoprężnymi, emitującymi nie więcej niż 140 g CO2/km.


2008-2009: coraz bardziej atrakcyjna marka
Wraz z wprowadzeniem na rynek modelu Sandero, kompaktowego i przestronnego 5-drzwiowego hatchbacka, Dacia wkroczyła na nowy etap: przystępny cenowo samochód staje się również synonimem atrakcyjnej i nowoczesnej stylistyki. Tendencję tę potwierdza następnie Duster, pierwszy samochód koncepcyjny Dacii oraz Sandero Stepway, wersja Sandero o wyglądzie pojazdu terenowego.


Kilka kluczowych dat
czerwiec 2008 roku - wprowadzenie do sprzedaży modelu Dacia Sandero
lipiec 2008 roku - wprowadzenie do sprzedaży Nowej Dacii Logan
październik 2008 roku - wprowadzenie Nowej Dacii Logan MCV
marzec 2009 roku - prezentacja w Genewie modelu Duster, pierwszego samochodu koncepcyjnego Dacii
lipiec 2009 roku - wprowadzenie do sprzedaży Dacia Sandero Stepway


Dacia dzisiaj
Dziś bardziej niż kiedykolwiek Dacia wychodzi naprzeciw zmieniającym się przyzwyczajeniom klientów poszukujących tego, co najistotniejsze w samochodzie. W ciągu pierwszych 5 miesięcy 2009 roku Dacia sprzedała blisko 120.000 samochodów i odnotowała 15,5-procentowy wzrost na rynkach charakteryzujących się ogólnym spadkiem rzędu 16%. Sprzedaż modeli tej marki w Niemczech uległa ośmiokrotnemu zwiększeniu, Dacia jest dziewiątą marką na rynku francuskim.



Dacia jutro
Dacia pozostanie wierna swojemu pozycjonowaniu na rynku i będzie nadal rozbudowywać swoją gamę, wprowadzając w 2010 roku nowy model 4x4. Rozwój gamy Entry, oferowanej na rynkach pod marką Dacii i Renault, jest jednym z priorytetowych kierunków działań Grupy Renault. Dzięki obejmującej pięć modeli gamie, Grupa liczy na utrzymanie swojej przewagi nad konkurencją i spełnienie zmieniających się oczekiwań nabywców samochodów.


Zmiana sprzedaży modeli Dacii
    rok / sprzedaż
    2000 - 52.403
    2001 - 54.368
    2002 - 57.681
    2003 - 69.166
    2004 - 98.908
    2005 - 163.899
    2006 - 187.215
    2007 - 230.473
    2008 - 257.854


Kraje o największej sprzedaży modeli Dacii
    Top 5 / państwo / sprzedaż od 2004 r.
    1. Rumunia - 397.049
    2. Francja - 105.239
    3. Niemcy - 58.575
    4. Maroko - 50.476
    5. Algieria - 39.201



Źródło: Renault Polska
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne