Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2010-07-07, 22:40
Dacia Masina Modificata :D
Autor Wiadomość
UniculTLX 



Marka: Dacia
Model: 1310 TLX
Silnik: 1.6
Rocznik: 1990
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 130
Skąd: Kraków
  Wysłany: 2009-12-25, 00:12   Dacia Masina Modificata :D

Witam Wszystkich :mrgreen:

W dziale powitań obiecałem fotki, tak też obietnicy dotrzymuję i zarazem przedstawiam Wam jeden z moich samochodów jakim jest Dacia 1310 z 1990 roku (najgorszy rocznik), inna, niż wszystkie :-D Historia samochodu jest bardzo długa i troche by zajęło opisanie wszystkiego, ale w rodzinie wóz od nowości. Podstawowe modyfikacje to silnik z Dacii Novej GTI, przerobiony na podwójny gaźnik. Napęd przenoszony na koła przez skrzynię pięciobiegową, wóz nieco bardziej stabilny dzięki utwardzonemu zawieszeniu (dacia kombi), bo każda Daćka serii 1300 zachowuje się jak dobre łóżko wodne ;-) , opony kleber viaxer, w trakcie różnych kombinacji układ chłodzenia. Z zewnątrz niemal seryjny wygląd (lubimy ciche zapierniczatory :-D ). Myślę, że tyle starczy na tą chwilę, ażeby nie zanudzać :-P . A tak wóz się prezentuje:

http://img208.imageshack....dscf1582ky7.jpg

Reszta zdjęć niebawem, bo już późnawo się robi ;-)

z dawnych czasów...


i obecnie


[ Komentarz dodany przez: KaS602: 2009-12-25, 12:49 ]
Link poprawiony.
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-12-25, 12:53, w całości zmieniany 3 razy  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2009-12-25, 12:18   

No gratulacje prezentuje się super.
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-12-25, 13:57   

Ech, wspomnień czar :-D , 1991r-zakup fabrycznie nowej 1310 TLX /silnik 1,4, 5-cio biegowa/ . Sprzedaż 2005r, nadal jezdzi !. Taki sam kolor/biały/. Pozdrawiam

Mam jeszcze łożyska piast przednich.Mogę przekazać :mrgreen:
 
Dacia1310p 


Marka: Dacia
Model: 1310p
Silnik: 1,3 Benzyna + LPG
Rocznik: 18.07.1983
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 198
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-12-25, 23:14   

A gdzie widziałeś moją piękność? Skrzyni 5 jeszcze nie mam bo nie mam czasu ją założyć. Odnośnie TLXa fajnie ci to musi chodzić z silnikiem od GTI jak moja na benzynie (silnik 1.3) to istny wariat :mrgreen:
_________________
http://www.metacafe.com/w...or_ali_tirmasi/
POLECAM !!!!
http://www.youtube.com/watch?v=e8GtpL0Ly5Y
 
UniculTLX 



Marka: Dacia
Model: 1310 TLX
Silnik: 1.6
Rocznik: 1990
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 130
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-12-26, 08:22   

Raz na Bora-Komorowskiego, a tak to często widuję Twoją Dacie na przeciwko Muzeum Narodowego przy Alejach :-P

Co do osiągów, na starym silniku rozpędzenie się do stówki było wyczynem... maksymalnie szła 130 - teraz - rozpędza się cudownie, jak się depnie przy 120 to wgniata w fotel :mrgreen: . Pozostaje pytanie o ile licznik przekłamuje, bo z kolei licząc po obrotach silnika wychodzi na to, że zaniża prędkość.

Odnośnie skrzyni 5tki - do zamontowania trzeba imieć nną podporę skrzyni i łącznik między skrzynią a lewarkiem.

I jeszcze z wrażeń z jazdy dacionem:
Miny wyprzedzonych - bezcenne :mrgreen:
 
tombh 



Marka: Dacia Opel
Model: 1310p Astra
Silnik: 1,3 1,7td isuzu
Rocznik: 1983/1984 1997
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 34
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2009-12-26, 16:10   

Pełen szacuneczek. Choć moja lalka ma silniczek fabryczny 1,3 to powiem, że nie raz widzę zdziwione miny wyprzedzanych chłopaczków w "nemieckich" wozach ;)
Jeszcze raz moje uznanie
_________________
Tomasz
 
Szejk 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: 1310 tle
Silnik: 1300
Rocznik: 1990
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 6
Skąd: Myślenice
  Wysłany: 2009-12-27, 12:48   

Ładne osiągi. Auto ma potencjał. O ile się nie mylę to masz filmik z nią na YouTube :-D
 
UniculTLX 



Marka: Dacia
Model: 1310 TLX
Silnik: 1.6
Rocznik: 1990
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 130
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-12-27, 13:40   

Tak tak, zgadza się :-D ale tamten filmik to był troche spontan, dlatego jazda autobahnem nagrana nokią, a ponadto jeszcze na starych kołach i ze starym gaźnikiem. To były w sumie pierwsze jazdy po zmianie motoru. Teraz jest "nieco" inaczej :-D
_________________
Dacia 1310 TLX swap 1.6 :D
Skoda 110L '76
Skoda 120GLS vel Tinky Winky '80
BA3 Lada 2106 1500s '81
 
Pereira 


Marka: Renault, Ford, Mercedes, Fiat...
Model: 17 tl
Silnik: 1,6
Rocznik: 1975
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 17
Skąd: Poddębice
Wysłany: 2009-12-28, 22:17   Re: Dacia Masina Modificata :D

UniculTLX napisał/a:
Podstawowe modyfikacje to silnik z Dacii Novej GTI, przerobiony na podwójny gaźnik.

Mógłbyś napisać jaki założyłeś gaźnik? Pojedynczy dwugardzielowy czy dwa np. Weber 40?
Ostatnio zmieniony przez Pereira 2009-12-28, 22:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
UniculTLX 



Marka: Dacia
Model: 1310 TLX
Silnik: 1.6
Rocznik: 1990
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 130
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-12-28, 22:38   

Gaźnik pojedynczy dwugardzielowy prosto z R12 TS. W 12 chodziło to z silnikiem 1.3, ale w sumie wystarcza do motoru z Novej :-D Trafił mi się w zestawie z kolektorami, także załozyłem sobie cały komplet. Zastanawiałem się nad montażem 2 gaźników, ale to troche by było roboty, także zostałem w tym zestawieniu.

Tak sie zastanawiam, czy kolektor ssący w r17 jest taki sam jak w r12? Wydaje mi sie, że to samo, ale pewności nie mam.
_________________
Dacia 1310 TLX swap 1.6 :D
Skoda 110L '76
Skoda 120GLS vel Tinky Winky '80
BA3 Lada 2106 1500s '81
 
Pereira 


Marka: Renault, Ford, Mercedes, Fiat...
Model: 17 tl
Silnik: 1,6
Rocznik: 1975
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 17
Skąd: Poddębice
Wysłany: 2009-12-29, 12:16   

Wydaje mi się że kolektory silnika 1,3 są w obu autach takie same.
Odnośnie podwójnych gaźników: planuję takie założyć do Fiata 127 mk1 z 1974r. Wyrzuciłem z niego silnik 903 i wstawiłem 1300 z mk3 Sport. Ten silnik ma w serii 75 KM, po założeniu wałka CatCams i modach głowicy wraz ze wspomnianymi gaźnikami 40 spodziewam się przekroczyć 100 KM. Tak twierdzą znajomi którzy robią takie rzeczy. Hamownia pokaże czy tak będzie :roll:
 
Szejk 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: 1310 tle
Silnik: 1300
Rocznik: 1990
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 6
Skąd: Myślenice
Wysłany: 2009-12-30, 13:34   

Najlepiej by było zainstalować silnik od wersji Gordini tylko że jest nie do zdobycia . Już do renault 12 ciężko zdobyć części.
 
Szejk 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: 1310 tle
Silnik: 1300
Rocznik: 1990
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 6
Skąd: Myślenice
Wysłany: 2009-12-30, 14:15   

Jak zamontowałeś silnik- poprzecznie czy wzdłużnie ?
 
UniculTLX 



Marka: Dacia
Model: 1310 TLX
Silnik: 1.6
Rocznik: 1990
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 130
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-12-30, 20:29   

Pereira, ciekawy pomysł z tym 127 (akurat z fiatem 127 nigdy nie miałem do czynienia, ale wóz fajny i niecodzienny). Rzeczywiście, w głowicy drzemie potencjał, także w połączeniu z gaźnikami te 100 koni jest wykonalne :-D

Szejk, silnik u mnie jest wzdłużnie, w novej był montowany poprzecznie. Co do gordini... nawet gdyby taki motor znaleźć, to wydaje mi się, że bardziej by mu pasowała praca w replice r12 gordini niż w dacii :-P
_________________
Dacia 1310 TLX swap 1.6 :D
Skoda 110L '76
Skoda 120GLS vel Tinky Winky '80
BA3 Lada 2106 1500s '81
 
Pereira 


Marka: Renault, Ford, Mercedes, Fiat...
Model: 17 tl
Silnik: 1,6
Rocznik: 1975
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 17
Skąd: Poddębice
Wysłany: 2009-12-30, 23:15   

UniculTLX, poddaję Ci pod rozwagę temat podwójnych gaźników, choć raczej mniejszej średnicy niż 40. Jeśli udałoby Ci się zdobyć w rozsądnych pieniądzach dwa podwójne Webery DCOE lub podobne to warto wyżeźbić pod nie kolektor. Ja mam to szczęście, że mój kumpel zrobi mi to w naprawdę niewielkich pieniądzach, tak po koleżeńsku. Oczywiście ich regulacja jest później konieczna, ale efekt wart grzechu :mrgreen:
 
UniculTLX 



Marka: Dacia
Model: 1310 TLX
Silnik: 1.6
Rocznik: 1990
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 130
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-12-31, 09:59   

Hmm pomyślimy :-D Renault gordini miało 2 podwójne gaźniki z silnikiem 1.6 i wiadomo, jak jeździło. Kuszące toto jest :mrgreen: Muszę sie zorientować, jak wygląda sprawa z dorobieniem takiego kolektora :-P
_________________
Dacia 1310 TLX swap 1.6 :D
Skoda 110L '76
Skoda 120GLS vel Tinky Winky '80
BA3 Lada 2106 1500s '81
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2010-01-02, 23:00   

Zastanawia mnie koledzy ta aukcja na allegro:
http://www.allegro.pl/ite...6_18_fuego.html

Jeśli był montowany silniczek 1.6 do R12 to ciekawe jakiej mocy i czy były jakieś wersje np. sport. A może przeszczep z jakiegoś Fuego.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2010-01-02, 23:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
Dacia1310p 


Marka: Dacia
Model: 1310p
Silnik: 1,3 Benzyna + LPG
Rocznik: 18.07.1983
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 198
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-01-03, 13:26   

Ze sportowych Daciek znane mi są tylko Renault 12 Gordini (116 KM) i Dacia 1410 Sport (chyba 1.4)
_________________
http://www.metacafe.com/w...or_ali_tirmasi/
POLECAM !!!!
http://www.youtube.com/watch?v=e8GtpL0Ly5Y
 
Pereira 


Marka: Renault, Ford, Mercedes, Fiat...
Model: 17 tl
Silnik: 1,6
Rocznik: 1975
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 17
Skąd: Poddębice
Wysłany: 2010-01-04, 00:46   

Dość słabo znam historię R12, ale poza Gordini o którym pisał kolega Dacia 1310p nie słyszałem o innym 1,6 w tym modelu.
Przeszczep z Fuego wydaje mi się bardzo łatwy w realizacji, o czym zresztą pisałem w innym temacie. Jest jednak problem w zdobyciu takiego silnika w dobrym stanie i rozsądnej cenie.
Poza tym konieczne byłyby modyfikacje zawieszenia i oczywiście hamulców.
Jednak dla chcącego nic trudnego ;-)
Ale są oczywiście inne alternatywy.
Ostatnio zmieniony przez Pereira 2010-01-04, 00:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
UniculTLX 



Marka: Dacia
Model: 1310 TLX
Silnik: 1.6
Rocznik: 1990
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 130
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-01-04, 20:31   

Gdzieś czytałem, że w Renault Gordini występowały dwie wersje silnika 1.6, poza tym były również typowe rajdówki R12, któreto goniły się np z Porsche... Za to do dacii dobrze by było zamontować jakąś sensowną skrzynię biegów, ze względu na to, że różnica obrotów silnika między 4 a 5 biegiem to jakieś 300rot/min.

Silnik z Fuego (podobnie jak i całe Fuego) rzeczywiście ciężko teraz znaleźć... a jeszcze pare lat temu widywało się te wozy.
_________________
Dacia 1310 TLX swap 1.6 :D
Skoda 110L '76
Skoda 120GLS vel Tinky Winky '80
BA3 Lada 2106 1500s '81
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2010-01-08, 16:15   

Chyba koledzy o takim silniczku myślicie do swojej daćki jak na fotce.

268.jpg
Plik ściągnięto 494 raz(y) 69,24 KB

Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2010-01-08, 16:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
Pająk 
Zielony listek


Marka: ford,renault,toyota
Model: capri taunus escort tranist, dauphine,starlet
Silnik: 1.0-2.0
Rocznik: 1959-1981
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-13, 21:14   

A ten drugi 1.6 z gordini to taki jak na mojej fotce.
Ja też polecam 2 podwójne gaźniki, naprawdę robią robote, no chyba że walczysz ze spalaniem to odpuść temat :)
Kolektor da się dorobić a czasami gdzieś na świecie można dokupić gotowy jak się dobrze poszpera. Nie zdziwił bym się gdyby gdzieś w Rumuni czy Francji robili do 1.3 takie kolektory.
Obecnie czekam na kolektor pod poziomaki do starej toyoty który leci z Australii.

A0519.jpg
Plik ściągnięto 437 raz(y) 144,51 KB

 
UniculTLX 



Marka: Dacia
Model: 1310 TLX
Silnik: 1.6
Rocznik: 1990
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 130
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-02-14, 02:42   

No mój silnik jednak zewnętrznie praktycznie niczym się nie różni od 1.3. No i ten jeden gaźnik sobie siedzi puki co. W sumie daje rade, ale dwa gaźniki by już ładnie woza porwały :mrgreen: zobaczymy, narazie dacia siedzi w garażu i tylko co jakiś czas jest przepalana :-) a dalsze modzenie (łącznie z lakierowaniem całości od początku) na wiosnę.
_________________
Dacia 1310 TLX swap 1.6 :D
Skoda 110L '76
Skoda 120GLS vel Tinky Winky '80
BA3 Lada 2106 1500s '81
 
Pereira 


Marka: Renault, Ford, Mercedes, Fiat...
Model: 17 tl
Silnik: 1,6
Rocznik: 1975
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 17
Skąd: Poddębice
Wysłany: 2010-03-09, 22:47   

Kolego Pająk, to Ty jesteś ten Pająk od Capri?
A podwójne gaźniki warto połączyć z innymi modami. Najbliższa eliminacja YTP już tydzień po Wielkanocy, więc nie zdążę raczej założyć takiego zestawu do mojego Fiata 127. Dobrze będzie jak autko wyjedzie z warsztatu na tydzień przed świętami...
 
Pająk 
Zielony listek


Marka: ford,renault,toyota
Model: capri taunus escort tranist, dauphine,starlet
Silnik: 1.0-2.0
Rocznik: 1959-1981
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-16, 19:13   

tak jestem ten Pająk od capri :)
ja na YTP będę leciał starletą rwd właśnie na poziomych dellorto bo zdążył przyjść kolektorek z Australii.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne