Wysłany: 2010-11-16, 20:10 Witam, DUSTER 1.6 16V na luty 2011
Zamówiłem "mojego" DUSTERA we wrześniu , przedpłata 5000zł , odbiór luty/marzec 2011 wszystko 100 razy przegadane 4x2 LAUREATE, cajou, pakiet look itd . Ale sprzedawca dał mi do wyboru: silnik EURO 4 czy EURO 5 ?. ( LA 16X2 czy LA16X4 ). Mają taką samą moc 105KM. ? Hmm
Czy ktoś z Kolegów rozpoznał temat ? Wiem że chodzi o nowa normę EURO5, która wchodzi od 2011 roku i producenci zobowiązani są do jej stosowania. Silnik zapewne będzie droższy w produkcji, ale zastanawiam się czy czasami te zawyżane normy nie wpłyną na większą awaryjność nowych silników, moc, koszty, kłopoty itp. (podobnie jak to się ma z filtrami cząstek stałych w dieslach )
Pozdrawiam
R
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-11-24, 02:50, w całości zmieniany 1 raz
Zamówiłem "mojego" DUSTERA we wrześniu , przedpłata 5000zł , odbiór luty/marzec 2011 wszystko 100 razy przegadane 4x2 LAUREATE, cajou, pakiet look itd . Ale sprzedawca dał mi do wyboru: silnik EURO 4 czy EURO 5 ?. ( LA 16X2 czy LA16X4 ). Mają taką samą moc 105KM. ? Hmm
Czy ktoś z Kolegów rozpoznał temat ? Wiem że chodzi o nowa normę EURO5, która wchodzi od 2011 roku i producenci zobowiązani są do jej stosowania. Silnik zapewne będzie droższy w produkcji, ale zastanawiam się czy czasami te zawyżane normy nie wpłyną na większą awaryjność nowych silników, moc, koszty, kłopoty itp. (podobnie jak to się ma z filtrami cząstek stałych w dieslach )
Pozdrawiam
R
przede wszystkim LA16X2 to 4x2 , LA16X4 to 4x4 , co do norm to nie wiem niestety
Ja też zamówiłem ten silnik. Na forum był opis co zostało w nim zmodyfikowane.
Cytat:
Silnik 1.6 105 KM E85 może być zasilany mieszanką klasycznej benzyny pochodzącej z przeróbki ropy naftowej i etanolu pochodzącego z procesów fermentacyjnych roślin – zbóż, ziemniaków, buraków cukrowych lub trzciny cukrowej w ilości do 85%. Silnik ten może być zasilany również tylko klasyczną benzyną bezołowiową. W celu przystosowania silnika 1.6 E85 do zasilania biopaliwem, zmodyfikowano konstrukcję gniazd zaworów i wtryskiwaczy oraz zastosowano specjalne oprogramowanie komputera sterującego wtryskiem paliwa.
Można w nich więc stosować mieszankę zwykłej etyliny E95, E98 z domieszką etanolu od 0% do 85%. Obecnie w paliwie może chyba być do 5%. Nie wydaje mi się aby modyfikacje były na tyle znaczące aby silnik był bardziej awaryjny od tej wersji Euro4. Ciekaw jestem czy nie były one już stosowane w innych samochodach grupy Renault - nie mogłem znaleźć info o tym nigdzie.
Dodatkowo od nowego roku będzie problem z zarejestrowaniem samochodu niespełniającego tej normy (nie będzie to jednak niemożliwe). Szczegóły tutaj.
Jak wspomniałem , dealer twierdził że przynajmniej do czerwca 2011 Koncern nie będzie miał problemów z silnikami Euro 4...
Zastanawiam się , jakie teraz montują już silniki w listopadzie, skoro od września/października 2010 produkcja samochodów jest zaliczana na rocznik 2011
Zamówiłem "mojego" DUSTERA we wrześniu , przedpłata 5000zł , odbiór luty/marzec 2011 wszystko 100 razy przegadane 4x2 LAUREATE, cajou, pakiet look itd . Ale sprzedawca dał mi do wyboru: silnik EURO 4 czy EURO 5 ?. ( LA 16X2 czy LA16X4 ). Mają taką samą moc 105KM. ? Hmm
Czy ktoś z Kolegów rozpoznał temat ? Wiem że chodzi o nowa normę EURO5, która wchodzi od 2011 roku i producenci zobowiązani są do jej stosowania. Silnik zapewne będzie droższy w produkcji, ale zastanawiam się czy czasami te zawyżane normy nie wpłyną na większą awaryjność nowych silników, moc, koszty, kłopoty itp. (podobnie jak to się ma z filtrami cząstek stałych w dieslach )
Pozdrawiam
R
przede wszystkim LA16X2 to 4x2 , LA16X4 to 4x4 , co do norm to nie wiem niestety
tak sie teraz zastanowilem ciekawe jak bedzie u mnie czy Euro4 czy Euro5. W sumie auto zamawialem lipcu i wtedy bylo jeszcze Euro4 po tygodniu w cenniku pojawił sie Euro5 a znikl Euro4. Auto skladaja w piatek i ciekaw jestem co bedzie pod maska
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2010-11-17, 12:01
Silniki przystosowane do E 85 mają dwa razy częstszą wymianę oleju, a więc będą miały większe koszty eksploatacji, oczywiście jak będziesz jeździł na takim paliwie to się to zwróci.
Z tą wymianą oleju to chyba tylko jeśli jeździsz na takim paliwie, a to o ile dobrze sprawdzałem, w Polsce jest jeszcze niemożliwe. Nie ma stacji paliw, na której mógłbyś zalać E85. Chyba, że macie jakieś info, że jest inaczej?
Poza tym wątpię aby to się zwróciło, nawet jakby koszt paliwa był o 30% mniejszy (choć w to nie wierzę), to auto spala o około 20-30% więcej.
Ostatnio zmieniony przez Aznar 2010-11-17, 12:19, w całości zmieniany 2 razy
W specyfikacji Dealera oznaczenie tego modelu DUSTERA to: LA16X2S
Jest tylko jeden link w Googlach (chyba do broszurki litweskiej w pdf. o tym modelu )
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2010-11-17, 20:21
Tą informację wziąłem z książki przeglądów jaką otrzymałem z moim Dusterem, jak to będą interpretować w warsztatach - nie wiem, jak się uprą to mogą wymagać takiej wymiany do końca gwarancji
Ale sprzedawca dał mi do wyboru: silnik EURO 4 czy EURO 5 ?. ( LA 16X2 czy LA16X4 ). Mają taką samą moc 105KM. ? Hmm
Czy ktoś z Kolegów rozpoznał temat ? Wiem że chodzi o nowa normę EURO5, która wchodzi od 2011 roku i producenci zobowiązani są do jej stosowania. Silnik zapewne będzie droższy w produkcji, ale zastanawiam się czy czasami te zawyżane normy nie wpłyną na większą awaryjność nowych silników, moc, koszty, kłopoty itp. (podobnie jak to się ma z filtrami cząstek stałych w dieslach )
Oprócz tego, co napisano wcześniej: jeśli chcesz mieć bardziej żwawy silnik, spalający nieco więcej (wg katalogu średnio 0,5 l/100 km - ciekawe, jak to się przełoży na rzeczywistość) - bierz EURO 4. Jeśli chcesz mieć motor bardziej "zmulony" - bierz EURO 5.
Sam zastanawiałem się, czy mając zaplanowany odbiór na listopad dostanę E4 czy E5; dostałem E4 i cieszę się z tego.
Nie sądzę, żeby silnik z normą E5 miał być droższy w produkcji - z jakiegoż powodu?
Poza tym co do bioetanolu: jeśli miałbym lać polskie badziewie i zarzynać tym silnik, to już wolę LPG jako tańszą alternatywę.
Ale to moje prywatne zdanie.
Poza tym co do bioetanolu: jeśli miałbym lać polskie badziewie i zarzynać tym silnik, to już wolę LPG jako tańszą alternatywę
Jestem dokładnie tego samego zdania. Mam tylko nadzieję, że ten Euro 5 (napędzany "zwykłą" benzyną) będzie spełniał moje oczekiwania - czyli dostania się z punktu A do punktu B .
Ja seryjnym Polonezem 1,6GLI dwa lata jeździłem na gazolinie bez uszlachetniacza i nie stwierdziłem, aby silnik wymagał specjalnego przystosowania. Co prawda trochę dzwonił, ale tylko na niskich obrotach i dużym gazie - trzeba było się przestawić na sportowy tryb jazdy. A diesle dzwonią cały czas i nic im się ne dzieje...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum