EDIT 22.10.2011
ZALETY FABRYCZNEJ INSTALACJI LPG Dacia LPG: solidność, niezawodność
1) Instalacja LPG Landi Renzo gwarantuje wysoką jakość, niezawodność i bezpieczeństwo.
Spełnia również normy europejskie.
Landi Renzo jest specjalistą i światowym liderem w dziedzinie systemów zasilania LPG.
Zbiornik LPG jest wykonany z bardzo wytrzymałej blachy stalowej grubości 2 do 3,5 mm.
2) Gwarancja producenta na 3 lata lub 100 000 km dla wszystkich wersji LPG, podobnie jak wszystkie inne wersje pojazdów marki Dacia.
Dacia LPG: duży zasięg, możliwość wyboru paliwa, łatwa obsługa
1) Zasięg samochodu dochodzi do 1 200 km* dzięki zasilaniu dwoma rodzajami paliwa
2) Łatwa obsługa i napełnianie zbiornika gazu, możliwość przełączania zasilania z jednego paliwa na drugie w dowolnym momencie
3) Pewna i sprawdzona technologia (wtrysk sekwencyjny gazu zgodny ze standardem diagnostycznym EOBD)
* Szacunkowe wyliczenia dla Sandero
Dacia LPG: bardziej przyjazna środowisku
1) LPG (mieszanina butanu i propanu) nie zawiera ani benzenu, ani siarki, ani też ołowiu szkodliwego dla zdrowia i środowiska naturalnego.
2) Wykorzystanie gazu do zasilania silnika, to w porównaniu do wersji benzynowej nawet o 13% mniejsza emisja CO2 .
3) Bardzo niski poziom emisji zanieczyszczeń:
a) emisja o 96% mniej tlenków azotu (NOx) niż silnik wysokoprężny i o 68% mniej niż silnik benzynowy.
b) 0 emisji stałych cząstek.
4) Obniżony poziom hałasu pracy silnika (o 60% w stosunku do silnika wysokoprężnego).
Źródło : European Emission Test Program
CO TO JEST PALIWO LPG?
Skład:
- Jest to mieszanina w proporcji około 50/50 butanu (C4H10) i propanu (C3H8).
- Gazy są sprężane niskim ciśnieniem (około 4,5 bar), by przeszły w stan płynny, co ułatwia ich transport i dystrybucję.
- W chwili użycia do zasilania silnika, gazy te przechodzą ponownie w stan lotny.
Pochodzenie:
- LPG jest otrzymywany w 30% w procesie rafinacji ropy naftowej i w 70% jest pozyskiwany ze złóż gazu ziemnego lub ropy naftowej.
Zastosowania jako paliwo:
- w samochodach osobowych, dostawczych, we flotach samochodowych firm,
- w przemyśle (wózki widłowe, maszyny do wygładzania tafli lodowych, pojazdy używane w portach lotniczych, itd.),
- w autobusach miejskich,
- w łodziach.
DACIA SANDERO LPG – specyficzne części wersji LPG
1 – Zawór napełniania zbiornika
2 – Zbiornik gazu
3 – Zawór bezpieczeństwa
4 – Przewód wlewu gazu
5 – Przełącznik / wskaźnik poziomu gazu
6 – Reduktor-parownik
7 – Wiązka przewodów elektrycznych
8 – Układ wtrysku gazu
9 – Układ wtrysku benzyny
10 – Moduł sterujący systemu LPG
11 – Moduł sterujący wtryskiem benzyny
JAK ROZMIESZCZONA JEST INSTALACJA LPG ?
Ostatnio zmieniony przez maciek 2011-10-22, 20:40, w całości zmieniany 3 razy
Sorry za może niezbyt mądre pytanie, ale mnie jedna rzecz zdziwiła - czy Dacia wycofała się z silników 16V w Loganie i Loganie MCV ? Czy to tylko do gazu te jednostki nie wchodzą ?
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2011-07-12, 14:26
Mikele napisał/a:
Sorry za może niezbyt mądre pytanie, ale mnie jedna rzecz zdziwiła - czy Dacia wycofała się z silników 16V w Loganie i Loganie MCV ? Czy to tylko do gazu te jednostki nie wchodzą ?
No pewnie to drugie. W kazdym razie ja to tak odbieram, ze podane sa tylko te modele i wersje silnikowe, ktore sa (zaczely byc) oferowane z fabryczna instalka lpg. Dlatego nie ma w tym zestawieniu w ogole Stepwaya i Dustera.
Ja kupiłem Dustera od razu z instalacją LPG od dealera (nie wiem, czy traktować to jako fabryczną, czy dedykowaną, czy cokolwiek, w każdym bądź razie nie tracę gwarancji - a tym mnie straszono podczas składania zamówienia w lutym br.).
Co prawda w Renault na al. Jerozolimskich w Wawie nie montują i nie serwisują instalacji, ale samochody stamtąd pojechały na montaż instalacji w ASO na Puławskiej i ponownie na umówiony odbiór z Jerozolimskich. Pan który przy odbiorze pojawił się w salonie aby opowiedzieć o instalacji stwierdził, że w momencie w którym Dustery będą seryjnie wyposażone w możliwość jazdy na LPG to będą miały dokładnie taką samą instalację
Cena widniejąca na osobnej fakturze to 4500 brutto. Butla wedle homologacji ma 53 litry. Jeszcze na tym nie jeździłem ani nie tankowałem, więc nie wiem ile konkretnie litrów wejdzie i ile na tym przejadę (w Hondzi miałem butlę 44l, wchodziło między 35 a 39l, robiłem na tym ok 350 po mieście i o 50-70km więcej jeśli to była trasa).
Ostatnio zmieniony przez Smogg 2011-07-14, 11:57, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 912 Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2011-07-21, 21:07 Ile wejdzie?
Katalogowo do zbiornika LPG powinno wchodzić 80% jego pojemności nominalnej. Przy zbiorniku 53 l powinno wejść 42,5 l LPG. Mogą być pewne różnice, zwykle rzędu ± 1-2 l zależnie od pory roku, temperatury otoczenia i ciśnienia w zbiorniku stacji. Trochę się mądrzę, ale już 3 samochody przestawiałem na LPG i jeździłem na nich ok 10 lat. To rozwiązanie dobre dla tych co jeżdżą na średnich dystansach - tak ok 40-100 km dziennie. Poniżej 40 km dziennie instalacja zwraca się powoli, ponad 100 km dziennie diesel zaczyna być konkurencyjny przy wyższej cenie wyjściowej. Należy uwzględnić wyższe koszty przeglądów gwarancyjnych, koszty dodatkowej regulacji instalacji LPG itp.
W straszenie szybkim zużyciem silników nie wierzę - błękitna fala ma ok 200 000 na LPG, platynowa torpeda ok 100 000 ( byłoby więcej gdyby nie pewna rozpędzona Scania), srebrny rycerz ok 60 000 (byłoby troszkę więcej gdyby młody nie uparł się brać szybko zakrętu na gołoledzi, choć różnica może ze 3 miesięcy - po protu dożył swoich dni w bardzo już przerdzewiałej zbroi). Po 180 000 w błękitnej fali była przeprowadzona naprawa średnia silnika, przy czym siadły uszczelki i panewki wału - wg oceny mechanika normalne zużycie oraz wymiana pierścieni (zużyte zgarniające, reszta OK, ale i tak wymienione - jak komplet, to komplet) - żadne nie może mieć bezpośredniego związku z paliwem. Zawory - nie wymagały nic, głowica bez śladów przegrzania, gładzie OK. A nie powiem, abym jakoś szczególnie dbał o silnik. Uważam, że przy instalacji dobranej do silnika LPG jest pełnowartościowym paliwem zamiennym. Oczywiście coś za coś - traci się część bagażnika lub koło zapasowe (w błękitnej fali jedno i drugie, już go znali na stacjach - "znów pan przyjechał tankować na dwa wlewy "), są trochę niższe osiągi - w normalnej jeździe to niezauważalne, trzeba trochę częściej sprawdzać poziom oleju (z tym to zawsze mam pod górkę ale jakoś dawałem radę). Więcej "grzechów" LPG nie pamiętam
Dlaczego w temacie LPG Dacia nie podaje cennika Dustera wraz z instalacją LPG? Jest to mylące, bo po mojej MCV-ce (oczywiście z LPG) mam ochotę na Dusterka też z LPG.
W konfiguratorze na stronie dacia.pl także nie ma Dustera z LPG :(
No ja z fabryczną także nie posiadam swojej MCV-ki. Po zakupie na Puławskiej montowali mi LandiRenzo właśnie u nich. Zdaję sobie sprawę, że nie montuje się w Rumunii, ale chociaż jakieś info, że u dealera można :/
To inne pytanie: do jakich Dusterów można (chodzi mi o silniki)? Bo np mi kiedyś montowali do MCV tylko 8V (16V powiedzieli, że nie robią). Czy do najmocniejszego Dustera 1.6 16V 105 montują u dealera? Jeśli tak to czy to jest dalej LandiRenzo?
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2011-09-10, 06:34
Smogg napisał/a:
Ja kupiłem Dustera od razu z instalacją LPG od dealera (nie wiem, czy traktować to jako fabryczną, czy dedykowaną, czy cokolwiek, w każdym bądź razie nie tracę gwarancji
Masz od dealera, a nie fabryczna.
Zauwazylem, ze Twoj zagazowany Dusterek jest w wersji 4x4... czy moglbys kiedys zrobic przy okazji kilka fotek jak masz zamocowany zbiornik toroidalny w bagazniku ? Wiesz, interesuje mnie to m.in. pod katem watpliwosci wyrazonych w tym moim poscie (po P.S.).
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-12-10, 21:50
Maciek ale masz na myśli fabryczne LPG, analogicznie jak w 1.2 16v? Bo dealer w Świętochłowicach na śląsku sprzedaja od dawno wszystkie benzynowe daćki z lpg
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-12-11, 20:11
faktycznie, spojrzałem do konfiguratora. Generalnie laureatka 16 z lpg, poduchami bocznymi, pakietem komfort 2 i elektryczne szyby (czyli takie wypasione sandero raczej) wychodzi lekko ponad 45kzł. Jak dla mnie całkiem sensowna oferta.
Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 366 Skąd: Białystok
Wysłany: 2012-01-03, 21:28 DUSTER 1.6 16V 105 LPG już dostępny
W konfiguratorze DACIA jest już wersja DUSTERa z instalacją LPG. Różnica w cenie pomiędzy silnikiem na PB95, a z instalacją LPG wynosi 3900zł.
http://dacia.pl/gama-daci...sp?modelKey=79H
_________________
Ostatnio zmieniony przez Daster 2012-01-03, 21:43, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum