Pamiętajcie że katalogi tworzą ludzie - z racji branży miałem i mak okazje przeglądać wiele - i dane zawarte w nich różnią się od siebie dot. tych samych pojazdów. Jeden podaje 5W30 inny 5W40 itp
Jak wiadomo Dacia pochodzi od Renault - a im ogólnie służą Elfy - ale jak ktoś chce lać Mobila, Castrola czy Motula na pewno to nie zaszkodzi.
Tak samo jak ktoś zechce zalewać lotosem - niech się nie martwi, silnik się nie zatrze:)
Gdy kupowałem Sandero Laurete w 2010r i dokonałem pierwszej wymiany - był Elf. Gdy rok później kupiłem Stepway-a, zaproponowano Castrol 0W30 tłumacząc że odchodzą od Elfa na rzecz Castrola.
Przy 60tys km 0W30 serwis zamienił na 5W40 (nadal Castrol). Dziś po 80tys km zaproponowano mi 5W40 Motrio. Cenowo wyszło atrakcyjnie bo 23,74zł (netto) za 1L.
Nie wiem jakie konkretnie normy spełniały te oleje, bardziej liczy się dla mnie gęstość. Ufam, że serwis wie co leje.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-01-03, 22:42
Stepway napisał/a:
Gdy kupowałem Sandero Laurete w 2010r i dokonałem pierwszej wymiany - był Elf. Gdy rok później kupiłem Stepway-a, zaproponowano Castrol 0W30 tłumacząc że odchodzą od Elfa na rzecz Castrola.
Przy 60tys km 0W30 serwis zamienił na 5W40 (nadal Castrol). Dziś po 80tys km zaproponowano mi 5W40 Motrio. Cenowo wyszło atrakcyjnie bo 23,74zł (netto) za 1L.
Nie wiem jakie konkretnie normy spełniały te oleje, bardziej liczy się dla mnie gęstość. Ufam, że serwis wie co leje.
Chyba leją co akurat kupili w beczkach.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-01-04, 08:40
proponują to co akurat mają lub to, co im się najbardziej opłaca wcisnać klientowi i na czym mają największy zysk. Silniki renaulta będą jeździć równie dobrze na oleju Elfa, Castrola czy Shella. Dla silnika ważna jest właściwa klasa lepkościowa i jakościowa. Nazwa producenta to sprawa drugorzędna
W starym aucie zmieniam olej półsyntetyk co 10 tys km, w Dusterze piszą aby to robić co 20 tys lub 12 mies. Jak często wymieniacie olej w Dusterach czy rzeczywiscie wystarcza co 20 tys? Koszt wymiany oleju w Aso 550zł.
Wysłany: 2014-01-24, 14:00 Re: Zmiana oleju Duster
Aliaans7 napisał/a:
W starym aucie zmieniam olej półsyntetyk co 10 tys km, w Dusterze piszą aby to robić co 20 tys lub 12 mies. Jak często wymieniacie olej w Dusterach czy rzeczywiscie wystarcza co 20 tys? Koszt wymiany oleju w Aso 550zł.
Poczytaj temat "ceny i zakres przeglądów" - tam masz wszystko napisane. Ceny części poza ASO, namiary na alternatywne sklepy itp.
Np. Ja ostatnio kupiłem zestaw Olej Elf 5W40 pełny syntetyk 5 l + filtr oleju za ok. 130 PLN.
Wymiana w ASO na Twoich materiałach to pewno kwota 80 PLN z wpisem do książki serwisowej.
Ja pierwszy raz wymieniłem olej i filtr po 3000 km. Potem po roku zgodnie z instrukcją. I tak zamierzam wymieniać cały czas.
w Dusterze przynajmniej z 2010 jest to 30000 lub 2 lata. I ja tak wymieniam, bo po co częściej....
To ciekawe, bo ja wygenerowałem swoją kartę przeglądów i mam co rok lub 20.000 km.
Jednakowoż poniekąd bynajmniej... Firefox pisał przecież o roczniku 2010.
Co prawda wg katalogów z 2010 r. i 2011 r. nie ma różnic między benzyniakami 4x4, ale są w wersji 4x2. Mam dustera z X.2010 r. i zalecenie producenta - olej co 30 kkm lub 2 lata. Mój silnik spełnia normę Euro4 (nie Euro5, jak było od 2011 r.), nie pali bioetanolu (silniki z 2011 r. - tak), nie jest zdławiony jak ten późniejszy (ma delikatnie lepsze osiągi ), no i wg katalogu trochę więcej od następcy spala. Tak więc różnice są.
A może fabryka doszła do wniosku, że zmiana co 30 kkm to marny zarobek potem dla ASO?
Ostatnio zmieniony przez leo 2014-01-25, 00:22, w całości zmieniany 1 raz
Wysłany: 2014-01-25, 00:27 Re: Zmiana oleju Duster
Aliaans7 napisał/a:
W starym aucie zmieniam olej półsyntetyk co 10 tys km, w Dusterze piszą aby to robić co 20 tys lub 12 mies. Jak często wymieniacie olej w Dusterach czy rzeczywiscie wystarcza co 20 tys? Koszt wymiany oleju w Aso 550zł.
Jeżeli stosujesz dobry jakościowo olej oraz nie użytkujesz auta w jakiś ekstremalny sposób, nie ma sensu zmieniać wcześniej niż każą w instrukcji. Ba, w przypadku dobrego syntetyku i normalnej eksploatacji można ten okres nieco wydłużyć (ale bez przesady - więcej niż 30 kkm nie rób).
Ważna informacja: obecne oleje nie starzeją się, tak więc czynnik czasu jest kwestią bardziej umowną. O wiele ważniejszy jest przebieg i warunki eksploatacji.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-01-27, 18:59
taka mała ciekawostka - mam na myśli tą czerwoną naklejkę (bo to dodatkowa naklejka a nie nadruk na etykiecie)
Zdjęcie0257.jpg
Plik ściągnięto 151 raz(y) 75,57 KB
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-01-27, 19:00, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-01-27, 19:11
mają takowy w aso Nazaruk w Lublinie.Może sami produkują te naklejki? Nie kupowałem Broń Panie Boże u nich. Dostałem jako gratis po przeglądzie z resztką mojego Excellium
treść tej naklejki interpretuję następująco: oba w/w oleje można stosować zamiennie, przy czym evo jest produktem nowszym, który zastępuje starszy exc
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-01-27, 19:13, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-01-27, 21:57
Ja leje Shell Helix Diesel Ultra 5W40 spełnia normy reno i co od razu zobaczyłem po zmianie oleju z elfa na shela to dużo szybsze gaśnięcie kontrolki smarowania oleju, gdy na dworze było ciepło kontrolka potrafi już mrygać w chwili kręcenia rozrusznika a gdy tylko silnik załapie zgaśnie.
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-01-27, 22:07
jeździłem na nim nissanem i po zakończeniu gwarancji na auto przjdę na tenże
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-01-30, 07:19
Nikita_Bennet napisał/a:
a jaki olej polecicie do DCI 90KM z fapem? Tym razem wleję Oleju Elf Evolution Full-tech 5W30 (norma RN 0720) ale może skusiłbym się na inny.
Castrol SLX Prof Power C4 5w30
ELF Solaris DPF 5W30 C4
Gulf Formula RNX 5w30
Liqui Moly TOP TEC 4400 5W-30
LOTOS Quazar C4 5W-30
Millers Oil XP Longlife C4 5w30
Motul Specific 0720 5w30
ELF EVOLUTION FULL-TECH FE 5W30 DPF
Ostatnio zmieniony przez pluto 2014-03-15, 19:10, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum