Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1106 Skąd: krakow
Wysłany: 2012-09-06, 19:56
Czy ja wiem? Kiedyś czytałem wypowiedz byłego dyrektora Castrola czy innej wielkiej firmy /już nie pamiętam dokładnie/, że ta coroczna i co np 15 tys to wielka ściema, i że on wymieniał mniej więcej co 3 lata. Ciekawa sprawa. pozdr
Marka: Renault
Model: Scenic
Silnik: 1,9dCi
Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 10 Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-09-06, 21:14
Dar1962 napisał/a:
tak
a tu zamienniki innych firm:
AQ - FX 0150
BOSCH - 0 451 103 336 (0451103336); P3233
CLEAN FILTER - DO 1800
HART - WT536002M
HENGST FILTER - H11W02
KNECHT FILTER - OC 467
MANN FILTER - W 75/3
PURFLUX - LS571
SĘDZISZÓW - PP-1.1, PP-4.5.1
W przypadku lepszej jakości zamienników (bosch mann knecht) lepiej zastosować oryginał gdyż sklepy internetowe oferują zbliżone ceny. Wpisując w wyszukiwarkę zestaw filtrów Dacia Duster znalazłem np oryginalny filtr oleju za 25 zł http://www.renault-czesci...t(3,113,1).aspx .
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-09-06, 21:23
wierzysz,że wyprodukowano go w Renault? Zapakowano go tylko w pudełko z rombem. Na 99% zrobiła go któraś z wymienionych firm
Czy ja wiem? Kiedyś czytałem wypowiedz byłego dyrektora Castrola czy innej wielkiej firmy /już nie pamiętam dokładnie/, że ta coroczna i co np 15 tys to wielka ściema, i że on wymieniał mniej więcej co 3 lata. Ciekawa sprawa. pozdr
---
może to prawda, ale ja nie zaryzukuję grubych tys. na naprawy silnika, by ewentualnie zyskać kilkaset złotych na dobry olej do niego;
Marka: Renault
Model: Scenic
Silnik: 1,9dCi
Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 10 Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-09-07, 07:47
Dar1962 napisał/a:
wierzysz,że wyprodukowano go w Renault? Zapakowano go tylko w pudełko z rombem. Na 99% zrobiła go któraś z wymienionych firm
Na 100% producentem nie jest Renault
mojej żony Thalie w czasie gwarancji serwisowałem w ASO ale zawsze przywoziłem własne materiały. Dość szczegółowo dowiedziałem się o warunkach gwarancji w przypadku stosowania własnych filtrów czy oleju. Dostałem odpowiedź z ASO, że w przypadku jakiejkolwiek awarii silnika w trakcie trwania gwarancji to na mnie ciąży obowiązek udowodnienia gwarantowi, że stosowane materiały eksploatacyjne są zgodne z zaleceniami producenta - w przypadku stosowania "oryginalnych" części w opakowaniach Renault nie ma z tym żadnego problemu. Przedstawiam fakturę zakupu zawierającą nr katalogowe Renault i po problemie. Czy za różnicę paru złotych warto ryzykować ?
nie no do ASO na przeglądy jeździlam oczywiście , jednak od 3 lat nie jeżdżę ;)
Przyznać się przyznam :D bo skąd miałam wiedzieć ;D olej sprawdzany jest co parę tys km, jego wygląd jak i konsystencja i ilość są (podobno) oki ... ale ja się nie znam :D nie jest to kwestia oszczędności, bo koszt 100zł co jakiś czas to nie jest wiele, przecież co roku robi sie przegląd za 160zł ;) więc koszt oleju co 2rok nie jest wielki ;)
maciek, muszę przyznać, że gaz mam założony od listopada 2011 i jeżeli chodzi o spalanie to jest ok, gdyż w mieście ok 9-9,5l/100 a w trasie ok 7,5-8l/100 , także w sumie ponad połowa instalacji gazowej już mi się zwróciła ;) teraz ostatnio pojawił się problem (i będę z nim jechała do gazownika), ponieważ w trakcie jazdy instalacja się rozłącza i włącza na nowo... :/
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-10-26, 09:34 olej do dustera 1.6
przepraszam z góry za zaśmiecanie forum bo pewno gdzieś jest temat ale nie doszukałem
proszę o podanie dokładnej specyfikacji oleju, który mam kupić na pierwszy przegląd dustera i numerów katalogowych potrzebnych części: filtr oleju, kabinowy i co tam ewentualnie jeszcze
Ponieważ pewne dane zostały usunięte w ostatnim czasie z tego tematu o normach oleju samochodowego, postaram się to jakość uzupełnić.
Oznaczenia i normy olejowe
SAE
Każdy olej czy to mineralny, półsyntetyczny czy syntetyczny możemy rozróżnić za pomocą różnych oznaczeń na opakowaniu. Jak podstawowe oznaczenie stosuje się klasę lepkości oleju według SAE. Na każdej butelce z olejem możemy zobaczyć oznaczenia tj. 5W-30, 10W-40 czy 15W-40. Jednak jakość oleju określają nam inne oznaczenia, zawsze umieszczone na opakowaniu lecz nie zawsze zrozumiałe przez kupującego.
SAE (Society of Automotive Engineers = Amerykańskie Stowarzyszenie Inżynierów Samochodowych) Instytucja odpowiedzialna za normy przemysłu samochodowego USA (paliwa, oleje, parametry świateł, standaryzacja elementów), zwykle odmienne od przyjętych w Europie niemieckich norm DIN. W przemyśle olejowym SAE określa stopnie lepkości w warunkach wysokich oraz niskich temperatur. Przeważnie na opakowaniu oleju widzimy duże oznaczenie, np. 15W-40. Jest to oznaczenie instytutu SAE które informuje nas między innymi o tym, że olej jest wielosezonowy. Jeżeli spotkamy olej z oznaczeniem, np. 15W lub 40 to oznacza, że olej jest jednosezonowy (zimowy lub letni).
I tak olej silnikowy SAE 5W-30 – pierwsza cyfra opisuje „płynność w niskich temperaturach. Im niższa jest wartość tej cyfry, tym lepiej dany olej silnikowy zachowuje się w niskich temperaturach, tzn. odpowiednio szybko dociera do ważnych węzłów tarcia w silniku. Druga z liczb informuje o zdolności smarowania w wysokich temperaturach. Obie wartości odnoszą się do temperatur zewnętrznych. (rys.1)
API
Amerykański Instytut Naftowy (American Petroleum Institute) jest zrzeszeniem branżowym producentów ropy naftowej. Jego członkami jest 400 spółek działających w branży, które zajmują się m.in. produkcją, rafinacją i zaopatrzeniem w ropę, eksploatacją rurociągów naftowych czy transportem morskim. Instytut opracowuje normy , które podążają za rozwojem potrzeb amerykańskich konstruktorów samochodów. Każda nowa specyfikacja odpowiada zaostrzeniu poziomu wymagań dla danego środka smarującego. Najwyższymi poziomami wymagań charakteryzują się obecnie kategorie API SJ (dla silników benzynowych) oraz API CF (dla silników wysokoprężnych).
API oznacza normy kombinacjami liter. W oleju SL/CF "S" oznacza, że nadaje się on do silników benzynowych, a druga litera to klasa jakości - im dalsza litera alfabetu, tym wyższa jakość (najwyższa obecnie wartość to M). Oznaczenie "C" świadczy o przydatności oleju do silników Diesla. Najwyższa klasa to CI.
ACEA
ACEA (Association des Constructeurs Europeens d'Automobiles) w tłumaczeniu na Polski oznacza Asocjacja Europejskich Konstruktorów Samochodowych. Klasyfikacja ACEA zastąpiła wcześniejsze i nieważne już normy CCMC (Komitet Konstruktorów Wspólnego Rynku). Normy ACEA określają specyfikacje, oparte na testach wykonywanych na silnikach europejskich konstruktorów samochodów.
Według klasyfikacji ACEA oleje silnikowe dzielimy na:
A - do silników benzynowych
B - do lekkich silników Diesla
C - oleje kompatybilne z systemem katalitycznym dla silników benzynowych i Diesla z wtórnym obiegiem spalin i o niskiej zawartości siarki, fosforu i popiołów siarczanych (SAPS)
E - do mocno obciążonych silników Diesla
Klasyfikacja ACEA A:
ACEA A1 - Jakość standardowa.
ACEA A2 - Wysoka jakość standardowa.
ACEA A3 - Wyższa jakość zachowania w stosunku do temperatury oraz oksydacji.
ACEA A4 - Kategoria zarezerwowana dla przyszłych konstrukcji silników benzynowych wyposażonych w bezpośredni system wtrysku paliwa.
ACEA A5 - Oleje silnikowe dające możliwość redukcji konsumpcji paliwa oraz umożliwiające wydłużenie rekomendowanych przez producentów przebiegów między obsługowych.
Klasyfikacja ACEA B :
ACEA B1 - Jakość podstawowa.
ACEA B2 - Wysoka jakość standardowa.
ACEA B3 - Wyższa nośność sadzy oraz ochrona przed zatarciem.
ACEA B4 - Dla silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
ACEA B5 - Najwyższa jakość gwarantująca maksymalną oszczędność paliwa.
Klasyfikacja ACEA A/B: ACEA A1/B1 - Olej przeznaczony do użycia w silnikach benzynowych i silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych. Olej przeznaczony szczególnie do stosowania dla silników wykorzystujących oleje o niskim tarciu i niskiej lepkości o HTHS od 2,9 do 3,5MPa.s. - Ford, Mazda. Oleje te mogą być nieodpowiednie do użycia w niektórych typach silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela.
ACEA A3/B3 - Stabilny, utrzymujący właściwości olej, przeznaczony do użycia w silnikach benzynowych samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych i/ lub przedłużonych przedziałach czasu wymiany oleju tam, gdzie podane jest to przez producentów silników i/ lub silnikach wykorzystujących przez cały rok oleje o niskim stopniu lepkości i/ lub dla silników o ciężkich warunków pracy, zgodnie z zaleceniami producenta silnika.
ACEA A3/B4 - Stabilny, utrzymujący właściwości olej do stosowania w silnikach benzynowych i silnikach wysokoprężnych o bezpośrednim wtrysku (common rail) o wysokich charakterystykach pracy, jednak odpowiedni również dla zastosowań opisanych w punkcie A3/B3. Oleje klasy A3/B4 mogą być stosowane na dłuższe interwały wymiany - (wydłużony przebieg).
ACEA A5/B5 - Stabilny, utrzymujący właściwości olej do stosowania w przypadku dłuższych przerw w wymianie oleju w silnikach benzynowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz w silnikach wysokoprężnych samochodów osobowych, a także lekkich samochodów ciężarowych przeznaczonych do stosowania olejów o niskiej lepkości o HTHS od 2,9 do 3,5MPa.s. Oleje klasy A5/B5 mogą być stosowane na dłuższe interwały wymiany - (wydłużony przebieg). Oleje te mogą być nieodpowiednie dla niektórych typów silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela. (rys.2)
Klasyfikacja ACEA C: ACEA C1 - Stabilny, utrzymujący właściwości olej odpowiedni dla katalizatorów w pojazdach z DPF i TWC w silnikach samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych, a także silnikach benzynowych wymagających olejów o niskich wartościach SAPS (low SAPS) i HTHS wyższym, niż 2,9MPa.s. Oleje te przedłużają żywotność DPF i TWC.
Ostrzeżenie: oleje te mogą być nieodpowiednie dla niektórych typów silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela.
ACEA C2 - Stabilny, utrzymujący właściwości olej odpowiedni dla katalizatorów w pojazdach z DPF i TWC w silnikach samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych, a także w silnikach benzynowych, wymagających olejów o średnich wartościach SAPS (mid SAPS) które mogą stosować oleje o niskim stopniu tarcia i niskiej lepkości o HTHS wyższym, niż 2,9MPa.s. Oleje te zwiększają żywotność DPF i TWC, oraz zapewniają korzyści wynikające z ekonomicznego spalania.
Ostrzeżenie: oleje te mogą być nieodpowiednie dla niektórych typów silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela.
ACEA C3 - Stabilny, utrzymujący właściwości olej odpowiedni dla katalizatorów w pojazdach z DPF i TWC w silnikach samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych, a także w silnikach benzynowych. wymagających olejów o średnich wartościach SAPS (mid SAPS) i HTHS wyższym, niż 3,5MPa.s. Oleje te przedłużają żywotność DPF i TWC.
Ostrzeżenie: oleje te mogą być nieodpowiednie dla niektórych typów silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela.
ACEA C4 - Stabilny, utrzymujący właściwości olej odpowiedni dla katalizatorów w pojazdach z DPF i TWC w silnikach samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych, a także silnikach benzynowych wymagających olejów o niskich wartościach SAPS (low SAPS) i HTHS wyższym, niż 3,5MPa.s. Oleje te przedłużają żywotność DPF i TWC.
Ostrzeżenie: oleje te mogą być nieodpowiednie dla niektórych typów silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela. (rys.3)
Kol. monopios, przedstawił bardzo dobre opracowanie. Należy jeszcze dodać, że istnieją również tzw. "Normy Fabryczne Producentów". Jak wygląda procedura uzyskania takiej normy przez producenta olejów nie ma co wchodzić w szczegóły. Każdy zainteresowany może te szczegóły odszukać w Internet.
W przypadku silników Renault mamy obecnie trzy normy, które są zalecane:
RN 0700 - silniki benzynowe wolnossące
RN 0710 - silniki benzynowe turbo/sport oraz silniki diesel'a bez FAP
RN 0720 - silniki diesel'a z FAP
Każda instrukcja serwisowa podaje jaki olej jest zalecany dla danego silnika.
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-12-05, 18:40
Przymierzam się do wymianu oleju mam aktualnie ELF Excelium LDX 5W40 wiem tyle że jest on w pełni syntetyczny a chcę go teraz zalać ELF Evolution SXR 5W40 to tzw pseudo syntetyk bo nigdzie nie mają LDX-a z normą RN 0710 a SXR ma normę co radzicie szukać dalej po sklepach czy zaleważ tym SXR??
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-12-05, 22:08
shell helix ultra 5w40 to pełny syntetyk, nie chciało się się sprawdzać, ale w ciemno strzelam,że będzie droższy od elfa
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum