Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Pierwszy przegląd Duster
Autor Wiadomość
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2012-03-28, 11:19   Pierwszy przegląd Duster

Podczas odbioru samochodu, sprzedawca po dość wyczerpującym przedstawieniu, działu serwisu/akcesoriów oraz samochodu zasugerował przegląd "zalecany" po 3-5 tys. km (wymiana oleju i filtrów) . Nie jest on wymagany aby utrzymać warunki Gwarancji. Co o tym sądzicie, czy to tylko wyciąganie kasy za dodatkową obsługę auta, czy rzeczywiście może to przedłużyć żywotność silnika i warto pojechać?
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2012-03-28, 11:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-03-28, 11:43   

Ja mam K4M w Lagunie z 1998r, żadnej "zerowej" wymiany nie robiłem, mam 215tkm przejechanych, silnik bez wycieków, oleju nie bierze. Dla mnie to po prostu chęć zarobienia dodatkowych pieniędzy przez serwis - jeśli już chcesz to zrobić to zrób to w zwykłym warsztacie, pamiętaj tylko że silniki Renault wymagają przy każdym odkręceniu korka spustowego oleju nowej uszczelki - nie zapomnij kupić przed wymianą. Ja osobiście tego nie robiłem, nowoczesne oleje i silniki wytrzymują takie przebiegi pomiędzy wymianami. Oczywiście że zgodzę się teoretycznie że to może wydłużyć żywotność silnika, ale według mnie co najwyżej z 400tkm na 500tkm, a wątpię czy ktoś myśli o takich dystansach.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1698
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-28, 12:14   

Ja w Dusterze zrobiłem dodatkową wymianę, to był mój pierwszy nowy samochód. Teraz w Aveo sobie darowałem.
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-03-28, 12:24   

Ja zleciłem taką czynnośc we serwisie - wymianę oleju po 7 tysiącach. Dodam, że nikt nie namawiał mnie do tego, ale wiem jak dCi lubi świeży olej, więc niczego nie żałuję :mrgreen:
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-03-28, 14:14   Re: Pierwszy przegląd Duster

Domel2250 napisał/a:
warto pojechać?

moim zdaniem zrobić warto, jechać nie warto :-P - do ASO mam 89 km w jedną stronę a 50 m od domu za płotem stację sieciową Bosch Service. Mają na stanie zarówno Elf Excelium 5w40 w bańkach 5 litrowych (cena ok 120 zł) jak i cały wybór filtrów do tego silnika (Bosch,Mann,Filtron Knecht itp) więc wymianę zrobię we własnym zakresie - wyjdzie po prostu dużo taniej bo odpadnie benzyna, stracone pół dnia a robociznę też mają niższą
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-03-28, 14:17, w całości zmieniany 2 razy  
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-03-28, 15:51   

I tak powstają mity. Obecne silniki składane są w laboratoryjnych warunkach. Oleje stosowane do ich smarowania wytrzymują znacznie wyższe temperatury pracy oraz posiadają uszlachetniacze, które mogą pracować znacznie dłużej bez wpływu na jakość smarowania.

Oczywiście inna niż wskazana w instrukcji obsługi wymiana oleju, filtra nie szkodzi i na pewno poprawia samopoczucie kierowcy.

Dla przykładu w DD 1.5 dCi jest zamontowany specjalny układ serwisowy dla wymiany oleju i jeżeli on nie nakazuje wykonanie takiej czynności to IMHO można spokojnie jeździć i nic się nie dzieje.

W niektórych ASO, nadal pracują mechanicy po kursach i opierają swoją wiedzę na zasłyszanych opowieściach i takie informacje przekazują klientom - wymiana oleju i filtra to też zarobek dla serwisu.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-03-28, 15:58   

chriskb napisał/a:
I tak powstają mity

nie o mit chodzi, tylko o łatwy i szybki zarobek dla ASO za prostą, nieskomplikowaną czynność obsługową :-D Dacia nie jest tu żadnym wyjątkiem - identyczne "zalecenia" słyszałem w nisanie, mitsubishi, oplu. Inna sprawa,że taka ekstra wymiana po docieraniu silnika z pewnością nie zniszczy a może mu wyjść jedynie na dobre ;-)
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-03-28, 15:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2012-03-28, 16:39   

Dar1962 napisał/a:
docieraniu silnika z pewnością nie zniszczy a może mu wyjść jedynie na dobre

Silnik montują z nowych,konserwowanych części.Pierwszy olej to wszystko myje.
Bogatemu wolno wylać ten olej.
Przymusu nie ma. ;-)
_________________
48piotr
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 420 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18039
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-28, 17:23   

chriskb napisał/a:
w DD 1.5 dCi jest zamontowany specjalny układ serwisowy dla wymiany oleju

Ale tylko tych z FAP-em - w erze przed Euro5 układu nie było.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-03-28, 17:27   

FAP to zło i wynalazek szatana :-P
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-03-28, 17:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-03-28, 17:32   

ja też wykonałem, mimo że sprzedawca i serwis ODRADZAŁ MI słowami "PO CO", a ja poprostu chciałem ;)
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-03-28, 18:58   

ja wymieniłem olej i filty po 3 tys. km a "inspiracją" był m.in. fakt montażu instalacji LPG i na pewno drakulce to nie zaszkodziło :-P zminimalizowałem jedynie koszty kupując taniej poza ASO olej i filtry... :lol:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 420 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18039
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-28, 19:19   

Dar1962 napisał/a:
FAP to zło i wynalazek szatana

Nieee, to po prostu tabletka przeciwbólowa na prawdziwy wynalazek szatana, czyli smrodzącego diesla <:
 
_Marcin_ 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Gru 2011
Posty: 154
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-03-28, 19:44   

TD Pedro napisał/a:
ja wymieniłem olej i filty po 3 tys. km a "inspiracją" był m.in. fakt montażu instalacji LPG i na pewno drakulce to nie zaszkodziło :-P zminimalizowałem jedynie koszty kupując taniej poza ASO olej i filtry... :lol:

A wymiane robiłeś w ASO czy poza?
_________________
"Wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe, ale nie prostsze." A. Einstein

 
Piotrek721015 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 90 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 444
Skąd: ZGY
Wysłany: 2012-03-28, 19:49   

laisar napisał/a:
chriskb napisał/a:
w DD 1.5 dCi jest zamontowany specjalny układ serwisowy dla wymiany oleju

Ale tylko tych z FAP-em - w erze przed Euro5 układu nie było.


A jak się ma EURO 5 i oryginalny brak FAP-a?Też ten ukłąd występuje?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 420 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18039
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-28, 19:55   

Piotrek721015 napisał/a:
A jak się ma EURO 5 i oryginalny brak FAP-a?Też ten ukłąd występuje?

Nie wiem, spróbuję sprawdzić w dokumentacji, ale obstawiałbym, że nie, bo nie ma po prostu takiej potrzeby - on jest potrzebny właśnie głównie ze względu na FAP-a. Kto to więc słyszał, żeby dacia montowała coś niepotrzebnego... <;
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-03-28, 20:23   

_Marcin_ napisał/a:
TD Pedro napisał/a:
ja wymieniłem olej i filty po 3 tys. km a "inspiracją" był m.in. fakt montażu instalacji LPG i na pewno drakulce to nie zaszkodziło :-P zminimalizowałem jedynie koszty kupując taniej poza ASO olej i filtry... :lol:

A wymiane robiłeś w ASO czy poza?

w ASO... koszt 78 pln...
 
_Marcin_ 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Gru 2011
Posty: 154
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-03-28, 20:47   

I to jest sensowna cena, ja przy odbiorze dostałem ulotkę, wg której koszt wymiany oleju na Elf Excellium 5w40 po dotarciu (między 3-5tys km) wynosi 320zł :mrgreen:
_________________
"Wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe, ale nie prostsze." A. Einstein

Ostatnio zmieniony przez KaS602 2012-03-29, 10:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-03-28, 20:50   

_Marcin_, jeśli ASO liczy sobie po 50-60zł za litr oleju to tak to właśnie wychodzi 8-)
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-03-28, 20:56   

_Marcin_ napisał/a:
I to jest sensowna cena, ja przy odbiorze dostałem ulotkę, wg której koszt wymiany oleju na Elf Excellium 5w40 po dotarciu (między 3-5tys km) wynosi 320zł

ale to chyba łącznie z olejem i filtrami... chociaż to i tak drogo bo ja kupiłem olej (Elf Excellium NF 5W40) i filtr oleju razem za 110 pln co łącznie dało 188 pln...
 
_Marcin_ 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Gru 2011
Posty: 154
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-03-28, 21:36   

Tak, łącznie z olejem i filtrem ale to i tak moim zdaniem strasznie drogo, ceny które podałeś są już jak najbardziej ok.
_________________
"Wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe, ale nie prostsze." A. Einstein

Ostatnio zmieniony przez KaS602 2012-03-29, 10:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-03-28, 22:40   

laisar napisał/a:
tabletka przeciwbólowa na smrodzącego diesla <:

znam takich, którym ta tabletka regularnie i dość często powoduje ból głowy

sprawdziłem dziś jeszcze raz za płotem w Bosch Service, bo nie dawało mi to spokoju - bańka 5 l Elfa 120 PLN plus filtr (ceny różne, w zależności od producenta ) przyjmijmy, że 30 zł jakiś markowy plus 25 zł !!! robocizna. To daje 175 PLN. DO ceny ASO (czyli tych trzech setek) musiałbym dodać jeszcze koło stówy na paliwo. Różnicę da się zauważyć
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-03-28, 22:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-03-28, 23:39   

Dar1962 napisał/a:
musiałbym dodać jeszcze koło stówy na paliwo.

ja jestem w dosyć "komfortowej" sytuacji, bo do ASO mam ok. 3,5 km...
Ostatnio zmieniony przez TD Pedro 2012-03-28, 23:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne