Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Trwałość napędu 4x4
Autor Wiadomość
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2010-12-02, 19:51   Trwałość napędu 4x4

Witam

Temat ten nurtuje mnie dość długo - czy ktoś wie może na ile liczona jest trwałość elementów napędu 4x4 w Dusterze? Szczególnie chodzi mi o sprzęgło - w każdej sytuacji poza całkowitą blokada na sprzęgle następuje tam uślizg i siłą rzeczy "coś" się musi chyba zużywać?

Kiedy można się spodziewać konieczności wymiany tego sprzęgła i ile ono kosztuje?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-02, 22:32   

Sprzęgło w ogóle nie występuje jako część zamienna (nie znalazłem go także na szybko w żadnym sklepie), co teoretycznie powinno oznaczać resurs co najmniej na poziomie gwarancji - a może i zakładanego życia samochodu? [;

Natomiast cały tylny "most" kosztuje w ASO niecałe 6 kzł (chyba nie tragicznie...?).


W sumie najlepiej byłoby chyba poszukać informacji na jakimś nissanowskim forum - ale wydaje mi się, że w normalnej eksploatacji ewentualne zużycie jest jednak raczej niewielkie, bo na pewno dba o to elektronika sterująca (umieszczenie za sprzęgłem głównym też jej to ułatwia).
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2010-12-02, 22:54   

Dzieki
 
jarus28 
Zielony listek


Marka: Saab
Model: 9-5
Silnik: 2,3T
Rocznik: 2000
Dołączył: 14 Cze 2012
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-08, 22:14   

Stare ale zapewne aktualne.
Jeśli chodzi o Nissany (a podobno sprzęgiełko elektromagnetyczne jest takie same jak w Nissanach) to znam 1 przypadek ( duży serwis W-wa) gdy (pod koniec gwarancji) wymieniono ten element. Obiaw taki, że było odczówalne stuknięcie przy gwałtownym ruszaniu na śniegu/lodzie.
Nie ma więc co się martwić, tym bardziej że w Nissanach 4x4 idzie w przże z benzyną 140km lub dieslem 150km.
_________________
Nissan Qashqai 1,5 dCi
Renault Clio 1,9dTi
Saab 9-5 2,3 Aero
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-07-09, 11:33   

jako były kilkuletni forumowicz nissana mogę zapewnić,że nissanowski układ 4x4 należy do wyjątkowo udanych i mało awaryjnych :-P - ci od murano i xtraila nie narzekali
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne