Z tym, że ma jedno zasilanie, więc do zaawansowanego trybu parkingowego się nie nada.
Nie jestem na tyle zaawansowany żeby wiedzieć o czym piszesz
Ale znam Twoje posty i pewnie masz racje
A przy okazji co to znaczy, że ma jedno zasilanie ?
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3639 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-10-30, 10:33
duch napisał/a:
A przy okazji co to znaczy, że ma jedno zasilanie ?
Bierze +12V ze styku 16 gniazda OBD. Moduły do aktywnego, zaawansowanego trybu parkingowego (gość na podanym wyżej filmiku taki właśnie montuje) wymagają doprowadzenia dwóch przewodów- jedno +12V ma być stałe a drugie +12V "po stacyjce". To umożliwia wprowadzenie kamerki w parkingowy tryb "czuwania", gdy pobiera znacznie mniej prądu niż normalnie i automatyczne uruchomienie nagrywania po włączeniu stacyjki. Poza tym takie moduły odcinają zasilanie kamerki wtedy, gdy napięcie w instalacji spadnie do ustawionego poziomu, co zabezpiecza akumulator przed rozładowaniem spowodowanym pracą kamerki.
Dość przystępny opis sytuacji: KLIKAĆ
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-10-30, 10:47, w całości zmieniany 3 razy
W samochodzie, który miałem poprzednio kamerka podłączona była do gniazda zapalniczki ze stałym prądem. Miałem zdarzenie, że nowy akumulator bosch po około 10 dniach rozładował się do stanu uniemożliwiającego rozruch. Oczywiście winna była kamerka a raczej sam tryb parkingowy. Wydumałem, że auto parkujące przy krawężniku z powodu ciągle przejeżdżających samochodów, przechodzących ludzi czy może poruszających się w pobliżu gałęzi drzew miało cały czas wzbudzony tryb parkingowy co spowodowało niespodziewany skutek. Dodatkowy wyłącznik na ładowarce rozwiązał problem, oczywiście tryb parkingowy w zasadzie nie działa bo bateria kamerki po aktywacji wyczerpuje się w parę chwil.
_________________ Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań
kamerka podłączona była do gniazda zapalniczki ze stałym prądem
Więc musiałeś ją uruchamiać ręcznie lub pracowała cały czas co jest bez sensu.
yurec1st napisał/a:
cały czas wzbudzony tryb parkingowy co spowodowało niespodziewany skutek
Kamerki (te lepsze) posiadają regulację czułości sensora ruchu lub G-sensora i w takich sytuacjach należy ustawić na mniejszą czułość.
yurec1st napisał/a:
tryb parkingowy w zasadzie nie działa bo bateria kamerki po aktywacji wyczerpuje się w parę chwil.
Dlatego kamerki należy zasilać przez dedykowany zasilacz w którym można ustawić próg rozładowania akumulatora tak żeby zawsze zostało prądu na rozruch a tryb parkingowy działał możliwie jak najdłużej.
Kamerki (te lepsze) posiadają regulację czułości sensora ruchu lub G-sensora i w takich sytuacjach należy ustawić na mniejszą czułość
Zasilacz włączałem ręcznie, G-sensor ustawiony był na najmniejszą czułość bo kiedyś po halnym akumulator wytrzymał ale zapełniła sie karta zablokowanymi plikam, po czym dla wygody wyłączyłem tą opcję. Kamerka jest zasilana dedykowanym zasilaczem z pudełka.
W tej chwili jakby nie mam opcji bo Sandero ma prąd w zapalniczce po stacyjce.
_________________ Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań
G-sensor tylko w skrajnych sytuacjach, natomiast czujnik ruchu jest generalnie przyczyną ciągłego działania bo wystarczy duży ruch pieszych albo krzaczek poruszany przez wiatr.
Marka: Renault
Model: Captur
Silnik: 0,9
Rocznik: 2017 Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Lip 2018 Posty: 382 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2020-10-31, 12:44
Panowie. Montuje się przykładowo takie coś https://allegro.pl/oferta/viofo-adapter-zasilania-zaplon-acc-12-24v-miniusb-8150667355
Jest tam możliwość ustawienia minimalnego napięcia akumulatora. Jeżeli akumulator osiąga ustawione napięcie wyłącza zasilanie kamerki. Wszystko jest z automatu. Są jeszcze takie adaptery z zasilaniem 2 żyłowym, te nadają się do innych kamer jak viofo. Miałem najpierw ten 2 żyłowy i nigdy nie rozładował się akumulator przy trybie parkingowym. Obecnie używam 3 żyłowy. Podłącza się je bezpośrednio pod akumulator lub można pod bezpiecznik z stałym napięciem. Ja mam pod bezpiecznik gdyż łatwiej było pociągnąć kabel zasilający. Aby znaleźć bezpiecznik z stałym napięciem używa się próbnika, który kosztuje parę złotych a przyda się na przyszłość. Do bezpieczników można jak ktoś chce kupić taki rozdzielacz,który wkłada się w obecne miejsce bezpiecznika.
Ostatnio zmieniony przez gggg 2020-10-31, 12:46, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-11-06, 12:32
Niedawno zamontowałem sobie kamerkę, zrobiłem dokumentację z jedną uwagą - na czym się przejechałem
Ogólnie kamerkę przykleiłem u góry, chciałem jak najwyżej i to był błąd, bo była ładna pogoda... Przed założeniem trzeba sobie spryskać szyby i uruchomić wycieraczki i przykleić kamerę tak, by obiektyw skierowany był tam gdzie pracuje wycieraczka, nie wyżej, bo w deszcz, śnieg, rosę nie będzie nic lub prawie nic widać - ja będę musiał swoją przekleić
kabel można puścić górą w podsufitce, słupkiem w dół, pod kierownicą i do tunelu środkowego, możne wyjąć zaślepkę z zapalniczką i przełożyć kabel
Często w sumie jeżdżę, więc na tryb parkingowy mam kamerkę w sumie zawsze naładowaną i jak długo się pakuję to mi nagrywa zdarzenie mimo braku prądu - ma jakiś własny akumulator
03 kamera.png
Plik ściągnięto 61 raz(y) 249,71 KB
01 kamera.jpg
Plik ściągnięto 31 raz(y) 52,7 KB
02 kamera.jpg
Plik ściągnięto 51 raz(y) 53,17 KB
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2020-11-06, 12:43, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2019 Posty: 297 Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-11-14, 14:53
Dzisiaj zamontowałem rejestrator z kamerą cofania - jest to dodatek do czujników, które już są - chciałem tylko widzieć co jest w martwym polu ( zawsze cofam na lusterka ), bo miałem prawie stłuczkę pod czas cofana. gość ewidentnie chciał wymusić.
O dziwno nie trzeba było nic wiercić ani przerabiać.
Wszystko pasowało w fabryczne otwory pod kamerę w zderzaku.
Z racji braku MN wybór padł na kamerę w lusterku.
Obawiałem się, że będzie gorsza widoczność w tył podczas jazdy, ale coraz lepie to wychodzi niż kiedyś.
Niedawno zamontowałem sobie kamerkę, zrobiłem dokumentację z jedną uwagą - na czym się przejechałem
Ogólnie kamerkę przykleiłem u góry, chciałem jak najwyżej i to był błąd, bo była ładna pogoda... Przed założeniem trzeba sobie spryskać szyby i uruchomić wycieraczki i przykleić kamerę tak, by obiektyw skierowany był tam gdzie pracuje wycieraczka, nie wyżej, bo w deszcz, śnieg, rosę nie będzie nic lub prawie nic widać - ja będę musiał swoją przekleić
kabel można puścić górą w podsufitce, słupkiem w dół, pod kierownicą i do tunelu środkowego, możne wyjąć zaślepkę z zapalniczką i przełożyć kabel
Często w sumie jeżdżę, więc na tryb parkingowy mam kamerkę w sumie zawsze naładowaną i jak długo się pakuję to mi nagrywa zdarzenie mimo braku prądu - ma jakiś własny akumulator
Zasilanie kamery powinno chyba być wpięte w pomaranczowe złącze USB.
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-11-17, 11:40
buladag napisał/a:
Zasilanie kamery powinno chyba być wpięte w pomaranczowe złącze USB.
Zakładam, że chodzi o to, żeby było podpięte pod ładowarkę z mocnym prądem. Ja oryginalnej ładowarki nie wkładałem do gniazda, bo dołożyłem sobie dodatkowe podwójne gniazdo USB, w którym mam duży prąd ładowania. Dzięki temu zostaje jedno wejście na np. telefon, i wolne gniazdo zapalniczki
Witam.
Wczoraj zakupiłem wideorejestrator Xblitz PRISM, lusterkowy.
Dopiero się go uczę obsługiwać i robię próbne nagrania, wykonałem 49 plików dł. 2 min..
Zaciekawiło/zaskoczyło mnie wielkość nagranego pliku o dł 2 min. = 524 258 kb, łączny czas nagrania = 98 min a wielkość 22 533 420 kb.
Najgorsze w tym jest to że np. wyłączam kamerę po np. 30 sek. nagrywania a plik jest zapisywany w o tej samej dużej wielkości.
Mam ustawioną najwyższą jakość nagrywania.
Proszę powiedzcie mi czy wasze rejestratory też tak wielkie pliki tworzą?
Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019 Pomógł: 9 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 790 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2020-12-05, 08:33
Poszukaj sobie w necie informacji na temat wielkości plików przy zapisie FHD w zależności od ilości klatek będziesz wiedział jakiego "ciężaru" pliku się spodziewać.
Witam wszystkich,
Ma ktos moze jakis wideoporadnik, lub wskazówki, jak dociagnac tylnia kamere do videorejestratora w DD II ?
Z tego co wiem, ciagnie sie po lewej stronie pojazdu, tylko tam w slupku jest airbag, jak bezpiecznie zdemontowac oslony ?
A nie wystarczy kabla wcisnąć pod uszczelkę drzwi i tamtędy zjechać do podłogi nie demontując żadnych osłon ani podsufiki?
Zdaje się, że poduszki i tak mają specjalnie przygotowane nacięcia w swoich obudowach one mają odpowiednio pęknąć. Wystarczy więc, że nie przeciągniesz kabla w miejscu z którego strzela poduszka i będzie dobrze.
Pytanie nie dotyczy techniki montażu czy podłączenia, a samego rejestratora per se. Czy ktoś z forumowiczów używa tego rejestratora: Mikavi PQ4 Dual? Jak się sprawuje? Chcę zakupić rejestrator przód/tył i ten wpadł mi w oko, po przeczytaniu tony rankingów itp. stron.
Brak regulacji kąta przedniego obiektywu, bo wygląda że jej nie ma może być problemem, zależnie od kąta szyby. Full HD 1920×1080p / 30 fps to na dziś dość słabe parametry, a poza tym ja uważam że lepiej mieć dwie niezależne kamerki(najlepiej takie same) zamiast duala. Może wychodzi to ciut drożej ale daje więcej pojemności na dwóch kartach no i w razie awarii jedna zawsze jest sprawna.
Brak regulacji kąta przedniego obiektywu, bo wygląda że jej nie ma może być problemem, zależnie od kąta szyby.
Jest regulacja.
Black Dusty napisał/a:
Full HD 1920×1080p / 30 fps to na dziś dość słabe parametry,
Ja nie chcę patrzeć w oczy kierowcy jadącemu z naprzeciwka więc 4K UHD nie będzie potrzebne Bardziej zależy mi na trybie parkingowym, a ta kamerka takowy ma (trzy tryby parkingowe).
Black Dusty napisał/a:
a poza tym ja uważam że lepiej mieć dwie niezależne kamerki(najlepiej takie same) zamiast duala. Może wychodzi to ciut drożej ale daje więcej pojemności na dwóch kartach no i w razie awarii jedna zawsze jest sprawna.
Czyli jak widzę, kolega forumowicz nie jest użytkownikiem tego rejestratora, a mi chodziło o kontakt z kimś kto go używa. Faktem jednak jest, że też rozważam montaż dwóch "przednich" rejestratorów zamiast jednego z dodatkową kamerką. Tak, czy owak, dziękuję za zainteresowanie.
Jeżeli będzie potrzeba odczytać tablicę samochodu będącego w ruchu to 1920×1080p / 30 fps może nie wystarczyć.
nashaden napisał/a:
ta kamerka takowy ma (trzy tryby parkingowe).
Jak wiele innych
nashaden napisał/a:
kolega forumowicz nie jest użytkownikiem tego rejestratora
Nie jestem, ale możesz się nie doczekać odpowiedzi jeżeli na forum nikt z niej nie korzysta, a że przez prawie dekadę przerobiłem kilka modeli to chciałem coś podpowiedzieć.
nashaden napisał/a:
Tak, czy owak,
Nie ma obowiązku korzystania z porad forumowiczów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum