zbliża mi się termin wymiany oleju silnikowego i mam mały dylemat jaki zakupić. Z adnotacji w książce serwisowej wiem tylko, że stosowany był ELF 5W40. Próbowałem dowiedzieć się jaki olej stosują w salonie w Radomiu, od którego odkupiłem samochód, ale nie uzyskałem odpowiedzi.
Z tego co udało mi się wyszukać w sieci Excellium jest zalecany do wersji 16V z hydraulicznymi popychaczami zaworów. Zostaje więc SXR lub NF?
Na jakim jeżdżą wasze MCV'ki?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-09-17, 08:51
radzę zobaczyć w naszym internetowym sklepie made in renault - są tam gotowe zestawy a do tego motoru najlepszy będzie właśnie SRX, który jest w ofercie
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-17, 09:11
EXCELIUM już nie jest produkowany , zamiast niego jest EVOLUTION 900 NF (ten nie spełnia normy RN0700) lub EVOLUTION 900 SXR (ten spełnia normę RN0700).
Jeśli jedziesz na pełen przegląd to może zrób go na ryczałtowym Motrio ? Leją tam olej syntetyczny Motrio 5W40 a cały przegląd kosztuje wtedy 325 PLN (przynajmniej w Warszawie):
http://www.dacia.pl/serwis/ryczalty-serwisowe/ http://www.skleprenaultwa...syntetyczny/264
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-17, 11:27
Ale ze względu na patriotyzm czy obawy że fińska technologia i fabryka jest nie teges ?
A skąd wiesz kto i gdzie produkuje poszczególne marki olejów dla Totala ?
Ale ze względu na patriotyzm czy obawy że fińska technologia i fabryka jest nie teges ?
A skąd wiesz kto i gdzie produkuje poszczególne marki olejów dla Totala ?
Od czasu rosyjskiej agresji na Gruzję (i faktycznego zaboru 20 proc. jej terytorium, co potwierdziło tzw. porozumienie Sarkoziego, a wykonanie tego porozumienia nadzoruje UEMM z polskim udziałem), a zwł. po aneksji Krymu przez Rosję, staram się unikać rosyjskich produktów, nawet, gdy je cenię, czy lubię. Choć nie jestem fundamentalistą i mogę niekiedy odpuścić, to staram się propagować postawę unikania rosyjskich produktów.
Nie interesują mnie oleje Totala, bo akurat teraz ich nie używam (może kiedyś będę...). Nie wiem kto, gdzie, co produkuje. Jeśli jednak zauważę, że w Rosji (np. w Ikei, czy opony Nokian), raczej nie kupię.
Czyli Elfa też nie używasz (Total jest właścicielem marki Elf) ? ;)
Właśnie Elfa używam. Nie miałem pojęcia, kto jest czyj. Słyszałem, że Subaru jest od kilka lat Toyoty. K2 przejęło firmę Karhu (szkoda). Po upadku firmy Tua, Nanio Tua zaczął pracować dla Movementa w fabryce w Tunezji (tak, tak, podobno narty produkuje się teraz w Tunezji; zresztą w tej samej fabryce robią coś dla G3). No takie dziwne rzeczy się dzieją. Trochę odszedłem od motoryzacji... Sorki
Szanowni Użytkownicy,
Ratunku,
Gdzie jest filtr oleju w D4F 1,2?
Obejrzałem cały silnik i klapa.
//////
Ok, filtr jest stojąc naprzeciw maski po lewej stronie z tyłu. Widać go jak skręci się koła w lewo, za nadkolem. Niezły patent...w życiu takiego nie widziałem. Ponadto korek spustu oleju nie jest na imbus czy torx, ale kwadratowy klucz - nie pasuje 1/2, 3/4 itd. Ja poradziłem sobie za pomocą trzpienia łączącego klamki w drzwiach w domu.
Filtr OP642/2, stalowa puszka a nie na wkład jak w niektórych 1,2 D4F.
Ostatnio zmieniony przez Bartosz81 2015-11-18, 10:40, w całości zmieniany 2 razy
Wysłany: 2015-12-07, 11:08 Jaki olej C4 do Dokera 1,5 dCi
Hej wam!
Mama wyjeździła już gwarancję i pomyślałem że może warto jej zaproponować coś lepszego niż lany w ASO olej Motrio.
Generalnie nie wiem co to był za lej. Czy Elfa czy Lukoila, ale generalnie lany był zgodnie z zaleceniami książki serwisowej i podczas przeglądów. Wyszedłem z założenia, że aby ASO nie kwestionowało ew. awarii to trzeba stosować to co oni leją. Ostatnio usuwali jakiś wyciek przy odmie, wiec byc moze miałem rację. Auto ma już 104 tys. przebiegu. Od ostatniej wymiany najechane ok. 20 tys. (od maja 2015)
Szukam oleju do 200 zł. za 5 l.
Elf Full tech FE jest wyborem oczywistym (np.https://filtrytotu.pl/pl/oleje-silnikowe/17424-elf-evolution-fulltech-fe-solaris-dpf-5w-30-5l.html) , ale nie wiem czy najlepszym.
Zastanawiam się nad olejem Motul specific 0720 np. https://filtrytotu.pl/pl/oleje-silnikowe/16967-motul-specific-0720-5w-30-5l.html ;
Millers XF np. https://filtrytotu.pl/pl/oleje-silnikowe/10963-millers-oils-xf-longlife-c4-5w30-5l.html ; Ew. u nas egzotycznej marki Penrite Enviro + C4: http://www.czarnepaliwo.p...c4-5w30-5l.html
Najbardziej przychylam się do Motula bo te 150 zł wygląda dość atrakcyjnie na tle Elfa. Ew. Penrite. Co sądzicie? Motul jest odczuwalnie lepszy od Elfa?
Ostatnio zmieniony przez ryjas 2015-12-07, 12:37, w całości zmieniany 1 raz
Wysłany: 2015-12-07, 11:33 Re: Jaki olej C4 do Dokera 1,5 dCi
ryjas napisał/a:
Szukam oleju do 200 zł. za 5 l.
Elf Full tech FE jest wyborem oczywistym (np.https://filtrytotu.pl/pl/oleje-silnikowe/17424-elf-evolution-fulltech-fe-solaris-dpf-5w-30-5l.html), Najbardziej przychylam się do Motula bo te 150 zł wygląda dość atrakcyjnie na tle Elfa. Ew. Penrite. Co sądzicie? Motul jest odczuwalnie lepszy od Elfa?
Elf kosztuje 118 zł plus wysyłka (w znanym sklepie internetowym).
Na czym polegają odczucia wyższości Motula nad Elfem?
Motul ma lepszy wskaźnik lepkości. To pozwala sądzić, że ma lepsza bazę. Czyli mniej powolny proces starzenia. Ja to tak rozumiem. Chyba tez ma lepsza pompowalność przy niskich temperaturach. A to moze mieć znaczenie, bo mama mieszka pod Olsztynem. Bywa tam zimno.
Motul tez uchodzi za producenta dobrej klasy. Jak oglądam dane techniczne to nie mam przekonania, że parametry są lepsze niż przy Elfie. Choć trzeba przyznać, że jest dostępnych trochę więcej danych technicznych. Elf się wieloma rzeczami nie chwali. No ale i tak widać że parametry się różnią. Czy akurat do silnika dCi Motul specific jest lepszy niż Elf Fultech FE jest lepszy? Tego nie wiem. Dlatego też zadaję pytanie.
Te droższe tez mają inne dane:/
Na forum Scenica mało kto ma silnik 1,5 z fapem z 2013 roku więc tez się za wiele nie dowiedziałem. Ale przy dieslach jest kilka osób, które elfa nie polecają.
A, że Acea c4 to nie jest jakoś powszechnie oferowana norma i sama w sobie bardziej dba o fapa niż silnik to się podpytuje gdzie się da.
Edit: Motul odpada. Ponoc strasznie szybko odparowuje i wymaga częstych dolewek. Przynajmniej przy silniku 1,6 dCi. Nie jest to jakas bardzo druzgocąca wiadomość, ale użytkowniczka nie będzie o tym pamietać;)
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Mar 2013 Posty: 104 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-12-09, 19:25
Ja ma 1,5 dci z fapem i też poszukiwałem oleju C4.
Stosowałem już liqui moly, millers, motul, elf i właśnie orlen c4. Żadnej różnicy w pracy silnika z tymi olejami nie zauważyłem. Zauważalna jest natomiast różnica w szybkości ciemnienia oleju (w moim przypadku, silnik ma przebieg 58 tys. km, i olej nie czernieje po przejechaniu kilku km po wymianie). Najszybciej sczerniał i zrobił się gęsty millers.
Aktualnie wybierając olej kieruję się następującymi parametrami: TBN - wybieram wyższy, lepkość kinematyczna w 100 °C - wybieram wyższą. Ilość popiołów w dłużej perspektywie też będzie istotna (nieusuwalne zapchanie filtra fap) - chociaż zwartość popiołów w znanych mi olejach C4 zawiera się między 0,4% do 0,5%. Następne oleje, które będę testował to Fuchs TITAN GT1 PRO C-4, Gulf Formula RNX, Valvoline SynPower Xtreme MST C4 - w miarę dostępności. Bardzo dobre parametry ma olej orlen platinum pro c4 - 60 zł/litr - nie kupię, mimo że kierowanie się ceną przy zakupie oleju uważam za niewłaściwe - wszak wymiana oleju to koszt 1 do 2 tankowań. Osobiście, za dobry wybór uważam oleje: elf full tech fe, motul specific 0720 (chociaż ma niskie TBN, ale jest 100% syntetyczny) i orlen max expert c4.
A to znaczy, że silnik zaczyna dawać pierwsze oznaki zużycia ponieważ tych osadów nie powinno być aż tak dużo, żeby zabrudzić olej. Zmniejszają się przez to jego właściwości smarujące, a w efekcie prowadzi do szybszego dalszego zużycia.
Ja bym ponownie wymienił olej jeżeli, by się szybko zabrudził. Trzeba jeszcze zwrócić uwagę, czy silnik jest z turbiną, czy bez, gdzie występują bardzo ciężkie warunki pracy dla oleju.
Przy turbinie są gorsze ponieważ olej jest wykorzystywany do jej smarowania (po części też chłodzenia choć w znikomym stopniu), a przez turbinę przechodzą spaliny, które ją nagrzewają więc i sama temperatura jego pracy będzie wyższa.
Ja ma 1,5 dci z fapem i też poszukiwałem oleju C4.
Stosowałem już liqui moly, millers, motul, elf i właśnie orlen c4. Żadnej różnicy w pracy silnika z tymi olejami nie zauważyłem. Zauważalna jest natomiast różnica w szybkości ciemnienia oleju (w moim przypadku, silnik ma przebieg 58 tys. km, i olej nie czernieje po przejechaniu kilku km po wymianie). Najszybciej sczerniał i zrobił się gęsty millers.
Wiesz, że to czernienie może być wynikiem tego, że jeden olej nie umył a zostawił osady a drugi je wypłukał. Millers być może naprawił to co poprzednik zepsuł.
Jakie przebiegi robiłeś na tych olejach i czy wszystkie w tym samym aucie? Czy przy wymianach robiłeś płukanki?
Jak zalałem w benzyniaku (1,4 75 KM PSA) po 8 tys. km. Totala 5w-40 po Magnatecu 10w40 to tez się okazało, że od razu olej się zrobił brudny. Nie chciałem stosować tam płukanki, bo sądziłem, że po roku czasu i tych 8 tys nie powinno być jakiś większych złogów. Ale jednak. Widać gołym okiem takie czarne grudki:/
Przy 5w-40 auto lepiej chodzi na zimno, ale to jakby zrozumiałe.
W moim Scenicu mam teraz ok. 4 tys przejechane na Penrite Enviro+ C3. Wcześnie lany był Midland Synova. Przy wymianie była płukanka. Olej jest dalej lekko przezroczysty. Nie jest to czerń tylko zabrudzony miód.
U mamy w Dokerze jest ewidentnie czarna nieprzezierna smoła. Jeśli wlałbym teraz cokolwiek to nowy olej tez będzie czarny. Także nie wyrokowałbym że dany produkt będzie z tego powodu zły. Wlejemy płukankę, silnik będzie czystszy i nowy olej dłużej zachowa swój kolor.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-12-10, 17:48
Piitubski napisał/a:
Czy warto wymieniać olej po przejechaniu 1kkm?
uważam,że nie - jeśli już, to po przejechaniu ok 3 tys km
Bosh. Czarne grudki w oleju. Miodowy kolor oleju w dieslu? Ciekawe co jeszcze wymyslicie. No chyba, że jeździeckie bez filtra oleju, do baku lejecie rzepak, a na tym co spuscicie z miski można usmazyc frytki. Olej w dieslu ciemnieje i robi się czarny, bo rozpuszczone są w nim cząstki sadzy i to zupełnie normalne, że część spalin trafia do skrzyni korbowej. Inaczej nie byłaby potrzebna odma.oleje maja różne dodatki mające zneutralizować sadze i zapobiegać powstawaniu osadów. Mam silnik benzynowy toyoty od nowości i tam też każdy olej jest po kilku tys km bardziej czarny niż brązowy, a mimo to przy kontroli luzow zaworowych klawiatura jest czysta i bez żadnych złogów. Podobnie w 20-letnim turbodiesel z nalotem 600 albo 700tys km. Mimo, że ole w tym ostatnim po 200km od zmiany jest czarny. Podstawą to regularną wymiana raz do roku albo co 15 tys km. Ją sobie akurat chwalę Midland avanza 5w40, który leje do silnika psa i toyoty. Jak mi się skończy gwarancją to pewnie i dacka będzie piłą avanzę.
Kolor brudnego miodu. Albo inaczej bardzo mocnej czarnej herbaty z cytryną.
Generalnie jest przezierny. Oczywiście pobieram taki olej z bagnetu. Jest oczywistością, ze prędzej czy później będzie to olej czarny i smolisty. Ale nie o tym mój wywód.
Chodziło o to by nie oceniać oleju po tym jak szybko czernieje, bo bez płukanki każdy może szybko sczernieć chwilę po zalaniu.
Stary olej może zostawić różne dziwne pozostałości. Między innymi czarne grudki, choć ten przykład dotyczył akurat benzyniaka.
Co do Midlanda. Gdyby był łatwiej dostępny to może bym go mamie zamówił. Gość od któego kupiłem auto zalewa Renionem swojego Scenica 1,6 dCi. Moje auto zalewał Synovą. Midland ma całkiem fajne ceny i chyba niezłe produkty. Niestety to bardzo mało popularna f-ma. Chyab głównie w Skandynawii i Szwajcarii o niej się powszechnie wie;)
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 6 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 723 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2016-01-02, 16:10
ten tego, tak przeglądam tematy ale nie mogę znaleźć tego tematu gdzie jest opisane jak samemu wymienić olej w silniku DCi. Silnik 90KM a autko z 2010roku.
Zaczynam tego szukać bo raczej nie będę tego robił w ASO ani nawet w zwykłym zakładzie. W pandzie się da samemu wymienić to tutaj chyba też?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum