Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2008-12-16, 01:08
Wyższość diesla nad benzyna
Autor Wiadomość
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-01-29, 00:55   Wyższość diesla nad benzyna

Witam

Temat trochę kontrowersyjny... jak i same filmiki. Bardzo hardcorowe ale pokazujące jak można szybko wyprzedzić jakiś samochód mając dużo mocy.

Zapraszam do oglądania.

Część 1:
http://www.liveleak.com/view?i=b6f_1181208339

Część 2:
http://www.liveleak.com/view?i=18b_1181208930

Pozdrawiam
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-01-29, 19:00   

Dobrą benzyną z turbo (np SAAB 93 AERO) ten diesel (nomen omen BMW) nie miałby szans. Kwestia przyspieszenia to nie tylko silnik ale również waga auta, skrzynia biegów, opory powietrza itp, poza tym benzyna z turbo też daje kopa od 1700 rpm, ale i płynnie dalej przyspiesza powyżej 5500 rpm :mrgreen: .Tak jak już było mówione na tym forum diesel służy do oszczędności, nie sportu :!:
_________________
GeRRaD
Ostatnio zmieniony przez GeRRaD 2008-01-29, 19:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2008-01-29, 19:28   

Choćby nie wiem jak dopracowali diesla, to on nigdy nie będzie chodził jak benzyniak. Nie znoszę tego klekotu diesla. Wiem że już nie chodzą one jak stare wolnossące, ale dalej to nie jest to. Niektóre faktycznie chodzą na luzie w miarę przyjemnie, ale wystarczy ruszyć i cały czar prysł. Pozatym, ta cała przemiana techologiczna diesla odbiła się na jego prostocie, teraz jest tak napakowany, różnymi nowoczesnymi wynalazkami, że wpływa to tylko na szybsze awarie,nie silnika bo wiadomo że sam diesel jest nie do zajechania, tylko jego peryferia.
Starego diesla można było naprawić bardzo tanio, a z nowymi już nie jest tak łatwo, wystarczy podnieść maskę spojżeć i zaczać płakać, bo praktycznie nie da się tam nic samemu zrobić.
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-01-29, 20:21   

No ale Le Mans wygrywa diesel :mrgreen:

Diesel może służyć do sportu co pokazuje Audi R10 TDI. Mamy super osiągi i ekonomikę.
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
Gregosa 



Marka: dacia
Model: logan MCV
Silnik: dCi
Rocznik: '07
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 243
Skąd: ...
Wysłany: 2008-01-29, 20:27   

A ja lubię cykanie tego diesla :mrgreen: i jego sprawność w zakresie prędkości użytkowych 8-) I ekonomiczność :mrgreen:
_________________
Gregosa
---------
MCV dCi lauréate | 63k+ km
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-01-29, 21:14   

Każde rozwiązanie ma tyle zwolenników co przeciwników.Ja wolę benzynę, ale proponuję nie licytujmy wyższości jednych świąt nad drugimi, ważne że oba rozwiązania są dostępne w Daćkach :-D
_________________
GeRRaD
 
El Logano 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 DCi K9K 68KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 213
Skąd: Okolice Trójmiasta
Wysłany: 2008-01-29, 21:20   

Ja tylko jeszcze raz napiszę, że diesel jest oszczędniejszy, a benzynka szybsza ;-)

W zakresie codziennych prędkości obrotowych to nie diesel daje fajną dynamikę, tylko turbina. W każdym aucie turbo pomaga ciągnąć od dołu, bez względu czy zapłon jest samoczynny, czy iskrowy. Za to w benzynie z Turbo prócz przyjemnego kopa za okolicy 2000 obrotów, cuda dzieją się po przekroczeniu 4500 :-) i za to benzynę kocham. Ostatnio nawet kombinuje się z dwiema turbosprężarkami, jedna pomaga silnikowi od dołu, druga na wysokich obrotach.

Niestety powiedziałem sobie, że ostatnie moje autko napędzane było benzyniakiem i miałem masę frajdy, więc teraz przyszedł czas na oszczędności. Kupiłem więc DCi i się sprawdza - jest oszczędny. Nie daje tyle frajdy z jazdy co benzynka, ale porównując kulturę pracy do innych diesli małolitrażowych dał bym mu 5 z plusem :-)

P.S. Dzisiaj po spokojnej jeździe miejskiej (łącznie z małymi korkami i płynnymi przejazdami na zielonej fali, oraz licznym przemieszaczaniem się po uliczkach jednokirunkowych) spalanie średnie wyszło 4,3 L/100km.
_________________
102 000km zadowolenia za kierownicą Dacii.
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-01-29, 21:25   

Święte słowa, święte słowa. AMEN :lol:
_________________
GeRRaD
 
Gregosa 



Marka: dacia
Model: logan MCV
Silnik: dCi
Rocznik: '07
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 243
Skąd: ...
Wysłany: 2008-01-29, 21:29   

GeRRaD napisał/a:
Święte słowa, święte słowa. AMEN :lol:

No to wspólna fajeczka pokoju i zamykamy temat ;-)
_________________
Gregosa
---------
MCV dCi lauréate | 63k+ km
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1107
Skąd: krakow
Wysłany: 2008-01-30, 21:00   

tylko, ze oszczedzanie sporo kosztuje. raz przy zakupie a potem? dopoki jest gwarancja to ok. po gwarancji mozna ladnie poplynac, jak sie zdarza awarie, a mercedesy tez sie psuja. tanie w eksploatacji i naprawach byly stare diesle wolnossace z komora wstepna. i przebiegi robily niewyobrazalne dla dzisiejszych tak naprawde wysokoobrotowych jednostek. no ale cos za cos , dynamika furmanki nie ma popytu. pozdr
 
El Logano 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 DCi K9K 68KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 213
Skąd: Okolice Trójmiasta
Wysłany: 2008-01-30, 23:02   

Dzisiejsze jednostki wysokoobrotowe? Chyba tylko na biegu jałowym, bo stary mercedes W123 jeździł na wyższych obrotach (diesle 200D, 240D i 300D - moc maksymalna przy 4400 rpm) od dzisiejszego Mondeo TDCi :-) (moc maksymalna poniżej 4000 rpm) To właśnie dzisiejsze diesle robią się wolnoobrotowe w porównaniu ze starszymi (poza kilkoma wyjątkami jak np. w Hondzie Accord czy nowe DCi w Lagunie II).

Cóż - póki jest gwarancja i zbieram paragony ze stacji paliw o koszty napraw się nie martwię :-)
_________________
102 000km zadowolenia za kierownicą Dacii.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1107
Skąd: krakow
Wysłany: 2008-01-31, 12:05   

nie bede sie spieral , bo nie jestem profesjonalista, ale pokaz mi diesla z cammonrailem, ktory zrobi bez remontu 1500000 km. a one sa juz na rynku ladnych pare lat, i kazdy producent po takim wyniku robilby wielkie Hallo . ale oczywiscie to kwestia wyboru kazdego kupujacego i nic mi do tego. nawet sie rymnelo. pozdr
 
Black Eryk 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 06'
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 541
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2008-01-31, 12:11   

A kto z nas potrzebuje zrobić bez remontu 1,5miliona kilometrów?
Ja bym był zadowolony gdyby silnik w mojej logance zrobił bezawaryjnie koło 250tys.km i byłbym bardzo zadowolony.
_________________
LOGAN 1.5 DCI 8-) (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)

Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1107
Skąd: krakow
Wysłany: 2008-01-31, 16:02   

jezdza tez samochody firmowe, i niektore z nich robia b. duuze przebiegi roczne. pozdr
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-02-01, 11:49   

Faktycznie fajne filmiki - ciekawe co by było jakby dwóch takich miało się minąć...

Jak znudzi mi się życie to może też tak sobie pojeżdżę...
 
El Logano 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 DCi K9K 68KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 213
Skąd: Okolice Trójmiasta
Wysłany: 2008-02-01, 13:46   

Hmmm - półtorej miliona kilometrów to robiła rzadko która "Beczka" bez przeglądu. Dzisiejsze diesle są delikatniejsze od starych, a ich trwałość z założenia oscyluje wokół trwałości benzyniaków. Im bardziej wyżyłowany diesel tym jego żywotność będzie krótsza (ok 200-250 000km - dużo krótsza od przeciętnego benzyniaka). Im mniej wyżyłowany tym bardziej można liczyć na żywotność zbliżoną lub większą od benzyniaka (do 350 do 400 000km).

Strach pomyśleć co będzie z najnowszym dieslem BMW - 2.0, 204KM. Nie wróżę takiej konstrukcji długiego żywota. 200 000km i do wymiany pewnie.
_________________
102 000km zadowolenia za kierownicą Dacii.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-02-01, 20:45   

Nie uznam wyższości dielsa nad benzyną dopóki będzie emitował słodkawy smrodek przypominajacy zapach zdechłej wiewiórki w początkowym stadium rozkładu.

Już lepiej zalatywała dwusuwowa syrenka.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
Marcin 
Administrator



Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 CDTI
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 325
Skąd: Poznań
Wysłany: 2008-02-02, 01:08   

jan ostrzyca napisał/a:
Nie uznam wyższości dielsa nad benzyną dopóki będzie emitował słodkawy smrodek przypominajacy zapach zdechłej wiewiórki w początkowym stadium rozkładu.

Już lepiej zalatywała dwusuwowa syrenka.

Dobre porownanie :mrgreen: Ja kupilem diesla ze wzgledu na oszczednosci w spalaniu, a przy okazji przzekonalem sie ile frajdy z jazdy moze dac diesel. Na trasie moge zwolnic do 50-60 na piatym biegu i nie redukujac go znowu w miare dynamicznie przyspieszac :mrgreen:
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-02-02, 02:33   

El Logano napisał/a:

Strach pomyśleć co będzie z najnowszym dieslem BMW - 2.0, 204KM. Nie wróżę takiej konstrukcji długiego żywota. 200 000km i do wymiany pewnie.


Zrobi i 400,000km bez naprawy tylko trzeba się stosować do kilku prostych zasad :-)
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
ZeneC 



Marka: Renault
Model: Twingo I
Silnik: 1.2
Rocznik: 1997
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 370
Skąd: Celestynów/Warszawa
Wysłany: 2008-02-02, 07:10   

jan ostrzyca napisał/a:
Nie uznam wyższości dielsa nad benzyną dopóki będzie emitował słodkawy smrodek przypominajacy zapach zdechłej wiewiórki w początkowym stadium rozkładu.


Weterynarz z Jana, czy co, że tak selektywnie wyłapuje zapachy?
_________________

 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 555
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-02-02, 12:33   

jan ostrzyca napisał/a:
Nie uznam wyższości dielsa nad benzyną dopóki będzie emitował słodkawy smrodek przypominajacy zapach zdechłej wiewiórki w początkowym stadium rozkładu.

Już lepiej zalatywała dwusuwowa syrenka.


Janie, ale Ty masz nosa! ja myslałem, że to jakiś kot leje mi w nocy na auto!

...ech Syrenka.....
 
KOSA 


Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1,5 DCi
Dołączył: 05 Sie 2010
Posty: 55
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-15, 20:41   Zalety i wady silników Diesla i benzynowych.

Po dzisiejszej ulewie w Warszawie mocno się zastanawiałem nad zaletami i wadami silników Diesla i Benzynowych. Widziałem jak po wjechaniu w wodę samochodu z silnikiem benzynowym zaraz stawał i koniec podróży. Czekałem na znajomego na przystanku i patrzyłem, które samochody przejeżdżają szybko przez te wielkie rozlewisko a które brodzą i przejeżdżają wolniutko. Zaobserwowałem, iż samochody z silnikiem Diesla przelatują nie martwiąc się o nic a samochody z silnikiem benzynowym ustawiały się w kolejce i grzecznie przeprawiają się. Nie wspomnę o tych benzynowych które stały na poboczu i się suszyły.
Więc dziś wygrał silnik Diesla ;-) (1:0) :-)

Nadmienię, że jestem miłośnikiem silników Diesla i będę ich bronił przed silnikami benzynowymi (zwąc je dalej - E95). Jeździłem samochodami z silnikiem E95 i nie dostrzegłem w nich większych zalet.
Mam nadzieję, że wywiąże się ciekawa dyskusja zwolenników obu silników.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-08-15, 20:54   

Temat rzeka, można podnosić mnnóstwo argumentów. MSZ nie ma jednoznacznej i precyzyjnej odpowiedzi który silnik lepsze trzeba wziąść pod uwagę mnóstwo czynników takich jak
-cena zakupu
-planowane przebiegi
-tryb eksploatacji (czy krótkie odcinki po mieście, czy długie trasy)
-awaryjność danych silników i ich parametry
-osobiste preferencje
-aktualne ceny paliw i ewentualne tendencje w ich zmianie
- i pewnie ejszcze wiele wiele innych...
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-08-15, 21:04   

KOSA napisał/a:
Mam nadzieję, że wywiąże się ciekawa dyskusja zwolenników obu silników.

Nawet już się wywiązała. Wystarczyłoby poszukać.
http://www.daciaklub.pl/f...php?p=7554#7554
_________________
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-15, 21:09   

Wcześniej miałem dwie śmiszne benzyny (Suzuki Alto i Peugeota 106), teraz jeżdżę Mazdą 323F BJ DiTD.

Benzynowe po prostu jeździły, i pomijając fakt, że z uwagi na wiek odpadały im części układów wydechowych i padała elektryka - z samym napędem nie było problemów. Tyle, że przez wspomniane dolegliwości zdarzyło mi się parę razy stanąć gdzieś w polu. :/

Obecny turbodiesel ma 2 litry pojemności, zaledwie 101 KM i moment obrotowy równy mniej więcej dwóm Dusterom 1.6 16V. :) Jeździ cudownie, odpala zawsze, zbiera się z samego dołu i ciągnie równo aż do odcięcia. Do tego pali mniej, niż litrowy peugeot 106 palił benzyny. :D Ideał?

Boję się wlewać cokolwiek innego niż Shell Diesel V-Power - nie jeździ na nim żwawiej, ale zauważalnie ciszej. Przy innym paliwie klekot zaworów urywa uszy. Tyle, jeśli chodzi o oszczędności na oleju napędowym. :/

Przeniesienie tak dużego momentu obrotowego powoduje szybsze zużycie sprzęgła - i tak dobrze, że to zwykłe sprzęgło z jedną tarczą, nie dwumasowe. Wymiana zwykłego kosztowałaby jakieś 1500 zł, wymiana dwumasowego w Volvo S50 kolegi kosztowała dokładnie 4 razy więcej. Póki co sprzęgło ma się dobrze, ale już zaczyna hałasować przy dłuższym bujaniu się w korku.

A co z turbiną? Jeśli się sypnie - sama regeneracja to jakieś 2-3 tysiące. A pompa wtryskiwaczy? Nowa - ok 5 tysięcy, regeneracja - niecałe trzy. Póki co wszystko jest cacy, ale przygody znajomych z turbodieslami pokazują, że jak już się sypnie, to za chorą kasę.

Do tego jeszcze to pyrkanie przez dwie minuty na parkingu, żeby schłodzić turbinę. :/ Teraz, zanim wyprowadzę z samochodu rodzinę, spokojnie tyle mija, ale wcześniej dostawałem kota. :/

Jak dla mnie - turbodiesel tak, ale - nowy, na gwarancji, duże przebiegi, dużo tras, mało bujania się po mieście. Używanego wystrzegałbym się jak ognia.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne