Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-10-30, 01:26
Wymiana oleju silnikowego - kiedy, jaki, ile?
Autor Wiadomość
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-01-30, 14:20   

Nikita_Bennet napisał/a:
zainteresowały mnie oleje shella.

mówisz i masz ;-) Syntetyczny olej przeznaczony do użycia w silnikach Diesla Renault wyposażonych w filtry DPF.
http://www.shell-dystrybu...tra-ar-l-5w-30/

shell.JPG
Plik ściągnięto 100 raz(y) 54,51 KB

Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-01-30, 14:23, w całości zmieniany 3 razy  
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2014-01-30, 19:15   

Olej HELIX to dobry olej. Toyota i Suzuki (Japończyki) zalecają go w swoich samochodach
_________________

 
morfo 



Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.6 16V-LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 28 Gru 2013
Posty: 11
Skąd: Pol-landia
Wysłany: 2014-01-30, 21:18   

3\4 olei z nalepką fully synthetic na polski rynek w krajach wyżej rozwiniętych czytaj najbliżej .de jest jako wytwór w technologii wytwarzania synthetic





Jak szukacie prawdziwego syntetycznego oleju warto sprawdzić jak jest oklejany na opakowaniu w innych krajach. [img]
Ostatnio zmieniony przez morfo 2014-01-30, 21:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
MCV 


Marka: Honda/Fiat
Model: Civic IX/Qubo
Silnik: 1.8 /1.3
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 158
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-01-30, 21:18   

Ufacie internetowym sprzedawcom olejów? Kiedyś na każdym forum odradzali zakupy w necie, teraz chyba wszyscy się przyzwyczaili do niższych cen olejów. A piszę to, bo właśnie odebrałem olej i filtr do Logana. Z przesyłką wyszło 107 złotych. Grosze w porównaniu z cenami w sklepach. I paczkomat pod biurem mam, z czego ostatnio dużo korzystam :-)
Ostatnio zmieniony przez MCV 2014-01-30, 21:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 723
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2014-02-01, 15:01   

thx za za info o HELIX DIESEL ULTRA AR-L 5W-30, przed następną wymianą poszukam takowego.

MCV napisał/a:
Ufacie internetowym sprzedawcom olejów?...
Oleje przez neta kupuję od 2-3 lat jak zacząłem dojeżdżać do pracy (ponad 100km w jedną stronę).
Zawsze przyjechały oryginalne, zawsze sporo taniej niż lokalnie choć nie najtaniej za ile znalazłem w necie (za 2-5 zł nie będę ryzykował zakupu u niepewnego sprzedawcy).
Filtry podobnie. 2 autka + 4 inne pojazdy daje trochę filtrów (powietrza, oleju i paliwa). Na olejowych to po 1-3 zł taniej niż lokalnie, na powietrza (np ciągnik i kombajn) to po 50-100zł taniej jest kupić wysyłkowo na sztuce.
 
MCV 


Marka: Honda/Fiat
Model: Civic IX/Qubo
Silnik: 1.8 /1.3
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 158
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-02-08, 20:44   

Dziś wziąłem się za wymianę oleju. Francuzi są mistrzami w utrudnianiu roboty. Płyta pod podłogą? Pewnie zostawili otwór na klucz do korka spustowego. Nie zostawili. Klika otworów, ale żaden pod śrubą oleju. Odkręcam płytę. Jedna ze śrub urwana. Nic to, ruszmy śrubę. Czemu imbus nie pasuje? Kwadratowy klucz, naprawdę?? OK, doszlifowałem kwadratowy. Śrubę da się ruszyć. idźmy dalej - odkręćmy filtr oleju. Dostęp utrudniony, ale ręce się zmieszczą. K**a, ale dokręcili, jak nakrętkę od łożyska.. Na tym zakończyłem dzisiejsze zmagania. Trzeba kupić klucz do filtrów, nie zaryzykuję przedziurawienia śrubokrętem skoro wszystko na razie idzie nie po mojej myśli. Pierwsze auto, gdzie takie hocki klocki z głupią wymianą oleju.


Dziś ponownie podjąłem walkę z filtrem oleju. Uzbroiłem się w klucz łańcuchowy do filtrów oleju. Na nic się to zdało - zerowe dojście. Odkręciłem więc obudowę filtra (klucz 19) i rozpocząłem demolowanie filtra za pomocą śrubokręta. Pierwsza próba nieudana - śrubokręt się wygiął. Dopiero przy drugiej udało się odkręcić filtr. Na szczęście nic nie uszkodziłem (obudowa jest aluminiowa). Po przykręceniu obudowy do silnika, wymianie oleju i wkręceniu filtra niby wszystko pięknie ładnie, ale zauważyłem, że spod śruby obudowy (19) cieknie olej. Okazało się, że na obudowie są dwa małe otworki i tylko o-ring uszczelnia na tyle, by spod śruby nie leciał olej. A że o-ring ruszyłem przy odkręcaniu śruby, to nie dolegał dobrze. Znów odkręciłem obudowę (wyleciał 0,5 l oleju), wyciągnąłem o-ring, trochę go rozruszałem i wkręciłem z powrotem. Tym razem chyba trzyma dobrze. Na wszelki wypadek jutro zamawiam na allegro o-ring. Wymiary - dla potomnych - 28 x 2 mm (przynajmniej tak mi wyszło).

Odnośnie podkładki - w 1.5 Dci musi być podkładka stalowa z gumową obręczą wewnątrz. A najlepsze, że u mnie nie było żadnej podkładki, mimo że ostatnia wymiana była w ASO.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-02-08, 21:02   

MCV napisał/a:
Dziś wziąłem się za wymianę oleju. Francuzi są mistrzami w utrudnianiu roboty. Płyta pod podłogą? Pewnie zostawili otwór na klucz do korka spustowego. Nie zostawili. Klika otworów, ale żaden pod śrubą oleju. Odkręcam płytę. Jedna ze śrub urwana. Nic to, ruszmy śrubę. Czemu imbus nie pasuje? Kwadratowy klucz, naprawdę?? OK, doszlifowałem kwadratowy. Śrubę da się ruszyć. idźmy dalej - odkręćmy filtr oleju. Dostęp utrudniony, ale ręce się zmieszczą. K**a, ale dokręcili, jak nakrętkę od łożyska.. Na tym zakończyłem dzisiejsze zmagania. Trzeba kupić klucz do filtrów, nie zaryzykuję przedziurawienia śrubokrętem skoro wszystko na razie idzie nie po mojej myśli. Pierwsze auto, gdzie takie hocki klocki z głupią wymianą oleju.


Dziś ponownie podjąłem walkę z filtrem oleju. Uzbroiłem się w klucz łańcuchowy do filtrów oleju. Na nic się to zdało - zerowe dojście. Odkręciłem więc obudowę filtra (klucz 19) i rozpocząłem demolowanie filtra za pomocą śrubokręta. Pierwsza próba nieudana - śrubokręt się wygiął. Dopiero przy drugiej udało się odkręcić filtr. Na szczęście nic nie uszkodziłem (obudowa jest aluminiowa). Po przykręceniu obudowy do silnika, wymianie oleju i wkręceniu filtra niby wszystko pięknie ładnie, ale zauważyłem, że spod śruby obudowy (19) cieknie olej. Okazało się, że na obudowie są dwa małe otworki i tylko o-ring uszczelnia na tyle, by spod śruby nie leciał olej. A że o-ring ruszyłem przy odkręcaniu śruby, to nie dolegał dobrze. Znów odkręciłem obudowę (wyleciał 0,5 l oleju), wyciągnąłem o-ring, trochę go rozruszałem i wkręciłem z powrotem. Tym razem chyba trzyma dobrze. Na wszelki wypadek jutro zamawiam na allegro o-ring. Wymiary - dla potomnych - 28 x 2 mm (przynajmniej tak mi wyszło).

Odnośnie podkładki - w 1.5 Dci musi być podkładka stalowa z gumową obręczą wewnątrz. A najlepsze, że u mnie nie było żadnej podkładki, mimo że ostatnia wymiana była w ASO.


Dlaczego tak cudakujesz? Wymiana oleju z filtrem i oliwką kosztuje mniej niż 150 zł. Po grzyba się brudzić?
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-02-08, 21:06   

Oryginalny klucz do filtra, który jest też kluczem do korka kosztuje jakieś 30zł na allegro - polecam 8-)
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-08, 21:14   

jan ostrzyca napisał/a:
Dlaczego tak cudakujesz? Wymiana oleju z filtrem i oliwką kosztuje mniej niż 150 zł. Po grzyba się brudzić?



w aso 250 zł ( w zakładzie do 100) bez materiału
Chyba lepiej wszystko robić w miarę możliwości samemu bo jest taniej / pewniej
a takimi działaniami poznajemy auto i w przyszłości będzie można wykonać samemu poważne naprawy
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-02-08, 21:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
Kratylos
[Usunięty]

Wysłany: 2014-02-08, 21:20   

Ostatnio zmieniony przez Kratylos 2014-02-08, 21:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-08, 21:36   

ja oleju używam do smarowanie bram oraz wylewania na kopce kretów .
Teraz w zime cały mechanizm bramy automatycznej przelałem olejem
_________________
Moje auto
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2014-02-08, 22:37   

"z ekologią na ty"? :evil:
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-08, 23:22   

Jaka ekologia , to mój trawnik , moja trawa i moje roślinny .Rabie tak od dawna i mam najzdrowszy trawnik w całej miejscowości rośnie bardzo dużo chrzanu oraz ziół . Czasem jak chce zabić roślinę żeby nie rosły odrosty to wylewam te 5 l oleju na nią i to działa na jakieś 4-5 miesięcy .
Za to posypanie rośliny odrobiną soli to śmierć na miejscu .
_________________
Moje auto
 
MCV 


Marka: Honda/Fiat
Model: Civic IX/Qubo
Silnik: 1.8 /1.3
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 158
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-02-09, 00:09   

A wiecie, że właśnie dziś po raz pierwszy stwierdziłem, że jestem na to już chyba za stary..

Tu nie chodzi o pieniądze, a o spokój. Za dużo się nasłuchałem opowieści znajomych mechaników w temacie oszukiwania klientów na wymianie oleju. Dlatego jak zdarzyło mi się kiedyś jechać na taką wymianę, to patrzyłem na ręce mechanikowi. Dosłownie. Jemu to zapewne nie odpowiadało, a mi tym bardziej. Źle się z tym czułem. Więc wróciłem do samodzielnej wymiany, jak to miało miejsce od pierwszego zakupionego pojazdu (Poloneza kolego Matucha ;-) ).

Miałem kupować ten zestaw polecany na forum, ale jakoś zapomniałem, a weekend nadszedł. Poza tym "kto jak nie ja" :-) Na szczęście 1.5 Dci nie był pierwszym silnikiem do którego musiałbym kupować specjalny klucz do filtra (ujma na honorze murowana).

Taka praca w wolnym czasie co do zasady relaksuje. Gdzieś w necie znalazłem fajny tekst dotyczący samodzielnego mycia samochodu, a szło to jakoś tak" "Nie dość, że lepiej nikt nie umyje, to jeszcze jak jedziesz takim czystym to wydaje się, że lepiej przyspiesza" :-) To dotyczy każdej pracy przy swoim samochodzie. Zresztą nie takie rzeczy człowiek robił (kapitalka w VW, wymiana łożysk w skrzyni biegów, wymiana sprzęgła, spawanie progów, wymiana łożysk kół, mostu w Polonezie, itd.). Od dłuższego czasu nic nie robiłem przy samochodach (bo coraz młodsze) i tęskniłem za tym.

Co do oleju to nie mam z tym problemu - zlewam wszystko i używam do corocznego przygotowywania drewna do kominka (lepszy spracowany olej samochodowy niż te ekologiczne olejopodobne praparaty do smarowania łańcucha piły).

Aha, jeszcze jedno - żaden mechanik wam nie powie, że przy odkręcaniu dolnej osłony urwał śrubę. Wkręci z powrotem, skasuje i z uśmiechem pożegna. A skoro ja ją ukręciłem, to on zapewne też by to zrobił (grzać jej przecież nie będzie za 20 zł).

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2016-07-19, 13:25 ]
Odpowiedź ws zużytego oleju - http://www.daciaklub.pl/f...1630158#1630158.
Ostatnio zmieniony przez MCV 2014-02-09, 00:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 723
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2014-02-09, 18:14   

matucha napisał/a:
Oryginalny klucz do filtra, który jest też kluczem do korka kosztuje jakieś 30zł na allegro - polecam 8-)

możesz zapodać przykładowego linka (aby był do filtra i do korka oleju)?
Też się zastanawiam czy nie robić wymian sam, w pandzie robimy sami, w loganie też czemu by tego nie zacząć.
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-02-09, 21:20   

klucz:
http://allegro.pl/klucz-k...3898475077.html
nasadka na filtr:
http://allegro.pl/klucz-f...3925464198.html
co do nasadki nie jestem pewien rozmiaru, bo jest ich kilka. Ja mam taki zestaw do Kangoo DCI i wymiana poszła bez problemu.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-19, 14:03   

Do mojego sandero wymagany jest olej ELF EVOLUTION SXR 5W40 5W-40.
Taki zawsze był zalewany.

http://allegro.pl/elf-evo...3924188294.html

Aktualnie pojawila sie "nowsza" wersja oznaczona jako 900 tka:

http://allegro.pl/elf-evo...3980135492.html

Oba spełniaja norme RN710. Ktoś wie czym się różnia oprocz opakowania i oznaczenia 900 ?



PS. Przy okazji, kiedy ASO zejdzie z cenami olejów na Ziemie z Kosmosu ? Prawie 3x drożej !!!

ASO 67.24 pln

http://www.skleprenaultwa...-SXR-1-Litr/268

Sklep z Allegro 24 pln

http://allegro.pl/olej-el...3915647393.html
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-02-19, 16:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-02-19, 21:09   

MCV napisał/a:
Aha, jeszcze jedno - żaden mechanik wam nie powie, że przy odkręcaniu dolnej osłony urwał śrubę. Wkręci z powrotem, skasuje i z uśmiechem pożegna. A skoro ja ją ukręciłem, to on zapewne też by to zrobił (grzać jej przecież nie będzie za 20 zł).


Mam nadzieje że swoją urwaną wymieniłeś. Ja podczas ostatniej wymiany (30 PLN + moje materiały) patrzyłem sobie jak chłopaki wymieniają olej w moim L_eosiu 1.5 dci. Osłonę dolną (płytę stalową) odkręcili powymieniali co trzeba osłonę przykręcili Po dwóch dniach podczas jazdy zaczęły dobiegać ciekawe odgłosy jakby z zawieszenia. Po wjechaniu na podnośnik okazało się że panowie za słabo dokręcili 2 śruby mocujące ową płytę po prawej stronie. Dokręcone i do dzisiaj jest OK.
_________________
Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-21, 12:25   

Do mojego 1.6 16V
mam kupić SXR czy LDX ? 5W40
na przegląd w ASO
Dzwoniłem do aso polecili SXR bo sami tylko taki sprzedają
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-02-21, 12:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-02-21, 13:21   

Karenzo napisał/a:
Do mojego 1.6 16V
mam kupić SXR czy LDX ? 5W40
na przegląd w ASO
Dzwoniłem do aso polecili SXR bo sami tylko taki sprzedają


Możesz kupić obojętnie jakiej firmy olej byle by miał oznaczenie 5W40 oraz normę RN dla twojego silnika.

Jak mnie pamięć nie myli te oleje sxr i ldx są olejami hydrokrakowanymi, więc lepiej poszukać
prawdziwego pełnego syntetyka
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2014-02-21, 13:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3597
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-21, 13:33   

LDX jest pełnym syntetykiem.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-02-21, 13:48   

DrOzda napisał/a:
LDX jest pełnym syntetykiem.

jeśli tak jest to można go lać, w sumie też lałem ldx-a 5w40 ale przeszedłem na Shell Helix Diesel Ultra 5W40 i różnicę w szybkości gaśnięcia kontrolki oleju widać gołym okiem, w mrozy -10 gaśnięcie jej następuje zaraz po załapaniu silnika co na ldx-ie po załapaniu silnika kontrolka jeszcze świeciła 1-2s
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2014-02-21, 17:20   

Karenzo napisał/a:
Do mojego 1.6 16V
mam kupić SXR czy LDX ? 5W40
na przegląd w ASO
Dzwoniłem do aso polecili SXR bo sami tylko taki sprzedają


Z tych dwóch lepszy jest SXR 5W40
_________________

 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-21, 18:37   

Kupiłem SXR 12 zł to nie pieniądze żeby sobie kłopoty w ASO robić z gwarancją
_________________
Moje auto
 
MM 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 104
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-02-21, 19:11   

DrOzda napisał/a:
LDX jest pełnym syntetykiem.


Nic z tego. "Pełne syntetyki" produkuje tylko kilka firm (np. millers oli, motul) reszta wykorzystuje polską "lukę" i oleje o niższej procentowej zawartości dodatków syntetycznych opisuje na etykietach w języku PL jako "full syntetic". O ile się nie mylę, to elf nie ma w ofercie żadnego oleju syntetycznego, wszystkie są wykonane w "technologii mniej lub bardziej syntetycznej"
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne