Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-07-10, 21:11
Płyn chłodzący / do chłodnicy
Autor Wiadomość
Ajry 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 19 Cze 2022
Posty: 42
Skąd: Z Krainy Deszczowców
  Wysłany: 2022-06-26, 21:00   Kolor płynu chłodzącego 1.5 dci

Poszukiwań używanej dacii ciąg dalszy...
1.5dci 90KM.
Wszystko w sumie git, ale zaciekawil mnie kolor płynu chłodzącego w zbiorniczku.
Czy koledzy macie tak samo, że warstwa 1cm grubości(może i mniej) z góry wydaje się zielona, natomiast poniżej już bardziej żółta lub pomarańczowa? Czy to normalne? Patrz: zdjecie.
Pozdrawiam.

signal-2022-06-26-21-04-14-446.jpg
Plik ściągnięto 67 raz(y) 183,64 KB

Ostatnio zmieniony przez Ajry 2022-06-26, 21:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
Hipolit 



Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2020
Posty: 122
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2022-06-27, 10:59   

Ajry, a nie była robiona dolewka płynu o innym kolorze?
_________________
Duster złapał wirusa. :)
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-06-27, 12:21   

Plastik ma rożną grubość ścianek zbiorniczka i stąd ten efekt.
 
Łukasz_M 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Blue dCi 95
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 363
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2022-06-27, 12:25   

Wsadź kij i zamieszaj. Jak zniknie to masz problem, tylko niewiem jaki bo można by się spodziewać że olej utworzy film na powierzchni plynu chłodniczego
Ostatnio zmieniony przez Łukasz_M 2022-06-27, 12:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
Ajry 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 19 Cze 2022
Posty: 42
Skąd: Z Krainy Deszczowców
Wysłany: 2022-06-27, 13:29   

Hipolit napisał/a:
Ajry, a nie była robiona dolewka płynu o innym kolorze?

DrOzda napisał/a:
Plastik ma rożną grubość ścianek zbiorniczka i stąd ten efekt.

Bralem pod uwagę właśnie obie te opcje, miałem nadzieję, że ktoś u siebie sprawdzi, żeby potwierdzić lub zaprzeczyć :mrgreen: więc ktokolwiek z 1.5 dCi ma chwilę czasu żeby spojrzeć u siebie, będę wdzięczny.
Samochód nieco stał i nie był jeżdżony parę miesięcy. Może się płyn tak śmiesznie rozwarstwia?
Łukasz_M, oleju nie zauważyłem, zerkając przez dziurę płyn wygląda na jednolity.
 
Hipolit 



Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2020
Posty: 122
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2022-06-27, 14:01   

Ajry, jak nie zapomnę to sprawdzę dziś wieczorem.
_________________
Duster złapał wirusa. :)
 
Lelupi 


Marka: Dacia
Model: Duster FL/ Ph.2
Silnik: 1,0/1.0
Rocznik: 2020/2021
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Paź 2021
Posty: 61
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-06-27, 14:05   

Nic nie kombinuj, nic nie mieszaj patykiem. :)
Wszystko całkowicie normalne, jest to płyn Glacerol typ D, ma kolor opalizujący zielono-żółty. Dokładnie taki jak pokazany na zdjęciu.
 
Łukasz_M 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Blue dCi 95
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 363
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2022-06-27, 14:29   

W sumie to też tak pomyślałem tylko w tekście nie było żadnej informacji co było sprawdzane, więc zmieszanie 'kijkiem w kontrolowanych warunkach ' wydało mi się konieczne;). a tak na temat rozważałbym również jakieś cienie lub coś bo kolor jest raczej zbliżony do bursztynowego widać to na podstawie tego zbiorniczka, na mocowaniu jest wyraźnie inny kolor niż na szczycie. Latarka w dłoń i świecić przez zbiornik. Płyn się nie rozwarstwia bo jest przeźroczysty, a zielony to tylko barwnik więc by się raczej nie rozdzielił na dwa kolory.
 
tomkasz 



Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4 T LPG
Rocznik: 2018
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 253
Skąd: małopolska
Wysłany: 2022-06-27, 14:40   

Ja też tak mam. Wystarczy odkręcić i spojrzeć na płyn od góry. U mnie jest jednolity i tylko na ściankach tak dziwnie wygląda.
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-06-28, 07:27   

Ajry napisał/a:
... więc ktokolwiek z 1.5 dCi ma chwilę czasu żeby spojrzeć u siebie, będę wdzięczny.
Nie mam co prawda dCi, ale zbiorniczek i płyn przecież są identyczne- potwierdzam, że patrząc pod takim kątem też w tym miejscu widzę różnicę kolorów, to jeszcze zależy też od oświetlenia. U mnie cały płyn wygląda na raczej zielony, ale jego część jest tak samo jaśniejsza. I widać to nawet tuż po zakończonej jeździe, więc kwestia "odstania się płynu" nie ma tu raczej nic do rzeczy.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-06-28, 07:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
Hipolit 



Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2020
Posty: 122
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2022-06-28, 08:46   

U mnie tak samo
_________________
Duster złapał wirusa. :)
 
Lelupi 


Marka: Dacia
Model: Duster FL/ Ph.2
Silnik: 1,0/1.0
Rocznik: 2020/2021
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Paź 2021
Posty: 61
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-06-28, 13:01   

Nic się nie rozwarstwia, barwa płynu opalizuje takich kolorach. Jedni twierdzą, że jest zielona, inni, że żółta, wszyscy mają rację.
Ostatnio zmieniony przez Lelupi 2022-06-28, 13:05, w całości zmieniany 3 razy  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2022-07-17, 10:22   

Przy mniej niż 8 000 przebiegu od salonu, w zbiorniczku płynu chłodzącego widać dno. Płyn wyparował/wyciekł, diabli wiedzą.
Dolewka pilnie potrzebna.
Czy żółty płyn chłodniczy w dusterze 999 można mieszać z czymś innym niż woda destylowana?

4-P1170512.JPG
Plik ściągnięto 14 raz(y) 78,41 KB

1-P1170509.JPG
Plik ściągnięto 13 raz(y) 96,83 KB

3-P1170511.JPG
Plik ściągnięto 13 raz(y) 82,36 KB

_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2022-07-17, 10:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-07-17, 11:18   

jan ostrzyca napisał/a:
Czy żółty płyn chłodniczy w dusterze 999 można mieszać z czymś innym niż woda destylowana?

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=265 - od czasów pierwszego logana nic się nie zmieniło: z dowolnym innym płynem chłodniczym opartym na glikolu etylenowym. Kolory to sprawa drugorzędna, służą tylko do tego, żeby było łatwiej stwierdzić "na oko" czy z płynem jest wszystko w porządku.

Ubytek też jest normalny i w dobrych ASO jak widać w zalinkowanym temacie dolewają za darmo...
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2022-07-19, 12:37   

laisar napisał/a:

Ubytek też jest normalny i w dobrych ASO jak widać w zalinkowanym temacie dolewają za darmo...


Ubytek płynu chłodniczego często jest oznaką awarii typy nieszczelność układu lub uszkodzenie uszczelki pod głowicą. W wariancie minimum ASO powinno chociaż obejrzeć wóz, czy coś nie cieknie w komorze silnika. Nie pamiętam żebym dolewał płynu chłodzącego z innych przyczyn. ASO Carrara w LU proponuje dolać sobie płynu we własnym zakresie.
Obsługa Dacia jak widać trzyma dawny mocny poziom na 3 minus.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
Jarekf3d 


Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: 1.0 tce
Dołączył: 28 Mar 2022
Posty: 112
Skąd: Waw
Wysłany: 2022-07-19, 18:34   

jan ostrzyca napisał/a:
laisar napisał/a:

Ubytek też jest normalny i w dobrych ASO jak widać w zalinkowanym temacie dolewają za darmo...


Ubytek płynu chłodniczego często jest oznaką awarii typy nieszczelność układu lub uszkodzenie uszczelki pod głowicą. W wariancie minimum ASO powinno chociaż obejrzeć wóz, czy coś nie cieknie w komorze silnika. Nie pamiętam żebym dolewał płynu chłodzącego z innych przyczyn. ASO Carrara w LU proponuje dolać sobie płynu we własnym zakresie.
Obsługa Dacia jak widać trzyma dawny mocny poziom na 3 minus.


Właśnie powinni chociaż obejrzeć auto i sprawdzić wycieki. Hmm czemu niby tak jest że w nowym samochodzie ubytek płynu chłodniczego może być normą ?
Co powiecie na to
https://www.youtube.com/watch?v=7Ct5tZhIQmM
W skrócie należy kontrolować stan oleju płynu chłodniczego w joggerze bo może to być wada fabryczna :D
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2022-07-19, 18:54   

Tu wychodzi typowe dla ASO Dacii podejście do klienta. Zasadniczo nie widzą tego co widzi klient, jeśli już stwierdzą awarię starają się ją lekceważyć lub obarczyć klienta odpowiedzialnością za uszkodzenie, nic nie dają na piśmie, usunięcie awarii na gwarancji to męka. Wiem, bo ćwiczyłem to już na dwóch poprzednich samochodach.

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=197
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-07-19, 19:01   

jan ostrzyca napisał/a:
Ubytek płynu chłodniczego często jest oznaką awarii

Zasadniczo tak, ale w nowo odebranym aucie niekoniecznie - bardzo wiele osób zgłasza taki ubytek i po pierwszym uzupełnieniu potem już nie odnotowuje dalszego zmniejszania się poziomu. Wygląda po prostu na to, że fabryka zbyt krótko odpowietrza układ po zalaniu...

Awaria oczywiście też zawsze może się zdarzyć, więc lepiej to sprawdzić, ale skoro wiele osób zgłasza te same objawy bez dalszych konsekwencji, to raczej nie ma powodu do paniki. Uzupełnić i obserwować.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2022-07-19, 19:07   

laisar napisał/a:
Uzupełnić i obserwować.


Nikt z ASO nawet nie podszedł do auta. Znaczny ubytek płynu może spowodować zapowietrzenie układu. Weszło ok. 600 ml. (trzy szklanki do herbaty). Przy takiej dolewce trzeba by układ odpowietrzyć. Edycja: do banki do pozycji max weszło ok. 800 ml. płynu, właśnie zmierzyłem.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2022-07-19, 19:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-07-19, 20:49   

jan ostrzyca napisał/a:
trzeba by układ odpowietrzyć

Odpowietrzniki są przewodach idących do nagrzewnicy, ale służą tylko do wstępnego odpowietrzania przy napełnianiu układu. Procedurę dokańcza się za pomocą uruchomienia silnika. Wszytko opisane w zalinkowanym wcześniej temacie.
 
HaRRy80 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 Tce LPG
Dołączył: 08 Lip 2022
Posty: 26
Skąd: Tychy
Wysłany: 2022-09-02, 18:22   Płyn chłodniczy

Witam.
Dziś po ponad miesiącu użytkowania Dustera postanowiłem sprawdzić co tam u niego pod maską. Stan oleju na bagnecie w porządku płyn hamulcowy też ok ale zaniepokoił mnie poziom płynu chłodniczego. Jest go na dnie zbiorniczka wyrównawczego tak około 1cm poniżej stanu minimum :( Przy odbiorze z salonu był on na wysokości tego łączenia zbiorniczka wiec ubytek spory. Pytanie moje takie czy to normalne przy nowym aucie ? Dolać i się nie martwić czy to kolejny powód do zmartwień? (ledwo co się ze ściąganiem Dustera zmagałem). Jest to zielony płyn - glaceol RX type D. Wiecie może czy jest on dostępny po marketach czy chociażby stacjach benzynowych? W poprzednich samochodach zawsze miałem ten czerwony-różowy i w sumie nigdy nie zwróciłem uwagi czy taki zielony stoi sobie obok na półce sklepowej.
I jeśli mam dolać to szukać tego od Renault czy jakikolwiek w tym kolorze?
 
tomekptk 


Marka: Dacia
Model: Duster f.2 4x4
Silnik: TCe 150
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Paź 2014
Posty: 56
Skąd: OK, DKL
Wysłany: 2022-09-02, 18:41   

Miałem to samo. Po kilkuset kilometrach ubyło płynu. Ale to chyba normalne w nowym aucie. Wyrównują się jakieś "zapowietrzenia". To samo też zwykle dzieje się po jego wymianie. Dolałem oryginalnego płynu, który miałem jeszcze po poprzednim Dusterze. Teraz po 2500 km już bez ubytku. Kupowałem go w ASO, 1 litr na dolewki. W marketach raczej go nie ma. Nie używałbym jakiś zamienników w nowym aucie.
_________________

Ostatnio zmieniony przez tomekptk 2022-09-02, 18:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
HaRRy80 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 Tce LPG
Dołączył: 08 Lip 2022
Posty: 26
Skąd: Tychy
Wysłany: 2022-09-02, 18:57   

tomekptk napisał/a:
Miałem to samo. Po kilkuset kilometrach ubyło płynu. Ale to chyba normalne w nowym aucie. Wyrównują się jakieś "zapowietrzenia". To samo też zwykle dzieje się po jego wymianie. Dolałem oryginalnego płynu, który miałem jeszcze po poprzednim Dusterze. Teraz po 2500 km już bez ubytku. Kupowałem go w ASO, 1 litr na dolewki. W marketach raczej go nie ma. Nie używałbym jakiś zamienników w nowym aucie.

Dzięki za szybką odpowiedź . A jak myślisz bezpiecznie będzie tak przelatać likend z takim poziomem płynu? I cholera po necie czytam że zielony ale na moje oko to żółty .
Tak to wygląda u mnie na zimnym silniku:
https://zapodaj.net/ca8957947074a.jpg.html
 
imć 


Marka: daćka
Model: sandero III stepway
Silnik: 1.0 12V TCe 100 KM LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Sie 2021
Posty: 80
Skąd: stolyca
Wysłany: 2022-09-02, 20:03   

Dla mnie to niezbyt normalne. W żadnym nowym aucie nie musiałem uzupełniać płynu. Jedynie po wymianie rozrządu się zdarzyło raz czy dwa. Nie bagatelizowałbym i uzupełnił jak najszybciej. Co jest w 1.0 TCe? Glaceol RX type D? Manual jest do dópy w Reno/Daciach, bo nie podaje info o plynach użytych oraz co robić w przypadku nagłej potrzeby uzupełnienia. Ktoś się orientuję czy dolanie wody destylowanej i późniejsze uzupełnienie koncentratem do proporcji 50:50 jest koszerne?
 
tomekptk 


Marka: Dacia
Model: Duster f.2 4x4
Silnik: TCe 150
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Paź 2014
Posty: 56
Skąd: OK, DKL
Wysłany: 2022-09-02, 20:05   

HaRRy80 napisał/a:
[...] A jak myślisz bezpiecznie będzie tak przelatać likend z takim poziomem płynu? I cholera po necie czytam że zielony ale na moje oko to żółty .
Tak to wygląda u mnie na zimnym silniku:
https://zapodaj.net/ca8957947074a.jpg.html


Tak to wygląda, bardziej żółty, chociaż może z nutką zielonego ;-) . Przy takim niskim poziomie bym jednak uzupełnił i obserwował. Ale dopóki nie masz dolewki zaznacz sobie na zbiorniku aktualny poziom i często go kontroluj.
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne