Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Odcięcie zapłonu, ogranicznik prędkości
Autor Wiadomość
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-02-24, 21:33   Odcięcie zapłonu, ogranicznik prędkości

Witam

Znalazłem w internecie takie urządzenie: Samochodowy Ogranicznik Prędkości

Pytanie takie, czy można obniżyć w samochodzie odcięcie zapłonu np. tak już przy 4.000 obrotów na minutę? Czy w ASO by takie coś zrobili?

Co do pytań dlaczego chcę takie coś zrobić odpowiadam, że chcę aby Dacia długo i bezawaryjnie służyła. Najlepiej ograniczyć prędkość max. do 130-120km/h a odcięcie zapłonu przy 4.000 obrotów a nawet mniej.

Pozdrawiam
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-02-24, 21:36   Re: Odcięcie zapłonu, ogranicznik prędkości

dogberry napisał/a:
Witam

Znalazłem w internecie takie urządzenie: Samochodowy Ogranicznik Prędkości

Pytanie takie, czy można obniżyć w samochodzie odcięcie zapłonu np. tak już przy 4.000 obrotów na minutę? Czy w ASO by takie coś zrobili?

Co do pytań dlaczego chcę takie coś zrobić odpowiadam, że chcę aby Dacia długo i bezawaryjnie służyła. Najlepiej ograniczyć prędkość max. do 130-120km/h a odcięcie zapłonu przy 4.000 obrotów a nawet mniej.

Pozdrawiam


Mistrzuniu, czy to przypadkiem nie Ty chwaliles sie wyduszeniem z logana 160 km/h z 7 osobami na pokladzie;)?

[/fade]
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-02-24, 21:55   

No przecież jednorazowy eksperyment nie wpłynie na ową długą i bezawaryjną służbę... (;
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-02-24, 21:56   

Tak, ja się chwaliłem ale to powiedzmy co innego, nowy samochód i trzeba było pokazać co on potrafi.

Dla mnie to mój samochód dla innych osób co nią jeżdżą to samochód firmowy (a wszyscy wiedzą jak się takie eksploatuję). Jak ktoś inny jedzie to wiem, że nikt nie patrzy czy się silnik rozgrzał, nikt nie poczeka aż turbina przestanie się szybko kręcić itp. Dzięki ogranicznikowi spadnie zużycie paliwa i silnik nie będzie tak żyłowany na obrotach. Turbinę pewnie koło 100.000km będę musiał wymienić, na allegro do dCi nowe widziałem po ok 1400 PLN, do Daćki na pewno tyle samo.

Pozdr.
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-02-24, 22:39   

Nie próbowałbym gmerać przy ograniczeniu odcięcia z prostej przyczyny - można to przypłacić życiem w trudnej sytuacji na drodze gdy bedzie potrzeba mocy (niekoniecznie przy dużej prędkosci) a auto powie basta.

A niech pracownik straci życie, to rodzina z pewnością wygra proces w zwiazku z faktem że w aucie dokonano niefabrycznych przeróbek mających bezpośredni wpływ na powstanie wypadku.Nie polecam :!:
_________________
GeRRaD
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-02-24, 22:56   

Po prostu na środku konsoli powinien być duży czerwony guzik pod rozbijalną szybką, który wyłączałby ów ogranicznik. Oczywiście powinien być podpisany: "Hipernapęd"! [:
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-02-24, 22:58   

Ja się pytam poważnie.

Mniejsze ryzyko wypadku z ogranicznikiem niż bez niego. Nikt by nic nie wygrał.
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-02-25, 01:43   

Odciecie zaplonu to kwestia elektroniki sterujacej wtryskiem paliwa. Napewno mozna ja ustawic na dowolna liczbe obrotow. Pytanie tylko, czy ASO bedzie w stanie to zrobic, czy jest to niedostepna opcja z poziomu dostepnych "urzadzen serwisowych". Bo ogranicznik samej predkosci na "niezylowanie" silnika raczej nie pomoze...
 
mgg 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 82
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2008-02-25, 12:14   

Zupełny bezsens z tym ograniczeniem. Już lepiej sobie poprostu załózyć że się nie będzie przekraczało próedkości 130km/h.
Są sytuacje zwłaszcza podczas wyprzewdzania że niezbędne jest duszenie gazu do końca , przy ograniczeniu sam sobie wydłużasz drogę wyprzedzania.
Jesli upierasz się to proponuję prostszą i tańszą metodę: ogranicznik pod pedałem gazu , takie rozwiązanie miałem w słuzbowym VW transporterze wer. 4 .
_________________
LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOGAN
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-02-25, 18:24   

Nie życzę nikomu przekonywać się czy pracownik by wygrał gdyby stracił zdrowie w zwiazku z niefabryczną ingerencją w układy samochodu (narzędzia pracy) zmniejszającą bezpieczeństwo pracy. Nie wierzycie - popytajcie prawników
_________________
GeRRaD
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-02-25, 18:32   

@GeRRaD: ...no chyba że podejmując pracę wiedział o tych ingerencjach, a one same zostały dopuszczone przez odpowiednie czynniki...
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-02-25, 18:53   

Wystarczy że auto zostanie zbadane przez biegłego po wypadku i wyda on orzeczenie że bezpośrednią wpływ na wypadek miał stan techniczny auta i idąc dalej rzeczony ogranicznik.

No chyba że da sie to zrobić tak aby nie pozostawić zadnego sladu po ingerencji ;-)
Tyle że taki ogranicznik nie ustrzeże wtryskiwaczy, nie ochroni turbiny przed złym traktowaniem (włącza się juz od niskich obrotów)
_________________
GeRRaD
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-02-25, 19:57   

Cytat:
dopuszczone przez odpowiednie czynniki


W domyśle - urzędowe (stacja kontroli technicznej itp).
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2008-02-25, 20:41   

wystarczy, ze na pismie poinformujesz pracownikow o takowym urzadzeniu, a oni Ci to potwierdza swoim podpisem. to Twoje auto, i masz prawo dokonywac w nim przerobek, ktore ogranicza przedwczesne zuzycie. pozdr
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-02-25, 21:29   

jak również oszczędzać na wymianie opon,zmniejszyć moc żarówek dla oszczędności paliwa,wyjąć zagłówki i wymontować pasy bo się brudzą itp. no i żądać podpisu.A pracowownik nawet po podpisie zakwestionuje zgode , powolujac sie na tzw wady oswiadczenia woli.
_________________
GeRRaD
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-02-25, 22:10   

Oczywistą oczywistością <; jest, że chyba każdą rzecz da się sprowadzić ad absurdum - tyle że zazwyczaj niewiele z tego wynika...

Wyobraź sobie, że zamiast ogranicznika przedsiębiorca kupił nowiutkiego... "malucha" (: - czy też można by go o cokolwiek oskarżyć, skoro to auto fabrycznie nie rozpędza się do więcej niż te same 120km/godz generowane przez ogranicznik?
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-02-25, 22:22   

Nie chodzi o prędkośc a ogranicznik obrotów silnika.Na prędkość są radary i GPS.
_________________
GeRRaD
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-02-25, 22:40   

Naprawdę robi to jakąś różnicę w przypadku "malucha"? <; Zwłaszcza w porównaniu z osiągami innego, ale "ograniczonego" samochodu?...
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-02-25, 22:48   

Robi różnice sekund przy przyspieszaniu np w zakresie 30 - 90 km/h, co ma istotne znaczenie przy wyprzedzaniu, ruszeniu z miejsca itp.
_________________
GeRRaD
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-02-25, 23:31   

Chyba byłem zbyt subtelny więc jeszcze raz, ale wprost (;

Chodzi o to, że samochody różne - np "maluch" ma fabrycznie chyba i tak gorsze osiągi, niż hipotetycznie "ograniczony" Logan.

Pytam więc: czy istnieje możliwość oskarżenia pracodawcy, jeśli pracownik ulegnie wypadkowi prowadząc nieprzerabiane auto, ale o marnych parametrach?

Logika podpowiada, że nie.

Dlaczego więc takowe oskarżenie miałoby być możliwe, jeśli dotyczyłoby auta przerobionego, prawnie dopuszczonego do ruchu, o takich samych (a może i nieco lepszych) osiągach niż w pierwszym przypadku?
 
mgg 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 82
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2008-02-26, 08:00   

Ale z drugiej strony ten VW transporter 1,9TDI bez kapitalki przewjechał ponad 450tyś km. I tylko raz zepsuło się turbo pod koniec jego ekspolatacji.
Z takim "grzybkiem" można było jechać max 130km/h mimo że w instrukcji stało 160km/h.
A "grzybek" pod gazem był od nowości myślę że u dilera został wkręcony.
_________________
LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOGAN
 
El Logano 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 DCi K9K 68KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 213
Skąd: Okolice Trójmiasta
Wysłany: 2008-02-26, 11:03   

Hehe, niech nikt nie mówi, że zdławienie silnika (bez względu na sposób, czy przez elektronikę, czy przez tzw. grzybek) spowoduje wypadek. Np. kierowcy autokarów mają do dyspozycji dużo gorsze osiągi od osobówek i nie narzekają, a przemierzają setki kilometrów. To właśnie nadużywanie mocy powoduje wypadki, a nie jej obniżanie :-) Ja do tej pory nigdzie się nie rozpierdzieliłem i przypuszczam dużo w tym zasługi tego, że zawsze sam jeździłem słabymi wozami, a mocnymi jeździłem z rozsądnym towarzystwem. Teraz trochę się uspokoiłem (od jakiegoś półtorej roku jeżdżę dużo spokojniej). Brak mocy nigdy nie powodował w moim przypadku zagrożenia życia - wręcz przeciwnie - hamował moje głupie zapędy.
_________________
102 000km zadowolenia za kierownicą Dacii.
 
mgg 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 82
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2008-02-26, 11:34   

Ale są sytuacje w których zawsze człowiek żałuje że nie ma więcej mocy w silniku.
Z drugiej strony jak ktoś ma świadomość słabych osiągów swojego wozu to mniej ryzykownie jeździ. Może z wyjątkiem właścicieli maluchów którzy ciągle prubuja udowadniać że pf 126p to samochód który ma zryw i może się poruszać z prędkością nawet ponad 100km/h.
_________________
LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOGAN
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-02-26, 12:56   

Gratuluję dojścia do jedynie słusznych wniosków (;

A trzeba też zauważyć, że bardzo wielu ludzi żałuje - poniewczasie - że miało więcej owej mocy w silniku...
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-02-26, 20:31   

Zatem ramach współpracy z RP zgłosić należy zapotrzebowanie na Logana 1.0 - 45 KM - wersja dla pozbawionych rozsądku i pracowników ;-)
_________________
GeRRaD
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne