Właśnie o tym myślałem ;) Fakt, że w drugiej kolejności, bo w pierwszej brałem pod uwagę motula, do którego jestem bardzo przywiązany. Ale ok, niech będzie elf. Mam nadzieję, że w aso mi taki zaleją, bo nie chcę ryzykować ze swoimi materiałami, 100 tysięcy zleci, zrobię płukankę silnika i wtedy będę lać swój.
Czyli podsumowując do D4F najrozsądniejszym wyborem jest SXR 5w40
Dobry olej kiedyś go lałem do Volvo 960turbo.
Do wyżyłowanych silników zalewam Valvoline VR1 10W-60 (półsyntetyk) z tego względu, że mam wspólne smarowanie skrzyni biegów i silnika ( skrzynia nie toleruje pełnego syntetyka ).
dacia maxlife nie spełnia norm renault (RN 0XXX)
Co nie zmienia faktu, że jeśli masz samochód po gwarancji nic złego się nie stanie. Chyba, że zamiast oleju w bańce siedzi kujawski, bo kupiłeś w mega promocji na allegro
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 787 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-28, 19:10
Na nasze warunki klimatyczne zalecany jest 5w30, 40 nie będzie wcale lepszy a te 50-tki czy 60tki to są do aut nie tyle wyżyłowanych co do takich, które są "katowane" np na torach a wcześniej bardzo spokojnie nagrzane. Używanie oleju jest bardziej związane ze sposobem eksploatacji. Ja stosuje 5w30 ewentualnie 40.
Na nasze warunki klimatyczne zalecany jest 5w30, 40 nie będzie wcale lepszy a te 50-tki czy 60tki to są do aut nie tyle wyżyłowanych co do takich, które są "katowane" np na torach a wcześniej bardzo spokojnie nagrzane. Używanie oleju jest bardziej związane ze sposobem eksploatacji. Ja stosuje 5w30 ewentualnie 40.
Na warunki klimatyczne mroźnych zim (co ostatnio u nas co prawda nie występuje, ale 4 lata temu bywało w lutym po -28 stopni przez tydzień) sprawdza się olej z jak najniższą cyfrą przed "W", czyli np. 0W40 (takie Castrole były z tego co pamiętam). Nie gęstnieją w niskich temperaturach i ułatwiają rozruch silnika w zimie.
Na aktualne zimy, gdy temperatura spada ledwo do -10 to 5W40 jest w sam raz. A do jazdy miejskiej (typowe "taś, taś") do pracy czy na zakupy - 5W30 też wystarczy.
Ostatnio zmieniony przez keikan 2015-04-07, 07:33, w całości zmieniany 2 razy
Wysłany: 2015-04-13, 14:36 Jaki olej do Sandero 1,4 MPI LPG
Witajcie. Postów na temat oleju było już sporo ale niestety już dość dawno. Na rynku trochę się pozmieniało. Jak mam od stycznia sandero 1,4 MPI LPG i nadszedł czas na zmianę oleju i tu stoję przed dylematem co wybrać. WG książki ELF evolution sxr 5w30 lub 5w40 oraz competition ST 10w40 co radzicie? Pozdrawiam Paweł
@kppk: Tak naprawdę nie ma większego znaczenia - dobre będzie cokolwiek spełniającego normy. Czyli z podanych - wszystkie, śmiało możesz więc wybrać po prostu najtańszy.
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-04-13, 17:51
laisar napisał/a:
Czyli z podanych - wszystkie, śmiało możesz więc wybrać po prostu najtańszy.
Dorzucę swoje 5 groszy, zależy czy chcesz mieć półsyntetyk 10W40 albo 5W40 syntetyk ale trzeba uważać bo są dwa rodzaje hydrokrakowane na bazie mineralnej oraz prawdziwe full syntetyki o tym trzeba wiedzieć
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ale tak właściwie po co? Ja wymieniam olej co roku albo co mniej więcej 15 tys km - czy na dystansie np 500 000 km ten silnik (1.6 to konstrukcyjnie bliźniak 1.4) zauważy różnicę między "fullem" a "hydrokrakiem"? Albo ja, w osiągach? Szczerze wątpię...
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-04-13, 20:19
Z reguły nowy silnik to leje się full syntetyka który bardzo dobrze smaruje i łatwiejszy rozruch zimą . Różnicy w pracy silnika raczej nie zauważysz ale jak to mówią coś za coś.
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
No ale właśnie co za co - konkretnie? Żywotność? Zużycie paliwa?
Dla jasności: ja nie mam nic przeciwko "fullowi" - po prostu nie jestem przekonany, czy w tych konkretnych silnikach, prostych, niewysilonych, nieuturbionych, jest jakakolwiek realna i mierzalna różnica względem tych "quasi-syntetyków" przy moim trybie serwisowania...
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-04-13, 21:08
laisar napisał/a:
Lukas87 napisał/a:
jak to mówią coś za coś
No ale właśnie co za co - konkretnie? Żywotność? Zużycie paliwa?
Dla jasności: ja nie mam nic przeciwko "fullowi" - po prostu nie jestem przekonany, czy w tych konkretnych silnikach, prostych, niewysilonych, nieuturbionych, jest jakakolwiek realna i mierzalna różnica względem tych "quasi-syntetyków" przy moim trybie serwisowania...
Może prosty przykład leje do chińskiego motoroweru z cylindrym 80ccm full syntetyk od nowości 10W50 przebieg 23kkm i nawet sprzęgło fabryczne a jeżdżę nim w przedziale 7-10tyś obr/min a inni już kilka razy zmieniali sprzęgło i już mieli spory luz na korbowodzie czyli zdecydowanie żywotność przedłuża
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ja leję wszędzie full syntetyk z prostej przyczyny - przy kupnie w sklepach na Allegro dopłaca się do niego raptem kilka złotych więcej w stosunku do półsyntetyków*, no chyba że w porównaniu do jakiejś padaki pokroju oleju orlen albo lotos**. A na te 15-20kkm mogę odżałować dwa litry benzyny
* ot, jak ostatnio do motocykla szukałem, to miałem do wyboru syntetyk 10w50 za jakieś 8zł drożej, niż półsyntetyk 10w40 - żadna oszczędność
**nie to, że nie wierzę w krajowe możliwości techniczne, ale w naszym kraju przemysł paliwowy to zwykła mafia :D
Ja też syntetyk - ale po prostu nigdy nie zwracałem uwagi czy ten prawdziwy, czy ten prawdziwszy (; Dlatego pytam, czy dla starych silników 1.4/1.6 będzie w ogóle jakaś odczuwalna różnica - bo myślę, że chyba prawdopodobnie wątpię...
Lukas87 napisał/a:
tak samo działa
No nie do końca - mój silnik nawet do 7 kobr się nie rozkręca (;
Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-04-13, 22:40, w całości zmieniany 1 raz
Panowie, w karcie przeglądu pisze, że przy wymianie olej powinien spełniac normy ACEA A3/B4 (ELF) 5W30. Zastawiam się nad zakupem ELF EVOLUTION 900 SXR 5W30 z normą ACEA A5/B5. Będzie pasować do rocznego Sandero w w wersji benzynowej (silnik 1.2)?
Ostatnio zmieniony przez ejayy 2015-06-16, 08:22, w całości zmieniany 1 raz
ejayy lej 5w40 sxr albo nf, musi mieć normę RN0700 i acea a3/b4. Nie lej 5w30 bo to nie nadaje się na przebiegi 20000 km ponieważ benzyna rozrzedzi i tak rzadki juz olej. Poza tym 5w30 elfa ma gorsze API niż 5w40
Ostatnio zmieniony przez Michał93 2015-06-16, 10:29, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum