kolor zielony ale po rozgrzaniu zmini na taki jak w loganie zoltawo-pomaranczowy. to koncentrat natomiast aso mowi ze mozna lac w takiej postaci choc ja bym polecal rozcienczyc 1-1 bo sam koncentrat moze ale nei musi powodowa awarje pompy wody...
Rzeczywiście pytałem doświadczonego mechanika i też radził rozcieńczyć.
Czy ten płyn nalezy wymieniac co jakis czas (co ile?) czy wystarczy uzupełniać ?
Czy samodzielnej wymianie płynu może sprostać laik samochodowy ?
Czy podana cena płynu to cena serwisu czy sklepowa ?
Mnie w ASO mówili, że jak uzupełniają to leją koncentrat. Ja tę porcję o którą uzupełniałem rozcieńczyłem 50:50 wodą destylowaną do celów medycznych (żonie się przeterminowała, więc ją tak zutylizowałem ) i jak dotąd wszystko OK
Wiecie może, co oni tam leją za płyn chłodzący, bo od lata nie dolewałem nic, a wiadomo, w lecie paruje płyn i trochę przydałoby się dolać, bo dawno nie zaglądałem, do mojej w paszczę. Teraz jest tak ze 4-5cm powyżej min, ale chciałbym trochę dolać. Ale jak odkręciłem korek, to ten płyn ma jakiś taki dziwny kolor, jakiś taki nijaki, bo normlany ze sklepu borygo, albo inny jest, czerwony, lub zielony.
Więc sie zastanawiam co oni tam leją.
Będzie tam można dolać zielonego lub czerwonego, bo z tego co pamiętam, to nie powinno się łączyć, jednego koloru z drugim.
teoretycznie powinien być GLACEOL RX (typ D), z tym, że to jest koncentrat! Na opakowaniu oczywiście powinno być podane w jakich proporcjach rozcieńczyć. Koszt 1 litra to około 26 zł (wynik googlowania).
Ostatnio zmieniony przez wox 2008-11-19, 18:58, w całości zmieniany 1 raz
O takim to nie słyszałem .
Ale zanjąc przebiegłośc producentów, to albo podjechać jutro do serwisu i kupić literek u nich odpowiedniego, albo spuścić stary i zalać nowy ogólnie na rynku dostępny.
Więc trzeba będzie kupić jutro w sklepiku u dealera, bo nie będę na zimę spuszczał płynu, tymbardziej że chciałbym tylko kapkę dolać.
Tą samą taktykę stosuje, citroen i peugeot z olejami. Stosuje oleje total, których oczywiście w sklepach nie da się kupić, jedynie w serwisach firmowych. A najdziwniejsze jest to, że renault stosuje oleje ELF, a one są produktem koncernu TOTAL, a można je kupić wszędzie.
Ostatnio zmieniony przez waski 2008-11-19, 19:00, w całości zmieniany 1 raz
Tak zrobię, podjadę do serwisu i kupię, literek i doleję. A na wiosnę, spuszczę stary i zaleję świeże borygo, albo dynagel. Bo 4 lata to wystarczająco jak na płyn chłodzący.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-11-19, 19:03
Ważne aby był to płyn na bazie glikolu etylenowego.
Np. płyn Preston, można takie płyny mieszać dowolnie z innymi.
Szkoda zlewać obecnego, kup płyn który w składzie ma glikol etylenowy i dolej do układu chłodzenia.
jackthenight jesteś pewny że prestona mozna mieszać, z innymi. Bo tak się składa że w moim pobliskim kochanym realu , mają prestona. A z tego co wiem, to znany amerykański producent.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-11-19, 19:07
waski napisał/a:
jackthenight jesteś pewny że prestona mozna mieszać, z innymi. Bo tak się składa że w moim pobliskim kochanym realu , mają prestona. A z tego co wiem, to znany amerykański producent.
Cyt. "Dodatkowo Płyn do chłodnic Prestone może być bezproblemowo mieszany z każdym innym płynem (na bazie glikolu etylenowego) nie zmieniając jego właściwości ochronnych i koloru."
Ok. dzięki wielkie, za drobną pomoc. W sumie nie zakładałbym takiego tematu, ale zdziwiłem się innym kolorem płynu, niż tym, który jest dostępny, na rynku.
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-06-11, 13:36
a ja mam pytanko, ostatnio miałem wymienianą pompę wody i rozrządzik.
Dzisiaj zaglądam do auta i nie mogłem uwierzyć ale płynu chłodzącego mam na kresce minimum !!!!!
Czy to normalne ?? Wyparował czy nie wlali tyle ile trzeba ??? Czy coś jeszcze innego, zbiorniczek mam trochę "obrzygany" tak jakby z pod korka wyciekało ale czy to możliwe? przecież to powinno być szczelne !!!
*****
odnośnie płynu preston, w myśl tego co piszecie, czyli mogę go bez obaw dolać do mojej draculi?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum