Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-10-30, 01:26
Wymiana oleju silnikowego - kiedy, jaki, ile?
Autor Wiadomość
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-08-06, 22:23   

Dar1962 napisał/a:
pierwszy był chyba Castrol? (1)

Petro-Canada Supreme 5W-30 SM
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
zara 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączyła: 13 Kwi 2013
Posty: 16
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-08-11, 13:58   

Przyznaję od razu, że nie przeczytałam wszystkich 44 stron na temat wymiany oleju. Nie dałam rady.
Nie znalazłam więc informacji, która mnie interesuje. Kiedy trzeba po raz pierwszy wymienić olej? Albo raczej kiedy dobrze by było to zrobić? Czy pierwszy przegląd to nie późno?
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-08-11, 14:20   

Szanowna koleżanko, w nowoczesnych silnikach wymiana może być wykonana tak jak opisano w instrukcji obsługi. Aczkolwiek istnieją teorie, że olej wymienia się po tzw. dotarciu silnika czyli około 2500-3000 km. Moim skromnym zdaniem jest to operacja forsowana przez niektóre serwisy (wiadomo dlaczego). Poza tym taka wymiana poprawia samopoczucie użytkownika i niesie przesłanie, że silnik będzie służył dłużej.
Ja stoję na stanowisku stosowania się do zaleceń opisanych w instrukcji obsługi, gdzie podano okresy wymiany oleju oraz zalecenia jaki rodzaj powinien być stosowany. W mojej praktyce jeszcze się na tym nie zawiodłem.
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 717
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2013-08-11, 14:58   

chriskb napisał/a:
Aczkolwiek istnieją teorie, że olej wymienia się po tzw. dotarciu silnika czyli około 2500-3000 km. Moim skromnym zdaniem jest to operacja forsowana przez niektóre serwisy (wiadomo dlaczego). Poza tym taka wymiana poprawia samopoczucie użytkownika i niesie przesłanie, że silnik będzie służył dłużej.

Silnik będzie służył dłużej, pogadaj z tymi co robią kapitalne remonty silników. Ja jakoś im bardziej wierzę niż producentowi który raczej chce abym za 5-7 lat kupił nowe autko (dacię mam zamiar użytkować aż się rozleci). Co do kosztów to ~100zł za wymianę no i 150 za filtr olej i uszczelkę. 250zł to nie dużo. Poza tym jak robiłem wymianę po 6tys km to przy okazji wgrali mi nowsze oprogramowanie sterujące silnikiem czy jakoś tak a tak zrobiliby to przy 30 tys.
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 531
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2013-08-14, 18:02   

Panowie i Panie mam małą zagwozdkę.
W kupionej MCV mam wpisane (i na silniku też) że auto jeździło na oleju 10W40 i zastanawiam się czy nie zrobię krzywdy jeżeli przejdę na 5W40 syntetyk i na pewno skrócę czas wymiany bo wymieniali co 30.000 km i w dodatku półsyntetyk.
Co doradzacie?
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-08-14, 18:15   

Zostaw polsynyetyk i wymiany czesniej tylko.
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-08-14, 18:23   

malygabrys napisał/a:
Panowie i Panie mam małą zagwozdkę.
W kupionej MCV mam wpisane (i na silniku też) że auto jeździło na oleju 10W40 i zastanawiam się czy nie zrobię krzywdy jeżeli przejdę na 5W40 syntetyk i na pewno skrócę czas wymiany bo wymieniali co 30.000 km i w dodatku półsyntetyk.
Co doradzacie?


Zostaw 10W40 tylko wymieniaj co 20tyś albo rok
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 531
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2013-08-14, 18:25   

jak już to co 15.000 km ze względu na warunki użytkowania - tak myślę
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-08-14, 21:40   

malygabrys napisał/a:
jak już to co 15.000 km ze względu na warunki użytkowania - tak myślę


dobrze mówisz :mrgreen:
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-14, 22:49   

Ja wymieniam na 5W40 zgodnie z zaleceniami producenta. ELF, co 2 lata/20 tys km. Ew ubytki dolewam.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-22, 11:21   

Czy u Was w 1.5DCi w Dusterze bagnet oleju żołty jest taki krzywy ?
Mam problem z odczytem poziomu oleju, czy jest aby właściwy , wydaje mi się że jest powyżej kreski MAX, ale myślę że przez to że przy wyjmowaniu śie umacza o ścianki .
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-08-22, 11:29   

corrado napisał/a:
Czy u Was w 1.5DCi w Dusterze bagnet oleju żołty jest taki krzywy ?
Mam problem z odczytem poziomu oleju, czy jest aby właściwy , wydaje mi się że jest powyżej kreski MAX, ale myślę że przez to że przy wyjmowaniu śie umacza o ścianki .


powiem ze odczytanie stanu na tym bagnecie to ciezka sprawa ale poku widac ze jest to sie nie przejmuje :)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-22, 12:52   

no właśnie a u Ciebie Bolo , też masz taki krzywy bagnet i też jakby było ponad Max ?
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-08-22, 12:54   

corrado napisał/a:
no właśnie a u Ciebie Bolo , też masz taki krzywy bagnet i też jakby było ponad Max ?

az sprawdze to cisiaj bo nei pamietam ale patrzylem czy mam poziom oleju i to takie sobie zeby odczytac :(
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
Piotrek721015 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 90 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 443
Skąd: ZGY
Wysłany: 2013-08-22, 14:05   

Ja mam krzywy jak świński ogonek. Alej jak wytrę do sucha i badam poziom oleju to na jednej stronie jest cały zabrudzony - chyba własnie od ścianek rurki prowadzącej bagnet - ale z drugiej wyraźnie widać poziom oleju. Daje się sprawdzić przy pomocy tego powyginanego kawałka plastiku.
Ostatnio zmieniony przez Piotrek721015 2013-08-22, 14:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-08-22, 14:22   

Nagrałem wam specjalnie filmik jak prawidłowo wyciągać bagnet a na końcu filmiku odczyt oleju z bagnetu :)

_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
orzeszek2 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Wersja: Access
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 192
Skąd: wschód
Wysłany: 2013-09-03, 21:50   

To w takim razie co jaki czas wymieniać olej? Co oznacza jazda jak taksówka? Znalazłem to w książce przeglądów.
 
McRap 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.3 TCe 150 FAP
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 144
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2013-09-04, 10:51   

U mnie bagnet też krzywy. Nadaje się do sprawdzenia ... czy olej w ogóle jest ;-)
 
Przemek77 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 +LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 314
Skąd: LUBLIN / GŁUSK / ABRAMOWICE
Wysłany: 2013-09-04, 11:52   

Wszędzie chyba krzywy... w moim loganku też zawinięty :)
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2013-09-04, 17:50   

Wszędzie jest krzywy i jak się go dobrze wytrze to bardzo dobrze można nim sprawdzić poziom oleju, szczerze mówiąc nie wiem o co halo z tym specjalnym instruktażem z youtube ;-)
 
Przemek77 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 +LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 314
Skąd: LUBLIN / GŁUSK / ABRAMOWICE
Wysłany: 2013-09-05, 05:50   

Marmach napisał/a:
Wszędzie jest krzywy i jak się go dobrze wytrze to bardzo dobrze można nim sprawdzić poziom oleju, szczerze mówiąc nie wiem o co halo z tym specjalnym instruktażem z youtube ;-)

Na moim bagnecie poziom oleju widać idealnie. W puncie zawsze miałem problem wyłapać tą "kreseczkę". bardzo niewyraźnie się odznaczała a w loganie jest super.
Wyciągam bagnet, wycieram, wkładam znów i wyciągam. I jest "gitara" ")
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-25, 13:13   

a jaki olej powinienn być do wersji 86KM 1.5DCI bez FAPa ?
Czy filtr oleju jest taki sam jak w 1.5DCI 90KM z FAPem ?
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-25, 13:35   

Do wersji bez FAP może być dowolny olej najlepiej syntetyczny. Z FAP to już tylko oleje Low SAPS wchodzą w grę.
 
oberkron 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 mpi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 11 Wrz 2013
Posty: 87
Skąd: śląsk
Wysłany: 2013-12-07, 13:49   

zakupiłem logana mcv ,silnik 1.6 8v ,przebieg 140 tys. km ,nie wiem co i kiedy lał poprzedni właściciel. Co byście doradzili ?
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-12-07, 15:54   

syntetyk 5W30 lub 5W40
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne