Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
turbodziura
Autor Wiadomość
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-05-27, 09:37   

Cytat:
heel and toe nie ma szans w Daciach bo pedał gazu jest za nisko


Oj tam oj tam, normalnie można w trakcie hamowania uderzać piętą w pedał gazu...
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2011-05-27, 12:53   

Cytat:
Jak już jeździć to trzeba wykorzystać moment obrotowy jak i moc


Bez tego to sie wogole nie da jechac. :P

Akurat moment jest najwiekszy w granicach 1500-2500 obr...

Ciekawe dlaczego, skoro, jak twierdzicie, turbo wlacza sie dopiero przy 1900... Moze to jednak bardziej zalezy od wychylenia przepustnicy...
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-27, 13:07   

DUCATI napisał/a:
Ciekawe dlaczego, skoro, jak twierdzicie, turbo wlacza sie dopiero przy 1900...
Nikt tak nie twierdził. Pisane było o słabym odczuciu do 1900 obrotów. A turbo o ile się nie mylę włącza się przy 1750 obrotach.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-27, 13:20   

No przecież w tym temacie bebe już pisał o "włączaniu" się turbo: http://www.daciaklub.pl/f...p?p=90322#90322 :roll:
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-27, 13:41   

DUCATI napisał/a:
Ciekawe dlaczego, skoro, jak twierdzicie, turbo wlacza sie dopiero przy 1900... Moze to jednak bardziej zalezy od wychylenia przepustnicy...

Dlatego, że moment obrotowy nie bierze się z turbo. :) Na potrzeby ćwiczenia można przyjąć, że moment obrotowy "płynie" z pojemności silnika. Dzięki turbo wydłuża się zakres obrotów, na których silnik pracuje z wysokim momentem obrotowym, a potem z wysoką mocą.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-27, 14:10   

laisar napisał/a:
No przecież w tym temacie bebe już pisał o "włączaniu" się turbo

bebe nie urodził się z tą wiedzą. :] Większość swojej domniemanej mądrości zaczerpnął stąd. Wystarczy pominąć szczegóły czysto mazdowe i otrzyma się kompendium wiedzy o turbodieslach, a pod koniec i o "zenonach". :)
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2011-05-27, 16:19   

tylko że jest jeden problem dotyczący moich nóg że nie mogę do środka stopy dawać bo mam krzywe kolana. znaczy chodze na zewnątrz jak kaczka i wtedy kolana mam prosto. jak dam stopy rownolegle to mam kolana do srodka i sa praktycznie na maxa juz odgiete do srodka ...
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-05-27, 20:37   

Wogóle nie zrozumiałem o czym piszesz Jjmalin 8-) ... a turbodziurę, gdy zobaczyłem u siebie w silniku, to po prostu zakleiłem ją tejpem. :-P :mrgreen:
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2011-05-30, 15:41   

chodzi o międzygaz z hamowaniem
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-05-30, 17:07   

Oki załapałem.
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2011-06-14, 17:12   

Czyli silnik z turbo ma taki sam max. moment co bez turbo ?
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-06-14, 18:07   

DUCATI, nie. masz namyśli ten sam silnik z wyjętym turbo ?
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
_Big_Mac_ 



Marka: Ford
Model: Focus III
Silnik: 1.6 EB 150KM
Rocznik: 2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 150
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-06-14, 22:27   

maciek ma rację. Z turbo do cylindra wpada więcej powietrza (bo jest pod większym ciśnieniem), na co wtryski dają więcej paliwa, żeby utrzymać stały skład mieszanki, i jest większe bum :) Większe bum oznacza, że jeśli cykl trwa tyle samo (te same obroty), to jest w jego trakcie wytwarzana większa energia i ostatecznie pojawia się większy moment na wale. Jeśli tylko nic się nie rozpadnie od naprężeń, to masz większy moment na kołach :)
Ostatnio zmieniony przez _Big_Mac_ 2011-06-14, 22:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2011-06-16, 10:53   

Czyli bebe klamal. W takim razie moje pyt. pozostaje aktualne...
 
marekwoj 


Marka: Hyundai
Model: I30 CW
Silnik: 1.6 CRDI
Rocznik: 2010
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 197
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2011-06-16, 12:01   

DUCATI napisał/a:
Czyli silnik z turbo ma taki sam max. moment co bez turbo ?
To zależy od silnika, może mieć nawet mniejszy :-P
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-16, 13:06   

bebe napisał/a:
Na potrzeby ćwiczenia można przyjąć

DUCATI napisał/a:
Czyli bebe klamal.

W twoim zero-jedynkowym świecie - tak. :)
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2011-06-17, 11:42   

A w twoim... ?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne