Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-10-30, 01:26
Wymiana oleju silnikowego - kiedy, jaki, ile?
Autor Wiadomość
Domel 


Marka: Dacia
Model: LoganMCV
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 187
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-03-13, 19:38   

to wiem, tylko czy ktoś już tym zalewa? ,)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-13, 20:06   

to zwykły mobil więc nie wiem czy warto
w sumie po gwarancji to ważne żeby lac full syntetyk reszta to marketing
_________________
Moje auto
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 251
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-03-14, 07:36   

Karenzo napisał/a:
jak nie masz gwarancji to możesz lać co chcesz

Jak jest filtr cząstek stałych (FAP,DPF) to jak zalejesz byle czym możesz być pewny szybkiego jego zatkania.
Należy stosować oleje tzw. nisko popiołowe, wybór jest spory.
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-03-14, 08:09   

Renault bardzo ściśle współpracuje z koncernem Total, wiec wybierałbym jego produkty ...
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-03-14, 09:01   

fotorobart napisał/a:
Renault bardzo ściśle współpracuje z koncernem Total, wiec wybierałbym jego produkty ...


A Ty co, w koncernie Renault pracujesz, że interesuje Cię z kim oni współpracują?
Jakie ma to znaczenie?
Olej jest olej.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-14, 09:26   

:lol:
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2015-03-14, 10:12   

fotorobart napisał/a:
Renault bardzo ściśle współpracuje z koncernem Total, wiec wybierałbym jego produkty ...

wspolpracuja z tym kto smaruje ale $$$, bmw z castrolem ktory jest byle jakim olejem, francuzi total/elf a kia z lotosem, technicznie nie ma to zadnego znaczenia ze total bedzie super smarowal bo renault z nimi pracuje i zaleca, jak zaplaci ktos inny albo bedzie im sie oplacalo to na naklejce bedzie venol z lidla
Ostatnio zmieniony przez johnson 2015-03-14, 10:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-03-14, 12:08   

johnson napisał/a:
fotorobart napisał/a:
Renault bardzo ściśle współpracuje z koncernem Total, wiec wybierałbym jego produkty ...

wspolpracuja z tym kto smaruje ale $$$, bmw z castrolem ktory jest byle jakim olejem, francuzi total/elf a kia z lotosem, technicznie nie ma to zadnego znaczenia ze total bedzie super smarowal bo renault z nimi pracuje i zaleca, jak zaplaci ktos inny albo bedzie im sie oplacalo to na naklejce bedzie venol z lidla

i tu masz odpowiedź:
Total francuski ...
Castrol niemiecki...
na zachodzie Europy promuje się swoje ;-) , w Polsce Subaru Import Polska zmieniało dostawce olejów za kase :lol: (Castrol, Lotos, Platinium).

Cav nie :-) , ale jakoś tak wychodzi ... do Opla lałem Castrol, do Citroena leje Total, a do Daci będzie Efl :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2015-03-14, 12:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
rafal_rx 


Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 156
Skąd: Radom
Wysłany: 2015-03-14, 13:39   

Cav napisał/a:
Olej jest olej.

W dobie Ursusów, FSo była to prawda. Teraz ma spełniać normy i koniec. Do wolnossących bez hydraulicznej regulacji luzów zaworowych rzeczywiście możesz wlewać prawie co chcesz. W innych przypadkach już nie bardzo.
Dwa zasadnicze pytania: czy to jest 5w-40, czy 5w-30 i którego wymaga silnik.
Drugie, czy silnik jest z fap i czy olej jest niskopopiołowy.
A potem jest płacz i zgrzytanie zębami, jakie te diesle awaryjne.
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2015-03-14, 22:02   

Wszystko o czym piszecie to nie oleje syntetyczne a hydrokrakowane (w Niemczech jest ustawa która nie pozwala na używanie w nazwie Syntetic jeśli nie jest syntetyczny). Jest kilka olejów syntetycznych marek takich jak Motul, Millers Oil... Moja Dacia zwykle jest "zalewana" Motulem, raz wybrałem Repsola (kwestia dostępności olejów). Zasadniczo temat jest prosty - minimum to norma RN0720. PS jeśli nie wiadomo czy olej jest syntetyczny wystarczy obejrzeć niemieckie opakowania i już jest jasne jak koncerny piorą mózgi...
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-03-15, 08:54   

rafal_rx napisał/a:
Cav napisał/a:
Olej jest olej.

W dobie Ursusów, FSo była to prawda. Teraz ma spełniać normy i koniec. Do wolnossących bez hydraulicznej regulacji luzów zaworowych rzeczywiście możesz wlewać prawie co chcesz. W innych przypadkach już nie bardzo.
Dwa zasadnicze pytania: czy to jest 5w-40, czy 5w-30 i którego wymaga silnik.
Drugie, czy silnik jest z fap i czy olej jest niskopopiołowy.
A potem jest płacz i zgrzytanie zębami, jakie te diesle awaryjne.


Nie wyrywaj słów z kontekstu, bo odpowiadasz nie na temat.
Chodziło o to, czy ważna jest marka oleju, czy co innego.
I ani słowem się do tego o co chodziło nie odniosłeś.
A ważne jest właśnie to co napisałeś, a nie marka - czyli potwierdziłeś to co ja napisałem, mimo że wydawało Ci się, że jest odwrotnie.
 
gregor2319 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway 2013
Silnik: Tce 0.9 turbo
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Maj 2014
Posty: 9
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2015-03-16, 18:51   Dacia sandero tce 0.9

witam czy ktoś juz wymieniał olej i filtr oleju w daci sandero tce 0.9 prosze o opis ewentualnie zdiecia
 
keretey 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 tce
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Cze 2014
Posty: 66
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-03-17, 10:42   

Masz silnik TCE i gwarancja Ci niemiła?
Kupiłem TCE ale biorąc pod uwagę jazdy jakie miewał Ford z ecoboostami i VW/Skoda z TSI stwierdziłem, że TCE kupię tylko razem z 5 letnią gwarancją...
 
gregor2319 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway 2013
Silnik: Tce 0.9 turbo
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Maj 2014
Posty: 9
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2015-03-17, 14:10   

narazzie robie wszystko w serwisie ale chciłem sie dowiedziec dla siebie poza tym u mnie w serwisie jest strasznie drogo za pierwszy kazali sobie policzyc 660 zł
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-17, 14:23   

gregor2319 napisał/a:
czy ktoś juz wymieniał olej i filtr oleju w daci sandero tce 0.

Zarówno korek spustowy, jak i filtr oleju znajdują się od spodu silnika.

Procedura wymiany wg serwisówki:

1. wymontować osłonę spod silnika;

2. odkręcić korki wlewu oleju i spustowy, odczekać aż spłynie stara oliwa;

3. odkręcić pokrywę filtra oleju, wyjąć uszczelkę filtra i sam filtr;

4. wymienić uszczelkę filtra oleju na nową i zwilżyć ją świeżym olejem;

5. zamontować nowy filtr, nową uszczelkę i przykręcić pokrywkę filtra;

6. wymienić uszczelkę korka spustowego i wkręcić korek;

7. napełnić silnik nowym olejem;

8. uruchomić silnik, zaczekać, aż zgaśnie kontrolka ciśnienia oleju, wyłączyć silnik;

9. sprawdzić szczelność pokrywki filtra i korka spustowego;

10. sprawdzić poziom oleju i dopełnić do właściwego poziomu;

11. zakręcić korek wlewu oleju;

12. zamontować osłonę pod silnikiem.
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2015-03-17, 14:40   

fotorobart napisał/a:
Renault bardzo ściśle współpracuje z koncernem Total, wiec wybierałbym jego produkty ...


...czyli ELF
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 321
Skąd: z ?
Wysłany: 2015-03-17, 14:49   

Czy Renault nie dopuszcza możliwości wyssania starego oleju przy wymianie (jak jest dozwolone np w serwisówce Citroena)?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-17, 17:00   

Nie wiem, czy dopuszcza - jeśli nawet, to serwisówki nie wspomina nic na ten temat w tym miejscu.
 
skylar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.5 dCi 90km
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 163
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-03-17, 17:08   

ELF i TOTAL to jedno i to samo. Nawet kontakty mailowe na polskiej stronie ELF'a są podane na serwery TOTAL'a.
 
gregor2319 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway 2013
Silnik: Tce 0.9 turbo
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Maj 2014
Posty: 9
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2015-03-17, 17:15   

laisar napisał/a:
gregor2319 napisał/a:
czy ktoś juz wymieniał olej i filtr oleju w daci sandero tce 0.

Zarówno korek spustowy, jak i filtr oleju znajdują się od spodu silnika.

Procedura wymiany wg serwisówki:

1. wymontować osłonę spod silnika;

2. odkręcić korki wlewu oleju i spustowy, odczekać aż spłynie stara oliwa;

3. odkręcić pokrywę filtra oleju, wyjąć uszczelkę filtra i sam filtr;

4. wymienić uszczelkę filtra oleju na nową i zwilżyć ją świeżym olejem;

5. zamontować nowy filtr, nową uszczelkę i przykręcić pokrywkę filtra;

6. wymienić uszczelkę korka spustowego i wkręcić korek;

7. napełnić silnik nowym olejem;

8. uruchomić silnik, zaczekać, aż zgaśnie kontrolka ciśnienia oleju, wyłączyć silnik;

9. sprawdzić szczelność pokrywki filtra i korka spustowego;

10. sprawdzić poziom oleju i dopełnić do właściwego poziomu;

11. zakręcić korek wlewu oleju;

12. zmontować osłonę pod silnikiem.

dzieki bardzo o to mi chodziło )
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-03-18, 06:45   

od 2000 roku spółki Elf Aquitaine, jest własnością (częścią) Totala.
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2015-03-27, 02:04   

Otóż samochód ma już najechane 3 tyś km, niedługo będę na święta w Kielcach to postanowiłem zmienić olej oraz filtr w kieleckim serwisie (mają pewne zobowiązanie wobec mnie :-D )

Schody zaczęły się w momencie, gdy popatrzyłem jaki olej jest zalecany na karcie przeglądów - 0w40, ELF. Wszedłem na stronę elfa, allegro itede itepe, ale ani śladu takiego oleju. :mrgreen:
Gdy zadzwoniłem do ASO umówić się na wymianę, od razu zapytałem jaki olej leją - 5w30 elfa. W wątku olejowym wyczytałem, że podobno Renault/Dacia wycofały się ze stosowania tego oleju. Ponadto martwi mnie jego niska norma API SL.

Pytanie do Was-jaki olej powinni zalać do tego silnika? :-?
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2015-03-27, 10:51   

Ja też mam pytanie odnośnie oleju - w karcie przeglądów u mnie widnieje zalecany ELF 0w40. Wszystko fajnie, tylko nie udało mi się znaleźć takiego oleju, zupełnie jakby elf go nie produkował. W katalogu doboru olejów na stronie elfa jako rekomendowany jest 5w40.
Zadzwoniłem do ASO umówić się na wymianę oleju i filtra, przy okazji zapytałem co leją - odpowiedź mnie powaliła - 5w30 :shock:
Wcześniej na forum pojawiła się informacja że Renault/Dacia wycofały się z używania tego oleju, bo nie trzyma parametrów.
Pytanie do Was - co zalać? Czy ślepo zdać się na serwis? :-/
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-27, 11:00   

5W30 i inne to tylko klasa lepkości .
ja osobiście ponieważ lubię przycisnąć pedał leje 5w40
ale zwykłym ludziom wystarczy 5w30

0w40 to najdroższy olej dlatego poleca go renault


jeżeli nie wybierasz się na Grenlandię w najbliższym czasie raczej nie warto .
jak widać 0w40 trzyma lepkość od -40 do +35 temp otoczenia
w PL spokojnie można jeździć na 10 w 30
ewentualnie jak lubymi przycisnąć to 10w40-50

raczej w PL temp nie spada poniżej -15 więc nawet na 20w40 można by jeździć
ale 10w30 jest tańszy
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-03-27, 11:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2015-03-27, 11:06   

Karenzo dzięki za tabelkę, wiem że to lepkość... Tylko że za tą lepkością idzie też konkretna ochrona silnika tak jak powiedziałeś jeśli się lubi przycisnąć lepiej wlać 5w40 - mam nadzieję, że mają go w kielcach, jest tylko jedno małe ale - 5w30 elfa z tego co widziałem, ma bardzo niską normę API - SL :-/
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne