Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2011-11-25, 08:23
Zardzewiałe bębny - czym i jak to pomalować
Autor Wiadomość
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-05, 13:44   

Tyle że da się to w miarę zrozumieć jak się zrobi tłumaczenie xx - EN. Tłumaczenia xx-PL są po prostu żałosne.
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-04-05, 14:30   

DrOzda,

Wszystkie automatyczne tłumaczenia są do kitu. Najlepiej znać dany język. Dla mnie najlepszy ubaw jęz. ang. jak Appendix tłumaczony jest jako wyrostek

Pozdrawiam
:-)
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-04-05, 14:47   

Koniu ja malowałem Hamerittem czarnym z połyskiem w spray-u. Nakładałem 4 warstwy z godzinnym odstępem czasu, czyli 1 warstwa, godzina przerwy, 2 warstwa, godzina przerwy itd.
Schnie to kilka godzin, a najlepiej pozwolić mu doschnąć przez nockę.
Przed malowaniem jeszcze drucianką na wiertarce oczyściłem ze starej farby i rdzy, odtłuściłem benzyną ekstrakcyjną i dopiero po tym malowałem.
_________________

 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-04-05, 15:22   

jackthenight napisał/a:
Koniu ja malowałem Hamerittem czarnym z połyskiem w spray-u. Nakładałem 4 warstwy z godzinnym odstępem czasu, czyli 1 warstwa, godzina przerwy, 2 warstwa, godzina przerwy itd.
Schnie to kilka godzin, a najlepiej pozwolić mu doschnąć przez nockę.
Przed malowaniem jeszcze drucianką na wiertarce oczyściłem ze starej farby i rdzy, odtłuściłem benzyną ekstrakcyjną i dopiero po tym malowałem.


Dzięki o to mi chodziło :-)
A kiedy to robiłeś, dobrze się trzyma i wygląda?
Może jeszcze to zostawię, ale widzę że w przyszłym roku to już obowiązkowo do malowania będzie ...
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2011-04-05, 15:58   

A ja przy wymianie opon zauważyłem rdzawe plamy na tylnych wahaczach i belce.
Ostatnio zmieniony przez Jarosław P 2011-04-05, 15:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-04-05, 16:15   

tak wygląda tylny wahacz i bęben hamulcowy w Dusterze po trzech miesiącach eksploatacji... :-(

DSCF1894 [640x480].JPG
Plik ściągnięto 339 raz(y) 95,47 KB

 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-04-05, 17:36   

koniu napisał/a:

A kiedy to robiłeś, dobrze się trzyma i wygląda?

Pierwszy raz robiłem to jakoś rok temu i wyglądało to teraz dobrze, a że w tamtym roku robiłem to w lekkim pośpiechu to dwa dni temu powtórzyłem, ale tym razem dokładnie.
Należy dokładnie oczyścić bęben i pomalować aż do otworów na śruby. Następnie należy dokładnie odtłuścić np. benzyną ekstrakcyjną. Odczekać parę minut i można zabierać się za malowanie.

Aha, jeszcze co 15 minut przekręcałem bębnem o 180 stopni, aby nie było zacieków - wiesz sprayem nakłada się fajnie ale trzeba mieć dużą wprawę - ja jej nie posiadam, więc nakładałem więcej warstw, cieńsze i co 15 minut kręciłem bębnem, aby usunąć zacieki gdyby miały powstać.
Jutro pstryknę zdjęcie to sobie zobaczysz jak ładnie teraz bębny błyszczą.

koniu napisał/a:

Może jeszcze to zostawię, ale widzę że w przyszłym roku to już obowiązkowo do malowania będzie ...

Ja już musiałem w poprzednim roku malować, bo jak stalówki z zimy zmieniłem na alufelgi, to dostałem szoku - piękna alufelga a w głębi widać zardzewiały bęben - cały urok alufelgi znikał - natomiast teraz po pomalowaniu jest rewelacja - wygląda teraz jakby co dopiero auto wyjechało z salonu. Nie cudowałem też z innymi kolorami, bo dla mnie czarny bęben bez rdzy jest wystarczająco ładny.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-04-05, 17:47, w całości zmieniany 3 razy  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-04-05, 18:32   

Kratylos napisał/a:
a mi 6 lat korozja zjada bebny i jakos zjesc nei moze - szybciej sie bebny same zuzyja


Ale to nie z tego powodu malowałem, bo wiadomo że rdza nie zje bębna - chodzi głównie o wygląd i to był powód malowania.
_________________

 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-04-05, 18:44   

No ja się bałem jak to będzie wyglądać jak zdejmę stalówki, ale nie było tak źle ;-) przetarłem i daje radę, choć są już rdzawe plamy, ale czerni na szczęście więcej 8-) Pytanie czy tarcze mogą zardzewieć? Czy to co widzę w autach sąsiadów i dzisiaj rano u mnie to tylko nacieki z piasty, które klocki zawsze wyczyszczą?
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-04-05, 20:18   

koniu napisał/a:
Pytanie czy tarcze mogą zardzewieć?

Mogą, ale to całkiem normalne.

koniu napisał/a:
które klocki zawsze wyczyszczą?

Dokładnie, klocki to wytrą.

Może wymieniałeś koła i za dużo nałożyłeś smaru miedziowego, który pod wpływem obrotu i siły odśrodkowej rozbryzgał się po feldze - może taki właśnie smar zauważyłeś ?
_________________

 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-04-05, 20:28   

Koła montuję u znajomego, zresztą teraz musiał mi założyć opony na nowe felgi i wyważyć. Smar to raczej nie był - cała tarcza była pokryta suchym rdzawym "proszkiem" z nacieku, tak jakby po wyschnięciu stróżki wody ... czyli przodu nie ma co ruszać i się nim przejmować?
Ostatnio zmieniony przez koniu 2011-04-05, 20:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-04-05, 21:11   

koniu napisał/a:
Ich spreche nicht Niederlanden :-P

Ik spreek niet Nederlands. :-P Jak sadze ;-)
O ile pamiętam (10 lat temu trochę uczyłem we Flandrii (gł w jezyku angielskim ) więc może być trochę inaczej)

Ale ad rem,
u mnie bębny, oryginalnie poczernione, po zimie pokryły się rudym nalotem.
Nb. podobnie miał kolega z Grand Scenic'iem
Ech,było brać stalofelgi...
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-04-05, 21:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2011-04-05, 21:50   

jackthenight napisał/a:
Kratylos napisał/a:
a mi 6 lat korozja zjada bebny i jakos zjesc nei moze - szybciej sie bebny same zuzyja


Ale to nie z tego powodu malowałem, bo wiadomo że rdza nie zje bębna - chodzi głównie o wygląd i to był powód malowania.

a zaciski kolega też malował czy zostawił srebrne moje sie tak niestety zasyfiły po zimie że do myć ich do srebra nie moge
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-04-05, 22:10   

Zacisków nie malowałem, ale pewnie można je domyć - bierzesz zmywacz do hamulców, szczotkę ryżową, jakąś pastę BHP z środkiem ściernym i jedziesz - na pewno zejdzie ten brud z zacisków.
Ja dwa dni temu alufelgi od wewnętrznej strony domyłem - użyłem do tego właśnie szczotki ryżowej, pasty bhp z środkiem ściernym i ten najgorszy brud również zszedł - niektórzy do tego używają jakiś specjalnych środków do mycia felg, mnie się udało szczotką i pastą - co prawda się trochę namachałem ale za to kilka kalorii się spaliło i na siłowni zaoszczędziło :)
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-04-05, 22:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
SARCO 


Marka: Peugeot / Dacia
Model: 306 / Duster
Silnik: 1,4 +LPG BRC / 1,6 16V +LPG STAG 400
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 113
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2011-04-07, 10:12   

http://allegro.pl/motip-l...1549575493.html
ja używałem lakieru tej firmy,ważne żeby lakier był odporny na wysokie temperatury,no i w moim seicento zrobiłem to zaraz po przyjechaniu z salonu,ważne jest żeby nie malować miejsca przylegania felgi do bębna (bicie),i na seicento przód tył potrzebowałem 2 puszki,im większa chropowatość powierzchni do malowania to tym lepiej trzeba oczyścić i odtłuścić i więcej warstw położyć.
_________________
W niektórych krajach ludzie zdejmują ze ścian portrety przywódców i wieszają oryginały...
8 Kompania Piechoty Górskiej - Grupa paramilitarna
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-04-08, 17:28   

SARCO napisał/a:
http://allegro.pl/motip-lakier-spray-do-zaciskow-bebnow-hamulcowych-i1549575493.html
ja używałem lakieru tej firmy,ważne żeby lakier był odporny na wysokie temperatury,no i w moim seicento zrobiłem to zaraz po przyjechaniu z salonu,ważne jest żeby nie malować miejsca przylegania felgi do bębna (bicie),i na seicento przód tył potrzebowałem 2 puszki,im większa chropowatość powierzchni do malowania to tym lepiej trzeba oczyścić i odtłuścić i więcej warstw położyć.


A jak zjedziesz wszystko szczotką, to przecież trzeba całość pomalować ... oczywiście nie mówię o jakiejś grubej warstwie czy naciekach ...

co do zacisków - nie wiem czy nie zaszkodzi, ale ostatnio przejechałem przednie kołpaki PLAKiem do lakierowanych felg - zeszło wszystko w kilka sekund.
 
waldi68671 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.5dci
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 10
Skąd: rzeszów
Wysłany: 2011-12-26, 15:14   rdzewiejące bębny hamulcowe

Witam mam pytanie zuważyłem rdzewiejące bębny hamulcowe w DUSTERZE co poradzić?
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2011-12-26, 15:24   

bębny są z żeliwa, a żeliwo rdzewieje - praw fizyki pan nie zmienisz :-P - a tak serio, jeśli ci to aż tak bardzo przeszkadza (bo dla auta z pewnością nie) - można oczyścić szczotką drucianą zewnętrzną powierzchnię bębnów i pociągnąć ją np srebrzanką, farbą hammerite (tą kładzie się bezpośrednio na rdzę) albo czymkolwiek innym - pamiętając jednak,aby dobrać specyfik odporny na wysoką temperaturę ;-)
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2011-12-26, 15:28, w całości zmieniany 2 razy  
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2011-12-26, 15:35   

Ja widziałem w aso nówki na placu i też pokryte nalotem bębny i piasty kół.

o tarczach nie wspomnę:)
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2011-12-26, 15:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2011-12-26, 17:53   

Postój kilka dni na dworze i też ci się zrobi na tarczach najpierw nalot rdzawy, a potem..... Po prostu ten materiał tak ma bez różnicy w jakiej marce.

Co do bębnów to jak wyżej piszą koledzy.
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2011-12-26, 18:10   

Ja też dokonałam tego strasznego odkrycia przy okazji zmiany opon na letnie :-P Bacznie więc przyglądnęłam się im (bębnom) przy zimowej wymianie opon - i po lecie były bez zarzutu. Wilgoć, deszcz, śnieg, niskie temperatury robią swoje...
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-12-26, 18:39   

waldi68671

Są farby w spraju specjalne na wysokie temperatury (kilka kolorów) można je dostać NORD AUTO koszt za puszkę około 35 PLN. Aby dobrze przygotować i pomalować wystarczy suchy garaż i około 2 dni. Wpierw nałożyć odrdzewiacz na noc i rano zmyć i wysuszyć bębny. Można użyć suszarki do włosów. Następnie położyć cienką warstwę i jak stwardnieje po około 4 godzinach (można użyć lampy z żarówką czerwoną SOLUX) wtedy czas się skróci do połowy. Następnie pomalować następną warstwę ale nie za dużo, żeby nie było zacieków. Po wyschnięciu (procedura jak wyżej), można założyć felgi i nie powinny już rdzewieć.

Ja zakonserwowałem w ten sposób razem z innymi rdzewiejącymi elementami. O czym piszę w http://www.daciaklub.pl/f...p=111417#111417
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2011-12-26, 19:28   

Żeliwo+zmiany temperatury+wilgoć+sól na drogach i rdza musi się pojawić na bębnach i na zaciskach. Na tarczach to samo - stal czy staliwo (cholera wie z czego je robią) zawiera żelazo, a to w takich warunkach zawsze rdzewieje. Bębny i zaciski można malować jeśli komuś spędza sen z powiek nieszkodliwa na zewnątrz warstwa rdzawych tlenków żelaza


napisze ;-) chriskb napisał/a:
Estetyka


Na ten temat "gentelmany" nie dyskutują ;-)
Edytuję śmiesznie cytując z następnego postu ale nie ma raczej sensu pisać kolejnego
Ostatnio zmieniony przez ajax 2011-12-27, 18:30, w całości zmieniany 3 razy  
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-12-26, 20:06   

ajax napisał/a:
jeśli komuś spędza sen z powiek nieszkodliwa na zewnątrz warstwa rdzawych tlenków żelaza


Estetyka
 
Maciej i Ola 


Marka: Dacia
Model: sandero
Silnik: 1,5dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 57
Skąd: łódź
Wysłany: 2011-12-26, 20:24   

http://www.daciaklub.pl/forum/download.php?id=4245
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne