Dacia Duster Competition Car zostanie zaprezentowana w Val Thorens już w ten weekend (21-22 listopada 09), lecz w wyścigach w po raz pierwszy wystartuje podczas pierwszej rundy Trophée Andros 5-6 grudnia 2009. Za kierownicą usiądzie legendarny mistrz F1 Alain Prost. Nie pozostaje nam więc nic innego jak trzymać kciuki za Mistrza i Jego Lodową Bestię.
Specyficznymi cechami nowego samochodu Dacii, przeznaczonego do wyścigów na lodzie w ramach Andros Trophée jest zastosowanie nadwozia z kompozytu z włókna szklanego. Pozwoliło to na ograniczenie masy pojazdu do minimalnej wartości dopuszczonej przez regulamin tj. 950 kg.
Konstrukcja zawieszenia z podwójnymi wahaczami trójkątnymi i amortyzatory o dużym skoku pozwolą Dacii Duster zmagać się z trudnym i zróżnicowanym terenem w zawodach Trophée Andros
W celu poprawienia sterowności pojazdu silnik został przesunięty do pozycji środkowo-tylnej. Umożliwiło to redukcję momentu bezwładności względem osi pionowej. Inną istotną cechą konstrukcyjną, mającą poprawić sterowność pojazdu w czasie jazdy na lodzie jest zastosowanie mechanizmu różnicowego o ograniczonym uślizgu (LSD-Limited Slip Differential) Z tych samych względów zastosowano sterowanie na obie osie (koła skrętne z przodu i z tyłu)
Tylny komponent układu kierowniczego jest mechanicznie mechanicznie sprzęgnięty za pomocą drążka z przednim układem kierowniczym. Konstrukcja umożliwia szybką regulację, w zależności od konfiguracji toru.
Dacia Duster Competition Car – Dane techniczne
Nadwozie:
z rur stalowych,
karoseria z kompozytu na osnowie z włokna szklanego
Zawieszenie: wahacze podwójne trójkątne
Silnik
Renault-Nissan Alliance VQ 30 (V6)
liczba cylindrów: 6
liczba zaworów: 24
pojemność skokowa: 2,987 cm3
średnica x skok tłoka: 93mm x 73.3mm
Moc maksymalna: 257kW EEC (350KM) przy 7,500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy: 360Nm EEC przy 5,500 obr./min.
wtrysk bezpośredni paliwa: NEO-Di
Skrzynia biegów:
sześciostopniowa, sekwencyjna firmy SADEV
napęd 4x4
Hamulce:
Przód: wentylowane tarczowe o średnicy 260 mm, stalowe
Tył: wentylowane tarczowe o średnicy 265 mm, stalowe
Koła:
obręcze: 5.5" x 16" ze stopu magnezowego
Opony: Continental Racing Contact 3
Wymiary:
Długość: 4001mm
Szerokość: 1,900mm
rozstaw kół przód/tył: 1690 mm
rozstaw osi: 2500 mm
generalnie, daje się dostrzec zainteresowanie, po wrzuceniuw googla frazy Andros Trophy wysypuje się duużo więcej linków niż np. w przypadku Skody Yeti/ przykład pierwszy z brzegu:
No i mamy pierwsze wyniki z Val Thorrens:
W sobotę "Profesor" i Duster zajeli drugie miejsce (gł. na skutek rozbicia vehiculu)
za ... Skodą Fabią
W niedzielę bezapelacyjnym zwycięzcą okazała sie Dacia.
Na razie na pierwszym miejscu jest zespół Skody.
więcej:
Alain Prost w Dacii Duster zaliczył kolejny udany weekend w zmaganiach w cyklu Trophee Andros. Tym razem Francuz zdobył łącznie 153 punkty i już tylko dwa oczka dzielą go od prowadzenia w klasyfikacji łącznej!
W sobotnim finale Prost był drugi, ale stracił sześć punktów do zwycięzcy i lidera klasyfikacji generalnej, Jeana-Philippe Dayrauta w Škodzie. Przewaga Dayrauta wzrosła w efekcie do 10 punktów, ale na szczęście w każdy weekend są dwa finały. Pamiętamy przecież, że przed tygodniem Prost w niedzielę wygrał i odzyskał trochę punktów.
Podobnie było i tym razem - w niedzielnym wyścigu nie było mocnych na Alaina, któremu tor w Andorze najwyraźniej się podoba Prost wygrał, a co ważniejsze - Dayraut był dopiero szósty. W efekcie ośmiopunktowa przewaga byłego mistrza świata F1 sprawiła, że do objęcia pozycji lidera klasyfikacji łącznej cyklu brakuje Prostowi tylko dwóch oczek.
Nie wiem, czy uważacie, że debiut wypadł słabo, czy boli przegrana z "Fabiozą" d: ale ponieważ w efekcie nikt się nie kwapi, to chociaż "sport" <; motorowy mało mnie interesuje, z kronikarskiego obowiązku wypada jednak podać wyniki:
- Alain Prost w Dacii Duster 3.0 V6 zajął w zawodach Trophée Andros w sezonie 2009/2010 drugie miejsce. Pierwszy był Jean-Philippe Dayraut, kierujący Skodą Fabią.
Ciekawe jakby to weszło do seryjnej produkcji ile by musiało kosztować :) Na razie najszybsza wersja Dustera ma 109 KM... ale podobno do dizelków można dać chip-a. Po chiptuningu Dacia Duster ma trochę więcej mocy :)
Ta wersja wyścigowa ma tyle wspólnego z seryjnym co fabioza
Nadwozie z kompozytów,...hmmm ten sam silnik układ jezdny + kompozytowa buda Sajreny bosto i
Chociaż... konsylium które oglądało mojego DD stwierdziło że:
1. Obniżyć zawieszenie o 50 mm
2. 1.9 dCi 130 KM i jest hit.
Nie wiem, ja mam inne gusta, jak zwykle, czyli ogony na pozomie "3σ"
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-01-25, 18:35, w całości zmieniany 1 raz
Gość
Wysłany: 2011-04-30, 22:44
piotrres napisał/a:
Chociaż... konsylium które oglądało mojego DD stwierdziło że:
1. Obniżyć zawieszenie o 50 mm
2. 1.9 dCi 130 KM i jest hit.
Dokładnie tak. To jest sportowa Dacia Duster na nasze warunki gdzie benzyna po 5 zł... a zarobki szkoda gadać :(
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum