Otóż właśnie to samo zrobili zdaje się w Rumunii - jednakowoż właśnie ani fabryka, ani doba z gumy nie są...
PiotrWie napisał/a:
jak się ma zawieszenie Dustera 4x2 do zawieszenia Laguny I kombi
Kol. husky wątpi, a ja zajrzałem w dokumentację i potwierdzam - ma się kompletnie nijak, jest całkowicie inne.
Zatem:
Cytat:
Spotkałem się gdzieś w materiałach prasowych że zawieszenie Dustera jest właśnie adaptowane z Laguny I Grandtour
...to jakieś "przekłamanie na łączach" albo inny "głuchy telefon" (;
Cytat:
Laguny I kombi - nie sedana bo miały inne zawieszenie o czym świadczy choćby różnica w ładowności maksymalnej - sedan trochę powyżej 500, kombi - 730kg.
Konstrukcyjnie wyglądają na identyczne - może po prostu są tylko mocniejsze niektóre elementy? Tak jest właśnie np w Dacii.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-08-20, 23:25, w całości zmieniany 1 raz
Nie za bardzo zgadzam się z polecaniem 4x4.
4x4 wazy prawie 100kg wiecej = zawsze slabsza dynamika i wieksze spalanie i to niezaleznie jaki sie ma tryb zalaczony (przez sama mase)
4x4 to dodatkowy mechanizm (sprzeglo elektromagnetyczne) bardziej narazony na uszkodzenia niz belka skretna
4x4 to 70l mniej w bagazniku
4x4 to krótsze przelozenia - z punktu widzenia osoby w 98% jezdzacej asfaltem i w trasie jest wadą
4x4 w zależności od typu paliwa i poziomu wyposazenia podraza samochod od 5,7-7,3 tys zł
I teraz należy sobie odpowiedziec na pytanie ile razy bym wykorzystal 4x4 w ciagu ostatniego roku/dwóch lat i czy bym pojechal gdzies, gdzie pojechac nie moglem z braku 4x4, mowiac krotko czy ta cala impreza i wyrzeczenia sa dla mnie.
Sytuacje byly dwie: raz w czasie mrozow zaparkowalem w lodowej rynnie po śladach kół (w zagłębieniu byly przednie kola), miałem siekiere w bagażniku to wyrabalem sobie w ciagu 20 minut mozliwosc wyjazdu. Druga jak nie wyrobilem na ciasnym zakrecie na sniegu i sie nieco zawiesilem w zaspie. Przejezdzali jacys ludzie to mi pomogli sie wypchnac. W paru innych sytuacjach pewnie majac 4x4 czulbym sie pewniej (wysoki snieg na drodze - ale tu sam przeswit 4x2 w porownaniu z moim Aveo by dodal otuchy) oraz powrot ze swiat z wioski przy zaczynajacych sie roztopach i lodowych rynnach na polnej drodze (z pol km bylo do asfaltu), ale nie sprawily mi problemu. W miejsca dotychczas niedostepne, mnie nie ciagnelo. Biorąc pod uwagę całosć problemow jakie mnie spotkaly badz co badz w surowa zime jakiej nie bylo od lat, to 4x4 jest dla mnie nieoplacalne.
Ze 2-3 razy do roku te 70l bagaznika moze byc bardziej niezbedne niz 4x4.
Twoje dano o spalaniu stoja w sprzeczonsci z danymi, ktore serwuje piotrres i w przypadku rozbieznosci jestem jemu sklonny bardziej wierzyc. Calkiem mozliwe ze to z upodoban do 170+ na gierkowce.
teraz seria pytań.
1. jak dlugie jazdy probne sa u ciebie
2. 1.5 dCi 85KM nie mialy chyba dwumasu, czy wprowadzone wlasnie do cennika 4x2 1.5 dCi 110KM ma dwumas czy nie?
3. w których dCi sa wtryski Delphi/Lucas i jakie są w najnowszym 4x2 110KM? podobno byla ostatnio zmiana i juz nie sa Delphi
4. jakie moze byc stanowisko dealara w przypadku czestszej zmiany oleju we wlasnym zakresie (w sensie ze zobacza ze filtr nie jest oryginal)
5. ceny filtrow oleju powietrza i paliwa w benzynie i dieslu.
6. jeden z forumowiczow ma problem z homologacja haka do dustera z kratka, czy dotyczy to tylko wersji ciezarowej czy zwyklej osobowej tez?
7. ceny poszczegolnych przegladow dustera
8. co jest warunkiem utrzymania gwarancji korozyjno-lakierniczej w trakcie i po koncu gwarancji ogolnej.
9. jaka jest cena stalowych obreczy stylizowanych (za sztuke)
10 czy mozna zamowic przyciemnianie szyb tylnych i bagaznika bez pakietu Look i ile to kosztuje.
11. w benzynie jest hydrauliczne czy reczne kasowanie luzow zaworowych, jak ręczne to co ile i ile kosztuje.
Marka: Toyota
Model: Hiace
Silnik: 2,5 D4D
Rocznik: 2008
Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 64 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-08-21, 06:42
adams napisał/a:
1. jak dlugie jazdy probne sa u ciebie
Tak długie jak mówią o tym nasze wewnętrzne wytyczne.
Cytat:
2. 1.5 dCi 85KM nie mialy chyba dwumasu, czy wprowadzone wlasnie do cennika 4x2 1.5 dCi 110KM ma dwumas czy nie?
Tak ma koło dwumasowe.
Cytat:
3. w których dCi sa wtryski Delphi/Lucas i jakie są w najnowszym 4x2 110KM? podobno byla ostatnio zmiana i juz nie sa Delphi
Pytanie do serwisu - zapytałem i powiem tak: serwis twierdzi że nie ma czegoś takiego jak jasne określenie w Reno że od tego numeru to juz idą takie to a takie wtryski... każdy samochód jest indywidualny i potem się okazuje że dwa bliźniacze modele zrobione w jednej fabryce w tym samym czasie mają różne komponenty.
Cytat:
4. jakie moze byc stanowisko dealara w przypadku czestszej zmiany oleju we wlasnym zakresie (w sensie ze zobacza ze filtr nie jest oryginal)
Zaraz zaraz - częstsza zmiana oleju jest mile widziana ale nie poza ASO. Generalnie obowiązuje GVO ale zapewniam koleżanki i kolegów że jak się coś stanie z motorrrrem to bedzie problem i bieda. Nie eksperymentować - w łóżku: namawiam :D ale w kwestiach gwarancji i ASO - NIE !
Cytat:
5. ceny filtrow oleju powietrza i paliwa w benzynie i dieslu.
Pytanie do serwisu.
Cytat:
6. jeden z forumowiczow ma problem z homologacja haka do dustera z kratka, czy dotyczy to tylko wersji ciezarowej czy zwyklej osobowej tez?
Nie wiem z czego by to miało wynikać - chyba z niespójności polskich przepisów :/ - w tym tygodniu wyjechały od nas 2 Dustery (1,5 dCI 4x2 i 1,6 benz 4x4) i każdy z hakiem, bez problemow.
Cytat:
7. ceny poszczegolnych przegladow dustera
Pyt do serwisu.
Cytat:
8. co jest warunkiem utrzymania gwarancji korozyjno-lakierniczej w trakcie i po koncu gwarancji ogolnej.
Tak jak w ogólnych warunkach gwarancji - należy je uważnie czytać.
Cytat:
9. jaka jest cena stalowych obreczy stylizowanych (za sztuke)
Nie wiem, ale to leży w moich kompetencjach i na pewno sie dowiem.
Cytat:
10 czy mozna zamowic przyciemnianie szyb tylnych i bagaznika bez pakietu Look i ile to kosztuje.
Można zawsze pytanie o sens ekonomiczny - ja bym sobie raczej przyciemnił w jakiejś firmie SZYBEX niż pchal sie do ASO :D
Cytat:
11. w benzynie jest hydrauliczne czy reczne kasowanie luzow zaworowych, jak ręczne to co ile i ile kosztuje.
Kompensacja jest hydrauliczna - kompensuje sie za darmo :D
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-08-21, 09:36, w całości zmieniany 5 razy
Marka: Toyota
Model: Hiace
Silnik: 2,5 D4D
Rocznik: 2008
Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 64 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-08-21, 08:22
A i jeszcze jedno - bo pojawia się na ten temat dużo pytań wśród moich klientów więc napiszę to tutaj bo być może niektórzy nie wiedzą.
Do 4x4 1,5 dCi 110 kM nie da się dokupić samego ESP+ASR za 1200.- jest to opcja która wymaga opcji "Radiodtwarzacz CD ze sterowaniem pod kierownicą (1500.-) oraz Kierownicy i gałki zmiany biegów pokrytej skórą (300.-) co powoduje że ESP do 4x4 kosztuje 3000.-
To tak ad vocem tego że niektórzy siedzą sobie w domu i konfigurują samochód z kalkulatorkiem w ręce a potem przychodzą do salonu i konfiguruję auto ja wdgł cennika DCSu i się okazuje że pół opcji jest niedostępnych, drugie pół jest tzw łączonych więc jedna opcja wymusza drugą.... i jest zawód i pretensje :D
tak że wspominam o tej rzeczy bo często są dyskusje w salonie na ten temat.
pozdrawiam
_________________ Zapraszam do zakupu samochodów marki Renault i Dacia
ad1. chodzi mi o to, ze silnik w miescie bez szczegolnego palowania ledwo miesci sie w 7.2l 1.5dCi 85KM 4x2 i stad pytanie na jak dlugich dystansach te jazdy byly - czy silnik mial szanse w ogole osognac temperature robocza. Jezeli bys powiedzial ze zazwyczaj ok 5 czy 10 czy 20km to bylaby to duza wskazowka.
ad8. ogolne warunki gwarancji nie sa podane a www Dacii, pytanie moje wynika stad, ze modelem w ktory celuje jest 4x2 benzyna, ktora od razu bedzie przerobiona na LPG, watpie czy uzyskam gdzieś na to blogosławieństwo dealera w Toruniu i Bydgoszczy sie nie zgadzaja. Poniewaz w zwiazku z LPG utrace gwarancje na praktycznie caly silnik, nie wiem czy oplaca mi sie przywiazywac do przegladow w ASO, stad moje pytanie czy istnieje cos takiego jak osobny przeglad lakierniczy. Pytanie dodatkowe czy sprawa gazu jest otwarta u ciebie w Czestochowie, jezeli nie mozesz odpowiedziec tu daj info na priva
ad10. to zalezy czy fabrycznie przyciemnianie jest whartowane w szybe, czy tez w szybexie nakleja mi agrotuningowalna folie tylko
Marka: Toyota
Model: Hiace
Silnik: 2,5 D4D
Rocznik: 2008
Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 64 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-08-22, 00:58
ha seven w głównej ha łan w drogowej 0 jeśli mnie wzrok dzisiaj rano nie mylił. a sobota to była więc mogłem mieć pogorszone warunki wzroku wcześnie rano o 7mej ;D a tak poważnie do kolegi adams
ad 1 raczej są to dystanse do 5 km na zimnym silniku
ad 8 gaz ogólnie jest polecany przez firmę Renault/Dacia do każdego silnika .........po skończeniu się gwarancji. generalnie trochę nie rozumiem problemu LPG w samochodach ale to jest temat na odrębną dyskusję. Ja po prostu być może siedzę w salonie i piję kawę i się nie znam.... co do "sprawy gazu w Częstochowie" czy jak tam to nazywasz - sprawa gazu wygląda wszędzie tak samo i w bydgoszczy, toruniu i u nas: samochody benzynowe są na benzynę a diesle na ON - owszem, benzynowe jeżdżą na Lpg, na finlandii, na różnych paliwach podobnie jak dCi jeździ ponoć na B100, na oleju z biedronki, na różnych oleistych cieczach. Ale: gwarant odpowiada za zasilanie silnika w przypadku benzyn. BENZYNĄ ! a w przypadku ON czystym olejem napędowym (nie na olejem spod frytek, nie na B100, nie na olej transformatorowy, nie bIEDRONKAOEL)
Odstępstw od tej zasady nie ma !
ad10 faktycznie to przyciemnianie fabryczne w pkt look to nie folia więc jest dużo fajniejsze, a osobno tego dokupić się nie da więc pozostaje look albo szybex folii - decyzja należy do kupujących
_________________ Zapraszam do zakupu samochodów marki Renault i Dacia
Ostatnio zmieniony przez husky 2010-08-22, 01:25, w całości zmieniany 1 raz
Re esdziewiąty:
Swiatła zewnętrzne są doskonałe, idealnie oświetlają drogę (jest regulacja świateł, zależnie od ciężaru samochodu), co do halogenów to jeszcze nie testowałem. Przyciski są podświetlane na pomarańczowo, czytelnie. Zamek centralny jest sprzężony z oświetleniem wnętrza, po otwarciu zdalnym samochodu w nocy włącza się oświetlenie wnętrza, które gaśnie po odpaleniu silnika.
Re Adams: "ad1. chodzi mi o to, ze silnik w miescie bez szczegolnego palowania ledwo miesci sie w 7.2l 1.5dCi 85KM 4x2 i stad pytanie na jak dlugich dystansach te jazdy byly - czy silnik mial szanse w ogole osognac temperature robocza. Jezeli bys powiedzial ze zazwyczaj ok 5 czy 10 czy 20km to bylaby to duza wskazowka."
Mój już pisałem po doebraniu z salonu miał średnie 7,2 l, po 340 km. trasy z V=90-100 km/h. średnia 4,9 l, aktualnie po 15 km. miasta 6,6 (od resetu licznika, można więc przyjąć dokładnie jazda miejska z niedotartym silnikiem, przed resetem miałem średnie, trasa+miasto 5,2 l. i jest to moim zdaniem super spalanie).
Re wszyscy: nie mogę ustawić zegara na aktualny czas ???
Ogólnie jazda Dusterem, moją wersją jest super, jeden mankament to problem z wsiadaniem i wysiadaniem, duży wykrok, aby nie ubrudzić spodni. Ale staram się przyzwyczaić, aby o tym pamiętać i uprzedzać pasażerów.
Marka: Toyota
Model: Hiace
Silnik: 2,5 D4D
Rocznik: 2008
Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 64 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-08-22, 01:31
Przedziwny w Loganach/Dusterach ten system ustawiania godziny - prezentował mi to ostatnio szef serwisu - to jest dziwne dosyć, ale jak się zastanowić to bardzo logiczne :D
przynajmniej dla niektórych
odsyłam do lektury instrukcji
_________________ Zapraszam do zakupu samochodów marki Renault i Dacia
należy przy głównym przebiegu wcisnać przycisk przy zegarach i przytrzymać. Czym dłużej trzymasz, tym szybciej zmienia się godzina, można odpuścić i pulsacyjnie dobić po minucie.
Przynajmniej tak jest w Sandero
Cytat:
odsyłam do lektury instrukcji
Tego typu komentarze nic nie wnoszą, nie mam instrukcji do Dustera, jeśli chcesz mi ją przesłać podam adres. Podobnie odsyłanie do warunków gwarancji itp.
Zastanawiacie się po co husky założył ten wątek? Niby chce pomóc ale odsyła do kolegów z ASO, albo do warunków gwarancji czy też instrukcji obsługi.
Chociaż jeśli chodzi o zegar to ja bym najpierw przeczytał instrukcję.
Dodatkowo nie wiadomo czy jest tym za kogo się podaje a ujawnić się nie chce, zaprasza do salonu ale nie wiadomo do którego.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2010-08-22, 09:49, w całości zmieniany 1 raz
Ustawiałem czas z instrukcją, może błąd to "włączony zapłon", a ja zapuściłem silnik. Spróbuję dzisiaj, zobaczymy. A co do Hysky'iego to zdanie "Przedziwny w Loganach/Dusterach ten system ustawiania godziny" jest super, bardzo pomocne.
Ostatnio zmieniony przez ppart 2010-08-22, 09:55, w całości zmieniany 1 raz
Marka: RENAULT
Model: GRAND SCENIC
Silnik: 1,9 dCI 130KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 59 Skąd: Puławy
Wysłany: 2010-08-22, 12:02
Zapytanie do Husky.
A jak z zabezpieczeniem antykorozyjnym w Duster.
Czy technologia jest taka sama jak w Logan MCV i Sandero, czy może blachy sa ocynkowane?
Nie ukrywam, że DACIA Logan MCV z diesel 1,5 85KM 7 - osobowy to był numer I w zeszłorocznych analizach zakupu samochodu (teraz zapewne był by DUSTER 4x4 1,5 DCI :) ) niestety odstraszyła mnie sprawa zabezpieczenia antykorozyjnego i powracający temat jak bumerang wiosną czyli malowania elementów, nowe wypryski rudej itp.
Ponieważ zakup samochodu był planowany tylko na raty planowałem pojeździć samochodem ok 7-8 lat ale sprawa korozji mnie trochę odstraszyła bo nie miałem zamiaru jeździć i spłacac samochód który rdzewiej co rok.
Wiec zakupiłem GRAND SCENICA w salonie 2-latka 1,9dci 130 KM z FAP i jest ok :)
Ale jestem bacznym obserwtorem DACI i mocno trzymam kciuk kto wie za kilka lat jak DACIA będzie nas zaskakiwać to zapewne wybiorę DACIE.
<aży mi się konkurencja SCENICA :) ze strony DACI. Ciekawe czy DACIA po wprowadzeniu w 2012 r. LOGANA II też zrobi go w wersji MCV 7 - osobowej.
Od strony dilera jak wygląda ta sprawa czy są jakieś statystyki na ten temat?
Czy moze korozja to był problem wieku młodzieńczego?
Jak sprawa Dusterka wygląda?
No i ostatnie pytanie do Hasky:
Jako dealer DACI znasz samochód dobrze a wręcz zapewne bardzo dobrze czy sam zakupił byś ten samochód tzn. DACIE Duster? - pytanie dziwne ale.......
_________________ GRAND SCENICZEK 1,9 dCI 130KM
Ostatnio zmieniony przez Lmoska 2010-08-22, 12:06, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Toyota
Model: Hiace
Silnik: 2,5 D4D
Rocznik: 2008
Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 64 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-08-22, 13:56
benny86 napisał/a:
Beckie chyba trozkę niedoczytałeś, coś mi się kojarzy że Husky pisał w którym salonie pracuje (Renault Tandem jeśli się nie mylę)
Pytanie do Husky - Jaki jest obecnie czas oczekiwania na sandero laureatte plus klima z motorem 1.4?
Trochę widzę narosło wątpliwości czy ja wogóle istnieję.
W związku z tym prosto jasno i na temat: Reno Tandem Częstochowa, 34/366-91-72 72 to końcówka bezpośrednio do mnie. Jeśli odbierze sekretariat prosić z Michałem Turkiem
odp na pytanie - raczej wszystkie Sandero Laureate z klimą jest na 44/2010 ale na 42/2010 do 46/2010 jest zmiana gamy i 1,4 75 kM zastąpi 12 16 Ventli 75 kM (CLIO'ski) więc albo jeśli pragniesz mieć stary sprawdzony motor to wal do mnie już, jak chcesz mieć nowy to poczekaj 2, 3 tygodnie i zrobimy produkcję z 1,2 16 V - cena twierdzi Reno Polska będzie taka sama - jaka będzie prawda: pożywiom - uwidim
_________________ Zapraszam do zakupu samochodów marki Renault i Dacia
Marka: Toyota
Model: Hiace
Silnik: 2,5 D4D
Rocznik: 2008
Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 64 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-08-22, 14:04
Lmoska napisał/a:
Zapytanie do Husky.
A jak z zabezpieczeniem antykorozyjnym w Duster.
Czy technologia jest taka sama jak w Logan MCV i Sandero, czy może blachy sa ocynkowane?
Nie ukrywam, że DACIA Logan MCV z diesel 1,5 85KM 7 - osobowy to był numer I w zeszłorocznych analizach zakupu samochodu (teraz zapewne był by DUSTER 4x4 1,5 DCI :) ) niestety odstraszyła mnie sprawa zabezpieczenia antykorozyjnego i powracający temat jak bumerang wiosną czyli malowania elementów, nowe wypryski rudej itp.
Ponieważ zakup samochodu był planowany tylko na raty planowałem pojeździć samochodem ok 7-8 lat ale sprawa korozji mnie trochę odstraszyła bo nie miałem zamiaru jeździć i spłacac samochód który rdzewiej co rok.
Wiec zakupiłem GRAND SCENICA w salonie 2-latka 1,9dci 130 KM z FAP i jest ok :)
Ale jestem bacznym obserwtorem DACI i mocno trzymam kciuk kto wie za kilka lat jak DACIA będzie nas zaskakiwać to zapewne wybiorę DACIE.
<aży mi się konkurencja SCENICA :) ze strony DACI. Ciekawe czy DACIA po wprowadzeniu w 2012 r. LOGANA II też zrobi go w wersji MCV 7 - osobowej.
Od strony dilera jak wygląda ta sprawa czy są jakieś statystyki na ten temat?
Czy moze korozja to był problem wieku młodzieńczego?
Jak sprawa Dusterka wygląda?
No i ostatnie pytanie do Hasky:
Jako dealer DACI znasz samochód dobrze a wręcz zapewne bardzo dobrze czy sam zakupił byś ten samochód tzn. DACIE Duster? - pytanie dziwne ale.......
1. Korozja faktycznie była błędem wieku młodzieńczego - u nas omalowano na gwarancji jedną Dacię całą - to szef serwisu mi sprzedał takie info
2. Tak oczywiści kupiłbym Dustera, ale ja jako człowiek jestem zainteresowany całkiem inną motoryzacją i osobiście samochody mi już troszkę zbrzydły więc ja gustuję w konstrukcjach typu SAM i w dwukółkach - np ostatnio pasjonuję się skuterami 2T i ich tuningiem.... z kolei moje zainteresowania marką nie ukrywam są bardzo japońskie... ja jestem od lat miłośnikiem Toyoty (sam jeżdżę busem toyoty - Hiace to wiadomo, niebotyczna bezawaryjność) ale też lubię Pajery, Landy, i offroadowe modele sprzed lat.... długi temat. W każdym razie ja doceniam każdą markę samochodów i wszystko co dobre. Nie jestem takim człowiekiem co tylko "swój ogonek chwali". Jak 1,9 JTD FIata jest dobre, to mówię o tym, jak podoba mi się coś u VW to mówię o tym (chociaż nie znoszę tej marki), jak w moim ukochanym Subaru padają dwumasy - to też o tym mówię. Staram się zawsze pomimo swoich sympatii być bezstronny i obiektywny.
_________________ Zapraszam do zakupu samochodów marki Renault i Dacia
Marka: Toyota
Model: Hiace
Silnik: 2,5 D4D
Rocznik: 2008
Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 64 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-08-22, 14:17
Beckie napisał/a:
Zastanawiacie się po co husky założył ten wątek? Niby chce pomóc ale odsyła do kolegów z ASO, albo do warunków gwarancji czy też instrukcji obsługi.
Chociaż jeśli chodzi o zegar to ja bym najpierw przeczytał instrukcję.
Dodatkowo nie wiadomo czy jest tym za kogo się podaje a ujawnić się nie chce, zaprasza do salonu ale nie wiadomo do którego.
No właśnie - nie doczytałeś to raz
Dwa - to ja ukrytego celu nie mam - poza tym że mogę komuś pomóc, zaszkodzić - to chyba nie bardzo...
Trzy - jak zauważyłeś to ja tu bezstronnie nic nie reklamuję, co najwyżej po moich postach można się domyślić japan-zboczenia, a to jest raczej nie reklamowanie produktów które sprzedaję :D :D :D
Tak że bardzo proszę mnie nie podejrzewać o ukryte cele - bo takich nie ma. Uważam po prostu że na forum mogę pomóc jako przedstawiciel producenta, bo co by kto nie wiedział o Dacii to na końcu i tak ja spisuję zamówienie :D (albo nie) więc ja jestem finalnym ogniwem określającym pojazd klientowi. Posiadam też wszystkie niezbędne dane do sprzedaży - nie techniczne, bo mnie nie interesuje czy wtryski 1,5 dCi są Delphi czy Bosha, mnie nie interesuje ile kosztuje wymiana rozrządu w silniku 1,6 110 koni - to są pytania do serwisu, ja sprzedaję samochody i do mnie pytania to są o samochód i jego akcesorium.
_________________ Zapraszam do zakupu samochodów marki Renault i Dacia
nie techniczne, bo mnie nie interesuje czy wtryski 1,5 dCi są Delphi czy Bosha, mnie nie interesuje ile kosztuje wymiana rozrządu w silniku 1,6 110 koni - to są pytania do serwisu, ja sprzedaję samochody i do mnie pytania to są o samochód i jego akcesorium.
Ale przyznasz, że gdybyś miał taką wiedzę, to łatwiej byłoby Tobie sprzedać pare aut więcej ;). A tak poza tym, jeśli ty tego nie wiesz, to klient ma chodzić za pracownikami serwisu, żeby się dowiedzieć?
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-08-22, 18:15
Husky tak czytam twoje posty i jestem pewny, że nawet pisząc na tym forum i tak nie zyskasz zbyt wielu klientów, którzy będą chcieli kupić od ciebie auto.
Jesteś mało uprzejmy i troszkę arogancki jak na sprzedawcę - pewnie takiego tonu i pyskowania nabyłeś w salonie - ale to jest forum i troszkę grzeczniej odnoś się do ludzi którzy zadają ci pytania - nie podoba mi się twój arogancki i mało uprzejmy ton, o czym zresztą już kilka osób cię poinformowało. Jako sprzedawca trochę więcej pokory, bo z każdym postem coraz bardziej zniechęcasz do siebie ludzi.
Nie jesteś jedynym sprzedawcą ani pępkiem świata (za jakiego się trochę uważasz) - w każdym salonie można znaleźć chociaż jednego sprzedawcę który dowie się wszystkie o co klient prosi, na dodatek jeszcze poczęstuje kawą i nie będzie stękał tak jak ty, że sprawy techniczne cię nie interesują, bo z tym do serwisu itp.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-08-22, 18:20, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum