Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2010-11-24, 02:50
Witam, DUSTER 1.6 16V na luty 2011
Autor Wiadomość
Ryszard 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 benzyna
Rocznik: 22luty2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 107
Skąd: Pleszew
Wysłany: 2010-11-16, 20:10   Witam, DUSTER 1.6 16V na luty 2011

Zamówiłem "mojego" DUSTERA we wrześniu , przedpłata 5000zł , odbiór luty/marzec 2011 wszystko 100 razy przegadane 4x2 LAUREATE, cajou, pakiet look itd . Ale sprzedawca dał mi do wyboru: silnik EURO 4 czy EURO 5 ?. ( LA 16X2 czy LA16X4 ). Mają taką samą moc 105KM. ? Hmm
Czy ktoś z Kolegów rozpoznał temat ? Wiem że chodzi o nowa normę EURO5, która wchodzi od 2011 roku i producenci zobowiązani są do jej stosowania. Silnik zapewne będzie droższy w produkcji, ale zastanawiam się czy czasami te zawyżane normy nie wpłyną na większą awaryjność nowych silników, moc, koszty, kłopoty itp. (podobnie jak to się ma z filtrami cząstek stałych w dieslach )

Pozdrawiam
R
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-11-24, 02:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-11-16, 20:15   

Witaj :mrgreen:
 
sereq 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 TCe 90 KM
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 337
Skąd: W-wa
Wysłany: 2010-11-16, 20:21   Re: Witam, DUTER 1.6 16V na luty 2011

Ryszard napisał/a:
Zamówiłem "mojego" DUSTERA we wrześniu , przedpłata 5000zł , odbiór luty/marzec 2011 wszystko 100 razy przegadane 4x2 LAUREATE, cajou, pakiet look itd . Ale sprzedawca dał mi do wyboru: silnik EURO 4 czy EURO 5 ?. ( LA 16X2 czy LA16X4 ). Mają taką samą moc 105KM. ? Hmm
Czy ktoś z Kolegów rozpoznał temat ? Wiem że chodzi o nowa normę EURO5, która wchodzi od 2011 roku i producenci zobowiązani są do jej stosowania. Silnik zapewne będzie droższy w produkcji, ale zastanawiam się czy czasami te zawyżane normy nie wpłyną na większą awaryjność nowych silników, moc, koszty, kłopoty itp. (podobnie jak to się ma z filtrami cząstek stałych w dieslach )

Pozdrawiam
R


przede wszystkim LA16X2 to 4x2 , LA16X4 to 4x4 , co do norm to nie wiem niestety
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2010-11-16, 20:40   

A zarejestrujesz w 2011 nowe auto nie spelniajace euro4?
 
yarocz 



Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 455
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-11-16, 20:45   

Witaj........... ;-)
_________________

 
Aznar 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 33
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-11-16, 20:47   

Witaj!

Ja też zamówiłem ten silnik. Na forum był opis co zostało w nim zmodyfikowane.

Cytat:
Silnik 1.6 105 KM E85 może być zasilany mieszanką klasycznej benzyny pochodzącej z przeróbki ropy naftowej i etanolu pochodzącego z procesów fermentacyjnych roślin – zbóż, ziemniaków, buraków cukrowych lub trzciny cukrowej w ilości do 85%. Silnik ten może być zasilany również tylko klasyczną benzyną bezołowiową. W celu przystosowania silnika 1.6 E85 do zasilania biopaliwem, zmodyfikowano konstrukcję gniazd zaworów i wtryskiwaczy oraz zastosowano specjalne oprogramowanie komputera sterującego wtryskiem paliwa.


Można w nich więc stosować mieszankę zwykłej etyliny E95, E98 z domieszką etanolu od 0% do 85%. Obecnie w paliwie może chyba być do 5%. Nie wydaje mi się aby modyfikacje były na tyle znaczące aby silnik był bardziej awaryjny od tej wersji Euro4. Ciekaw jestem czy nie były one już stosowane w innych samochodach grupy Renault - nie mogłem znaleźć info o tym nigdzie.

Dodatkowo od nowego roku będzie problem z zarejestrowaniem samochodu niespełniającego tej normy (nie będzie to jednak niemożliwe). Szczegóły tutaj.
 
Ryszard 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 benzyna
Rocznik: 22luty2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 107
Skąd: Pleszew
Wysłany: 2010-11-16, 21:22   

Jak wspomniałem , dealer twierdził że przynajmniej do czerwca 2011 Koncern nie będzie miał problemów z silnikami Euro 4...
Zastanawiam się , jakie teraz montują już silniki w listopadzie, skoro od września/października 2010 produkcja samochodów jest zaliczana na rocznik 2011

R
 
Ryszard 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 benzyna
Rocznik: 22luty2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 107
Skąd: Pleszew
Wysłany: 2010-11-16, 21:27   Re: Witam, DUTER 1.6 16V na luty 2011

sereq napisał/a:
Ryszard napisał/a:
Zamówiłem "mojego" DUSTERA we wrześniu , przedpłata 5000zł , odbiór luty/marzec 2011 wszystko 100 razy przegadane 4x2 LAUREATE, cajou, pakiet look itd . Ale sprzedawca dał mi do wyboru: silnik EURO 4 czy EURO 5 ?. ( LA 16X2 czy LA16X4 ). Mają taką samą moc 105KM. ? Hmm
Czy ktoś z Kolegów rozpoznał temat ? Wiem że chodzi o nowa normę EURO5, która wchodzi od 2011 roku i producenci zobowiązani są do jej stosowania. Silnik zapewne będzie droższy w produkcji, ale zastanawiam się czy czasami te zawyżane normy nie wpłyną na większą awaryjność nowych silników, moc, koszty, kłopoty itp. (podobnie jak to się ma z filtrami cząstek stałych w dieslach )

Pozdrawiam
R


przede wszystkim LA16X2 to 4x2 , LA16X4 to 4x4 , co do norm to nie wiem niestety


Faktycznie pomyłka: LA16X2S, a nie LA16X4
 
tolkiszon82 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: "--"
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 117
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-11-17, 08:20   

tak sie teraz zastanowilem ciekawe jak bedzie u mnie czy Euro4 czy Euro5. W sumie auto zamawialem lipcu i wtedy bylo jeszcze Euro4 po tygodniu w cenniku pojawił sie Euro5 a znikl Euro4. Auto skladaja w piatek i ciekaw jestem co bedzie pod maska
_________________
Przepraszam za orografie :)
 
tomi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE 115
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 314
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-11-17, 10:18   

Witaj :-)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7463
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2010-11-17, 11:31   

Witaj.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2010-11-17, 12:01   

Silniki przystosowane do E 85 mają dwa razy częstszą wymianę oleju, a więc będą miały większe koszty eksploatacji, oczywiście jak będziesz jeździł na takim paliwie to się to zwróci.
 
Aznar 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 33
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-11-17, 12:16   

Z tą wymianą oleju to chyba tylko jeśli jeździsz na takim paliwie, a to o ile dobrze sprawdzałem, w Polsce jest jeszcze niemożliwe. Nie ma stacji paliw, na której mógłbyś zalać E85. Chyba, że macie jakieś info, że jest inaczej?

Poza tym wątpię aby to się zwróciło, nawet jakby koszt paliwa był o 30% mniejszy (choć w to nie wierzę), to auto spala o około 20-30% więcej.
Ostatnio zmieniony przez Aznar 2010-11-17, 12:19, w całości zmieniany 2 razy  
 
Ryszard 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 benzyna
Rocznik: 22luty2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 107
Skąd: Pleszew
Wysłany: 2010-11-17, 13:58   

W specyfikacji Dealera oznaczenie tego modelu DUSTERA to: LA16X2S
Jest tylko jeden link w Googlach (chyba do broszurki litweskiej w pdf. o tym modelu )
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2010-11-17, 20:21   

Tą informację wziąłem z książki przeglądów jaką otrzymałem z moim Dusterem, jak to będą interpretować w warsztatach - nie wiem, jak się uprą to mogą wymagać takiej wymiany do końca gwarancji
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-11-17, 20:47   

Witaj.
_________________
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2010-11-21, 00:34   Re: Witam, DUTER 1.6 16V na luty 2011

Ryszard napisał/a:
Ale sprzedawca dał mi do wyboru: silnik EURO 4 czy EURO 5 ?. ( LA 16X2 czy LA16X4 ). Mają taką samą moc 105KM. ? Hmm
Czy ktoś z Kolegów rozpoznał temat ? Wiem że chodzi o nowa normę EURO5, która wchodzi od 2011 roku i producenci zobowiązani są do jej stosowania. Silnik zapewne będzie droższy w produkcji, ale zastanawiam się czy czasami te zawyżane normy nie wpłyną na większą awaryjność nowych silników, moc, koszty, kłopoty itp. (podobnie jak to się ma z filtrami cząstek stałych w dieslach )


Oprócz tego, co napisano wcześniej: jeśli chcesz mieć bardziej żwawy silnik, spalający nieco więcej (wg katalogu średnio 0,5 l/100 km - ciekawe, jak to się przełoży na rzeczywistość) - bierz EURO 4. Jeśli chcesz mieć motor bardziej "zmulony" - bierz EURO 5.
Sam zastanawiałem się, czy mając zaplanowany odbiór na listopad dostanę E4 czy E5; dostałem E4 i cieszę się z tego.
Nie sądzę, żeby silnik z normą E5 miał być droższy w produkcji - z jakiegoż powodu?
Poza tym co do bioetanolu: jeśli miałbym lać polskie badziewie i zarzynać tym silnik, to już wolę LPG jako tańszą alternatywę.
Ale to moje prywatne zdanie.
_________________
Pozdrawiam.
 
Aznar 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 33
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-11-22, 07:38   

leo napisał/a:
Poza tym co do bioetanolu: jeśli miałbym lać polskie badziewie i zarzynać tym silnik, to już wolę LPG jako tańszą alternatywę


Jestem dokładnie tego samego zdania. Mam tylko nadzieję, że ten Euro 5 (napędzany "zwykłą" benzyną) będzie spełniał moje oczekiwania - czyli dostania się z punktu A do punktu B ;-) .
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3530
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2010-11-23, 04:06   

Ja seryjnym Polonezem 1,6GLI dwa lata jeździłem na gazolinie bez uszlachetniacza i nie stwierdziłem, aby silnik wymagał specjalnego przystosowania. Co prawda trochę dzwonił, ale tylko na niskich obrotach i dużym gazie - trzeba było się przestawić na sportowy tryb jazdy. A diesle dzwonią cały czas i nic im się ne dzieje... :mrgreen:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne