Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Marcin
2008-01-16, 17:21
Dacia trochę historii
Autor Wiadomość
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2007-11-21, 10:57   Dacia trochę historii

Tekst jest tak gdzieś z przełomu 1999 i 2000 roku. Szukałem wyników sprzedaży Dacii w Polsce (nie ma jej w pierwszej 20), a znalazłem to...

NA KRYZYS - DACIA
Dacia chciałaby zwiększyć sprzedaż swoich samochodów na rynkach Europy Środkowo-wschodniej. Niestety, auta te jednak nie cieszą się już taką popularnością jak przed laty.
W czasach istnienia bloku wschodniego samochody Dacii sprzedawały się jak ciepłe bułeczki. Rumuńskie auta miały dobrą opinię głównie z uwagi na fakt, że produkowane były na licencji Renault. Największą popularność zdobyła sobie Dacia 1300 wytwarzana na bazie udanego Renault 12. W latach 90. załamanie systemu i kryzys gospodarczy spowodowały spadek produkcji i utratę tradycyjnych rynków zbytu w państwach byłego bloku, w tym również w Polsce. Przed fabryką stanęło widmo bankructwa. W 1998 roku zainteresowanie dawnym partnerem wyraziło Renault. Rok później francuski koncern za kwotę 270 mln dolarów został posiadaczem pakietu 51 proc. akcji Dacii, stając się de facto jej właścicielem. Na początek Francuzi wpłacili 50 mln dolarów, reszta kwoty przeznaczona będzie na inwestycje, w tym również na uruchomienie po roku 2003 produkcji zupełnie nowego modelu zaliczanego do segmentu samochodów małych. Z nim firma wiąże duże nadzieje, gdyż ma umożliwić jej wejście na rynki zachodnioeuropejskie. Auto ma być tanie - około 5 tys. euro, a roczna produkcja w zakładach w Pitesti ma sięgać nawet 200 tys. sztuk. Obecnie w fabrykach Dacii powstają modele z serii 1300 w wersjach sedan, kombi i pikap oraz najnowsza Nova 524, sprzedawane głównie na rynku macierzystym, choć niewielkie ilości wysyłane są na eksport.
Na polskim rynku Dacia pojawiła się po kilkuletniej nieobecności w 1995 roku. Wtedy były oferowane modele 1310 sedan i kombi, jednak bez większego powodzenia. Auta nie posiadały też katalizatorów, więc w następnym roku nie uzyskały już homologacji na nasz rynek i ich sprzedaż została wstrzymana. Firma Bowexim, która jest wyłącznym importerem tych samochodów i przedstawicielem handlowym Automobile Dacia SA w Polsce, jesienią '99 ponownie wprowadziła rumuńskie auta, już z homologacją, na nasz rynek. W ofercie znalazły się Dacia Nova 524, 1307 Double Cab i 1304 Pick-up. Nova to pięciodrzwiowy, pięcioosobowy liftback. Auto produkowane od 1996 roku ma klasyczną linię nadwozia. Wnętrze nie urzeka nowoczesnością, ale jest za to dość przestronne. Jakość materiałów wykończeniowych też raczej przeciętna. Bagażnik ma pojemność 240 l, a po rozłożeniu tylnego oparcia powiększa się do 520 l. W wyposażeniu standardowym znajdują się m.in. halogeny przecimwgielne, regulowana na wysokość kolumna kierownicy, zderzaki w kolorze nadwozia i lakier metalik. Nova napędzana jest benzynowym silnikiem z jednopunktowym wtryskiem o pojemności 1557 ccm, o mocy 72 KM. Pozwala on na jazdę z maksymalną prędkością 160 km/h i - jak zapewnia producent - jest ekonomiczny. Średnie zużycie paliwa w cyklu pozamiejskim wynosi 6 l /100 km, a w cyklu mieszanym 7,9 l/100 km. Napęd przenoszony jest na koła przednie przez manualną pięciobiegową skrzynię. Największym atutem Dacii jest cena. Za model Nova 524 GTI trzeba zapłacić 25 950 zł. 1307 Duble Cub i 1304 Pick-up to auta dostawcze na bazie modelu 1310. Pierwszym z 5-osobową kabiną można przewozić do 750 kg ładunku, drugim, z 2-osobową, już 1115 kg. Obydwie wersje napędzane są silnikiem 1557 ccm o mocy 72 KM. Ceny odpowiednio 26 840 zł i 26 600 zł. Wszystkie modele objęte są 18-miesięczną gwarancją mechaniczną bez limitu przebiegu. Od września '99 w sumie sprzedano około 200 sztuk Dacii. Sławomir Słomka, dyrektor Boweximu, liczy jednak na wzrost zainteresowania z uwagi na atrakcyjną cenę i stale poprawiającą się jakość - efekt nadzoru Renault po przejęciu rumuńskiej firmy. Obecnie na terenie Polski funkcjonuje około 30 punktów dilerskich i serwisowych. Na przyszły rok zapowiadane jest również wprowadzenie wersji 1310 kombi i zmodyfikowanej Novej 524.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne