Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-10-30, 01:26
Wymiana oleju silnikowego - kiedy, jaki, ile?
Autor Wiadomość
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-09-06, 19:55   

Modlishkaaa napisał/a:
ja od nowości nie wymieniałam oleju.. a naliczniku ponad 71 000


jeśli byłaś na przeglądach w ASO to przy każdym był wymieniany
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2012-09-06, 19:56   

Czy ja wiem? Kiedyś czytałem wypowiedz byłego dyrektora Castrola czy innej wielkiej firmy /już nie pamiętam dokładnie/, że ta coroczna i co np 15 tys to wielka ściema, i że on wymieniał mniej więcej co 3 lata. Ciekawa sprawa. pozdr
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2012-09-06, 21:08   

Modlishkaaa napisał/a:
ahaaa... no to elegancko... ja od nowości nie wymieniałam oleju.. a naliczniku ponad 71 000 ... niezwłocznie przed zima go wymienię.


ostatnio będąc na przeglądzie oglądałem rozwalony silnik audi q7 i przy okazji uszkodzona skrzynia biegów :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

gość wymieniał olej co 50 000km zaoszczędził na oleju a stracił na naprawie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
 
funbike 


Marka: Renault
Model: Scenic
Silnik: 1,9dCi
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 10
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-09-06, 21:14   

Dar1962 napisał/a:
tak
a tu zamienniki innych firm:
AQ - FX 0150
BOSCH - 0 451 103 336 (0451103336); P3233
CLEAN FILTER - DO 1800
HART - WT536002M
HENGST FILTER - H11W02
KNECHT FILTER - OC 467
MANN FILTER - W 75/3
PURFLUX - LS571
SĘDZISZÓW - PP-1.1, PP-4.5.1


W przypadku lepszej jakości zamienników (bosch mann knecht) lepiej zastosować oryginał gdyż sklepy internetowe oferują zbliżone ceny. Wpisując w wyszukiwarkę zestaw filtrów Dacia Duster znalazłem np oryginalny filtr oleju za 25 zł http://www.renault-czesci...t(3,113,1).aspx .

pozdrawiam
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-09-06, 21:23   

wierzysz,że wyprodukowano go w Renault? :-D Zapakowano go tylko w pudełko z rombem. Na 99% zrobiła go któraś z wymienionych firm
 
mike 


Marka: Dacia
Model: Logan Laureate
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2006
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 81
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2012-09-06, 22:06   

jurek napisał/a:
Czy ja wiem? Kiedyś czytałem wypowiedz byłego dyrektora Castrola czy innej wielkiej firmy /już nie pamiętam dokładnie/, że ta coroczna i co np 15 tys to wielka ściema, i że on wymieniał mniej więcej co 3 lata. Ciekawa sprawa. pozdr

---
może to prawda, ale ja nie zaryzukuję grubych tys. na naprawy silnika, by ewentualnie zyskać kilkaset złotych na dobry olej do niego;
_________________
1,5 dci Laureate
 
funbike 


Marka: Renault
Model: Scenic
Silnik: 1,9dCi
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 10
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-09-07, 07:47   

Dar1962 napisał/a:
wierzysz,że wyprodukowano go w Renault? :-D Zapakowano go tylko w pudełko z rombem. Na 99% zrobiła go któraś z wymienionych firm


Na 100% producentem nie jest Renault
mojej żony Thalie w czasie gwarancji serwisowałem w ASO ale zawsze przywoziłem własne materiały. Dość szczegółowo dowiedziałem się o warunkach gwarancji w przypadku stosowania własnych filtrów czy oleju. Dostałem odpowiedź z ASO, że w przypadku jakiejkolwiek awarii silnika w trakcie trwania gwarancji to na mnie ciąży obowiązek udowodnienia gwarantowi, że stosowane materiały eksploatacyjne są zgodne z zaleceniami producenta - w przypadku stosowania "oryginalnych" części w opakowaniach Renault nie ma z tym żadnego problemu. Przedstawiam fakturę zakupu zawierającą nr katalogowe Renault i po problemie. Czy za różnicę paru złotych warto ryzykować ?

pozdrawiam
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2012-09-07, 08:06   

Filtry oleju dla renault produkuje firma purflux
_________________

 
Modlishkaaa 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI LPG
Rocznik: 2006
Wersja: Logan
Dołączyła: 01 Lip 2011
Posty: 59
Skąd: Bydgoszcz-Centrum ;)
Wysłany: 2012-09-07, 14:24   

nie no do ASO na przeglądy jeździlam oczywiście , jednak od 3 lat nie jeżdżę ;)

Przyznać się przyznam :D bo skąd miałam wiedzieć ;D olej sprawdzany jest co parę tys km, jego wygląd jak i konsystencja i ilość są (podobno) oki ... ale ja się nie znam :D nie jest to kwestia oszczędności, bo koszt 100zł co jakiś czas to nie jest wiele, przecież co roku robi sie przegląd za 160zł ;) więc koszt oleju co 2rok nie jest wielki ;)

maciek, muszę przyznać, że gaz mam założony od listopada 2011 i jeżeli chodzi o spalanie to jest ok, gdyż w mieście ok 9-9,5l/100 a w trasie ok 7,5-8l/100 , także w sumie ponad połowa instalacji gazowej już mi się zwróciła ;) teraz ostatnio pojawił się problem (i będę z nim jechała do gazownika), ponieważ w trakcie jazdy instalacja się rozłącza i włącza na nowo... :/

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2012-10-16, 18:12 ]
Dywagacje o CNG: http://www.daciaklub.pl/f...p=140863#140863.
_________________

 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-10-26, 09:34   olej do dustera 1.6

przepraszam z góry za zaśmiecanie forum bo pewno gdzieś jest temat ale nie doszukałem
proszę o podanie dokładnej specyfikacji oleju, który mam kupić na pierwszy przegląd dustera i numerów katalogowych potrzebnych części: filtr oleju, kabinowy i co tam ewentualnie jeszcze

Z góry dziękuję
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-26, 09:42   

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=578
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1264
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-10-26, 12:24   

Zamówiłem wszystko w tej firmie:

http://allegro.pl/olej-el...2688635812.html

Olej ELF EXCELLIUM LDX NF 5W40

Filtr oleju, powietrza i kabinowy

Wszystko razem coś koło 200 zł
 
_Marcin_ 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Gru 2011
Posty: 154
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-10-26, 17:44   

Ile litrów oleju kupiłeś, 4 czy 5? Bo do silnika wchodzi jakieś 4.3-4.4 litra.
_________________
"Wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe, ale nie prostsze." A. Einstein

Ostatnio zmieniony przez _Marcin_ 2012-10-26, 17:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
Paweł1 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 15
Skąd: Łomża
Wysłany: 2012-10-26, 17:56   

Do 1.6 wchodzi ok 4.8 litra oleju. Niedawno zmieniałem.
 
_Marcin_ 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Gru 2011
Posty: 154
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-10-26, 17:59   

Paweł1 napisał/a:
Do 1.6 wchodzi ok 4.8 litra oleju. Niedawno zmieniałem.

4.8 litra to całkowita pojemność silnika, przy zmianie zawsze część oleju pozostaje. Ja przy wymianie wlałem 4.3 litra do poziomu 3/4.
_________________
"Wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe, ale nie prostsze." A. Einstein

 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-10-26, 18:00   

Zgadza się na ukcji w linku jest 4 - litrowe opakowanie oleju. Zadzwoniłem i zamówiłem 5- litrowe za 105 czy 107 (nie pamiętam dokładnie)

To jest sklep, domówiłem jeszcze filtry i odbiorę sobie sam w Zielonej Górze:)
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2012-10-26, 18:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2012-10-26, 18:06   

do 1,6
można dać np taki;
olej efl excelium full tech 5W40 5L 118zł (API: SL/CF oraz ACEA: A3/B4)
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
Ostatnio zmieniony przez marszelest 2012-10-26, 18:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
Paweł1 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 15
Skąd: Łomża
Wysłany: 2012-10-26, 18:10   

_Marcin_ napisał/a:
Paweł1 napisał/a:
Do 1.6 wchodzi ok 4.8 litra oleju. Niedawno zmieniałem.

4.8 litra to całkowita pojemność silnika, przy zmianie zawsze część oleju pozostaje. Ja przy wymianie wlałem 4.3 litra do poziomu 3/4.


Widocznie u mnie mechanik miał inną podziałkę, bo do stanu 3/4 wlał 4.8 litra.
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 980
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-11-23, 00:56   

Ponieważ pewne dane zostały usunięte w ostatnim czasie z tego tematu o normach oleju samochodowego, postaram się to jakość uzupełnić.

Oznaczenia i normy olejowe

SAE
Każdy olej czy to mineralny, półsyntetyczny czy syntetyczny możemy rozróżnić za pomocą różnych oznaczeń na opakowaniu. Jak podstawowe oznaczenie stosuje się klasę lepkości oleju według SAE. Na każdej butelce z olejem możemy zobaczyć oznaczenia tj. 5W-30, 10W-40 czy 15W-40. Jednak jakość oleju określają nam inne oznaczenia, zawsze umieszczone na opakowaniu lecz nie zawsze zrozumiałe przez kupującego.
SAE (Society of Automotive Engineers = Amerykańskie Stowarzyszenie Inżynierów Samochodowych) Instytucja odpowiedzialna za normy przemysłu samochodowego USA (paliwa, oleje, parametry świateł, standaryzacja elementów), zwykle odmienne od przyjętych w Europie niemieckich norm DIN. W przemyśle olejowym SAE określa stopnie lepkości w warunkach wysokich oraz niskich temperatur. Przeważnie na opakowaniu oleju widzimy duże oznaczenie, np. 15W-40. Jest to oznaczenie instytutu SAE które informuje nas między innymi o tym, że olej jest wielosezonowy. Jeżeli spotkamy olej z oznaczeniem, np. 15W lub 40 to oznacza, że olej jest jednosezonowy (zimowy lub letni).
I tak olej silnikowy SAE 5W-30 – pierwsza cyfra opisuje „płynność w niskich temperaturach. Im niższa jest wartość tej cyfry, tym lepiej dany olej silnikowy zachowuje się w niskich temperaturach, tzn. odpowiednio szybko dociera do ważnych węzłów tarcia w silniku. Druga z liczb informuje o zdolności smarowania w wysokich temperaturach. Obie wartości odnoszą się do temperatur zewnętrznych. (rys.1)

API
Amerykański Instytut Naftowy (American Petroleum Institute) jest zrzeszeniem branżowym producentów ropy naftowej. Jego członkami jest 400 spółek działających w branży, które zajmują się m.in. produkcją, rafinacją i zaopatrzeniem w ropę, eksploatacją rurociągów naftowych czy transportem morskim. Instytut opracowuje normy , które podążają za rozwojem potrzeb amerykańskich konstruktorów samochodów. Każda nowa specyfikacja odpowiada zaostrzeniu poziomu wymagań dla danego środka smarującego. Najwyższymi poziomami wymagań charakteryzują się obecnie kategorie API SJ (dla silników benzynowych) oraz API CF (dla silników wysokoprężnych).
API oznacza normy kombinacjami liter. W oleju SL/CF "S" oznacza, że nadaje się on do silników benzynowych, a druga litera to klasa jakości - im dalsza litera alfabetu, tym wyższa jakość (najwyższa obecnie wartość to M). Oznaczenie "C" świadczy o przydatności oleju do silników Diesla. Najwyższa klasa to CI.

ACEA
ACEA (Association des Constructeurs Europeens d'Automobiles) w tłumaczeniu na Polski oznacza Asocjacja Europejskich Konstruktorów Samochodowych. Klasyfikacja ACEA zastąpiła wcześniejsze i nieważne już normy CCMC (Komitet Konstruktorów Wspólnego Rynku). Normy ACEA określają specyfikacje, oparte na testach wykonywanych na silnikach europejskich konstruktorów samochodów.
Według klasyfikacji ACEA oleje silnikowe dzielimy na:
A - do silników benzynowych
B - do lekkich silników Diesla
C - oleje kompatybilne z systemem katalitycznym dla silników benzynowych i Diesla z wtórnym obiegiem spalin i o niskiej zawartości siarki, fosforu i popiołów siarczanych (SAPS)
E - do mocno obciążonych silników Diesla

Klasyfikacja ACEA A:
ACEA A1 - Jakość standardowa.
ACEA A2 - Wysoka jakość standardowa.
ACEA A3 - Wyższa jakość zachowania w stosunku do temperatury oraz oksydacji.
ACEA A4 - Kategoria zarezerwowana dla przyszłych konstrukcji silników benzynowych wyposażonych w bezpośredni system wtrysku paliwa.
ACEA A5 - Oleje silnikowe dające możliwość redukcji konsumpcji paliwa oraz umożliwiające wydłużenie rekomendowanych przez producentów przebiegów między obsługowych.

Klasyfikacja ACEA B :
ACEA B1 - Jakość podstawowa.
ACEA B2 - Wysoka jakość standardowa.
ACEA B3 - Wyższa nośność sadzy oraz ochrona przed zatarciem.
ACEA B4 - Dla silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
ACEA B5 - Najwyższa jakość gwarantująca maksymalną oszczędność paliwa.

Klasyfikacja ACEA A/B:
ACEA A1/B1 - Olej przeznaczony do użycia w silnikach benzynowych i silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych. Olej przeznaczony szczególnie do stosowania dla silników wykorzystujących oleje o niskim tarciu i niskiej lepkości o HTHS od 2,9 do 3,5MPa.s. - Ford, Mazda. Oleje te mogą być nieodpowiednie do użycia w niektórych typach silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela.
ACEA A3/B3 - Stabilny, utrzymujący właściwości olej, przeznaczony do użycia w silnikach benzynowych samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych i/ lub przedłużonych przedziałach czasu wymiany oleju tam, gdzie podane jest to przez producentów silników i/ lub silnikach wykorzystujących przez cały rok oleje o niskim stopniu lepkości i/ lub dla silników o ciężkich warunków pracy, zgodnie z zaleceniami producenta silnika.
ACEA A3/B4 - Stabilny, utrzymujący właściwości olej do stosowania w silnikach benzynowych i silnikach wysokoprężnych o bezpośrednim wtrysku (common rail) o wysokich charakterystykach pracy, jednak odpowiedni również dla zastosowań opisanych w punkcie A3/B3. Oleje klasy A3/B4 mogą być stosowane na dłuższe interwały wymiany - (wydłużony przebieg).
ACEA A5/B5 - Stabilny, utrzymujący właściwości olej do stosowania w przypadku dłuższych przerw w wymianie oleju w silnikach benzynowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz w silnikach wysokoprężnych samochodów osobowych, a także lekkich samochodów ciężarowych przeznaczonych do stosowania olejów o niskiej lepkości o HTHS od 2,9 do 3,5MPa.s. Oleje klasy A5/B5 mogą być stosowane na dłuższe interwały wymiany - (wydłużony przebieg). Oleje te mogą być nieodpowiednie dla niektórych typów silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela. (rys.2)

Klasyfikacja ACEA C:
ACEA C1 - Stabilny, utrzymujący właściwości olej odpowiedni dla katalizatorów w pojazdach z DPF i TWC w silnikach samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych, a także silnikach benzynowych wymagających olejów o niskich wartościach SAPS (low SAPS) i HTHS wyższym, niż 2,9MPa.s. Oleje te przedłużają żywotność DPF i TWC.
Ostrzeżenie: oleje te mogą być nieodpowiednie dla niektórych typów silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela.
ACEA C2 - Stabilny, utrzymujący właściwości olej odpowiedni dla katalizatorów w pojazdach z DPF i TWC w silnikach samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych, a także w silnikach benzynowych, wymagających olejów o średnich wartościach SAPS (mid SAPS) które mogą stosować oleje o niskim stopniu tarcia i niskiej lepkości o HTHS wyższym, niż 2,9MPa.s. Oleje te zwiększają żywotność DPF i TWC, oraz zapewniają korzyści wynikające z ekonomicznego spalania.
Ostrzeżenie: oleje te mogą być nieodpowiednie dla niektórych typów silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela.
ACEA C3 - Stabilny, utrzymujący właściwości olej odpowiedni dla katalizatorów w pojazdach z DPF i TWC w silnikach samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych, a także w silnikach benzynowych. wymagających olejów o średnich wartościach SAPS (mid SAPS) i HTHS wyższym, niż 3,5MPa.s. Oleje te przedłużają żywotność DPF i TWC.
Ostrzeżenie: oleje te mogą być nieodpowiednie dla niektórych typów silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela.
ACEA C4 - Stabilny, utrzymujący właściwości olej odpowiedni dla katalizatorów w pojazdach z DPF i TWC w silnikach samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych, a także silnikach benzynowych wymagających olejów o niskich wartościach SAPS (low SAPS) i HTHS wyższym, niż 3,5MPa.s. Oleje te przedłużają żywotność DPF i TWC.
Ostrzeżenie: oleje te mogą być nieodpowiednie dla niektórych typów silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik właściciela. (rys.3)

rys.1.jpg
Plik ściągnięto 24522 raz(y) 33 KB

(rys.3)SAPS-HTHS.jpg
Plik ściągnięto 24522 raz(y) 12,64 KB

(rys.2)ACEA.jpg
Plik ściągnięto 424 raz(y) 12,71 KB

 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-11-23, 05:37   

Kol. monopios, przedstawił bardzo dobre opracowanie. Należy jeszcze dodać, że istnieją również tzw. "Normy Fabryczne Producentów". Jak wygląda procedura uzyskania takiej normy przez producenta olejów nie ma co wchodzić w szczegóły. Każdy zainteresowany może te szczegóły odszukać w Internet.

W przypadku silników Renault mamy obecnie trzy normy, które są zalecane:

RN 0700 - silniki benzynowe wolnossące
RN 0710 - silniki benzynowe turbo/sport oraz silniki diesel'a bez FAP
RN 0720 - silniki diesel'a z FAP

Każda instrukcja serwisowa podaje jaki olej jest zalecany dla danego silnika.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-12-05, 18:40   

Przymierzam się do wymianu oleju mam aktualnie ELF Excelium LDX 5W40 wiem tyle że jest on w pełni syntetyczny a chcę go teraz zalać ELF Evolution SXR 5W40 to tzw pseudo syntetyk bo nigdzie nie mają LDX-a z normą RN 0710 a SXR ma normę co radzicie szukać dalej po sklepach czy zaleważ tym SXR??
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2012-12-05, 20:21   

to lepiej jeszcze poszukaj w sklepach jak nie znajdziesz to możesz dać taki
Elf Excellium full tech 5W40 to też jest syntetyk
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 912
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-12-05, 20:26   

a to tak trudno znaleźć ?
jak wymieniałem w zakładzie w ostępach Dzikiego Zachodu, to mieli bez problemu, od ręki :shock:
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-12-05, 20:39   

kapelusznik napisał/a:
a to tak trudno znaleźć ?
jak wymieniałem w zakładzie w ostępach Dzikiego Zachodu, to mieli bez problemu, od ręki :shock:


LDX-y są ale bez normy RN 0710 a nie będę przepłacał w ASO jak SXR-y są w cenie 5L 89zł a w ASO pewnie dwa razy tyle :)

A co powiecie na SHELL HELIX ULTRA 5W40 normy reno posiada
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-12-05, 22:08   

shell helix ultra 5w40 to pełny syntetyk, nie chciało się się sprawdzać, ale w ciemno strzelam,że będzie droższy od elfa
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne