Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-10-30, 01:26
Wymiana oleju silnikowego - kiedy, jaki, ile?
Autor Wiadomość
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-04-13, 08:16   

Karenzo napisał/a:
Nie ma tak kolorowo jak to się w PL mówi na zachodzie wszystko jest relatywnie droższe i nawet jak zarabiają 2-3 razy więcej to wszystko jest droższe 2 razy .



DSCN0519.JPG
Plik ściągnięto 253 raz(y) 167,18 KB

 
kubalonek 


Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 221
Skąd: Radom
Wysłany: 2014-04-13, 10:49   

Polskie oleje są bardzo dobre . Bazę olejową od Orlenu kupuje pół Europy . Bez przesady . Może polskie oleje nie mają tak dużo dodatków myjących i to niestety widać szczególnie porównując do np. magnatec-a , ale ogólnie są OK . Kupując hurtowo wychodzi naprawdę tanio , a przez to można skracać okresy miedzy wymianą . Nawet najlepszy olej zaczyna tracić właściwości dość szybko po 8 - 9 tys. Zużyte oleje są substratem do krakingu - czyli rozbijania łańcucha , a nastepnie syntezowania oleju od nowa . czasami 100 % oleju syntetycznego jest wyprodukowane ze zużytego oleju - tak jest na całym świecie !
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-13, 14:01   

jan ostrzyca skoro w PL tak źle co tu jeszcze robisz ?
wyjedź ,zobacz i poczuj się od razu jak obywatel 3 kategorii którego nikt nigdzie nie chce .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-04-13, 14:07, w całości zmieniany 3 razy  
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2014-04-13, 14:09   

Małe OT, najlepiej wyjechać i pożyć na obczyźnie, gdzie cię każdy obcy burek obsika.
 
antropolog 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Oława
Wysłany: 2014-05-10, 16:34   

Wracając do tematu, skoro producent zaleca oleje w technologii syntetycznej (zalecenia z instrukcji obslugi), ew. półsyntetyki, a nic nie wspmina o full tech syntetykach(które są produkowane przez Elf), to po co wymyślać z tymi 100% sytetykami na siłę ? Dużo to zmieni ?
_________________

 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2014-05-11, 15:22   

antropolog napisał/a:
Wracając do tematu, skoro producent zaleca oleje w technologii syntetycznej (zalecenia z instrukcji obslugi), ew. półsyntetyki, a nic nie wspmina o full tech syntetykach(które są produkowane przez Elf), to po co wymyślać z tymi 100% sytetykami na siłę ? Dużo to zmieni ?


nic poza tym ,że dalej na nim zajedziesz ,niż na pół syntetyku czy mineralnym uszlachetnianym , czy zwykłym mineralnym (czytaj częstsze wymiany)

ja cały czas stosuje Elf Fulltech 5W40 (pełny syntetyk), po co mam dawać gorszy olej, jak ten jest dobry??
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
 
antropolog 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Oława
Wysłany: 2014-05-13, 20:04   

a mi właśnie chodzi o różnicę między "syntetykami" elfa:

1) olej 100% syntetyczny
2) 100% technologia syntetyczna ELF ( Hydrokraking ?)

bo do mojego 1,5 dci bez fap zalecają właśnie 2) ELF Evolution 900 SXR 5W40,

ale jeśli jest jakaś większa rónica,to bym go sobie zalał 1) ELF Evolution FULL-TECH FE 5W30, albo ELF Evolution 900 NF 5W40, który co prawda nie ma normy rn0710, ale jest w tech 1)

ale jeśli nie robi to jakiejś większej różnicy, to bym temat olał
_________________

 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-05-13, 20:20   

antropolog napisał/a:
a mi właśnie chodzi o różnicę między "syntetykami" elfa:

1) olej 100% syntetyczny
2) 100% technologia syntetyczna ELF ( Hydrokraking ?)

bo do mojego 1,5 dci bez fap zalecają właśnie 2) ELF Evolution 900 SXR 5W40,

ale jeśli jest jakaś większa rónica,to bym go sobie zalał 1) ELF Evolution FULL-TECH FE 5W30, albo ELF Evolution 900 NF 5W40, który co prawda nie ma normy rn0710, ale jest w tech 1)

ale jeśli nie robi to jakiejś większej różnicy, to bym temat olał


Zalej sobie shell helix diesel ultra 5W40 wg mnie dużo lepszy od elfa bo szybciej łapie ciśnienie
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
MCV 


Marka: Honda/Fiat
Model: Civic IX/Qubo
Silnik: 1.8 /1.3
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 158
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-05-13, 20:28   

Ciekawe z tym ciśnieniem oleju. jesteś kolejną osobą, która o tym pisze. Tzn. wcześniej znajomy mi to mówił (zalewa Shella w 1.9 dci).
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-05-13, 20:39   

MCV napisał/a:
Ciekawe z tym ciśnieniem oleju. jesteś kolejną osobą, która o tym pisze. Tzn. wcześniej znajomy mi to mówił (zalewa Shella w 1.9 dci).


shell helix diesel ultra 5W40 jest prawdziwym syntetykiem nawet w zimie kontrolka gaśnie od razu co świadczy o dobrej płynności w niskiej temperaturze czego o elfie nie mogę powiedzieć bo chwilę czasu zajęło niż zgasła.
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1197
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2014-05-14, 12:38   

antropolog napisał/a:


bo do mojego 1,5 dci bez fap zalecają właśnie 2) ELF Evolution 900 SXR 5W40,

ale jeśli jest jakaś większa rónica,to bym go sobie zalał 1) ELF Evolution FULL-TECH FE 5W30, albo ELF Evolution 900 NF 5W40, który co prawda nie ma normy rn0710, ale jest w tech 1)


Ja teraz bym kupił 900 SXR bo jest praktycznie w tej samej cenie co 900 NF (może 10 PLN droższy na 5 litrach).
900 NF pomimo, że nie ma normy RN to i tak mi w ASO uznali po mojej interwencji w Renault Polska, że spełnia wszelkie normy Renault Dacia.. tylko po co te nerwy?
 
antropolog 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Oława
Wysłany: 2014-05-14, 17:20   

ha, za późno z tym shellem, zalałem już Elfem Evolution 900 SXR 5w40, w sam raz na ciepłe dni ;)

przy jesieni, czyli za jakieś 20 000 km wymienię może właśnie na shella
1) SHELL HELIX ULTRA DIESEL 5W40 rn 0700 rn 0710
2) SHELL HELIX ULTRA 5W40 rn 0700 rn 0710

...ciekawe, czy ten z dopiskiem diesel rzeczywiście lepszy, czy tylko chwyt marketingowy :)
_________________

 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-05-14, 20:27   

Shell Helix Diesel Ultra 5W40 ma klasyfikację API: CF czyli przeznaczony wyłącznie dla diesli a ten drugi ma klasyfikację API:SN/CF czyli benzynowe i diesle.
Płaciłem za 4L shella helix diesel ultra 90zł myślę że cena bardzo dobra.
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2014-05-14, 20:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2014-05-17, 14:33   

zima /lato kontrolka gaśnie praktycznie od razu przynajmniej u mnie używam elf :mrgreen:
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 328
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-05-22, 08:51   

Shell Helix Diesel Ultra 5W40 taki kupiłem w pierwszej, z brzegu, hurtowni motoryzacyjnej. Spełnia wszystkie normy, więc nie rozmyślałem dużo na temat, czy jest lepszy, czy może inne będą" lepszejsze"..

Wymiana szok :shock: Całe 25 złoty... Pozytywnie oczywiście/
Ostatnio zmieniony przez Ikarusiarz 2014-05-22, 08:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2014-05-23, 23:06   

Wpadłem właśnie w pewną konfuzję. Otóż zbieram się do wymiany filtra powietrza, a przy okazji za jedną wysyłką (coś nie widać we wsi Warszawa filtrów powietrza w wersji z gąbką AP 134/6) kupiłbym i filtr oleju na jesienną zmianę.

No i odkryłem, że albo nie wiem, jaki mam silnik, albo istnieje pewna dowolność w kontekście filtrów.

Dla 1.5dCi filtron i mann proponują odpowiednio:
Op 643/3 i W 75/3
lub
OP 643/4 i W79

W gruncie rzeczy na wyszukiwarkach obu firm proponowane są teraz wersje z pary nr 2.
Ja dotychczas montowałem te z pierwszej opcji, ale teraz przyjrzałem się, że druga para dość istotnie różni się rozmiarowo. Niewątpliwie 643/3 i W75/3 są dużo krótsze niż oryginał / Motrio.

Ponadto, Op 643/4 i W79 są istotnie droższe, niż para nr 1.

Zastanawiam się w tej sytuacji, są dwa rozmiary pasujących filtrów dla starszych wersji 1.5 dCi, czy wkręcałem dotąd zły filtr :P
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-05-24, 07:25   

Marmach napisał/a:
Niewątpliwie 643/3 i W75/3 są dużo krótsze niż oryginał / Motrio.


Oryginalnie miałem dłuższy filtr i taki montuję cały czas w tym silniczku.
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2014-05-24, 07:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2014-05-24, 11:40   

A ja co 20tyskm motul specyfic 0720 i smiga.
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-06-02, 08:47   

bardzo fajna stronka z porównaniem specyfikacji ACEA i wewnętrznych specyfikacji prodcucentów:
http://sas-origin.onstrea...p/pc/index.html
 
morfo 



Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.6 16V-LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 28 Gru 2013
Posty: 11
Skąd: Pol-landia
Wysłany: 2014-06-02, 09:50   

Kod:
shell helix diesel ultra 5W40 jest prawdziwym syntetykiem


guzik prawda, shell nie jest pełnym syntetykiem tylko w technologii synt. Tylko na rynek pol. ma etykietę z full .

np. jak szukacie oleju w łatwy sposób można sprawdzić czy jest prawdziwym syntetykiem sprawdzając np. na rynku niemiecki. Niemcy z ustawy nie pozwalają okłamywać konsumentów u nas etykieta na butelce może być dowolna.

81NOyCbHY6L__SL1500_.jpg
Plik ściągnięto 309 raz(y) 165,67 KB

Ostatnio zmieniony przez morfo 2014-06-02, 09:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-06-02, 22:12   

morfo napisał/a:
Kod:
shell helix diesel ultra 5W40 jest prawdziwym syntetykiem


guzik prawda, shell nie jest pełnym syntetykiem tylko w technologii synt. Tylko na rynek pol. ma etykietę z full .

np. jak szukacie oleju w łatwy sposób można sprawdzić czy jest prawdziwym syntetykiem sprawdzając np. na rynku niemiecki. Niemcy z ustawy nie pozwalają okłamywać konsumentów u nas etykieta na butelce może być dowolna.


Kolego chyba pomyliłeś opakowania bo na opakowaniu jest inny olej shell helix hx7 diesel i ten olej jest w technologi syntetycznej tak jak piszesz ale shell helix diesel ultra jest full syntetykiem
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-06-02, 22:58   

W ogóle to ten Shell Helix Diesel HX7 5W40 jakiś dziwny jest, bo po wrzuceniu w google daje znikomą liczbę trafień (7), a te co są, to wszystkie z zagr. stron.: https://www.google.pl/#q=...sel+HX7+5W40%22
W przeciwieństwie do np. Shell Helix Diesel HX7 10W40 (190000).
 
gladki83 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 04 Gru 2013
Posty: 150
Skąd: Kielce
Wysłany: 2014-06-13, 06:54   

Przeczytałem cały temat i nadal mam dylemat.

Moja Lodgy 1.6 MPI. Przede mną wymiana oleju.

ELF Evolution 900 SXR 5W30 spełnia wszystkie normy producenckie, również po numerze VIN zalecany jest ten.
ACEA: A5 / B5 (najwyższa norma FE)
API: SL / CF
RENAULT: RN 0700 - silniki benzynowe (oprócz silników turbodoładowanych, Renault Sport i RS)

5W30 zalecają i taki standardowo zalewają u mnie w serwisie Dacii w Kielcach.


Jednak do mnie bardziej przemawia ELF Evolution 900 SXR 5W40 przede wszystkim na lepsze zachowanie w wyższych temeraturach. Bo jednak w Polsce mamy czasem niezłe upały.
ACEA: A3 / B4 (najwyższa norma benz. I diesla nie fuel eco)
API: SM / CF (najwyższa norma benz.)
REANULT: RN 0710 (silniki benzynowe, benzynowe turbo i diesla bez FAP (wyjątek 2.2 dCi z FAP) (najwyższa norma benz.)

Normę ACEA spełnia, bo taka jest też możliwa, gorzej bo nie ma normy RN 0700.

PS. Co ciekawe, w Częstochofie (czyli tam, gdzie de facto kupiłem samochód) zalewaja standardowo 5W40.

I już nie wiem co zrobić.
Jakieś rady? Z góry dziękuję :)
Ostatnio zmieniony przez gladki83 2014-06-13, 06:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-06-13, 07:06   

serwisy )o dziwo nie wszystkie) zawsze wstawiają te głodne gadki o możliwości utraty gwarancji na silnik w przypadku dostarczenia własnego oleju i filtra, bo taki system bije ich po kieszeni. Odpowiedz sobie sam na pytanie - co może stać się sinikowi, jeśli użyjesz markowego, zgodnego z normami oleju i dobrego filtra? Ja na każdy przegląd stawiałem się z własnymi materiałami, dwa i pół roku eksploatacji mam już za sobą a silnik nie chce się jakoś zatrzeć :-P
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-13, 11:07   

mi nic nie próbowali wcisnąć , bo na początku udowodniłem niekompetencje pewnego pana .Jak dostałem wydruk to było wyraźnie napisane żeby zalecają wymiaje klocków ale pracownik już zrezygnował z ośmieszania się .
A własne flity i olej nie powodują żadnego uszczerbku na gwaracnji bo to gwarant musi udowodnić że olej go spowodował .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-06-13, 11:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne