Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zmiana biegów z ABS
Autor Wiadomość
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-02-26, 09:40   Zmiana biegów z ABS

Wczoraj zaskoczył mnie głupi efekt uboczny ABS:
dojeżdżam do małej krzyżówki jako podporządkowany, sprzęgło w podłodze, naciskam hamulec, V=ok. 5km/h i jednocześnie wkładam jedynkę z okropnym zgrzytem :evil: :mrgreen: :evil: :mrgreen: , bo ABS-owi zachciało się zapulsować i w konsekwencji szarpnęło wałkiem odbiorczym skrzyni. Działanie ABS-u przy 5km/h i do tego przy wyprostowanej kierownicy to wg mnie przejaw nadgorliwości. :-x Trzeba będzie unikać takiej kombinacji. :idea:
 
billbill666 


Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 172
Skąd: PL
Wysłany: 2011-02-26, 10:19   

eplus nie nadgorliwy ABS :-) tylko przenosisz stare nawyki z hamowania autem bez ABS-u.Hamowanie z ABS to pedał w podłogę i nie odpuszczasz aż auto się zatrzyma.Przy okazji nie wciskasz sprzęgła aby wrzucić bieg,dopiero po zatrzymaniu.Z ABS-em zapomnij o hamowaniu pulsacyjnym.Czas się przestawić.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-02-26, 10:47   Re: Zmiana biegów z ABS

eplus napisał/a:
Wczoraj zaskoczył mnie głupi efekt uboczny ABS:
dojeżdżam do małej krzyżówki jako podporządkowany, sprzęgło w podłodze, naciskam hamulec, V=ok. 5km/h i jednocześnie wkładam jedynkę z okropnym zgrzytem :evil: :mrgreen: :evil: :mrgreen: , bo ABS-owi zachciało się zapulsować i w konsekwencji szarpnęło wałkiem odbiorczym skrzyni. Działanie ABS-u przy 5km/h i do tego przy wyprostowanej kierownicy to wg mnie przejaw nadgorliwości. :-x Trzeba będzie unikać takiej kombinacji. :idea:


moim zdaniem to nie wina ABS tylko (z całym szacunkiem :oops: ) Twoja, nie jest zalecane włączanie jedynki przed całkowitym zatrzymaniem się samochodu, oczywiście jest to możliwe i przy odrobinie umiejętności (których braku Ci w tym momencie nie sugeruje :-P ) jedynkę można włączyć przy niewielkiej prędkości ale jeżeli dodatkowo dochodzą inne okoliczności - takie np. jak w tym przypadku - "pulsowanie ABS" to efekt miałeś okazję zauważyć... :lol:
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-02-26, 18:13   

Jedynkę jak najbardziej zawsze jestem w stanie powoli wrzucić bez zgrzytu, gdy auto się turla, tak w Felce, jak i w Dusterze. Jeśli hamujemy z ABS-em, a nie naciśniemy sprzęgła - to "rypanie" z kół przeniesie się chyba i na wał silnika... :?: Jak w pierwszym momencie zablokujemy oba koła, to chyba i silnik też :?: Jeśli potem będą momenty, że jedno koło blokuje, ale drugie nie, to "rypanie" może nie mieć już wpływu na silnik, ale za to na dyferencjał. :-(

ABS następnej deneracji powinien aktywować się:
- tylko powyżej prędkości 15km/h,
i przy spełnieniu któregoś z poniższych warunków:
- skręcona kierownica (jak jadę prosto i nie kontruję poślizgu, to jest OK),
- niezerowy sygnał rotacji z żyroskopu (akcelerometru ESP) - auto zaczyna kręcić bączka,
- albo opóźnienie (hamowanie) jest silniejsze niż np. 0,6g - oznaczałoby to duże opóźnienie, czyli dobrą przyczepność (asfalt, beton) - tu ABS miałby za zadanie zapobiec punktowemu spaleniu gum (na lodzie przy opóźnieniu -0,1g to nie grozi).

Jeśli nie ma zakrętu, auto ani kierowca nie wykonują gwałtownych ruchów, a opony się nie palą, to ABS powinien wykorzystać szansę, aby siedzieć cicho. ;-)

Ale to wtedy, gdy obecne systemy ABS będą w 100% niezawodne, będzie można je komplikować bardziej. :-P
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2011-02-27, 11:59   

eplus napisał/a:

ABS następnej deneracji powinien aktywować się:
- tylko powyżej prędkości 15km/h


Ten warunek jak najbardziej popieram. Po co mi "możliwość ominięcia przeszkody" przy tej prędkości, która i tak zazwyczaj spowodowana jest zwalnianiem i/lub przyhamowaniem.
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-02-27, 12:39   

Z ABS-em jest wszystko w porządku. Widzę, że nigdy nie mieliście okazji zjeżdżać ze wzniesienia o bardzo śliskiej nawierzchni. Możliwość hamowania i manewrowania nawet przy prędkości 5 - 10 km/h czasem jest przydatna.
 
straszna_maruda 


Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 251
Skąd: ETM
Wysłany: 2011-02-27, 13:32   

wox napisał/a:
Z ABS-em jest wszystko w porządku. Widzę, że nigdy nie mieliście okazji zjeżdżać ze wzniesienia o bardzo śliskiej nawierzchni. Możliwość hamowania i manewrowania nawet przy prędkości 5 - 10 km/h czasem jest przydatna.


Ja tak mam ciągle w zimie. Tyle że auto mam bez ABS-u i w razie paniki daję ku poboczu by hamowac trochę na śniegu zamiast na czystym wyslizganym lodzie. Dziury w asfalcie też tu sie przydają :mrgreen: .
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne