Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-11-28, 13:14
Jak wymienić żarówki H7 w Duster?
Autor Wiadomość
rafalik77 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Maj 2011
Posty: 18
Skąd: Marki
Wysłany: 2011-05-18, 15:20   Jak wymienić żarówki H7 w Duster?

Witam,
Przegladając forum nie znalazłem odpowiedzi na powyższe zadane pytanie.
Oczywiście wiem, ze jest osłona z tworzywa "gumy" chroniaca cały układ przed zalaniem.
Ten element zdejmuje, następnie zdejmuję kostke elektryczną z żarówki i...
W tym momencie nastepuje dość duże zapytanie - co dalej?
Nie moge "wymacać" zadnego uchwytu, zadnego zatrzasku itd.
Od tygodnia jeżdżę z przepaloną żarówką i pytam wszystkich znajomych, ale na razie cisza.
Bardzo proszę o pomoc.
 
szuwar30 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V + lpg
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 9
Skąd: Jawor
Wysłany: 2011-05-18, 16:24   

Witam, żarówkę po prostu się wysuwa z zatrzasku.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-05-18, 16:31   

Rafalik a instrukcję od auta czytałeś ?
Powinno być tam wszystko wyjaśnione.
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18033
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2011-05-18, 16:31   

Wszystko jest opisane - i pokazane na fotkach - w instrukcji obsługi, str. 5.14.
 
rafalik77 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Maj 2011
Posty: 18
Skąd: Marki
Wysłany: 2011-05-19, 09:32   

Macie rację. Najpierw instrukcja potem pytania.
Tak tez zrobiłem.
Przeczytałem instrukcję, jednak zdjęcia która mam w instrukcji są u mnie bardzo nieczytelne, tak jakby ktoś ją kserował.
Ponadto wczoraj byłem w Autoryzowanym Serwisie Renault w Warszawie na Targówku.
Powiedzili mi, że to bardzo proste i na tym się skończyło. Oczywiscie zaproponowano mi aby wstawił auto do serwisu - wjazd do serwisu 40zł + koszta wymiany + koszta żarówki. Razem bym się zamknął w okolicach 100zł
Jeśli macie dobrze zobrazowane zdjecie co trzeba nacisnąć bardzo bym prosił o taką informację.
Wczesniej miałem skodę Fabia i tam była mała dźwignia, którą należało nacisnąć i bez problemów żarówkę mozna było wyjąć.
tutaj niestety, ale tego nie moge znaleźć
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-05-19, 14:55   

Z tego co widzę to te żarówki są również trzymane przez sprężynki :


Czyli tą żarówkę wymienia się podobnie jak H4. Jest tam taka sprężynka, która należy odczepić i podnieść , tutaj masz filmik obrazujący dokładnie jak to się robi:

_________________

 
szuwar30 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V + lpg
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 9
Skąd: Jawor
Wysłany: 2011-05-19, 20:43   

Żarówkę H7 wymienia się tak jak wspominałem wyżej poprzez wyciągnięcie z zatrzasków, nie ma tam żadej sprężynki.

1622483582_1.jpg
Plik ściągnięto 2558 raz(y) 50,83 KB

Ostatnio zmieniony przez szuwar30 2011-05-19, 20:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-05-19, 20:52   

Czyli szuwar tą żarówkę się po prostu ciągnie do tyłu aż wyjdzie z zatrzasków ?
Te zatrzaski to są takie wygięte blaszki ?
_________________

 
szuwar30 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V + lpg
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 9
Skąd: Jawor
Wysłany: 2011-05-19, 20:57   

jackthenight napisał/a:
Czyli szuwar tą żarówkę się po prostu ciągnie do tyłu aż wyjdzie z zatrzasków ?
Te zatrzaski to są takie wygięte blaszki ?


Dokładnie tak.
 
rafalik77 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Maj 2011
Posty: 18
Skąd: Marki
Wysłany: 2011-05-22, 21:23   

Schemat klosza jest idealny.
Film jest również znakomity, ale niestety nie do auta Dacia Duster - tak jak poprzednicy pisali w tym aucie nie ma sprężynki, są zatrzaski.
W sobotę wziąłem kombinerki i siłowo wyciągnąłem żarókę. Na szczęście nic nie uszkodziłem, ale zatrzaski mi dały odpowieni odgos.
W prawym reflekorze zmiana jest w miarę prosta zaś LEWY - po stronie kierowcy jest naprawdę trudna.
Zwłaszcza dlatego, iż w miedzyczasie założyłem gaz do auta i tuż przy akumulatorze znajduje się komputer gazu.

Mimo to odpowiedż na wymianę żarówek jest już rozwikłana za to wszystkim bardzo dziękuję
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-05-23, 11:11   

rafalik77 napisał/a:
w miedzyczasie założyłem gaz do auta

napisz w wątku "gazowym" coś więcej... jaka instalacja, zbiornik, cena, zadowolenie, zużycie gazu, dynamika... itp... :-)
 
rafalik77 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Maj 2011
Posty: 18
Skąd: Marki
Wysłany: 2011-05-23, 12:46   

Oczywiście napiszę.
Mam małem problemy jeszcze z szukaniem odpowiednich postów.
Mozesz podesłać link odnosnie gazu?
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 999
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-05-24, 02:28   

Tytaj jest wątek: http://www.daciaklub.pl/f...b2b964f9d#90750
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
 
mud maX 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 237
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-10-04, 20:11   

Wymieniałem dziś H7. W instrukcji obsługi jest bezsensowny zapis:
Cytat:
Odpiąć żarówkę 4, naciskając na złącze 3, w celu wyjęcia żarówki z zacisków 2 i 1

Przy demontażu niczego się nie naciska, wszystkie elementy pociąga się w kierunku tyłu samochodu. Po zdjęciu złącza żarówkę najlepiej uchwycić za styk kombinerkami jak to wyżej napisali koledzy.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-10-04, 21:14   

ostatnio wymieniłem po obydwu stronach i też wystarczyło wyciągnąć (instrukcji nie czytałem)
 
Dusterjack 



Marka: Dacia/Jeep
Model: Duster/Grand Cherokee
Silnik: 1,5 dCi 110 4x4/ 3.0 CRD 4x4
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 319
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2012-10-04, 22:06   

Wyciąganie kombinerkami - ryzykowne.

Blaszki w kloszu trzymające oprawkę żarówki są trzy. Jedna jest centralnie do góry, przyjmując określenia zegarowe - na godzinie 12, druga jest na godzinie 5, a trzecia na godzinie 7.

Odczepiamy wtyk z kabelkiem, łapiemy palcami razem za metalowe styki i ciągniemy jednocześnie podnosząc końcówkę ze stykami do góry (aby puściły najpierw dolne blaszki), później lekko całą żarówkę opuszczamy w dół aby puściła górna blaszka i wyciągamy żarówkę.

Wkładamy żarówkę tak, aby matalowy nosek był do góry, trzymamy tak samo za wtyki palcami, odchylamy lekko żarówkę na dół i opieramy najpierw oprawę żarówki na blaszkach dolnych, Gdy poczujemy, że dół oprawy jest już trzymany przez dolne blaszki dociskamy górę oprawy. Pachamy żarówkę do klosza jednocześnie naciskając mocnej górną część oprawy aż zatrzaśniemy górną blaszkę. Sprawdzamy dopychając już prosto w kierunku klosza. Prawidłowo włożona żarówka nie możę się ruszać i musi być prosto.

Jeśli ktoś ma mało siły to nie wyciągamy wtyku z zacików tylko postępujemy jak wyżej trzymając za wtyk z oprawką, ale mamy wtedy trochę mniejsze pola manewru góra-dół.

Warto poćwiczyć bo jak przytrafi sie to w trasie i np. zimą to będzie ciężko, po kilku próbach sprawa jest już prosta i robimmy to "w ciemno". Nie używajcie kombinerek, szczypiec, wkrętaków bo po kilku takich próbach może być problem z tymi blaszkami. Zresztą o to chodzi aby wymiana żarówki odbyła się bez narzędzi.
Ostatnio zmieniony przez Dusterjack 2012-10-04, 22:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2012-10-05, 06:21   

Z opisu wygląda bardzo poważnie, ale trzeba poćwiczyć, może się uda :->
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-05, 07:26   

Jest poważne bo można wygiąć blaszki przy wyciąganiu a przy wkładaniu nie należy używać zbyt dużo siły bo można reflektor popsuć, znaczy mnie udało się przy wciskaniu żarówki na siłę wypchnąć lustro z mocowania układu regulacji wysokości. Nie była to permanentna usterka bo wystarczyło założyć regulację z powrotem ALE... wymaga to wyjęcia reflektora a to z kolei wymaga zdjęcia zderzaka.. :shock: :-/ :-/
 
dragon 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 144
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-10-05, 07:38   

wojtek_pl napisał/a:
Jest poważne bo można wygiąć blaszki przy wyciąganiu a przy wkładaniu nie należy używać zbyt dużo siły bo można reflektor popsuć, znaczy mnie udało się przy wciskaniu żarówki na siłę wypchnąć lustro z mocowania układu regulacji wysokości. Nie była to permanentna usterka bo wystarczyło założyć regulację z powrotem ALE... wymaga to wyjęcia reflektora a to z kolei wymaga zdjęcia zderzaka.. :shock: :-/ :-/

Nie jest to takie żadkie zjawisko. Mnie też się udało wyskoczyć lewy reflektor z regulacji przy zakładaniu, a dopiero raz zmieniałem żarówki. Pan w ASO powiedział, że to się zdaża i naprawił bez zdejmowania zderzaka bo już miał swój sposób opatentowany. Ale uwaga panowie TO SIĘ ZDARZA! Daćka wygląda wtedy nocą jakby mrugała ;-)
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-05, 08:16   

To masz kumatego pana w ASO. :mrgreen:
Mnie to naprawili przy okazji montażu świateł do jazdy dziennej więc i tak zderzak zdejmowali.
 
dragon 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 144
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-10-05, 08:31   

Patrzyłem przez szybkę z nudów. Chwilę się męczył, zajęło mu to z 15 minut, ale nie podejrzewam, żeby ktoś w tym czasie dał radę naprawić reflektor poprzez zdejmowanie zderzaka :mrgreen:
Acha! Zrobione na gwarancji!
 
akofreda 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 220
Skąd: Płock
Wysłany: 2012-10-05, 08:35   

Ja przy wymianie również wypiąłem z regulatora lecz mimo "małych łapek" udało się ponownie spiąć ten przegób kulowy od regulacji bez demontażu całej lampy.
Potwierdzam, że opis w instrukcji jest błędny - właśnie tym naciskaniem zaczepu spowodowałem odpięcie sie regulacji. Przy drugim reflektorze postępowałem już bardziej ostrożnie, odgiąłem (naciskałem do góry) przy pomocy śrubokręta górny zaczep przy jednoczesnym ciągnięciu na dół żarówki.
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2012-10-05, 09:18   

Czyli jest naprawdę poważnie... :roll:
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-10-05, 09:20   

Jak są takie problemy z wymianą żarówek to chyba lepiej pojechać do ASO i nie brudzić sobie rąk.
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2012-10-05, 09:22   

No tak, ale jak na trasie zajdzie potrzeba wymienić, to lepiej mieć opanowaną tę sztukę (która po paru ćwiczeniach pewnie już wielką sztuką nie jest).
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne