Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Wybuchy w silniku podczas jazdy
Autor Wiadomość
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
  Wysłany: 2009-08-03, 19:12   Wybuchy w silniku podczas jazdy

Dawno nie narzekałem na Draculę więc trochę nadrobię to teraz :lol: .

Dracula zaczęła mi strzelać. Podejrzewam że strzela mi instalacja LPG. Strzały pojawiają sie zwłaszcza jak przyśpieszam ostrzej, ostrzej to też duże słowo bo samochód muli nieziemsko a potem dostaje jakby kopa :shock: tak jakby efekt turbo dziury :mrgreen:

Na liczniku 21tysi, czyżby coś znowu we wspaniałej nowoczesnej instalacji LPG się rozregulowało ???? Ostatnia regulacja była przy 15k

Przy spokojnej delikatnej jeżdzie wybuchy są sporadyczne. Na PB nie odnotowałem ani mulenia ani wybuchów :-)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-03, 19:28   

Wirtualnie to Ci nikt nie pomoże - tylko ASO (w końcu po to masz gwarancję), albo jakiś "gazownik", jeśli masz jakiegoś poleconego, potencjalnie lepszego niż ASO...
 
mag 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 132
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-08-03, 19:44   

A przypadkiem filtra powietrza Ci nie wyrzuca w powietrze???
Mój poprzedni samochodzik był zagazowany - i po paru takich strzałach, musiałem wymienić obudowę filtra powietrza - bo uchwyty się pourywały :-(
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-08-03, 19:49   

a nie wiem nie sprawdzałem filtra powietrza, juro zajrzę :-> co do ASo to oczywista oczywistość , pierwszą rzeczą którą zrobiłem to było umówienie się na wizytę (dopiero w piątek jest termin :-/ ), no może drugą rzeczą :-P
 
Konrad 


Marka: Renault
Model: Laguna Grandtour
Silnik: 1,8 16V + Gaz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 213
Skąd: Powiat Piaseczno
Wysłany: 2009-08-03, 21:46   

Przewody panie i/lub świece - mój gazownik mawia, że dobre przewody to podstawa. Nie wiem dlaczego, ale do gazu muszą być lepsze przewody niż przy benzynie i chyba po prostu na skutek chwilowego braku iskry wyłącza Ci się jeden z cylindrów, a potem załącza się i strzela niespalona mieszanka zgromadzona w cylindrze w czasie przerwy. Przerabiałem to. Po reguilacji zaworów, wymianie przewodów i świec - koniec problemów.
_________________
Poprzednie auto : Dacia Logan 1,4 MPI B+G.
Obecnie : Laguna II 1,8 16 V B+G
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-08-04, 06:51   

a juz miałem cichą nadzieję że nie będzie to droga impreza, może wystarczą same przewody ;-) wiem że w dacii z LPg bardzo szybko zawory są do regulacji ale cena Aso nie jest promocyjna, na wszelki wypadek zakupie już przewody w Medbrycie
 
paulus 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci 68KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 81
Skąd: Ząbki k. Warszawy
Wysłany: 2009-08-04, 09:53   

Stawiam na przewody. W Nexi na gazie występowało podobne zjawisko. Wymiana kabelków pomagała.
 
mag 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 132
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-08-04, 15:08   

Zdaje się, że mieszanka gazu i powietrza jest "mniej" wybuchowa niż benzyny i powietrza. Więc trudniej w takiej mieszance uzyskać "skuteczną" (w sensie wybuchającą) iskrę. Dlatego przewody w.n. w autach lpg muszą być szczególnie - ok - bez żadnych "upływności"... I dlatego gazowicze na różnych forach dyskutują o świecach - czymś czego prawie żaden benzynowiec nie dostrzega. I dlatego też częściej wymienia się filtr powietrza - po prostu mieszanka jest bardziej wymagająca :-)
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-08-04, 15:19   

I pewnie będą przewody dzisiaj pogrzebałem, przedmuchałem docisnąłem i na krótką chwilę pomogło, podkreślmy krótką :mrgreen: ale do ASo i tak pojadę bo z braku czas nie zabrałem się za telepiące mnie szybki w drzwiach to będą mieli okazję się wykazać no i pochwalę się rdzą :lol:


******

No i po wizycie w ASO, czas naprawy prawie 4h (zgłaszałem tylko LPG i brzęczące szyby), została wyregulowana instalacja, nic nie wymieniano, przewody podobno są dobre, świece też. Rezultat......... strzela dalej :evil: Niestety złośliwość rzeczy martwych bo jak przewiozłem serwisanta to nic nie strzelało, może samo przestanie :-P skoro przy nim nie strzelało albo po prostu oduczę się wciskać gaz do dechy :-P
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2009-08-07, 15:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne