Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2024-02-01, 01:32
Cewka zapłonowa
Autor Wiadomość
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-09-05, 12:39   Cewka zapłonowa

Czy ktoś już wymieniał cewkę zapłonową w Logance, jesli tak to na jaką/marka/. Ja mam f-my SAGEM, podobno te cewki bardzo często wysiadają w renówkach.
 
Kamyk23 


Marka: Dacia
Model: Logan Sedan
Silnik: 1,5 dci 85
Rocznik: 2008
Wersja: Prestige
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 41
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-09-05, 15:59   

Cewki sagema wytrzymują średnio w benzynówkach do 90 000 km.
W Focie są zamienniki 3 różnych firm: Beru (nie wiem jak się pisze), BOSCH, i jeszcze jakieś tam. Wszytkie z nich są duzo trwalsze od fabrycznych i kosztują poniżej 200 PLN za sztukę. W pracy mamy dwa kangoo 1,6 16V. Cewki sagema padały własnie po około 90 tys km. Jeden dostał nowe Bosche a drugi Beru. I jeden i drugi nie miał więcej kłopotów a dojechały już do 200 tys.
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-09-05, 16:18   

Dzięki za informacje, mam 40kkm, to powinna jeszcze trochępochodzic
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-09-06, 10:50   

W taty meganie II 1.6 16V cewki Sagem'a padly po 90 000 km, pozniej wstawione chyba Valeo.

Reno chyba juz jakis czas temu zrezygnowala z fabrycznego montowania cewek Sagem (?)
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-09-06, 11:34   

Kamyk23 napisał/a:
Cewki sagema wytrzymują średnio w benzynówkach do 90 000 km.

KaS602 napisał/a:
W taty meganie II 1.6 16V cewki Sagem'a padly po 90 000 km, pozniej wstawione chyba Valeo.

Ja mam własnie sagema
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2009-09-12, 14:42   

A jakie będą objawy zaczynającej padać cewki. Wcześniej założyłem temat o problemach z zapalaniem, gdzie opisałem że auto ma problem z zapalaniem nieważne czy ciepły czy zimny silnik. Autko kręci bez najmniejszych problemów tylko ma casami problemy zaskoczyć. Świece i kable wymieniłem ale nic się nie zmieniło i wiele osób pisało że może padać cewka. Co wy o ty myślicie, bo wnerwia mnie to jak wsiadam do auta i próbuję odpalic a on kręci i nic, a innym razem odpala na dotyk. Kurde nie wiem za co się zabrać
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-09-12, 15:12   

waski napisał/a:
A jakie będą objawy zaczynającej padać cewki. Wcześniej założyłem temat o problemach z zapalaniem, gdzie opisałem że auto ma problem z zapalaniem nieważne czy ciepły czy zimny silnik. Autko kręci bez najmniejszych problemów tylko ma casami problemy zaskoczyć. Świece i kable wymieniłem ale nic się nie zmieniło i wiele osób pisało że może padać cewka. Co wy o ty myślicie, bo wnerwia mnie to jak wsiadam do auta i próbuję odpalic a on kręci i nic, a innym razem odpala na dotyk. Kurde nie wiem za co się zabrać


A ja bym skłaniał się, że powodem twoich problemów może być immobilajzer.
_________________

 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2009-09-12, 16:19   

Jak miałem wcześniej kangoo, to też miałem podobny problem z zapalaniem, z tym że ta opanowałem sytuację, bo okazało się że z tego rowka w pilocie wypadała częśto ta pastylka i wtedy immo nie dostawał sygnału po włożeniu kluczyka i nie dało sie zapalić, kręcił ale nie zapalał, ale tam dało się to rozpoznać po tym że lampka na desce z immo migała wtedy jak głupia. Zamocowałem w pilocie dokładniej tą pastylkę i problemy skończyły się raz na zawsze. Natomiast tutaj lampka działa jak należy nie wykazuje jakichś odmiennych zachowań w miganiu, czyli po włożeniu kluczyka i przekręceniu gaśnie. No ale faktycznie może być jakiś problem z tym durnym immobilizerem. Nienawidzę wogóle tego użadzenia. one kompletnie nie chroni przed złodziejem a potrafi tylko smrodu narobić właścicielowi. Szkoda że nie da się go odłączyć, bo zrobiłbym to od razu. Ale niestety wszystkie trzy kochane żabojady tak porobiły immo że nie da się ich usunąć.

Teraz pytanko gdzie mozna się udać z tym żeby ewentualnie dało się to jakoś przetestować czy immo szwankuje, oczywiście ASO nie wchodzi w grę absolutnie ich ceny sąpoprostu nie do przyjęcia.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-09-12, 17:08   

waski napisał/a:
Jak miałem wcześniej kangoo, to też miałem podobny problem z zapalaniem, z tym że ta opanowałem sytuację, bo okazało się że z tego rowka w pilocie wypadała częśto ta pastylka i wtedy immo nie dostawał sygnału po włożeniu kluczyka i nie dało sie zapalić, kręcił ale nie zapalał, ale tam dało się to rozpoznać po tym że lampka na desce z immo migała wtedy jak głupia. Zamocowałem w pilocie dokładniej tą pastylkę i problemy skończyły się raz na zawsze. Natomiast tutaj lampka działa jak należy nie wykazuje jakichś odmiennych zachowań w miganiu, czyli po włożeniu kluczyka i przekręceniu gaśnie. No ale faktycznie może być jakiś problem z tym durnym immobilizerem. Nienawidzę wogóle tego użadzenia. one kompletnie nie chroni przed złodziejem a potrafi tylko smrodu narobić właścicielowi. Szkoda że nie da się go odłączyć, bo zrobiłbym to od razu. Ale niestety wszystkie trzy kochane żabojady tak porobiły immo że nie da się ich usunąć.

Teraz pytanko gdzie mozna się udać z tym żeby ewentualnie dało się to jakoś przetestować czy immo szwankuje, oczywiście ASO nie wchodzi w grę absolutnie ich ceny sąpoprostu nie do przyjęcia.


Ja również miałem podobny przypadek dwa razy.
Rozrusznik kręcił a nie chciał odpalić. Dioda imobilajzera była również zgaszona.
Próbowałem z kilka razy, ale odpalić nie chciał.
Odpalił dopiero wtedy, kiedy wyciągnąłem kluczyk ze stacyjki, odczekałem parę sekund, włożyłem
kluczyk, przekręciłem aż zapalą się kontrolki, poczekałem aż zgasną i wtedy kluczykiem przekręciłem na rozruch - odpalił wtedy za pierwszym razem.
Miałem takie dwie sytuacje, i zawsze odpalił dopiero wtedy jak wyciągnąłem kluczyk ze stacyjki.

Sądzę, że pomimo iż dioda immo gaśnie to jednak to immo nie pozwala na odpalenie silnika.
Teraz zawsze jak odpalam auto, czekam aż zgasną wszystkie ikony na desce - wtedy żadnych problemów nie miałem z rozruchem.
Zaraz się pewnie inni odezwą, że kręcą kluczykiem od razu, na nic nie czekają i odpala za pierwszym razem - oki, mi też się tak udaje - i też odpala za pierwszym razem - jednak
miałem dwa przypadki kiedy nie odpalił - dlatego zawsze staram się czekać aż kontrolki na desce zgasną - i wtedy nie miałem nigdy żadnych problemów z odpaleniem auta. Oczywiście nieraz o tym zapomnę i szybko przekręcę kluczyk i również auto odpala.
_________________

 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-09-13, 11:51   

Jakiej marki są montowane cewki w nowych Sandero 1.4Mpi. Mam nadzieję że nie SAGEM.
 
marek 12 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 16
Skąd: małopolskie
Wysłany: 2011-10-09, 15:24   

Witam Kolegów
Mam pytanie: czy nadal w silnikach benzynowych ( chodzi mi o dastera ) są stosowane
cewki f-my sagem.
_________________
$112233
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-09, 15:53   

Nie - Beru.
 
marek 12 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 16
Skąd: małopolskie
Wysłany: 2011-10-09, 16:12   

Jaka w takim razie może być ich statystyczna żywotność i czy ma sens zakup cewki,cewek
na zapas.
_________________
$112233
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-09, 16:21   

Lepsza niż Sagema? <; Chociaż podobno i on się poprawił...

Wożenia zapas sensu raczej nie widzę - przecież to zdaje się nie jest tak, że pada nagle na śmierć, tylko powoduje nasilające się problemy przez pewien czas.
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-10-09, 16:29   

jako że w Megance miałem cewki Sagema :evil: , 100 000 km to max ile można na nich przejechać, najlepiej wymieć hurtowo (i tak zaraz reszta padnie, a wymiana hurtowo wyjdzie taniej (zmiana cewki jest prosta w 1.6 16V i można ją bezproblemowo samemu wymienić) ) Beru i jeszcze jakaś jest firma produkują dobrej jakości i żywotności cewki.
Na pewno Renault miał jakąś umowę z Sagem bo u mnie jest trochę elektroniki z tym logiem i się nie psuje ;-) .
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-10-09, 17:12   

maciek napisał/a:
jako że w Megance miałem cewki Sagema :evil: , 100 000 km to max ile można na nich przejechać, najlepiej wymieć hurtowo (i tak zaraz reszta padnie, a wymiana hurtowo wyjdzie taniej (zmiana cewki jest prosta w 1.6 16V i można ją bezproblemowo samemu wymienić) ) Beru i jeszcze jakaś jest firma produkują dobrej jakości i żywotności cewki.
Na pewno Renault miał jakąś umowę z Sagem bo u mnie jest trochę elektroniki z tym logiem i się nie psuje ;-) .

Ja mam fabryczne cewki w Lagunie ( !,6 16v ) przejechałem na nich 210 000km, ale to chyba wyjątek potwierdzający regułę - wielu ludziom padały cewki rzeczywiście ok 100 000. (chyba że w pierwszych seriach zakładali jakieś lepsze, czy bez demontażu można sprawdzić jakiej firmy są cewki?)
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2011-10-09, 17:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
marek 12 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 16
Skąd: małopolskie
Wysłany: 2011-10-09, 17:12   

No nie wiem,nie wiem laisar.
Z informacji jakie udało mi się uzyskać w sieci, wynika,że w przypadku przebicia na masę
( główna awaria) pierwszej cewki od strony paska rozrządu ( w Daćkach) nie można odpalić silnika.Zresztą nawet jak silnik pracuje to traci moc, autem szarpie itp.
Posiadanie zapasowej cewki ( nie musi być nowa byle sprawna ) zwłaszcza w trasie ma
chyba sens.
_________________
$112233
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-09, 17:20   

W czasie wyprawy przez Syberię czy Afrykę - na pewno (;

Podczas normalnego, codziennego użytkowania, czy nawet w dłuższej trasie w naszych okolicach niebezpieczeństwo nie wydaje mi się zbyt wielkie...

No ale każdy ma oczywiście prawo do własnego zdania.
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-10-09, 18:31   

marek 12 napisał/a:
Z informacji jakie udało mi się uzyskać w sieci, wynika,że w przypadku przebicia na masę
( główna awaria) pierwszej cewki od strony paska rozrządu ( w Daćkach) nie można odpalić silnika.


raczej nie, ja miałem tak że wszystkie cewki katowałem do końca, odpala bez wzgędu na to która cewka padnie.

PiotrWie napisał/a:
maciek napisał/a:
jako że w Megance miałem cewki Sagema :evil: , 100 000 km to max ile można na nich przejechać, najlepiej wymieć hurtowo (i tak zaraz reszta padnie, a wymiana hurtowo wyjdzie taniej (zmiana cewki jest prosta w 1.6 16V i można ją bezproblemowo samemu wymienić) ) Beru i jeszcze jakaś jest firma produkują dobrej jakości i żywotności cewki.
Na pewno Renault miał jakąś umowę z Sagem bo u mnie jest trochę elektroniki z tym logiem i się nie psuje ;-) .

Ja mam fabryczne cewki w Lagunie ( !,6 16v ) przejechałem na nich 210 000km, ale to chyba wyjątek potwierdzający regułę - wielu ludziom padały cewki rzeczywiście ok 100 000. (chyba że w pierwszych seriach zakładali jakieś lepsze, czy bez demontażu można sprawdzić jakiej firmy są cewki?)


Widocznie miałeś farta ;-) , ja mam auto z końcówki produkcji i mam trochę zmiksowane części z Megane II
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-10-09, 23:44   

Wydaje mi się że w silnikach 8 i 16 zaworowych są zupełnie inne cewki. Jeśli padnie cewka w silniku 8 zaworowym to w zasadzie jest koniec jazdy, tam przestają działać 2 cylindry. W 16 zaworowym są cztery cewki więc przy odrobinie szczęścia, może jakoś da się dojechać do warsztatu.
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2011-10-10, 09:10   

Kratylos napisał/a:
drugiej strony za nim cewka padnie na amen daje wczesnijsze obiawy wiec raczej trudno przeoczyc ze cos sie dzeje no chyba ze ktos jezdzi w technice "az sie urwie
Moja zaczęla padać przy 63kkm, szarpanie silnikiem, "wypadanie" zapłonu. Wymiana na cewkę Valeo, wszystko ok.
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-10-10, 10:30   

loganik napisał/a:
Moja zaczęla padać przy 63kkm

Z którego roku jest autko? Bo przy tych objawach to nie koniecznie musi być cewka.
Ostatnio zmieniony przez stempik 2011-10-10, 10:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-10, 10:38   

stempik napisał/a:
nie koniecznie musi być cewka

Ale jeżeli objawy ustąpiły po jej wymianie, to jest duża szansa, że diagnoza była prawidłowa... (;
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2011-10-10, 13:33   

Auto z 2005r. Cewka sagem, jak pojawiły się w/w objawy pożyczyłem cewkę od znajomego który jezdzi raz w tygodniu, i wszystko było ok., (oczywiście najpierw sprawdzenie przewodów WN, świec, paliwa itp.) :->
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-10-10, 19:37   

loganik napisał/a:
Auto z 2005r.

To masz taką instalację jak ja. A to może oznaczać że cewkę wymieniłeś niepotrzebnie. Gdybym miał rację to za jakiś czas problem może powrócic a wtedy najpierw zmień przekażnik przez który cewki są zasilane.
Dwa lata temu przy podobnych objawach ASO zdjagnozowało mi błąd cewek (i to była prawda) Zaproponowało więc mi wymianę, tyle że ja nie uwierzyłem że dwie cewki padły jednocześnie i szukałem pomocy dalej. Miałem szczęście bo autko u elektryka definitywnie odmówiło współpracy więc znajeżć jej przyczynę było łatwiej.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne