Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-10-30, 01:26
Wymiana oleju silnikowego - kiedy, jaki, ile?
Autor Wiadomość
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-27, 11:10   

kup sobie taki olej
http://www.renault-czesci...3,443,180).aspx
ma normę RN 700
zawsze można posiłkować się google
http://www.klubclio.pl/vi...hp?f=14&t=15326
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-03-27, 11:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2015-03-27, 11:16   

Właśnie o tym myślałem ;) Fakt, że w drugiej kolejności, bo w pierwszej brałem pod uwagę motula, do którego jestem bardzo przywiązany. Ale ok, niech będzie elf. Mam nadzieję, że w aso mi taki zaleją, bo nie chcę ryzykować ze swoimi materiałami, 100 tysięcy zleci, zrobię płukankę silnika i wtedy będę lać swój.
Czyli podsumowując do D4F najrozsądniejszym wyborem jest SXR 5w40 :-D
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-27, 11:18   

leje od nowości ten olej i nigdy nic mi nikt nie powiedział
raczej się dziwili że taki dobrej olej do takiego prostego silnika i wystarczył by tańszy

to jest raczej olej do turbo benzyn bo spełnia też normę RN710 gdzie jest większe ciśnienie i temp
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-03-27, 11:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2015-03-27, 11:22   

Zrobię offtopa i napiszę że do turbobenzyn 5w40 hydrokrakowany to absolutne minimum, i to do mało wysilonych silników :-P
 
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 384
Skąd: Polska
Wysłany: 2015-03-27, 19:33   

A co myślicie o oleju : valvoline maxlife 5w40. Leję go do fiata od nowości, mam nakulane 250tys i silnik cyka jak nowy
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 251
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-03-27, 19:45   

Dobry olej kiedyś go lałem do Volvo 960turbo.
Do wyżyłowanych silników zalewam Valvoline VR1 10W-60 (półsyntetyk) z tego względu, że mam wspólne smarowanie skrzyni biegów i silnika ( skrzynia nie toleruje pełnego syntetyka ).
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2015-03-27, 20:33   

U mnie w coupe też jeździ 10w60 ;-) aczkolwiek nie valvo.
Co do maxlife'a to bardzo dobry olej :->
Ostatnio zmieniony przez Michał93 2015-03-27, 20:36, w całości zmieniany 2 razy  
 
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 384
Skąd: Polska
Wysłany: 2015-03-27, 20:55   

A czy maxlife spełnia normy Dacii?
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2015-03-28, 08:08   

dacia maxlife nie spełnia norm renault (RN 0XXX)
Co nie zmienia faktu, że jeśli masz samochód po gwarancji nic złego się nie stanie. Chyba, że zamiast oleju w bańce siedzi kujawski, bo kupiłeś w mega promocji na allegro :mrgreen:
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-28, 19:10   

Na nasze warunki klimatyczne zalecany jest 5w30, 40 nie będzie wcale lepszy a te 50-tki czy 60tki to są do aut nie tyle wyżyłowanych co do takich, które są "katowane" np na torach a wcześniej bardzo spokojnie nagrzane. Używanie oleju jest bardziej związane ze sposobem eksploatacji. Ja stosuje 5w30 ewentualnie 40.
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2015-04-07, 07:31   

mojo napisał/a:
Na nasze warunki klimatyczne zalecany jest 5w30, 40 nie będzie wcale lepszy a te 50-tki czy 60tki to są do aut nie tyle wyżyłowanych co do takich, które są "katowane" np na torach a wcześniej bardzo spokojnie nagrzane. Używanie oleju jest bardziej związane ze sposobem eksploatacji. Ja stosuje 5w30 ewentualnie 40.


Na warunki klimatyczne mroźnych zim (co ostatnio u nas co prawda nie występuje, ale 4 lata temu bywało w lutym po -28 stopni przez tydzień) sprawdza się olej z jak najniższą cyfrą przed "W", czyli np. 0W40 (takie Castrole były z tego co pamiętam). Nie gęstnieją w niskich temperaturach i ułatwiają rozruch silnika w zimie.

Na aktualne zimy, gdy temperatura spada ledwo do -10 to 5W40 jest w sam raz. A do jazdy miejskiej (typowe "taś, taś") do pracy czy na zakupy - 5W30 też wystarczy.
Ostatnio zmieniony przez keikan 2015-04-07, 07:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
kppk 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Ambiance
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-13, 14:36   Jaki olej do Sandero 1,4 MPI LPG

Witajcie. Postów na temat oleju było już sporo ale niestety już dość dawno. Na rynku trochę się pozmieniało. Jak mam od stycznia sandero 1,4 MPI LPG i nadszedł czas na zmianę oleju i tu stoję przed dylematem co wybrać. WG książki ELF evolution sxr 5w30 lub 5w40 oraz competition ST 10w40 co radzicie? Pozdrawiam Paweł
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-13, 16:12   

@kppk: Tak naprawdę nie ma większego znaczenia - dobre będzie cokolwiek spełniającego normy. Czyli z podanych - wszystkie, śmiało możesz więc wybrać po prostu najtańszy.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-04-13, 17:51   

laisar napisał/a:
Czyli z podanych - wszystkie, śmiało możesz więc wybrać po prostu najtańszy.


Dorzucę swoje 5 groszy, zależy czy chcesz mieć półsyntetyk 10W40 albo 5W40 syntetyk ale trzeba uważać bo są dwa rodzaje hydrokrakowane na bazie mineralnej oraz prawdziwe full syntetyki o tym trzeba wiedzieć ;-)
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-13, 20:13   

Lukas87 napisał/a:
o tym trzeba wiedzieć

Ale tak właściwie po co? Ja wymieniam olej co roku albo co mniej więcej 15 tys km - czy na dystansie np 500 000 km ten silnik (1.6 to konstrukcyjnie bliźniak 1.4) zauważy różnicę między "fullem" a "hydrokrakiem"? Albo ja, w osiągach? Szczerze wątpię...
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-04-13, 20:19   

Z reguły nowy silnik to leje się full syntetyka który bardzo dobrze smaruje i łatwiejszy rozruch zimą . Różnicy w pracy silnika raczej nie zauważysz ale jak to mówią coś za coś.
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-13, 20:28   

Lukas87 napisał/a:
jak to mówią coś za coś

No ale właśnie co za co - konkretnie? Żywotność? Zużycie paliwa?

Dla jasności: ja nie mam nic przeciwko "fullowi" - po prostu nie jestem przekonany, czy w tych konkretnych silnikach, prostych, niewysilonych, nieuturbionych, jest jakakolwiek realna i mierzalna różnica względem tych "quasi-syntetyków" przy moim trybie serwisowania...
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-04-13, 21:08   

laisar napisał/a:

Lukas87 napisał/a:
jak to mówią coś za coś

No ale właśnie co za co - konkretnie? Żywotność? Zużycie paliwa?

Dla jasności: ja nie mam nic przeciwko "fullowi" - po prostu nie jestem przekonany, czy w tych konkretnych silnikach, prostych, niewysilonych, nieuturbionych, jest jakakolwiek realna i mierzalna różnica względem tych "quasi-syntetyków" przy moim trybie serwisowania...


Może prosty przykład leje do chińskiego motoroweru z cylindrym 80ccm full syntetyk od nowości 10W50 przebieg 23kkm i nawet sprzęgło fabryczne a jeżdżę nim w przedziale 7-10tyś obr/min a inni już kilka razy zmieniali sprzęgło i już mieli spory luz na korbowodzie czyli zdecydowanie żywotność przedłuża
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-13, 21:37   

@Lukas87: Ale kol. kppk nie pytał o skuter - ani o inną hondę-ślifierkę, bolid F1 czy concorde'a... (;

I ja też specjalnie kilka razy podkreślałem: "do tego silnika" czy "przy takim serwisowaniu".
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-04-13, 21:37   

Ja leję wszędzie full syntetyk z prostej przyczyny - przy kupnie w sklepach na Allegro dopłaca się do niego raptem kilka złotych więcej w stosunku do półsyntetyków*, no chyba że w porównaniu do jakiejś padaki pokroju oleju orlen albo lotos**. A na te 15-20kkm mogę odżałować dwa litry benzyny

* ot, jak ostatnio do motocykla szukałem, to miałem do wyboru syntetyk 10w50 za jakieś 8zł drożej, niż półsyntetyk 10w40 - żadna oszczędność
**nie to, że nie wierzę w krajowe możliwości techniczne, ale w naszym kraju przemysł paliwowy to zwykła mafia :D
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-04-13, 21:40   

laisar napisał/a:
@Lukas87: Ale kol. kppk nie pytał o skuter - ani o inną hondę-ślifierkę, bolid F1 czy concorde'a... (;


silnik w moim motorowerze ma także wał,korbowód ,tłok i 2 zawory na cylinder :mrgreen: więc tak samo działa
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-13, 22:37   

Marmach napisał/a:
Ja leję wszędzie full syntetyk

Ja też syntetyk - ale po prostu nigdy nie zwracałem uwagi czy ten prawdziwy, czy ten prawdziwszy (; Dlatego pytam, czy dla starych silników 1.4/1.6 będzie w ogóle jakaś odczuwalna różnica - bo myślę, że chyba prawdopodobnie wątpię...


Lukas87 napisał/a:
tak samo działa

No nie do końca - mój silnik nawet do 7 kobr się nie rozkręca (;
Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-04-13, 22:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
ejayy 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.0 TCe
Rocznik: 2022
Wersja: Stepway Comfort
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 49
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-06-16, 08:21   

Panowie, w karcie przeglądu pisze, że przy wymianie olej powinien spełniac normy ACEA A3/B4 (ELF) 5W30. Zastawiam się nad zakupem ELF EVOLUTION 900 SXR 5W30 z normą ACEA A5/B5. Będzie pasować do rocznego Sandero w w wersji benzynowej (silnik 1.2)?
Ostatnio zmieniony przez ejayy 2015-06-16, 08:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2015-06-16, 10:26   

ejayy lej 5w40 sxr albo nf, musi mieć normę RN0700 i acea a3/b4. Nie lej 5w30 bo to nie nadaje się na przebiegi 20000 km ponieważ benzyna rozrzedzi i tak rzadki juz olej. Poza tym 5w30 elfa ma gorsze API niż 5w40
Ostatnio zmieniony przez Michał93 2015-06-16, 10:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
iparts 



Marka: Dacia
Model: SANDERO
Silnik: 1.4 75KM
Rocznik: 2008
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-19, 11:16   

Skoro masz informację że olej powinien spełniać normę A3/B4 to skąd te wątpliwości? Tutaj masz ten, o którym wspomina @Michał93 http://www.iparts.pl/czes...sxr-931078.html

Cytat:
Spełnia wymagania specyfikacji producentów:

· Renault RN 0710 (bez FAP – wyjątek 2,2 dCi FAP);
· Renault RN 0700 (rok produkcji przed 09/2007)

oraz wymagania jakościowe:

· API SM/CF;
· ACEA A3/B4.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne