Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2016-01-20, 00:42
Czy warto zamawiać ESP
Autor Wiadomość
z234 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5dci 85KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 61
Skąd: Łódź
  Wysłany: 2010-08-19, 21:38   Czy warto zamawiać ESP

Witam!
Oczekuję na dustera 1.5dci 85km. Po przeczytaniu o niezaliczonym teście łosia zacząłem sie zastanawiać czy może jednak nie zamienić na mocniejszy silnik 110km, ktory dopiero co wszedł do oferty polskiego przedstawiciela (oczywiscie 4x2) do ktorego mozna dokupic esp (oraz gratis upierdliwy FAP).
Diler powiedzial ze nie ma problemu, ale status zamowienia bedzie kolejkowany jak nowe auto.
Prosze o oponie na ten temat
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-01-20, 00:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18032
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-19, 21:44   

Witka.

Zależy jak będziesz jeździł d: ale zasadniczo to bym się nie przejmował testem, który jeśli nie dotyczy Dacii to za niezaliczony uznaje się dopiero, gdy auto się wywróci <; - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3621


Natomiast są chyba spore szanse, że FAP nowej generacji jednak nie będzie upierdliwy - http://www.daciaklub.pl/f...p?p=52201#52201 + inne dyskusje z ostatnich dni.
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-19, 22:00   

Z tym testem łosia to nie przesadzajmy. Masz zamiar nim tak jeździć jak na testach?
Jak tak to chyba pomyliłeś markę :-D .
Ja jednak bym się bardziej martwił tym FAPem ale kolega Laisar jest większym optymistą niż ja :lol:
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-08-19, 23:38   

Niestety, mój niemiecki jest dosyć okupacyjny więc poniższego nie streszczę:

http://www.adac.de/_ext/i...aur_ate_4x2.pdf

na str.7 i 8 jest coś o stabilności i hamulcach
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18032
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-20, 00:01   

Wujek Gugiel zawsze pomoże!

Np po angielsku: http://translate.google.c...pdf&sl=de&tl=en


"Droga hamowania: 38 m ze 100 km/h" - ciekawa rozbieżność...
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-08-20, 00:38   

Generalnie ameryki niemcy nie odkryli , ale dobrze jest przeczytać fachowy test. Takiego mi brakowało.

Hamulce raczej sa chwalone, to pozytywnie.
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
z234 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5dci 85KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 61
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-08-20, 10:20   

Auto ma być używane na trasach nieprzekraczajcych kilknaści km + plus miast, więc chyba po\zostane przy słabszym dieslu ze względu na brak FAP.
Chociaż diler wspominał, iż nie ma 1005 pewności za zmowiona wersja przyjedzie bez FAP gdyz zmienia sie norma na EURO 5. jeśli tak do zdecyduje się na 110.
Dizkeuje ze odpowiedzi
 
sleeva 



Marka: Dacia
Model: Duster [4x2]
Silnik: 1.5 dCi [85]
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 69
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-20, 10:33   

Arrgh, no nie straszcie żesz kurza nać. Jeszcze "chwila" i będziemy z Zarażoną zamawiać DiDi i jak mi przyprowadzą zaFAPowaną 4x2 to troszkę się podirytuję :/
_________________
 
Matthias[Wlkp] 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 125
Skąd: Skórzewo k/Poznania
Wysłany: 2010-08-20, 11:34   

z234 napisał/a:
nieprzekraczajcych kilknaści km + plus miast


A jaki przebieg roczny? Jeśli nie jesteś jakimś wielkim fanem silników diesla, to może warto pomyśleć o benzynie?
_________________
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-08-20, 11:37   

Witaj - ciekawy jestem, czy złożywszy zamówienie możesz je jeszcze zmienić - zapytaj u dilera zanim zaczniesz się zastanawiać.
 
z234 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5dci 85KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 61
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-08-21, 05:24   

Roczny przebieg ok 15 tys. Jeżdziem benzyną i jak dla mnie niesatysfakcjonujaca... Wg moich odczuc diesel nawet ten 85km lepiej przyspiesza....
A w kwestii zmiany zamowienia to w daci nie jest to mozliwe. Moga po prostu otworzyc nowe, a zamowione auto przyjedzie i jestem pewien ze baaaardzo szybko znalazby nowego wlasciciela
 
excile 
Zielony listek


Marka: Kia
Model: Clarus
Silnik: 1,8
Rocznik: 1999
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 6
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-08-22, 17:58   duster 4x4 a ESP

Witam po raz pierwszy na forum - przymierzam sie do zakupu dustera od jakiegos czasu i tak sie zastanawiam czy jest sens miec w 4x4 system esp jesli zaloze ze jezdze w trybie dolaczania tylnich kol w momencie poslizgu?

pzdr
_________________
pzdr
dc
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-08-22, 19:10   

Doszły mnie słuchy , że warto. Większa stabilność dosyć wysokiego samochodu z wysoko położonym środkiem ciężkości. ESP w Dusterze ponoć w trybie LOCK ma system blokowania elektronicznie mechanizmów różnicowych na osi. To bardzo cenna sprawa.

Btw: miałeś chyba na mysli ASR wchodzący w skład ESP , system zapobiegający buksowaniu kół.
Generalnie warto.
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7429
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2010-08-22, 19:14   

Witaj.
Jeżeli uważasz, że jesteś na tyle szybki żeby zdążyć załączyć 4X4 to nie inwestuj. Pamiętaj, iż system ESP działa inaczej niż napęd 4X4.
 
excile 
Zielony listek


Marka: Kia
Model: Clarus
Silnik: 1,8
Rocznik: 1999
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 6
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-08-22, 20:10   

Marek1603 napisał/a:
Witaj.
Jeżeli uważasz, że jesteś na tyle szybki żeby zdążyć załączyć 4X4 to nie inwestuj. Pamiętaj, iż system ESP działa inaczej niż napęd 4X4.


przeciez 4x4 zalacza sie automagicznie (sa trzy tryby 4x2 auto i lock)

tak naprawde to cos kolo 10000 ruznicy w chwili obecnej - wychodzi ze dustery anno domini 2011 beda musialy miec esp i asr?
_________________
pzdr
dc
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18032
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-22, 21:30   

Cytat:
ESP w Dusterze ponoć w trybie LOCK ma system blokowania elektronicznie mechanizmów różnicowych na osi

Nie ma (niestety) - ma właśnie ASR (będący częścią ESP), który daje trochę podobny efekt: po prostu przyhamowuje hamulcem koło tracące przyczepność...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-08-22, 21:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-08-22, 22:04   

Posiłkowałem się AUTO-MOTO , gdzie własnie cos takiego napisano.

Wyniki wyszukiwania

Jest tam ciekawostka o jakoby inaczej działającym ABS i reakcji silnika na gaz.
Polecam dla osób nieznających języka hiszpańskiego wrzucić translator, można cały ten blog przeczytać. Według mnie to cenne źródło ciekawostek technicznych.
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18032
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-22, 23:07   

Tiaaa... <: "Auto moto" - czyli czasopismo twierdzące, że Logan pick-up ma z tyłu resory piórowe d;

Ad rem: jeśli przypadkiem chodzi o ten fragment:
Cytat:
ESP [...] ma funkcję ograniczania poślizgu przedniego i tylnego dyferencjału. W pewnym sensie mamy więc auto z blokadami mostów"

- http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3661 - to opisuje on właśnie tak nieprecyzyjnie, że aż bzdurnie to, co napisałem poprzednio.


Natomiast ów hiszpański blog - faktycznie bardzo ciekawy - rzeczywiście opisuje Dustery wyposażone w dyferencjały o ograniczonym uślizgu (szpera), tyle że to auta specjalnie zmodyfikowane, do rajdu...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-08-22, 23:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7429
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2010-08-23, 05:05   

Excile może i ma funkcję auto, ale to nie to samo.
 
Vincent 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-23, 05:22   

ESP jak widzę w konfiguratorze kosztuje 1200zł. wiec ja bym brał. I tak będziesz miał droższego dustera z "bajerami" (4x4), więc warto doinwestować ten tysiąc.

Na pewno podnosi też wartość samochodu gdybyś chciał go kiedyś sprzedać (coraz więcej samochodów ma ESP w standardzie, a artykuły prasowe tłuką ludziom do głowy, że bez tych trzech literek samochodem nie da się jeździć, bo się wywraca na pierwszym zakręcie... ).
 
excile 
Zielony listek


Marka: Kia
Model: Clarus
Silnik: 1,8
Rocznik: 1999
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 6
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-08-23, 07:14   

Vincent napisał/a:
ESP jak widzę w konfiguratorze kosztuje 1200zł. wiec ja bym brał. I tak będziesz miał droższego dustera z "bajerami" (4x4), więc warto doinwestować ten tysiąc.

Na pewno podnosi też wartość samochodu gdybyś chciał go kiedyś sprzedać (coraz więcej samochodów ma ESP w standardzie, a artykuły prasowe tłuką ludziom do głowy, że bez tych trzech literek samochodem nie da się jeździć, bo się wywraca na pierwszym zakręcie... ).


ech gdyby to byla kwestia 1200
aby miec esp to musisz:
- wybrac opcej esp
- wybrac opcje kierownica skorzana
- wybrac opcje radio
-wybrac dizla
co daje cirka 10000 roznicy pomiedzy full wypas benzyna a full wypas dizel


natomiast tak jak mowisz, jezdze teraz samochodem ktory nawet absu nie ma i nie widze z tym problemu

z tego co sie orientuje to od 2011 nowe samochody w eu musza miec esp w standardzie?

pzdr
dc
_________________
pzdr
dc
 
marektbg 


Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 399
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-08-23, 08:00   

ESP uważam, za tak samo potrzebne w aucie jak ABS. ESP w jest nieocenione, szczególnie w zimie ale również zawsze kiedy przyczepność nawierzchni jest zła. Dla mnie to jest super wynalazek, świetnie się sprawdza w maździe i już raczej sobie nie wyobrażam kupić samochód bez tego systemu.
_________________
Teoria nie zrobi z nikogo praktyka :)
 
pastp 


Marka: FIAT, DACIA
Model: IDEA, SANDERO STEPWAY 2021
Silnik: 1,3 jtd, 1.0Tce LPG
Rocznik: 2005, 2021
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 142
Skąd: Koszęcin
Wysłany: 2010-08-23, 09:49   

z234 napisał/a:
Roczny przebieg ok 15 tys. Jeżdziem benzyną i jak dla mnie niesatysfakcjonujaca... Wg moich odczuc diesel nawet ten 85km lepiej przyspiesza....
A w kwestii zmiany zamowienia to w daci nie jest to mozliwe. Moga po prostu otworzyc nowe, a zamowione auto przyjedzie i jestem pewien ze baaaardzo szybko znalazby nowego wlasciciela

Jedna uwaga: 1,5 dci ma skrzynie 5-iątkę. Jechałem takim autem i silnik przy 120 km/h ma ponad 3000 obr/min co dla diesla za dużo. Nie jechałem ze skrzynią 6-tką i nie wiem jak tam jest ale podejrzewam, że ciszej.
Pomiędzy benzyną a dieslem jest jeszcze jedna różnica o której mało kto wie to moment obrotowy. Docenia to się w górach, auto po prostu nie zdycha pod górę i nie czuć czy jedziemy max obciążonym czy jedziemy sami. Należy też policzyć sobie różnice w cenie paliwa. Spalanie to różnica ok 2do 3l /100km to dużo.
 
Matthias[Wlkp] 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 125
Skąd: Skórzewo k/Poznania
Wysłany: 2010-08-23, 10:44   

Witamy na forum ;).

Tutaj chyba wszyscy wiedzą o różnicy w momencie obrotowym (z resztą jest pare wątków o różnicy w samych silnikach - polecam TEN).

Różnica wynikająca ze spalania, to jakieś 10 zł / 100 km, co przy przebiegu rzędu 15 tyś rocznie (ja robię około 12 tyś i zdecydowałem się na 1.6 16 V) jest jak najbardziej do przyjęcia.

Poza tym, z tego co pamiętam, 1.5 dCi 110KM ma skrzynię 6-biegową, więc jeśli kasa i cierpliwość jest, to warto o tym pomyśleć...
_________________
 
SpikeMike 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5dCi 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 79
Skąd: Gdansk
Wysłany: 2010-09-12, 22:24   

Całkowicie zgadzam się z przedmówcą. Poruszam się autem z napędem 4x4 oraz systemem ESP (VSA w Hondach) i wierzcie mi, że jedno z drugim się uzupełnia a nie zastępuje. ESP działa natychmiast od razu korygując tor jazdy poprzez częściowe odcięcie gazu oraz delikatne działanie każdym z osobna hamulcem kół. W przypadku włączonego ESP i po jego reakcji, odczuwalne działanie napędu 4x4 dołączanego sprzęgłem wiskotycznym jest marginalne. Przy wyłączonym ESP z kolei - czyli pytanie kolegi czy w ogóle go zamawiać - auta z dołączanym "tyłem" stają się dosyć nadsterowne na śliskiej nawierzchni i trzeba trochę doświadczenia aby je opanować. Zabawa na śniegu za to - przednia.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne