Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-10-30, 01:26
Wymiana oleju silnikowego - kiedy, jaki, ile?
Autor Wiadomość
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-04-17, 20:23   

zawsze mozna wezyk np akwarystyczny strzykawa 50ml albo mniejsza i raz dwa zrobisz w minute ;-)
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-04-17, 20:24   

potwierdzam, jak się chce to się da ;)
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-04-19, 07:21   

Kratylos,

Tak nawiasem mówiąc w swoim zestawieniu zapomniałeś umieścić olejów grupy ELF wraz z podziałem na normy Renault RN
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-19, 09:25   

Świetne zestawie dorzucić do kompendium wiedzy DACIA..
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-19, 09:51   

mekintosz napisał/a:
Chosek napisał/a:
...
Olej proponowany przez ASO w cenie 400 zł za 4 litry musi być z dodatkiem płynnego złota chyba? :-D


Kiedy ASO czy RP zrozumie, ze powinni oferowac ceny oleju zblizone do rynkowych/ sklepowych/marketowych by ludzie nie kombinowali z wlasnym olejem ?


ASO jest nastawione głównie na obsługę flot i klientów biznesowych więc pewnie nigdy.
Choć Motrio jest już jakąś alternatywą.
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-04-19, 19:07   

jaki Olej zastosować do silnika 1,6 16V przy przebiegu 145tys km??

mam aktualnie EVOLUTION 5W40 SXR
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

Ostatnio zmieniony przez maciek 2012-04-19, 19:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
wilanowiak 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2009
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 218
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-19, 19:39   

mam ten sam silnik choc przebieg mniejszy, nie zmieniaj oleju wg. mnie.

P.S. Ja nie wiem jak Wy ale przez ten poskręcany bagnet do mierzenia oleju nigdy nie widać wyraźnie ile mam oleju, wkurza mnie to na maxa, wyjmuje bagnet i mam tylko olej rozmazany przez 1/3 bagnetu
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-20, 08:40   

Nie wiem jak w innych daciach z dieslami, ale na pewno w dusterach z FAP-em jest "Oil Control System" - co prawda nie wyświetla poziomu oleju, ale go sprawdza (nie pamiętam, czy także nie jakość?) i w razie potrzeby włącza specjalną kontrolkę na tablicy instrumentów.
 
milky
[Usunięty]

Wysłany: 2012-04-25, 08:26   

A czym się kolego różni ten olej syntetyczny Elf od oleju Evolution? Właściwości ma takie same... Co do skomputeryzowania samochodów, to choćby to były najdokładniejsze pomiary wydaje mi się, że raz na jakiś czas i tak warto sprawdzić czy olej utrzymuje się na odpowiednim poziomie.

;)
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-04-25, 08:54   

Różnica jest tutaj:
Excellium: ACEA A3/B4
Evolution SXR 5w30: ACEA A5/ B5 - wyższa klasa oleju syntetycznego, gdzie zastosowano technologię IMF (Intra Molecular Friction).

Poza tym ma:
- doskonałą płynność w niskich temperaturach, co w połączeniu z odpowiednio dobranym i dodatkami antyzużyciowymi zapewnia: łatwy, oszczędzający akumulator rozruch silnika, natychmiastowe smarowanie i ochronę przed zużyciem współpracujących jego części,
- szybkie osiągnięcie optymalnej temperatury pracy,
- wycisza pracę rozrządu w silnikach z hydraulicznym sterowaniem zaworów,
- bardzo wysoki wskaźnik lepkości zapewniający odpowiednie smarowanie w wysokich temperaturach związanych z pracą silnika przy wysokich obrotach i pod dużym obciążeniem (np. jazda sportowa),
- wyjątkową stabilność cieplną i odporność na utlenianie, co w połączeniu z doskonałymi właściwościami myjąco - dyspergującymi ogranicza powstawanie laków, nagarów, osadów i szlamów,
- bardzo niską temperaturę krzepnięcia oleju pozwalającą na użytkowanie go w najtrudniejszych warunkach,
- szczególnie niską lotność, co zmniejsza zużycie oleju w silniku,
- całkowitą neutralność w stosunku do powszechnie stosowanych uszczelek,
- doskonałe własności antykorozyjne i antypienne.

Może być stosowany w silnikach Renault - wszystkie typy (oprócz silnika 1.9 dCi i Clio II 2.0 16V 165 KM)
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-04-25, 09:10   

maciek napisał/a:
jaki Olej zastosować do silnika 1,6 16V przy przebiegu 145tys km??
mam aktualnie EVOLUTION 5W40 SXR

jeśli silnik nie spala oleju, ja bym zastosował taki sam jak do tej pory, czyli syntetyczny, bo to mit,że silniki z dużym przebiegiem powinny jeździć na mineralnym. Jeśli bierze już olej, warto zastosować też pełny syntetyk dedykowany "do wysokich przebiegów". Silniki eksploatowane na syntetyku mają mniej osadów i są znacznie mniej zużyte te na "minerace"
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-04-25, 09:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2012-04-25, 17:13   

chriskb napisał/a:
Różnica jest tutaj:
Excellium: ACEA A3/B4
Evolution SXR 5w30: ACEA A5/ B5 - wyższa klasa oleju syntetycznego, gdzie zastosowano technologię IMF (Intra Molecular Friction). [...]
Może być stosowany w silnikach Renault - wszystkie typy (oprócz silnika 1.9 dCi i Clio II 2.0 16V 165 KM)

Oj, nie do końca (wytłuściłem to, o co mi chodzi)
W silnikach TCe musi być zastosowany olej spełniający normę RN0710, a jedynym Elf-em spełniającym tę normę jest co prawda Evolution SXR ale nie 5W30, tylko 5W40
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-04-25, 19:17   

tak czytam jaki to zajebisty jest olej EVOLUTION że się odechciewa go wymieniać po 1 roku i 10k km :mrgreen:
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

Ostatnio zmieniony przez maciek 2012-04-25, 19:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-04-25, 21:36   

maciek napisał/a:
tak czytam jaki to zajebisty jest olej EVOLUTION że się odechciewa go wymieniać po 1 roku i 10k km :mrgreen:

Ja w Lagunie wymieniam przy tym samym silniku co 20000 lub co dwa lata zgodnie z instrukcją z 1998, obecnie mam 215tkm, nie bierze oleju. W Meganie kazali częściej?
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-04-25, 21:49   

PiotrWie Megusia to strasznie kapryśna dziewczyna :-D , jak coś się zrobi taniej lub przełoży na późniejszy termin to zaraz odwdzięcza się drogimi kaprysami :-x , wg książki serwisowej powinno olej się zmieniać co 30k km, ale że samochód jest eksponowany w ciężkich warunkach miejskich zwykle zmienialiśmy olej po zimie. Ale jeśli ten Olej Elfa jest taki ekstra, to chyba wymienimy filtry i świece
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-04-26, 09:43   

Maciek, bez przesady, to w końcu ten sam silnik - K4M, jeśli podają wymianę co 10tkm, 20tkm i 30tkm to prawdopodobnie jak produkowali twoją Megi księgowi uznali że trzeba więcej zarobić na serwisie, gdyby były jakieś techniczne przyczyny skrócenia tego okresu nie przedłużono by potem do 30tkm ( tak obecnie zalecają przy tym silniku)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-26, 11:33   

PiotrWie napisał/a:
księgowi uznali że trzeba więcej zarobić na serwisie

Może tak, a może nie - sama konstrukcja to przecież nie wszystko, liczy się także jakość użytych materiałów, a ta...
PiotrWie napisał/a:
tego okresu nie przedłużono by potem do 30tkm

...jak najbardziej może się zmieniać, wpływając na okresy między wymaganymi czynnościami serwisowymi.

A jest jeszcze druga sprawa: przystosowanie do przewidywanych warunków i sposobu eksploatacji w danym kraju (klimat, jakość dróg i paliw, kultura techniczna itp).
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-04-26, 12:53   

Nie podejrzewam żeby im się chciało zmieniać, fabryka w Pampelunie robi silniki dla Renault, Nissana, Dacii i kto tylko jeszcze chciałby je kupić, na pewno nie rozróżnia ich pod względem gdzie pójdą, a już na pewno nie do jednej firmy ( Laguna 20 000, Megane 10 000)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-26, 13:07   

Nie doceniasz potęgi magicznych słów "cięcie kosztów"... /:

Po drugie, nawet jeśli w danej chwili faktycznie produkują to samo, to może się to różnić od tego co produkowali wcześniej lub później.

Po trzecie, zalecenia co do okresów serwisowych mogą się zmieniać nawet dla identycznych technicznie silników, wyłącznie w zależności od danego rynku, z powodów podanych w poprzednim nawiasie.
 
wwy 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: BlackLine 7 os.
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 6
Skąd: wwy
Wysłany: 2012-05-08, 16:17   

Jutro jadę na przegląd, zakupiłem olej elf solaris 5W30 no i filtr kabinowy(i tu potwierdzam oznaczenie K1152 filtrona i jego zamienniki zą pasuję) zastanawiam się czy jeszcze nie dokupić filtru oleju , co o tym sądzicie a jak tak to jaki( brakuje mi na forum oznaczenia jaki filtr kupić)? kolejne pytanie jaki symbol ma silnik 1,5dci 90 KM bo na stronie filtronu nie widzę oznaczenia z 90- konnym silnikiem. W papierach mam takie oznaczenie K9K E8
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-08, 16:33   

Filtr z zasady sie wymienia zawsze razem z okresowa wymiana oleju. Moze tren bedzie OK:

http://allegro.pl/filtr-o...2293302607.html
 
wwy 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: BlackLine 7 os.
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 6
Skąd: wwy
Wysłany: 2012-05-08, 17:03   

:) oczywiście że filtr oleju wymienia sie razem z olejem szczególnie że to koszt 20 zł, zastanawiałem się czy kupić w sklepie czy w ASO (zdać się na oferowany przez nich towar).
Z tego co napisałeś to BOSCH 0 451 103 336, 0451103336, MANN W 75/3 lub FILTRON OP 643/3 powinny pasować. Może ktoś wie ile kosztuje w ASO sama wymiana oleju i filtrów kabinowego i olejowego? Na czym polega zniżka dla klubowiczów ?
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-05-08, 17:21   

Cytat:
Na czym polega zniżka dla klubowiczów ?

To jest takowa?!
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-05-08, 18:35   

wwy napisał/a:
zastanawiałem się czy kupić w sklepie czy w ASO

te same lub tej samej jakości filtry w aso kosztują zwykle 2 lub 3 razy drożej - wybór należy do ciebie
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-05-08, 18:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-05-08, 20:09   

nie mam nic przeciwko produktom firmy Filtron :-)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne