Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2009-01-06, 10:24
Niefabryczna instalacja gazowa LPG
Autor Wiadomość
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-03-23, 22:39   

Ja mam BRC, na początku jest Ok, ale po jakimś czasie wymiana zużytych części nie należy to tanich.
Polecam STAG, typowy sprawdzony polski produkt znany w całej Polsce i nie tylko.... ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
luk006 



Marka: Dacia
Model: Lodgy 7os.
Silnik: 1,6 SCe 102 KM + LPG
Rocznik: 2017
Dołączył: 21 Sty 2017
Posty: 153
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2017-03-24, 08:40   

Ja mam u siebie w Skodzie - BRC Sequent 24.11. Przejechane 35 tysiecy i póki co wszystko ok. Ale trzeba przyznać, że w Wałbrzychu jest super spec od BRC i to w dużej mierze jego zasługa.
 
art 


Marka: Dacia
Model: Sandero/ Logan II
Silnik: 1.4 MPI + LPG lovato/ 1.5 dCi
Rocznik: 2010/ 2013
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 203
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-03-24, 09:46   

witon napisał/a:
mieliście styczność z instalacjami BRC?? Znajomy chce zamontować taką instalację w swojej dacii logan.


Nie wiem jak BRC ale mam Lovato Smart. Przebieg sandero zrobiony na tej instalacji to ok 125 000 km, jak do tej pory zero problemów. W samej instalacji nic nie wymieniłem (oprócz przewodu zjedzonego przez kunę) i nic nie naprawiłem. Na przeglądy zaglądam pomiędzy 15 000 a 20 000 km, koszt 100 zł (coś tam czyszczą i sprawdzają na komputerze).

Koszt instalacji parę lat temu: 2500 zł, mogło być taniej o jakieś 200 zł, gdybym nie zdecydował się na jakąś lepszą i szybszą listwę wtryskową, cokolwiek ona daje :D
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-03-24, 13:04   

instalacja jest nieważna , ważne kto zakłada
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 531
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2017-03-24, 21:52   

Mam dwa autka na tej instalacji Systemu zrobił już 110.000 tys. km, a Logana 60.000 tys km. W dusterze instalka ma już 5 lat ZERO PROBLEMÓW. Polecam
 
luk006 



Marka: Dacia
Model: Lodgy 7os.
Silnik: 1,6 SCe 102 KM + LPG
Rocznik: 2017
Dołączył: 21 Sty 2017
Posty: 153
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2017-03-25, 08:26   

Fruxo napisał/a:
instalacja jest nieważna , ważne kto zakłada

Święta prawda. Najlepszą instalację założy druciaż i nie będzie działało, tak jak powinno... Myślę, że trzeba się kierować przede wszystkim opinią zakładu, a dopiero później marką instalacji.
 
renaultuser 


Marka: Dacia
Model: Duster II PH2
Silnik: 1.0TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 58
Skąd: Piątek
Wysłany: 2017-05-02, 08:00   

damiaszek napisał/a:
kali jak zwykle jesteś w 1000% poprawny ;-) . Oczywiście że zamontowane ma być jak przewidział producent, a nie jak piszą na forach.


zamontowane ma być poprawnie, niekoniecznie jak przewidział to producent, wkrętki też często widzę w plastikowej części kolektora bo tak zaleca "producent" co jest oczywistą bzdurą.
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2017-08-28, 17:52   

Jak się sprawdza LPG w Sandero 1.2 D4F732? (przesiadka z 1.4 więc o mułowatości nie trzeba wspominać)
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-08-28, 18:07   

dobrze
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2017-08-28, 18:21   

Fruxo, izidzie wyregulować jałowe obroty bez drgań na zimnym i ciepłym silniku? Nie me problemów z przepustnicą?
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2017-08-28, 18:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-08-29, 07:43   

tosiek, instalację masz fabryczną czy dokładaną?
Jeśli dokładana to musi być dobrze zestrojona pod sondę AFR, inaczej nie ma sensu.
Jeżdżę już 3 lata i nawinąłem ponad 78 tys.km na LPG i jest OK.
Jeszcze raz powtarzam: instalacja musi być dobrze zestrojona przez KUMATEGO gazownika to nie powinno być żadnych problemów. Instalacja musi być DOPASOWANA do danego auta a nie odwrotnie. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2017-09-03, 15:57   

Nie mam jeszcze sandero 2 ale poluję.

Zakładał ktoś gaz niefabryczny do 0.9? Jak się sprawuje w 3 cylindrowcu? (tam nie ma wtrysku bezpośredniego?)
Jest koło dwumasowe?
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2017-09-03, 16:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-03, 16:55   

Nie ma wtrysku bezpośredniego i dwumasy też nie ma :-) .
 
mareckimarekk 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Gru 2015
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-25, 15:05   

DrOzda napisał/a:
To tak prosty silnik że trudno spartolić go złą instalacją ale ... :)
Musisz tylko pamiętać o częstej regulacji zaworów (w zasadzie warto to robić przy każdej wymianie filtrów LPG)


Trochę odkopuję.. Ile może kosztować taka regulacja? Dla przypomnienia chodzi o silnik 1.6 8V oznaczenie K7M. Na Internecie widziałem nawet jakiś DIY tutorial ale wolałbym zlecić to komuś.

Mówimy o wydatku rzędu 100-150pln czy może 300-400?

Dzięki
Marek
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-09-25, 18:16   

ASO 350 zł a prywatny mechanik 100 zł.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
mareckimarekk 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Gru 2015
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-26, 11:06   

route2000, dziękuję za odpowiedź.
 
gala 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,2 16v
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 14 Lip 2017
Posty: 14
Skąd: krk
Wysłany: 2017-09-26, 16:37   

Mam możliwość kupna "od ręki" Dacii Logan sedan 1.2 Sce [używka 1000km, full opcja (navi,alusy,kamera) za 38000zł] albo czekać do nowego roku na wersję z silnikiem 0.9 Tce. Chciałbym się dowiedzieć czy warto dopłacać do wersji Tce, czy lepiej ona sprawuje się na LPG? Jeśli bym wybrał wersję 1.2 Sce to jaką instalacje polecacie, pytałem się w serwisie i powiedzieli, że dają Landi Renzo - koszt ~4500 oraz Zenit 3300. Może lepiej gdzie indziej zamontować np BRC albo STAG, powinny wyjść ok 3000. Co się dzieje z gwarancją na auto jak zrobię instalacje nie w ich serwisie?
Ostatnio zmieniony przez gala 2017-09-27, 05:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-09-27, 10:26   

1.2 lepiej znosi gaz niż trzycylindrówki. Jak zrobisz poza ASO to tracisz gwarancję na podzespoły na które wpływ ma LPG - czyli de facto cały silnik, komp, układ wydechowy.
Ostatnio zmieniony przez pixa 2017-09-27, 10:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
RobertK 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 SCE
Rocznik: 08-2017
Dołączył: 29 Wrz 2017
Posty: 59
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-10-06, 20:05   

Cześć , pytanie, mam nową Dacie Duster B&S 1,6, SCE chciałem fabryczny LPG , ale brak w ofercie po zakupie zapytałem w ASO czy mi założą? odpowiedzieli , że w tych silnikach nie zakładają , pytałem w u dobrych gazowników we wrocku i twierdzą , że bez problemu założą , ale tracę gwarancje w ASO na silnik .
Ktoś spotkał się z tym ?
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2017-10-06, 20:15   

Dostępne silniki i ceny instalacji fabrycznych ale dokładanych w wybranych w ASO z zachowaniem gwarancji:

Lista partnerów: https://www.dacia.pl/fina.../dacia-lpg.html
Co więcej jak wykupisz Easy Service to obejmuje tez filtry gazu i regulacje zaworów.

Nie mylić tego z zakładaniem przez ASO u znajomych gazowników. Tutaj ASO zamawia gotowy, fabryczny zestaw i montują w ASO (trzeba wcześniej podzwonić i dopytać).
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2017-10-06, 20:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-10-06, 20:16   

Poza ASO tracisz gwarancję. Skoro nie chcą założyć, to może źle znosi gaz? Zapytaj jeszcze u Nawrota, nie tylko w ADD.
 
RobertK 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 SCE
Rocznik: 08-2017
Dołączył: 29 Wrz 2017
Posty: 59
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-10-06, 20:30   

Dzięki za odpowiedz pytałem wszędzie u dystrybutorów po podaniu VIN twierdzą , że się nie da , że trace gwarancje to wiem , ale nawet w cennikach jest brak silnika 1.6 16V SCE z LPG w B&S, jedni tłumaczą się normą EURO 6 inni , że silnik z fabrycznym LPG ma wzmacnianą głowice , ale podkreślę jak wyżej w ofercie brak tej wersji z LPG możecie sprawdzić w ofertach Dacii.
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-10-06, 20:34   

To chyba nie warto tracić gwarancji? Ile robisz kkm rocznie?
 
RobertK 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 SCE
Rocznik: 08-2017
Dołączył: 29 Wrz 2017
Posty: 59
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-10-06, 20:40   

Żona ma samochód od sierpnia robi około 100 km dziennie. Pewnie , że nie warto tracić gwarancji tym bardziej , że mam wydłużoną na 4 lata . Tak pytam czy ktoś miał podobny "problem" ?
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-10-06, 20:44   

100 dziennie to około 20-24 tys rocznie. Bez sensu się w gaz pakować. Tracisz gwarancję dla 200 zł oszczędności miesięcznie. Jak bardzo chcesz to pojeździj rok, zobacz czy wszystko ok z autem, załóż lpg i olej gwarancję. Chociaż jak ASO nie chce założyć to ja bym się w gaz nie pchal.

Ja gwarancję olalem, po naprawie lakierniczej poza ASO robili mi ze wszystkim problemy. Zwrócili mi za pakiet serwisowy i sobie podziekowalismy.
Ostatnio zmieniony przez pixa 2017-10-06, 20:46, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne