Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Użytkowanie Diesla 1.5DCi z FAP / DPF
Autor Wiadomość
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-02-22, 08:38   

WYPALANIE FAP
Dobra odpowiem sobie sam .Wczoraj przed trasa okolo 130km prowizorycznie zamontowalem diode i podlaczylem do kabelkow ogrzewania lusterek.TYm sposobem chcialem sprawdzic czy przy wypalaniu FAP faktycznie silnik wlacza podgrzewanie lusterek zeby obciazyc silnik i tym samym majac podglad na prace tego filtra(nie wiezylem ze bedzie dzialac). Po przejechaniu okola 80 kilometrow srednia predkoscia okolo 90 km/h,temperatura silnika 87 stopni,stala predkosc okolo 90km/h, zapalila sie kontrolka- zdziwilem sie ze na efekt nietrzeba bylo dlugo czekac.Komputer zalaczyl podgrzewanie lusterek (przelacznik ogrzewania tylnej szyby wylaczony kontrolka nie swieci) i moim zdaniem zaczela sie procedura wypalania tylko dziwne ze nie widzialem zadnego dymka.Zciekawosci zatrzymalem sie by zobaczyc obroty silnika na biegy jalowym i czy puszcz dymka z rury.Obroty nieco podwyzszone dymu nie bylo tylko ledwo wyczuwalny zapach palonych kabli.Czas wypalania (swiecenia diody) okolo 12 minut,nie zauwazylem podniesionego spalania chwilowego poniewaz droga na to nie pozwalala (z gorki -pod gorke).Potestuje jeszcze troche ten patent i jak,co ile sie wlacza i jak posiada to wziazek z wypalaniem fap to kontrolka wyladuje w zegarach.

IMG_20150221_133618.jpg
Plik ściągnięto 239 raz(y) 197,37 KB

 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-02-22, 10:07   

shrek napisał/a:
Komputer zalaczyl podgrzewanie lusterek (przelacznik ogrzewania tylnej szyby wylaczony kontrolka nie swieci)


W Lodgy jest podgrzewanie lusterek?
To może w Dusterze też tak jest (choć jeszcze mi się nie zdarzyło żeby zamarzły)?
To się włącza razem z ogrzewaniem tylnej szyby?
 
Piotrek721015 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 90 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 443
Skąd: ZGY
Wysłany: 2015-02-22, 10:15   

Cav napisał/a:
o może w Dusterze też tak jest (choć jeszcze mi się nie zdarzyło żeby zamarzły)?
To się włącza razem z ogrzewaniem tylnej szyby?

Tak, podgrzewanie lusterek załącza się automatycznie z włączeniem ogrzewania tylnej szyby.
Przydaje się w mglisty poranek, gdy woda osadza się na lusterkach.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-22, 12:00   

Cav, nie żartuj, że nie wiedziałeś o podgrzewanych lusterkach ?
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-02-22, 16:23   

mekintosz napisał/a:
Cav, nie żartuj, że nie wiedziałeś o podgrzewanych lusterkach ?


Nie.
Nigdy nie czułem takiej potrzeby (auto garażowane), a od momentu odbioru jakoś zimy łaskawe są, to i nie zauważyłem że tak to działa.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-02-28, 23:53   

PODLACZNIE KONTROLKI FAP- prowizoryczne

dioda LED (kolor dowolny zalezy od gustu)

opornik 560 Ohm

Podlaczamy niebieski i czarno-zielony (nie pamietam ktory + i -) przewod ktory wychodzi z drzwi.Lub dwa czarne ktore wchodza z wtyczki do lusterka.ZEBY SPRAWDZIC CZY DZIALA NALEZY ZALACZYC SILNIK W INNYM PRZYPADKI OGRZEWANIA LUSTEREK NIE ZALACZY SIE .


Czekamy na efekt .
Nie jestem 100 procent pewny czy to jest wypalanie FAP ale u mnie wskazuje ze tak .Wypalanie nastepuje zawsze jak wyjezdzam na trase .W moim przypadku co 200-400km zalacza sie dioda .W miescie jeszcz nigdy nie zaobserwowalem wypalania . Jezeli ktos chce to moze zamontowac didoe i podzielic sie doswiadczeniami.
Sorki za jakosc zdjec ale chyba aparat w telefonie mi pada.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2015-03-01, 00:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-03-01, 17:46   

WYPALANIE FAP
Moge potwierdzic 100procent ze zamontowana dioda led zalancza sie przy wypalaniu filtra i daja nam wglad do jego prace.Wypalanie wlacza sie nie zaleznia od kilometrow jak tylko jedziemy stala predkoscia na trasie zawsze zalancza sie po przejechaniu okolo 30-50 km.Czas trwania okolo 10 min.W miescie wypala sie wedlug potrzeb jezeli jezdzimy po miescie w/g mnie wypala sie caly. Jezeli jedzdzimy po odcinku 1-4 km (jak moja Zona)wypala sie czesciowo.FAP wypala sie nawet przy temperaturze silnika 50 st.i czas trwania okolo 1 -2 min czyli zawsze do swoich o potrzeb.Moja zielona dioda bedzie zmieniona na pomaranczowa i zostanie zamontowana w zegarach.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2015-03-01, 18:16, w całości zmieniany 2 razy  
 
Dardus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 Blue dCi
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 336
Skąd: okol. Częstochowy
Wysłany: 2015-03-01, 21:55   

Należało by jeszcze sprawdzić kiedy załączają się same lusterka.
Przy odmrażaniu lusterek dioda też powinna świecić.
Zastanawiam się jakby podłączyć jeszcze jedna diodę np. do ogrzewania szyby w ten czas przy wypalaniu powinny się zaświecić obydwie.
 
MM 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 104
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-03-01, 22:36   

Zastanawia mnie jedna sprawa - w jakim celu miałoby się pojawiać dodatkowe obciążenie silnika przy wypalaniu filtra sadzy w dci? Silnik jako taki nie bierze przecież udziału w tym procesie (w przeciwieństwie do silników innych marek).
Zresztą co to za obciążenie? obydwa lusterka + tylna szyba to ok. 150 W
Teoria z diodą podłączoną do ogrzewania lusterek jako wskaźnikiem procesu wypalania filtra wydaje mi się lekko naciągana ... ;-)
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-03-02, 17:27   

Dardus napisał/a:
Należało by jeszcze sprawdzić kiedy załączają się same lusterka.
Przy odmrażaniu lusterek dioda też powinna świecić.

Swieci

Dardus napisał/a:
Zastanawiam się jakby podłączyć jeszcze jedna diodę np. do ogrzewania szyby w ten czas przy wypalaniu powinny się zaświecić obydwie


Tylna szyba i lusterka sa zalaczane przez jeden przekaznik.wiec nie ma potrzeby montowania dwoch diod.

MM napisał/a:
Zastanawia mnie jedna sprawa - w jakim celu miałoby się pojawiać dodatkowe obciążenie silnika przy wypalaniu filtra sadzy w dci? Silnik jako taki nie bierze przecież udziału w tym procesie (w przeciwieństwie do silników innych marek).
Zresztą co to za obciążenie? obydwa lusterka + tylna szyba to ok. 150 W
Teoria z diodą podłączoną do ogrzewania lusterek jako wskaźnikiem procesu wypalania filtra wydaje mi się lekko naciągana ... ;-)


Nie umiem wytlumaczyc po co UCH zalacza grzanie lusterek-ale je zalacza,moze akurat potrzebuje takiego obciazenia nawet jezeli jest to jak piszesz 150 W.

Moim zdaniem silnik bierze udzial w wypalaniu FAP,wyraznie slychac inna taka twarda prace silnika ale tylko i wylacznie na postoju podczas jazdy nie slysze roznicy.

To co pisze to nie jest teoria wyssana z palca tylko moje spostrzezenia po podlaczeniu diody.Jezeli ktos nie wierzy to ja nikogo nie bede przekonywac na sile.

Dioda zaswiecona w czasie jazdy.

W tym samym czasie.Kontrolka ogrzewania szyby/lusterek zgaszona. Temperatura silnika (zaznaczone na zielono+10 stopni)

Lekko podniesione spalanie chwilowe


Dioda zaswiecona po przejechaniu 2 km(wracalem do domu) temperatura silnika jakies 50stopni,po dojechaniu dioda nadal swiecila-nie gasilem auta czekalem az zgasnie i wlasnie wtedy po zgaszeniu sie diody slyszalem roznice w pracy silnika. Na postoju twarda praca silnika,lekki smrodzik z rury,wypalanie okolo 2 minut
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-02, 17:44   

wgrywaj fotki na klubowy serwer bo za jakiś czas wygasną
_________________
Moje auto
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-03-04, 19:57   

shrek, jakie temperatury były na zewnątrz ?
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-03-04, 20:57   

Miedzy 5-10 stopni na poczadku testow.Dzis caly dzian 12 -15stopni . zrobilem jakies 70-80km w miescie dioda zaswiecila sie dwa razy na jakies 2-3 minut(zawsze tak w miescie sie zapala).Potem 150km autostrady i jak zawsze po wyjezdzie na trase dioda zaswiecona 10-13 minut.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-03-12, 20:00   

[quote="Dardus"]
Dardus napisał/a:
Zastanawiam się jakby podłączyć jeszcze jedna diodę np. do ogrzewania szyby w ten czas przy wypalaniu powinny się zaświecić obydwie

shrek napisał/a:

Tylna szyba i lusterka sa zalaczane przez jeden przekaznik.wiec nie ma potrzeby montowania dwoch diod.



chyba sie pomylilem ogrzewanie lusterek bezpiecznik nr 35 a tylna szyba nr 16. pod tylna szybe nie podpinalem diody takze nie wiem .
Ostatnio zmieniony przez shrek 2015-03-12, 20:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-03-14, 06:45   

Kontrolka wypalania znalazla swoje miejsce obok dzwigni regulacji lusterek.
Co do podlaczenia to plus diody podpinamy pod niebiesko-zielony kabel z bezpiecznika nr 35.Mase wziolem z dzwigni regulacji lusterek czarny kabel .Wszystkie kable nalezy zalutowac i dobrze zaizolowac.

IMG_20150307_151616.jpg
Plik ściągnięto 148 raz(y) 173,72 KB

IMG_20150307_131341.jpg
Plik ściągnięto 183 raz(y) 207,34 KB

IMG_20150307_151203.jpg
Plik ściągnięto 168 raz(y) 207,66 KB

 
ochroniarz81 


Marka: Dacia
Model: ,duster 4x4
Silnik: 1,5 dci 110 km
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 16
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2015-03-26, 21:08   

niestety u mnie w duster 110 KM po 220 tyś filtra już się nie dało wypalić nawet w ASO a nowy w ASO to koszt ok 6800 zł
Ostatnio zmieniony przez ochroniarz81 2016-01-20, 01:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dardus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 Blue dCi
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 336
Skąd: okol. Częstochowy
Wysłany: 2015-04-15, 12:26   

Może kolega -ochraniarz81- przybliży więcej szczegółów na temat zapychnia ew.zapchanego filtra. Jakie były objawy, jakieś kontrolki, sygnalizacje itp.
Zachowanie samochodu, ogólna praca silnika, jakieś szczególne przypadki i spostrzeżena. :roll:
 
ochroniarz81 


Marka: Dacia
Model: ,duster 4x4
Silnik: 1,5 dci 110 km
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 16
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2015-04-15, 21:58   

przede wszystkim zapalała sie kontrolka filtra DPF początkowo szło go wypalić a później wypalenie pomagało na 2 dni i znowu kontrolka filtra diagnoza w aso wykazała zapchany filtr bez możliwości wypalenia silnik pracował normalnie lecz olej silnikowy rósł poziom ponad max wiec był rozrzedzony przez paliwo grozi zatarciem jednostki oraz po szybszej jeździe dymiło sie ze sprężarki spaliny były tłumione przez zapchany filtr i za bardzo rozgrzewały turbinę
Ostatnio zmieniony przez ochroniarz81 2016-01-20, 01:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2015-04-15, 22:08   

ile Cie kolego kosztowało to wycięcie
 
ochroniarz81 


Marka: Dacia
Model: ,duster 4x4
Silnik: 1,5 dci 110 km
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 16
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2015-04-15, 22:16   

cv
Ostatnio zmieniony przez ochroniarz81 2016-01-20, 01:27, w całości zmieniany 2 razy  
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-04-15, 22:38   

Mam nadzieję, że kiedyś się wezmą za takich kombinatorków - trucicieli.
 
ochroniarz81 


Marka: Dacia
Model: ,duster 4x4
Silnik: 1,5 dci 110 km
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 16
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2015-04-16, 06:03   

pewnie jak będą części zamienne w przystępnych cenach to na pewno nikt nie będzie kombinował

Lza napisał/a:
Mam nadzieję, że kiedyś się wezmą za takich kombinatorków - trucicieli.

twoja astra z poprzedniej epoki bardziej zatruwa środowisko niż diesle bez DPF
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-16, 06:41   

ochroniarz81 napisał/a:
niestety u mnie w duster 110 KM po 220 tyś filtra już się nie dało wypalić nawet w ASO a nowy w ASO to koszt ok 6800 zł a z używkami licho wiec się go pozbyłem i problem znikł 1 na zawsze i nawet czasem zadymi

Przy takim przebiegu to może zdechnąć. Szczęśliwie nie mam szans osiągnąć takiego Dusterem.
No chyba żeby u mnie padł wcześniej z powodu jeżdżenia po mieście...
 
ochroniarz81 


Marka: Dacia
Model: ,duster 4x4
Silnik: 1,5 dci 110 km
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 16
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2015-04-16, 07:25   

spokojnie problemy zaczynają sie przy 200 tyś teraz mam 260 ide na lidera :-)
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 328
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-04-16, 21:47   

ochroniarz81 napisał/a:
diagnosta sie nie kapnie no chyba że mu sie zachce badać spaliny


Gdzieś, parę dni temu, czytałem, że dieslom nie bada się spalin. Powodem są bardzo wysokie koszty urządzeń do pomiaru spalin. Mi w Dacii nie badano spalin.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne